Στα 50 δισ. ευρώ το κρυφό κόστος για τις «νέες» επικουρικές – Πανελλήνιες 2021: Επιστολή «ράπισμα» μαθητή στην Κεραμέως: Με 20.988 μόρια «χάνω τη σχολή μου»

Ηθική αυτουργία των Μητσοτάκη – Τσακλόγλου –Χατζηδάκη στις λαθροχειρίες της αναλογιστικής μελέτης.

Μέχρι και σήμερα δεν έχουμε μάθει τι είναι αυτό που τρόμαξε ακόμη και τα νεοφιλελεύθερα γεράκια της Ευρώπης και ζήτησαν από την ελληνική κυβέρνηση να τροποποιήσει το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» για να μην κατευθυνθούν τα 30,5 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης μόνο στους μεγάλους παίκτες της ελληνικής οικονομίας. Αν μη τι άλλο είναι μια κυβέρνηση που προτιμά το σκοτάδι της ανομίας. Oλα να γίνονται στα κρυφά, όλα να κινούνται στην γκρίζα περιοχή μεταξύ του παράνομου και του νόμιμου.

Το θέμα όμως που αποκαλύπτει σήμερα το Documento για το κρυφό κόστος των 50 δισ. ευρώ στην επικουρική ασφάλιση ξεπερνά τα όρια της οικονομικής ανάλυσης. Εχει τεράστιες πολιτικές αλλά και ποινικές διαστάσεις. Μιλάμε για την παράβαση καθήκοντος όσων υπογράφουν την αναλογιστική μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής (ΕΕΑ). Βέβαια στο κάδρο των ποινικών ευθυνών μπαίνουν και οι ηθικοί αυτουργοί, οι οποίοι τιμωρούνται κατά τον ΠΚ όπως και οι φυσικοί αυτουργοί!

Συνειδητή παραπλάνηση

Δεν μπορεί για να κρυφτεί κάτω από το χαλί το τεράστιο δημοσιονομικό κόστος να κόβεις 20 χρόνια από την αναλογιστική μελέτη. Δεν γίνεται να θέλεις συνειδητά να παραπλανήσεις και να αποκόπτεις ένα κόστος μετάβασης που κυμαίνεται από 20 έως 28 δισ. ευρώ μέχρι το 2090. Δεν γίνεται να μη συμπεριλαμβάνεις κρυφό κόστος τουλάχιστον 12 δισ. ευρώ από συντάξεις αναπηρίας και χηρείας. Δεν γίνεται να μην μπορείς να κάνεις ως αναλογιστής την αριθμητική πράξη ότι οι ασφαλισμένοι που θα είναι 18 ετών στις αρχές του 2022 θα έχουν προσδόκιμο ζωής τουλάχιστον 82,1 έτη (όπως είναι σήμερα, αν και υπολογίζεται ότι θα έχει φτάσει το 2100 στα 92 έτη). Είναι απλή αριθμητική πράξη τουτέστιν οι ασφαλισμένοι 18 ετών σήμερα θα έχουν προσδόκιμο ζωής 92 έτη. Αρα 92 έτη-18 έτη=74 έτη. Αν σ’ αυτό προσθέσουμε 2022+74έτη =2096. Αν προσθέσουμε χήρες και ορφανά, τότε η αναλογιστική βάση μεγεθύνεται στο 2100, ενώ θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και το γεγονός – όπως συμβαίνει πάντοτε– ότι δεν θα αποβιώσουν όλοι στα 92 έτη.

«Πολιτική απατεωνιά»

Ολα αυτά έχουν πολιτικές διαστάσεις και δείχνουν ότι οι Μητσοτάκης –Τσακλόγλου – Χατζηδάκης δεν διστάζουν να ποδοπατήσουν την εγκυρότητα που πρέπει να έχει ένας δημόσιος οργανισμός, εν προκειμένω η ΕΕΑ, για να στείλουν 2,5 δισ. ευρώ ετησίως σε χρηματιστηριακά παίγνια. Οταν μάλιστα αυτό το υπέρογκο ποσό συνιστά τον μόχθο μισθοσυντήρητων ανθρώπων που τους βάζεις υποχρεωτικά σε χρηματιστηριακό τζόγο. Οταν το μόνο που δίνεις δυνατότητα να διαλέξουν είναι αν θα τοποθετήσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές (ατομικός κουμπαράς) σε παιχνίδια χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού ρίσκου. Μάλιστα φτάνεις στο έσχατο σημείο να θεσμοθετείς ασυλία για τους ανθρώπους που θα τοποθετήσεις, ώστε να παίζουν τα παιχνίδια χωρίς να φοβούνται ποινικές κυρώσεις. Αν δε κρύβεις και το κόστος των τουλάχιστον 50 δισ. ευρώ, που το εγγράφεις στους φορολογούμενους, τότε δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να αντιληφθούμε ότι πρόκειται για πολιτική απάτη.

Προκύπτουν ποινικές ευθύνες;

Με τις σημερινές αποκαλύψεις του Documento καθίσταται σαφές ότι υφίστανται ποινικές ευθύνες για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος όχι μόνο για τα πρόσωπα, που λειτουργώντας προφανώς ως εντολοδόχοι έκρυψαν αναλογιστικό κόστος τουλάχιστον 50 δισ. ευρώ, αλλά και για τους εντολείς τους, τους Μητσοτάκη – Τσακλόγλου – Χατζηδάκη δηλαδή. Το ερώτημα είναι εάν θα αναζητηθούν.

Τζώρτζης Ρούσσος

 

Πανελλήνιες 2021 – Επιστολή – «ράπισμα» μαθητή στην Κεραμέως: Με 20.988 μόρια «χάνω τη σχολή μου»Πανελλήνιες 2021 – Επιστολή – «ράπισμα» μαθητή στην Κεραμέως: Με 20.988 μόρια «χάνω τη σχολή μου»

Ανοικτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στέλνει επωνύμως, μαθητής που έδωσε Πανελλήνιες και συγκέντρωσε 20.988 μόρια αλλά δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα.

Την επιστολή του δημοσιεύει το Alfavita.gr.

Αναλυτικά:

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών