Τα δέκα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης – Game changer η υπογειοποίηση του Μετρό από Φάληρο μέχρι Πειραιά – Φορολογικές δηλώσεις 2021: Πότε ξεκινούν στο Taxisnet

Αποκαλυπτήρια του πρώτου συρμού του Μετρό και έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη προχωρούν σημαντικά έργα που θα αλλάξουν τη συνολική εικόνα της, όπως το Μετρό και το Flyover, καθώς και η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ, αλλά και τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και την Καλαμαριά.

Για τα μεγάλα έργα και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στο διαδικτυακό συνέδριο «Prodexpo North 2021» για τα ακίνητα και τις ευρύτερες αναπτυξιακές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας.

Σε αυτό έγινε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση στο πάνελ για τα μεγάλα Έργα Υποδομής και το Ταμείο Ανάκαμψης και στην εισήγησή του αναφέρθηκε λεπτομερώς στο πλάνο έργων του Υπουργείου Υποδομών, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου κεντρική θέση έχει η Βόρεια Ελλάδα.

10+1 έργα για την Θεσσαλονίκη

Στην πόλη της Θεσσαλονίκης προχωρούν σημαντικά έργα που θα αλλάξουν τη συνολική εικόνα της, όπως το Μετρό και το Flyover, καθώς και με την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στη Καλαμαριά, καθώς και με τις Δυτικές Επεκτάσεις του Μετρό. Όλα αυτά τα έργα μαζί με το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Μακεδονία και την επικείμενη αναβάθμιση του εμπορικού προβλήτα του ΟΛΘ, θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο ικανό να ωθήσει την ανάπτυξη και την πρόοδο.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ:

1. Λιμάνι Θεσσαλονίκης – Επέκταση του 6ου προβλήτα: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2021 προβλέπεται η έναρξη των έργων που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.

2. Σύνδεση ΟΛΘ με εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από την Εγνατία Οδός Α.Ε. και φέτος αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση κατασκευής.

3. Σύνδεση ΟΛΘ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο: Εξίσου σημαντικός είναι και αυτός ο διαγωνισμός ο οποίος βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας. Θα διεξαχθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει τον ΟΛΘ με τις σημαντικότερες αγορές σε Ελλάδα και Βαλκάνια.

4. Αναβάθμιση Αεροδρομίου Μακεδονία: Το έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την Fraport Greece η οποία δημιούργησε ένα νέο εμβληματικό terminal και αναβάθμισε το υφιστάμενο.

5. Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρούν τα έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ που περιλαμβάνουν την κατασκευή δύο γραμμών (βασική και Καλαμαριάς) 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.

6. Flyover: Η “ιπτάμενη” νέα ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης υπόσχεται να λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται. Ο διαγωνισμός– ΣΔΙΤ είναι σε εξέλιξη και το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η Β`φάση. Το 2022 εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανάδοχος για να ξεκινήσουν τα έργα διάρκειας 4 ετών.

7. Οδική Σύνδεση Θεσσαλονίκης με Χαλκιδική: Προχωρούν σε ολοκλήρωση (υπό κατασκευή) οι άξονες Θεσσαλονίκη– Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος. Στο πρώτο έργο επιτέλους ολοκληρώνεται το “ορφανό χιλιόμετρο” ενώ στο δεύτερο προχωρά το τελευταίο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.

8. 16 Σχολικά Συγκροτήματα – ΣΔΙΤ: Ακόμα ένα μεγάλο ΣΔΙΤ που μπαίνει στη γραμμή εκκίνησης. Περιλαμβάνει σχολικές μονάδες – πρότυπα σε Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας.

9. Αντιπλημμυρικά έργα: Προχωρούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Λαχαναγοράς και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά.

10. Οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο. Μία σημαντική υποδομή πρόσθετη στη κατασκευή του νέου νοσοκομείου Παίδων που είναι δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

+1.Ενίσχυση ΟΑΣΘ: Από το 2020 το σύστημα συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχει ενισχυθεί μέσω ΚΤΕΛ και leasing με λεωφορεία. Απόρροια αυτής της δράσης είναι να κυκλοφορούν σήμερα 454 λεωφορεία, αύξηση δηλαδή κατά 93% σε σχέση με το 2019.

Μεγάλα έργα για τη Μακεδονία

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε σε σημαντικά οδικά που ξεμπλόκαραν όπως το βόρειο τμήμα του Ε – 65 και νέα οδικά έργα όπως το Δράμα – Αμφίπολη ή το Θεσσαλονίκη– Έδεσσα, που θα δώσουν τη δυνατότητα στους βορειοελλαδίτες να μετακινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια.

