SOS για “βουτιά” του ΑΕΠ και κύμα ακρίβειας στα νησιά λόγω καυσίμων και “πράσινης μετάβασης” — Αυξάνεται η ζήτηση και οι τιμές για χώρους γραφείων στην Αθήνα και τα προάστια — Δεν υποχωρούν για τη ΣΣΕ, λήγουν απόψε την απεργία οι εργαζόμενοι της Cosco

Μύκονος

– Τι προβλέπει το ΙΟΒΕ

Η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία θα επιφέρει μείωση μεταφορικού έργου κατά 5,4 εκατ. επιβάτες ως το 2026 (-28%), μείωση του ΑΕΠ κατά €903 εκατ. το 2026 (0,3% του ΑΕΠ της Ελλάδας), πτώση του τουρισμού και της τουριστικής δαπάνης, αλλά και απώλεια 29,600 θέσεων εργασίας με βάση μελέτη του ΙΟΒΕ.

Μεγάλο πλήγμα αναμένεται να δεχτεί η νησιωτική οικονομία και ειδικά αυτή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου λόγω της δέσμης προτάσεων που προωθεί η ΕΕ με τίτλο «Fit for 55», που εκτινάσσει το κόστος καυσίμων στις μεταφορές και δη την ακτοπλοΐα, τη βασική “γέφυρα” νησιών – ηπειρωτικής Ελλάδος. Αναλυτικά, με βάση τη μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο με τίτλο «Επίδραση της δέσμης προτάσεων “Fit for 55” στην επιβατηγό ναυτιλία και στη νησιωτική Ελλάδα», σε βάθος 4ετίας, εφόσον δεν αναληφθεί δράση και χάραξη μιας συγκροτημένης στρατηγικής διαχείρισης των κινδύνων, αναμένεται να υπάρξει σοβαρή επίδραση, λόγω της ακρίβειας, στις θαλάσσιες μεταφορές, σε όλη την αλυσίδα αξίας. Κι έτσι αναπόφευκτα, με βάση τη μελέτη αλλά και τις εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, τα αποτελέσματα θα είναι οδυνηρά με περιορισμό της ζήτησης, με πλήγματα στην ανταγωνιστικότητα, με απώλειες θέσεων εργασίας και βέβαια ζητήματα βιωσιμότητας των τοπικών κοινωνιών.

Σήμα κινδύνου από τον ΣΕΕΝ

Είναι χαρακτηριστικό ότι σχολιάζοντας τη μελέτη του ΙΟΒΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης στη διάρκεια σχετικής ημερίδας που διοργάνωσε χθες ο Σύνδεσμος, αφού περιέγραψε την οριακή κατάσταση που επικρατεί, σήμερα, στον κλάδο, καθώς το 80% του τζίρου αναλώνεται σε κόστη καυσίμων, υπογράμμισε ότι η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία θα επιφέρει μείωση μεταφορικού έργου κατά 5,4 εκατ. επιβάτες έως το 2026 (-28%), μείωση του ΑΕΠ κατά €903 εκατ. το 2026 (0,3% του ΑΕΠ της Ελλάδας), πτώση του τουρισμού και της τουριστικής δαπάνης, αλλά και απώλεια 29,600 θέσεων εργασίας στο σύνολο της Ελλάδας (νησιωτικές περιοχές και ηπειρωτική χώρα). Μάλιστα, όπως είπε, επικαλούμενος το ΙΟΒΕ, ο νέος πρόεδρος του ΣΕΕΝ, που διαδέχτηκε μια εμβληματική μορφή της Ελληνικής ακτοπλοΐας, τον Μιχάλη Σακέλλη, η απώλεια θέσεων εργασίας αντιστοιχεί στο 5,8% των απασχολούμενων στις νησιωτικές περιοχές. Ειδικά, δε, η μείωση της απασχόλησης, λόγω της χαμηλότερης επισκεψιμότητας στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, προέβλεψε ότι θα φτάσει τις 19 χιλ. το 2026 ή 16,1% της συνολικής απασχόλησης στην περιφέρεια.

