Συνεργασία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε επένδυση μαμούθ στην Κομοτηνή – Ηλεκτρονικά διόδια: Έρχονται χρέωση ανά χιλιόμετρο

Συνεργασία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε επένδυση – μαμούθ στην Κομοτηνή

Οι δύο Όμιλοι προωθούν από κοινού μεγάλη ενεργειακή επένδυση ύψους 375 εκατ. ευρώ στην Κομοτηνή.

Οι Όμιλοι ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοινώνουν τη συνεργασία τους για την από κοινού ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του νέου υπερσύγχρονου Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.

Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην ελληνική αγορά ενέργειας, ύψους 375 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας.

Η τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού που έχει επιλεγεί για το Σταθμό είναι η πλέον σύγχρονη και θα οδηγήσει σε πολύ υψηλούς βαθμούς συνολικής καθαρής απόδοσης. Στόχος είναι η κατασκευή της νέας μονάδας να ξεκινήσει εντός του 2021, ώστε να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2024. Τις εργασίες κατασκευής θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Στην κοινή εταιρία που θα αναπτύξει το Σταθμό, καθένα από τα δύο μέρη θα συμμετέχει με ποσοστό 50%. Η ανωτέρω συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των αρμοδίων Αρχών

Ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ είναι ένας σύγχρονος ενεργειακός όμιλος με ηγετικό ρόλο στον κλάδο διύλισης αργού και εμπορίας προϊόντων πετρελαίου στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. O Όμιλος έχει παρουσία στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου μέσω της θυγατρικής NRG Supply and Trading S.A., η οποία είναι ένας ολοκληρωμένος πάροχος που προσφέρει ενεργειακές λύσεις σε οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες. Επιπλέον η NRG είναι πρωτοπόρος στο χώρο της ηλεκτρο-κίνησης. Ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ δραστηριοποιείται επίσης στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) διευρύνοντας συστηματικά την παρουσία του στον τομέα αυτό.

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει ηγετική θέση στους τομείς των υποδομών, των παραχωρήσεων, της παραγωγής, προμήθειας κι εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας και της διαχείρισης απορριμμάτων. Μέσω της ΗΡΩΝ, ήταν ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που κατασκεύασε και έθεσε σε λειτουργία σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Ελλάδα το 2004 (ΗΡΩΝ 1). Σήμερα διαθέτει συμμετοχή σε δύο σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο (ΗΡΩΝ 1 & 2), ενώ μέσω της ΗΡΩΝ διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Παράλληλα, μέσω της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

 

Ηλεκτρονικά διόδια: Έρχονται χρέωση ανά χιλιόμετροΗλεκτρονικά διόδια: Έρχονται χρέωση ανά χιλιόμετρο

Ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα

Πλησιάζει η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Με απόφασή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά τη διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης.

Το έργο που θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αφορά την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.

Στο μεταξύ ανακλήθηκε η παλαιά απόφαση του 2018 δέσμευσης 400 εκατ. ευρω για τον τότε διαγωνισμό, ο οποίος ως γνωστόν ακυρώθηκε το 2020. Τον περασμένο Φεβρουάριο εγκρίθηκε η εκκίνηση μιας νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, με αρχή την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

Ο νέος διαγωνισμός

Τον Απρίλιο το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων του υπουργείου ΥΠΟΜΕ γνωμοδότησε υπέρ της σκοπιμότητας σύναψης σύμβασης συμβουλευτικών υπηρεσιών. Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο νέος διαγωνισμός θα λαμβάνει υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Το έργο ανάπτυξης ενός αξιόπιστου και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων με πανελλαδική κάλυψη, έχει ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης. Οι προβλεπόμενοι πόροι που θα κατευθυνθούν για αυτό το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου εκτιμάται ότι θα μπορέσει να προκηρυχθεί το 2022, υπό την αίρεση ότι θα έχει εγκριθεί από τη διυπουργική το προτεινόμενο προς υλοποίηση έργο-ΣΔΙΤ.

Εξετάζονται πολλά σενάρια για το είδος των διοδίων που τελικά θα κριθούν κατάλληλα για το ελληνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Θα υπάρξει παράλληλα και συνεργασία με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος υλοποίησης του συστήματος που τελικά θα εγκατασταθεί.

Ήδη από την αρχή του έτους η Ολυμπία Οδός, εφαρμόζει ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει αναλογική χιλιομετρική χρέωση για τους συνδρομητές που διαθέτουν τον πομποδέκτη της παραχωρησιούχου.

Το αντικείμενο του Τεχνικού Συμβούλου

Τα τρία σχήματα που καλούνται να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου ύψους 139.000 ευρώ, με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι οι εξής:

Το αντικείμενο της εν λόγω Σύμβασης θα καθοριστεί και εξειδικευτεί με τη σύναψη της Σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου. Οι υπηρεσίες αφορούν στην επιχειρησιακή υποστήριξη της Αναθέτουσας Αρχής στην αναλυτικότερη περιγραφή του έργου, στη σύνταξη και υποβολή της Αίτησης Υπαγωγής του Έργου ως ΣΔΙΤ στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Σ.Δ.Ι.Τ., καθώς και κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας Σ.Δ.Ι.Τ., σε θέματα αρμοδιότητάς του.

Ενδεικτικά οι υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου θα περιλαμβάνουν:

ΣΤΑΔΙΟ Α: Υποστήριξη σύνταξης αίτησης υπαγωγής έργου Σ.Δ.Ι.Τ. στη Διυπουργική Επιτροπή.

• Παρουσίαση Δημόσιου Φορέα.
• Αναλυτική περιγραφή του έργου που αποτελεί το αντικείμενο της Σύμπραξης-τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του έργου.
• Παρουσίαση προτεινόμενης μορφής Σύμπραξης.
• Ενδεικτικός προϋπολογισμός εκτέλεσης έργου ή υπηρεσίας μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.
• Σκοπιμότητα υλοποίησης προτεινόμενου έργου μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.
• Ενέργειες ωρίμανσης του έργου
• Ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα ενεργειών μετά την έγκριση του έργου από τη Διυπουργική Επιτροπή.