Παράλληλα, όπως σημείωσε, εκτός από τα οδικά έργα, με νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, θα αλλάξει συνολικά το τοπίο των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα και θα δοθεί η δυνατότητα σε πολίτες και εμπορεύματα να μεταφέρονται με ανταγωνιστικό τρόπο.

Νίκος Καραγιάννης

 

Game changer η υπογειοποίηση του Μετρό από Φάληρο μέχρι ΠειραιάΣτιγμιότυπo από τον σταθμό ΗΣΑΠ του ΠειραιάΣτιγμιότυπo από τον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά  

Η υπογειοποίηση του Μετρό από Φάληρο μέχρι Πειραιά αναμένεται αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία δέκα έτη βιώνει μια παρατεταμένη στασιμότητα και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων πολιτών.

Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση για τον Πειραιά και τους κατοίκους του, κατατέθηκε από το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή το άκρως σημαντικό ζήτημα της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Την ερώτηση υπογράφουν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, όπως οι κ.κ. Ανδρέα Λοβέρδο, Δημήτρη Κωνσταντόπουλο, Χρήστος Γκόκα και Γιώργο Αρβανιτίδη.

Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών για υλοποίηση μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027. Το έργο σύμφωνα με πληροφορίες χρήζει επικαιροποίησης των μελετών και επαναξιολόγησης κάποιων κριτηρίων γιατί η διαθέσιμη μελέτη έχει εκπονηθεί από την εποχή που το έργο της υπογειοποίησης ήταν συνδεδεμένο με την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

Έκτοτε τα δύο έργα διαχωρίστηκαν και το έργο του Τραμ προχώρησε, υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε.  Αναφορικά με την υπογειοποίηση, το κόστος εκτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ

Τι σημαίνει η υπογειοποίηση των γραμμών για τον Πειραιά

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί “game changer” για τον Πειραιά, καθώς αναμένεται αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία δέκα έτη βιώνει μια παρατεταμένη στασιμότητα και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων Πειραιωτών και μη που θα θελήσουν να μετακινηθούν με ασφάλεια, γρήγορα και με ασφαλές περιβαλλοντικό τρόπο!

Πρόκειται σύμφωνα με κοινή ομολογία για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την εικόνα του Πειραιά, καθώς σε περίπτωση υλοποίησης του έργου, η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται να δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό (ΗΣΑΠ), και θα φτάνει μέχρι το λιμάνι, ενώ ουδείς πρέπει να παραβλέψει την ανάπτυξη που θα συμπαρασύρει και την κτηματαγορά σε μια τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας.

Με την υλοποίηση του θα «απελευθερωθεί» άμεσα μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό ΦΑΛΗΡΟ, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ. Με την ολοκλήρωση του, οι συρμοί θα κινούνται άνετα και με ταχύτητες Μετρό. Σήμερα οι γραμμές στο τμήμα αυτό είναι πάνω σε ξύλινους στρωτήρες πράγμα που περιορίζει την ταχύτητα των συρμών.

Είναι επίσης γνωστό πως ο Δήμος Πειραιά επιθυμεί διακαώς την υπογειοποίηση των γραμμών για να μπορεί να διαπλατυνθούν οι παράλληλοι άξονες (Μικράς Ασίας και Ομηρίδου Σκυλίτση) και να δημιουργηθεί μία λεωφόρος ικανή να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο προς το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για ένα έργο σημαία για τον Πειραιά ενώ με την  έλευση του Μετρό μέσω της Γραμμής 3 εφόσον προχωρήσει η υλοποίηση δεν θα αφήσει τον Πειραιά χωρίς σύνδεση Μετρό με το υπόλοιπο δίκτυο.

Νίκος Καραγιάννης

 

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Πότε ξεκινούν στο Taxisnet

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων το 2021.

Αρχίζει εντός Μαϊού η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων για το 2021.

Και φέτος, ο φόρος εισοδήματος θα είναι σε οκτώ δόσεις -κάτι που, όπως διαπιστώθηκε πέρυσι, έδωσε μια μεγάλη ανάσα στους φορολογούμενους- από τις αρχές Ιουλίου έως τις 28 Φεβρουαρίου του 2022.

Στις δηλώσεις θα είναι όλα τα εισοδήματα του 2020 προσυμπληρωμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OΡΕΝ, δηλαδή:

Μισθοί

Συντάξεις

αποζημιώσεις 534 ή 800 ευρώ

Ενισχύσεις σε επαγγελματίες, καλλιτέχνες, ξεναγούς

αποζημιώσεις για ενοίκια

Επιδόματα ΟΑΕΔ

ΟΠΕΚΑ

Όσα από αυτά τα επιδόματα δεν φορολογούνται, καλύπτουν τεκμήρια.

Επιστροφές θα έχουν όσοι έχουν αναπηρία πάνω από 80%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*