Τα απόνερα στην οικονομία ανά περιοχή

Στην Κρήτη η επίπτωση στο ΑΕΠ πλησιάζει τα €96 εκατ. το 2026 (1,0% του ΑΕΠ της περιφέρειας). Η απώλεια θέσεων εργασίας ξεπερνά τις 3,4 χιλ. απασχολούμενους το 2026 (1,5% της συνολικής απασχόλησης στην περιφέρεια). Η επίπτωση στο ΑΕΠ της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς από τη χαμηλότερη επισκεψιμότητα κυμαίνεται από €9 εκατ. το 2023 έως €50 εκατ. το 2026. Επίσης, η χαμηλότερη επισκεψιμότητα σε Ζάκυνθο και Κεφαλονιά οδηγεί σε μείωση της απασχόλησης κατά σχεδόν 1,8 χιλ. το 2026 (2,5% της συνολικής απασχόλησης στα δύο νησιά).

Ειδικότερα, η επίπτωση στο ΑΕΠ του Νοτίου Αιγαίου εκτιμάται σε €522 εκατ. το 2026 (8,2% του ΑΕΠ της περιφέρειας).

Επίσης, η μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο «Επίδραση της δέσμης προτάσεων «Fit for 55» στην επιβατηγό ναυτιλία και στη νησιωτική Ελλάδα», εκτιμά ότι η «πράσινη μετάβαση» θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις νησιωτικές οικονομίες, με την μεγαλύτερη επίπτωση να καταγράφεται στις περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης.

Ακρίβεια

Επιπλέον, με βάση το ΙΟΒΕ, η δέσμη Fit-for-55 στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας επιβαρύνει το κόστος διαβίωσης των κατοίκων στις νησιωτικές περιοχές κατά €58 εκατ. το 2026. Αντιστοιχεί σε επιβάρυνση κατά €48 για κάθε κάτοικο της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, €42 ανά κάτοικο για την περιφέρεια Κρήτης και €35 ανά κάτοικο για την περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, περιοχών με στρατηγική σημασία για την διασφάλιση της εδαφικής συνοχής της χώρας.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η μείωση της επισκεψιμότητας των νησιών της χώρας από ημεδαπούς και ξένους επισκέπτες που χρησιμοποιούν τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες εκτιμάται ότι μπορεί να πλησιάσει τα 4,0 εκατ. ταξιδιώτες το 2026.

Επιπλέον, οι απώλειες εσόδων, λόγω της δέσμης “Fit for 55”, για τις επιχειρήσεις του κλάδου αναμένεται να φτάσουν τα 183 εκατ. ευρώ το 2026, ενώ η απώλεια εσόδων για τις τουριστικές επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιοχές φτάνει σχεδόν το 1,0 δισεκ. ευρώ το 2026.

Σε όρους ΑΕΠ, οι απώλειες λόγω της δέσμης “Fit for 55” από τη μειωμένη ζήτηση για ακτοπλοϊκές μεταφορές και τη χαμηλότερη επισκεψιμότητα των νησιωτικών περιοχών εκτιμώνται σε €212 εκατ. το 2023 και φτάνουν τα €903 εκατ. το 2026 (0,3% του ΑΕΠ). Επίσης τα νέα αυτά δεδομένα εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένο κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας κατά €207 εκατ. το 2026 (σε σύγκριση με σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων), εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής.

Μάλιστα αναφέρεται ότι η επιβάρυνση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά περίπου 30%.

Η ΕΕ και η μείωση των ρύπων

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε δέσμη προτάσεων για προσαρμογή των κοινοτικών πολιτικών με στόχο τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990) έως το 2030. Ποσοστό που κρίνεται άκρως φιλόδοξο, με βάση μάλιστα και όσα τόνισε ο κ. Πασχάλης. Μάλιστα η ένταξη των μεταφορών και συγκεκριμένα της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ, ο επιμερισμός των προσπαθειών μείωσης εκπομπών σε τομείς εκτός του ΣΕΔΕ, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ενεργειακή απόδοση, οι υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, κ.ά. θα οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας.

“Χωρίς ανανέωση του στόλου, η ένταξη στο ΣΕΔΕ θα επιφέρει επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας των πλοίων. Δεδομένης της περιορισμένης κερδοφορίας, ειδικά την τελευταία δεκαετία, οι δυνατότητες απορρόφησης του επιπλέον κόστους από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι περιορισμένες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία πιέσεων για αύξηση των ναύλων. Ταυτόχρονα, οι αρνητικές προοπτικές για αποδόσεις σε επενδύσεις εντός του κλάδου περιορίζουν και τη δυνατότητα ανανέωσης του στόλου με πλοία που αξιοποιούν τεχνολογίες μικρότερης ή μηδενικής έντασης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ενώ και οι υπάρχουσες υποδομές στα λιμάνια της χώρας δεν μπορούν να υποστηρίξουν τον επαρκή εφοδιασμό με εναλλακτικά καύσιμα και ηλεκτρισμό” αναφέρεται σχετικά.

Χωρίς τη “βαρύτητα” του Ουκρανικού

Μάλιστα σημειώνεται ότι στο όλο “σενάριο” δεν ελήφθη υπόψη η έκτακτη συνθήκη που επικρατεί στην αγορά ενέργειας λόγω του πολέμου, αλλά μια μέση εκτίμηση στη βάση των δεδομένων του 2021 μια και υπάρχει ελπίδα για να μια αποκατάσταση κανονικότητας. Σε διαφορετική περίσταση τα πράγματα αναμένεται να πάρουν ακόμη χειρότερη τροπή.

Πάντως, όπως προκύπτει από την μελέτη του ΙΟΒΕ, η υλοποίηση των προτεινόμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πολιτικών για το κλίμα (δέσμη μέτρων Fit for 55) εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας κατά 207 εκατ. ευρώ το 2026 (σε σύγκριση με σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων), εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής.

Η μεγαλύτερη αύξηση του λειτουργικού κόστους των εταιριών του κλάδου ενδέχεται να προέλθει από την επέκταση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα (ΣΕΔΕ – ETS) στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας. Άλλωστε, το 2026 η υποχρέωση αγοράς του συνόλου των δικαιωμάτων εκπομπής συνεπάγεται συνολικό κόστος €169 εκατ. Επίσης, η μη χρήση εναλλακτικού καυσίμου εκτιμάται ότι οδηγεί σε επιβάρυνση €30 εκατ. το 2026 λόγω μη συμμόρφωσης με τον στόχο μείωσης της έντασης εκπομπών (Fuel EU Maritime). Μικρότερη, αλλά υπολογίσιμη ειναι και η επιβάρυνση από την αύξηση της φορολογίας καυσίμων που εκτιμάται στα €8,3 εκατ. το 2026.

Στρατηγική

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης τόνισε την ανάγκη να χαραχθεί μία πολυετής Εθνική Στρατηγική για την απανθρακοποίηση της Ακτοπλοΐας, που χρησιμοποιεί ετησίως 700 χιλιάδες τόνους πετρέλαιο. “Πρέπει να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επενδύσεων για ανανέωση του στόλου με πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, με τη μορφή επιδοτήσεων για το πράσινο κομμάτι της επένδυσης, με την πρόσβαση σε διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ και του Νέου Αναπτυξιακό Νόμο και να συσταθεί ένα ειδικό ταμείο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων (ETS) προκειμένου να επανεπενδύονται τα έσοδα από το ETS κατευθείαν στον κλάδο” αναφέρθηκε σχετικά.

Ο Γ. Πλακιωτάκης

“Η ακτοπλοια είναι κομβική και σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία προσπαθούμε και συζητάμε τροπους για να ενισχύσουμε ενισχύσεις που είναι το πολύ άμεσα ιαφορετικά γνωρίζουμε ποιες θα είναι οι συνέπειες” ανέφερε χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης συμπληρώνοντας ότι η μετάβαση σε μια πράσινη ακτοπλοΐα έχει πολλές μεταβλητές. “Προσπαθούμε να πετύχουμε την σταδιακή μετατροπή, να εξασφαλίσουμε μια πιο ομαλή διαδικασία. Προσπαθούμε να μεταθέσουμε τη χρονική εφαρμογή. Είναι σε εξέλιξη με την ΕΕ η διαπραγμάτευση, έχουμε αναλάβει τρεις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για:

  • το πρασίνισμα του στόλου
  • την αναβάθμιση της συνδεσιμότητας στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, τις επιβατικές και εμπορευματικές, τις υποδομές και τις μεταφορές
  • εδαφδιασφλάλιση της συνοχής με παροχές για κατοίκους

Σαντορινιός: Μεταφορικό ισοδύναμο για όλα τα ΑΦΜ

“Κοινός είναι ο στόχος για πράσινη τεχνολογία στην ακτοπλοΐα. Οφείλουμε όλοι να εισφέρουμε” τόνισε από την πλευρά του ο πρώην αναπλ. υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Νεκτάριος Σαντορινιός που ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείο να δοθούν οι οφειλές των 60 εκ στον κλάδο και να εξεταστεί η επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου και για όλα τα ΑΜΦ, όπως και τη μείωση ΦΠΑ.

 

Αυξάνεται η ζήτηση και οι τιμές για χώρους γραφείων στην Αθήνα και τα προάστια

Ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας

Ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας 

Ανοδική πορεία για την αγορά γραφειακών χώρων στην Αθήνα, με τον ρυθμό ανάπτυξης που σημειώθηκε στις τιμές το πρώτο εξάμηνο του 2021 να ανέρχεται στο 3,2%.

Συνεχίζει να αναπτύσσεται στη χώρα η αγορά των γραφειακών χώρων μετά το πέρας της πανδημίας παρά τις αλλαγές που έφερε αυτή η εμπειρία στον εργασιακό χώρο αλλά και στους τρόπους εργασίας σε πολλούς κλάδους όπως το διαδεδομένο φαινόμενο πλέον της τηλεργασίας και των ψηφιακών νομάδων.

Η αγορά γραφείων στην Ελλάδα κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη της τάξεως του 10% κατά την διάρκεια του 2021 ενώ έρευνες στην αγορά από εμπειρογνώμονες, δείχνουν ότι τουλάχιστον 80.000 τ.μ., εκμισθώθηκαν από ενδιαφερόμενους φορείς και εταιρείες.

Ο συνδυασμός της έλλειψης κατάλληλων ακινήτων για γραφειακούς χώρους που να πληρούν τις σύγχρονες ενεργειακές απαιτήσεις και τα κριτήρια βιωσιμότητας καθώς και η γενικότερα μειωμένη προσφορά ακινήτων στα αστικά κέντρα έχει οδηγήσει σε αύξηση της κατασκευαστικής δραστηριότητας παρά την άνοδο των τιμών των κατασκευαστικών υλικών.

Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς τουλάχιστον 100.000 τετραγωνικά μέτρα γραφειακών χώρων θα έχουν ολοκληρωθεί.

Η ανοδική πορεία της αγοράς γραφειακών χώρων φαίνεται χαρακτηριστικά και από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία καταγράφεται κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021 αύξηση τιμών για τα γραφεία των λεγόμενων υψηλών προδιαγραφών, της τάξεως του 1,4% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.

Συγκεκριμένα στην Αθήνα ο ρυθμός ανάπτυξης που σημειώθηκε στις τιμές των γραφείων για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν στο 3,2% ενώ σε άλλες περιοχές όπως στην πόλη της Θεσσαλονίκης βρισκόταν στο 0,9% ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν στο -0,6%.

Για την ίδια περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2021, τα μισθώματα των γραφειακών χώρων σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 2,7% σε σχέση πάντα το προηγούμενο εξάμηνο.

Πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα η αύξηση μισθωμάτων που σημειώθηκε για την ίδια περίοδο ήταν στο 1,4% το οποίο μεταφράζεται σε επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης κατά 1,2%.

Συγκριτικά με το έτος 2015 όπου σημειώθηκε σοβαρή πτώση τιμών και αξιών γραφειακών χώρων, η άνοδος τιμών που σημειώθηκε, συνολικά έως το έτος 2020 βρισκόταν στο 14,4% το οποίο σε σχέση με τις τιμές των γραφειακών χώρων το 2010 ωστόσο βρισκόταν συγκριτικά, στο -18,8%.

Χαρακτηριστικά, γραφειακός χώρος 322 τετραγωνικών μέτρων σε πρώτο όροφο πολυκατοικίας στην περιοχή του Πολυτεχνείου στο κέντρο της Αθήνας ενοικιάζεται στα 8 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

