Σ. Φάμελλος: Η Ιβηρική λύση δίνει άμεσα χαμηλότερες τιμές ρεύματος (βίντεο) — Skroutz και Shopflix: Ο «πόλεμος» για τις πλατφόρμες πωλήσεων στο Twitter και ο Μαρινάκης

«Οι πολίτες μόνο απελπισία μπορούν να νιώσουν δυστυχώς ακούγοντας τα όσα λέει και για τα όσα δεν κάνει η κυβέρνηση ΝΔ για το κόστος ενέργειας»

«Οι πολίτες μόνο απελπισία μπορούν να νιώσουν δυστυχώς ακούγοντας τα όσα λέει και για τα όσα δεν κάνει η κυβέρνηση ΝΔ για το κόστος ενέργειας. Και την ίδια απελπισία νιώθουν για ό,τι έρχεται και για τα όσα τους επιφυλάσσει η κυβέρνηση με τη συνεχιζόμενη ακρίβεια. Και για αυτό πρέπει το συντομότερο να φύγει αυτή η κυβέρνηση. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει επιτρέψει την αισχροκέρδεια και έχει δώσει ασυλία σε υπερκέρδη στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας εν μέσω της πρωτόγνωρης αυτής κρίσης. Δεν έχει ακολουθήσει ούτε τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Οκτώβριο μέσω της γνωστής εργαλειοθήκης για μείωση των φορολογικών βαρών στα καύσιμα και φυσικά δεν παρεμβαίνει στην αγορά ενέργειας», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στον τηλεοπτικό σταθμό «Open» και στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν παρέμβει εδώ και καιρό στην αγορά ενέργειας με επιβολή πλαφόν είτε στη χονδρική είτε στη λιανική, πρόσθεσε, όπως είναι η Γαλλία, η Πορτογαλία, Ισπανία. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη όμως δε θέλει να παρέμβει στην ελληνική αγορά, δε θέλει να «βάλει χέρι» στα υπερκέρδη και στην αισχροκέρδεια και για αυτό το λόγο πετάει το μπαλάκι στην Ευρώπη.

Τόνισε ότι: «Είναι ανεπίτρεπτο εν μέσω ακραίας κρίσης ακρίβειας τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΗ, με τα προκλητικά αμειβόμενα γαλάζια παιδιά, για το έτος 2021 να αναφέρουν ότι διεύρυνε το περιθώριο κέρδους παραγωγή της η ΔΕΗ. Άρα κάποιοι αυξάνουν το περιθώριο κέρδους τους ενώ οι καταναλωτές δοκιμάζονται από την κρίση ακρίβειας».

Αναφερόμενος στην πρόταση των χωρών της Ιβηρικής είπε: «Η Ισπανία και η Πορτογαλία διεκδίκησαν και κέρδισαν εξαίρεση ώστε να παρέμβουν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας για να μειωθούν οι τιμές στη χονδρεμπορική και να σταματήσει η παραγωγή ουρανοκατέβατων κερδών. Η Ιβηρική λύση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα μπορεί να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, δεν υπάρχει γεωγραφικός περιορισμός εφαρμογής της πρότασης, δεν έχει καμία απολύτως δημοσιονομική επίπτωση και μειώνει άμεσα τους λογαριασμούς κατά τουλάχιστον 30% για τους καταναλωτές. Το να προσδιοριστεί ανώτατος συντελεστής κέρδους στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δεν έχει καμία δημοσιονομική επίπτωση και δεν δημιουργεί κανένα θέμα φορολόγησης».

Ο Σ.Φάμελλος υπογράμμισε πως στην Απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 25ης Μαρτίου δεν υπάρχει γεωγραφικός περιορισμός για την εφαρμογή μέτρων στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αλλά ούτε κάποιος κανόνας που να σχετίζεται με το ποσοστό των ΑΠΕ που έχει κάθε χώρα στο μείγμα της. Εξάλλου η διαφορά Ισπανίας και Ελλάδας στο ποσοστό συμμετοχής των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ενέργειας είναι στο όριο του 10%.

Αναρωτήθηκε στη συνέχεια: «τι είναι πιο τρομακτικό, πιο επικίνδυνο το ότι η κυβέρνηση δε γνωρίζει ότι υπάρχουν εργαλεία μείωσης των τιμών ή ότι δε θέλει να τα εφαρμόσει; Δυστυχώς η απλή απάντηση είναι ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να βάζει πλάτη στην αισχροκέρδεια στην αγορά ενέργειας εις βάρος των καταναλωτών. Η κυβέρνηση βάζει πλάτη στο καρτέλ στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας εφόσον στο καρτέλ συμμετέχει και η ΔΕΗ. Η ΔΕΗ που με 871,7 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη αύξησε προχθές κατά 36% τα σταθερά της τιμολόγια ενώ θα μπορούσε να στηρίξει τους καταναλωτές. Μπόρεσε όμως να αυξήσει κατά 70% τις αμοιβές της γαλάζιας Διοίκησης το 2021 μέσα στην κρίση».

Ο Σ.Φάμελλος έκλεισε παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας: Εφαρμογή ανώτατου συντελεστή κέρδους στη χονδρεμπορική τιμή για να μην υπάρχει αισχροκέρδεια, εφαρμογή ρύθμισης αντίστοιχης με την πρόταση της Ιβηρικής ώστε να μη συνεχίσουν να παράγονται ουρανοκατέβατα κέρδη, επιστροφή στους καταναλωτές των υπερκερδών και των ουρανοκατέβατων κερδών στο ρεύμα, αλλαγή του μείγματος με σταθερή συμμετοχή της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής σε ποσοστό της τάξης του 20% αξιοποιώντας τις αδειοδοτημένες και σύμφωνες με τον κλιματικό προγραμματισμό μονάδες της ΔΕΗ.

 

Skroutz και Shopflix: Ο «πόλεμος» για τις πλατφόρμες πωλήσεων στο Twitter και ο Μαρινάκης

Οι χρήστες των social media στοχοποιούν και τον καινούργιο της αγοράς που φαίνεται να ωφελείται από τις αναταράξεις που προκάλεσε το κατέβασμα ρολών του 365shop

Όπως γράφει η Αυγή:

Το «κατέβασμα ρολών» του 365shop και η βροχή καταγγελιών καταναλωτών τις προηγούμενες ημέρες για προϊόντα που ενώ πληρώθηκαν δεν παραδόθηκαν, τις προηγούμενες ημέρες συνδυάστηκαν με στοχοποίηση της Skroutz.gr που ανακοίνωσε ότι διέκοψε οριστικά τη συνεργασία με την συγκεκριμένη επιχείρηση. Στα social media και ειδικά στο twitter ωστόσο, προκλήθηκε ένα κύμα από hashtag με αρνητικό περιεχόμενο για την γνωστή πλατφόρμα διαδικτυακών πωλήσεων (#cancel_Skroutz), που οδήγησε και σε δεύτερη ανακοίνωση-απάντηση της Skroutz.gr.

Κάποιοι ωστόσο φαίνεται να εντοπίζουν υποκίνηση της συγκεκριμένης αρνητικής στάσης των χρηστών στα social media. Και η κοινή γνώμη αντέδρασε με άλλο hashtag (#CancelShopflix) που στοχοποιεί άλλη πλατφόρμα συγκεκριμένων συμφερόντων.

Συγκεκριμένα, τα #cancel που αρχικά στοχοποίησαν το 365shop και την Skroutz.gr, επεκτάθηκαν στην Shopflix του ομίλου Μαρινάκη. Αναρτήσεις στα social media και ρεπορτάζ υποδεικνύουν τα ΜΜΕ που ελέγχει ο εφοπλιστής, ως υπεύθυνα για την υποκίνηση ή/και την ενίσχυση της αρνητικής δημοσιότητας για την Skroutz με στόχο την βελτίωση της θέσης του Shopflix.Μετά την αναδιαμόρφωση της παρουσίας και των στόχων του άλλου «μεγάλου» της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών πωλήσεων, του Public, φαίνεται να υπάρχει σε εξέλιξη ένας αδήλωτος πόλεμος μεταξύ Skroutz.gr και Shopflix.

Η πλατφόρμα συμφερόντων Μαρινάκη έχει κάθε λόγο να στοχεύει σε μερίδιο από όσα κατέχει το πρώτο στην Ελλάδα Skroutz.gr, που από το 2005 έχει συγκεντρώσει από κάτω του 11.000 καταστήματα και απασχολεί πάνω από 700 εργαζόμενους, ενώ μετά την είσοδο στρατηγικού επενδυτή εξελίσσεται προς το μοντέλο της Amazon και άλλων μεγάλων της παγκόσμιας αγοράς.