Στην περιοχή Κολωνακίου, γραφείο 90 τετραγωνικών μέτρων, 1ου ορόφου ενοικιάζεται στα 11 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Στην περιοχή της Ομόνοιας, σε μια από τις πιο κεντρικές περιοχές της Αθήνας, γραφείο 160 τετραγωνικών μέτρων, 4ου ορόφου ενοικιάζεται στα 5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Στα νότια προάστια της Αθήνας, στην περιοχή της Γλυφάδας, γραφείο 180 τετραγωνικών μέτρων, δεύτερου ορόφου, ενοικιάζεται προς 28 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ενώ στη Βούλα, νεόδμητο γραφείο 260 τετραγωνικών μέτρων, 1ου ορόφου ενοικιάζεται για 19 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Στα επίσης δημοφιλή βόρεια προάστια για εταιρείες και επαγγελματικούς χώρους, γραφείο στη Νέα Ερυθραία, δευτέρου ορόφου, 80 τετραγωνικών ενοικιάζεται στα 15 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Στο Μαρούσι γραφείο 1ου ορόφου, 90 τετραγωνικών μέτρων ενοικιάζεται στα 22.22 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Χαρακτηριστικές είναι και οι τιμές πώλησης γραφειακών χώρων στην Αθήνα οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία.

Στην Κηφισιά γραφείο 80 τετραγωνικών μέτρων δεύτερου ορόφου πωλείται για 3.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, δηλαδή στα 280.000 ευρώ.

Στο Νέο Ψυχικό γραφείο 700 τετραγωνικών, ισόγειο, 2 δωματίων, πωλείται στα 986 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Στο κέντρο της Αθήνας, στο Σύνταγμα, γραφείο 87 τετραγωνικών μέτρων, τρίτου ορόφου, επιπλωμένο, πωλείται στα 2.414 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο δηλαδή στα 210.000 ευρώ.

Στους Αμπελόκηπους, γραφειακός χώρος 95 τετραγωνικών, 1ου ορόφου, 4 δωματίων, ενοικιάζεται στα 3,158 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Στα νότια προάστια της Αθήνας, στην Καλλιθέα, γραφείο 331 τετραγωνικών μέτρων, 1ου ορόφου, πωλείται στα 1.057 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ενώ στην Γλυφάδα, γραφείο 140 τετραγωνικών, 2 δωματίων, 2ου ορόφου πωλείται στα 6.786 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Μάριος Πολάκης

 

Δεν υποχωρούν για τη ΣΣΕ, λήγουν απόψε την απεργία οι εργαζόμενοι της Cosco

Συνεχίζουν τον αγώνα τους για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco που σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία και βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η γενική συνέλευση του σωματείου τους ΕΝΕΔΕΠ, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, αποφάσισε τη λήξη της απεργίας τα μεσάνυχτα σήμερα, αλλά τη Δευτέρα 18 Απριλίου να ζητήσουν συνάντηση με την εργοδοσία (COSCO- Dport) προκειμένου να απαιτήσουν να λάβουν βελτιωμένη γραπτή πρόταση για ΣΣΕ. Εάν η απάντηση της εργοδοσίας δεν ικανοποιεί τα αιτήματά τους ή ακόμα και στην περίπτωση που αρνηθεί να τους συναντήσει, θα προχωρήσουν σε νέα 24ωρη απεργία τη Μεγάλη Τετάρτη, 20 Απρλίου.

Ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ Μάρκος Μπεκρής μιλώντας στη γενική συνέλευση, αφού χαιρέτισε την καθολική συμμετοχή των εργαζομένων στην απεργία, επανέλαβε για μια φορά ακόμα ότι η ΣΣΕ πρέπει να προβλέπει προσαύξηση νυχτερινών, Σαββάτου και Κυριακής, αυξήσεις στους μισθούς, πλήρη απασχόληση για όλους, εφαρμογή των βαρέων και ανθυγιεινών και όπως ξεκαθάρισε δεν κάνουν βήμα πίσω από αυτό το διεκδικητικό πλαίσιο.

Νωρίτερα το Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε παράνομη την απεργία, κάνοντας δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η εργοδοσία.

Η ΕΝΕΔΕΠ διεκδικεί:

1. Υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις σε όλες τις ειδικότητες.

2. Να μπουν οι προσαυξήσεις των νυχτερινών, της Σαββατιάτικης εργασίας, Κυριακών και αργιών.

3. Να γίνουν όλοι πλήρους απασχόλησης, να πάψει η ομηρία 700 και πλέον εργαζόμενων που είναι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και 16 μεροκάματα, κάτι που σημαίνει μισή δουλειά – μισή ζωή.

4. Να εφαρμοστεί η νομοθεσία που προβλέπει την ένταξη όλων των εργαζομένων στα Βαρέα και Ανθιγυεινά.