Πρόβλεψη ΣΟΚ: Τουλάχιστον 150.000 επιχειρήσεις θα κλείσουν – Η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας – «Θα στηρίξετε τους ξεναγούς; Πως και πότε;» – Επίδομα 400 ευρώ: Νέα πληρωμή σε 7.500 μακροχρόνια ανέργους από τον ΟΑΕΔ

“Ολοκληρωτική καταστροφή” χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στις επιχειρήσεις ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος σε μια πρώτη εκτίμηση που έκανε, τόνισε ότι τουλάχιστον 150.000 από αυτές θα βάλουν λουκέτο μέχρι τον Ιούνιο. 

«Λέμε ναι στη προστασία της δημόσιας υγείας, κανείς δεν μπορεί να μπει μπροστά από τους γιατρούς. Δεν έχουμε παρά να συνεργήσουμε στην αυτοπροστασία», τόνισε αρχικά στον Alpha 98,9 και την εκπομπή «Χωρίς Μάσκα», με τους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Γιώργο Σμυρνή και συνέχισε:

«Στην επιχειρηματικότητα υπάρχουν κλάδη που ο τζίρος τους αυτής της περιόδου φτάνουν στο 30-40% του τζίρου της χρονιάς. Αυτές μένουν κλειστές και μάλιστα υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν παραγγείλει δώρα για τα Χριστούγεννα τα οποία δεν θα μπορέσουν να τα πουλήσουν τον Γενάρη. Μιλάμε για μια ολοκληρωτική καταστροφή. Στην ήδη πολύ μεγάλη ζημιά της οικονομίας προστίθεται μια νέα ζημιά που θα αποτιμηθεί το επόμενο διάστημα, από τον Γενάρη ως τον Απρίλη και θα είναι πολύ παραπάνω από αυτό που φάνηκε στην αρχή».

Μια πρώτη εκτίμηση, όπως είπε ο κ. Χατζηθεοδοσίου είναι ότι: «με όλα αυτά τα μέτρα αποκλείεται να ξεπεράσει το 20% του τζίρου της περσινής χρονιάς, δηλαδή η ζημιά θα είναι πάρα πολύ μεγάλη και αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος από αυτές τις επιχειρήσεις δεν θα τα καταφέρει, γι αυτό η πρόταση που έχουμε κάνει είναι κούρεμα των χρεών, γιατί όλα αυτά τα χρέη που πάνε προς τα πίσω δεν θα μπορούν να πληρωθούν ποτέ. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει δυνατότητα, με 30 δισ που θα λείψουν από την οικονομία του 2020 και είμαι επιεικής, να καταφέρουν να πληρώσουν. Η κυβέρνηση είπε 11% μείωση του ΑΕΠ αλλά αυτό πριν από το δεύτερο λοκντάουν το οποίο επεκτείνεται».

Αναφορικά με το click away και το άνοιγμα αλυσίδων μόνο για εκείνους που αγοράζουν με τιμολόγιο: «Είμαστε υπέρ να εκσυγχρονιστουν οι επιχειρήσεις αλλά αυτό απαιτεί χρόνο. Το click away που βοηθάει, η εκτίμηση που έχουμε είναι ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε πάνω από το 10% των επιχειρήσεων. Επίσης χρειάζεται να έχουν όλοι πιστωτική κάρτα.

Η διαμαρτυρία που επίσης την ακούσαμε είναι ότι δεν μπορεί τη στιγμή που βάζεις όλα αυτά τα μέτρα να επιτρέπεις σε κάποιες αλυσίδες, με το πρόσχημα του τιμολογίου, να επιτρέπεται η φυσική παρουσία. Και μιλάμε για 750.000 επιχειρήσεις συν τα μέλη των οικογενειών τους που μπορούν να αγοράσουν με την κάρτα. Το τιμολόγιο εξυπηρετεί 2 εκατ. κόσμο, είναι μια μεγάλη αγορά και το κυριότερο είναι ότι δεν μπορεί να επιτρέπεται η φυσική παρουσία που απαγορεύεται.

Το είπε και ο υπουργός ότι δεν μπορείς να κάνεις τόσο αθέμιτο ανταγωνισμό και είπε ότι θα τους σταματήσει αλλά δεν το κάνει. Το μέτρο του click away είναι υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων, κατά των μικρών. Στην Ελλάδα από το σύνολο των 850.000 επιχειρήσεων μόνο 15.000 έχουν eshop και μόνο οι 7.000 από αυτές λειτουργούν. Παρόλα αυτά, πέρσι ο τζίρος τα eshop ήταν 6 δισ ευρώ και φέτος θα ξεπεράσει τα 15 δισ».

Για το πόσος επιχειρήσεις αναμένεται να βάλουν λουκέτο: «Όταν η Κομισιόν λέει ότι το 50% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ευρώπη δεν θα αντέξει, δηλαδή στην Ελλάδα θα είναι μεγαλύτερο το ποσοστό, αν δεν αποφασίσεις να το στηρίξεις αυτό το κομμάτι, τότε δεν θα αντέξει ως τον Ιούνιο. Η αρχική μου εκτίμηση είναι ότι 150.000 επιχειρήσεις θα κλείσουν και θα είναι σε υψηλό βαθμό επιχειρήσεις του τουρισμού και της εστίασης, καθώς έχασαν το 78% των εσόδων τους. Για τις θέσεις εργασίας, αυτό που θα αποτυπωθεί μέσα στο επόμενο εξάμηνο, γιατί σήμερα αυτός που παίρνει και 200 ευρώ φαίνεται εργαζόμενος, άρα όταν σταματήσει το επίδομα θα είναι η ανεργία πολύ μεγαλύτερη από ότι εμφανίζεται» τόνισε και πρόσθεσε:

«Είναι ένα θέμα πανευρωπαϊκό και εμείς λέμε στην Ευρώπη να δώσει κίνητρα. Το πιο καλό παράδειγμα είναι αυτό που κάνει η Γερμανία, η οποία για τις επιχειρήσεις που δεν δουλεύουν τους δίνει το 80% του χαμένου εισοδήματός τους. Στη νότια Ευρώπη τα χρήματα που έδωσαν, μη επιστρεπτέα. Δεν μπορούμε να λέμε ότι τα χρήματα της επιστρεπτέας στηρίζουν. Είναι δανεικά και αυτά από τον Μάρτιο θα πρέπει να αρχίσει να τα ζητάει. Στο θέμα του ενοικίου επιδοτεί το 40% και ρωτάω, το υπόλοιπο 60% πώς θα πληρωθεί με κλειστή την επιχείρηση;».

Για να καταλήξει: «Η ανακοίνωση για 100.000 νέες θέσεις εργασίας ακούγεται ωραία αλλά δεν υπάρχουν. Να στηρίξει η κυβέρνηση τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας με το μη μισθολογικό κόστος, άρα έτσι και τις επιχειρήσεις θα βοηθήσει και τους εργαζόμενους να μείνουν στη δουλειά. Είναι μονόδρομος»…

 

Η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας εν μέσω πανδημίας – 24ωρη απεργία των εργαζομένωνΕγνατία οδός: Συγκρούστηκε νταλίκα με μπετονιέρα σε τούνελ (φωτο) – Antonio  News

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν αύριο οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό ΑΕ, αντιτιθέμενοι στην επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Για αύριο Παρασκευή έχει προγραμματιστεί η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.

Την ώρα που όλη η χώρα πλήττεται βαρύτατα από την επιδημία του Covid-19, η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, επιλέγει να προχωρήσει άμεσα τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, με την κατάθεση την Παρασκευή 11/12/2020 δεσμευτικών προσφορών.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», από το 2011 που είναι στο προσκήνιο η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αντιτάχθηκε σε αυτό το ενδεχόμενο, όχι για λόγους ιδεοληψίας η ιδιοτέλειας, αλλά γιατί ήταν ξεκάθαρο ότι μία τέτοια παραχώρηση, ενός ολοκληρωμένου κατασκευαστικά οδικού άξονα τεράστιας γεωπολιτικής σημασίας (που μαζί με τους κάθετους άξονες ουσιαστικά αποτελούν το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων που διασχίζουν τη Βόρεια Ελλάδα και μας ενώνουν με τους βόρειους γείτονές μας), είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον από κάθε άποψη (οικονομική, κοινωνική, πολιτική).

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Σύλλογος επιστήμονες που πραγματοποίησαν τεχνοοικονομική μελέτη παρουσίασαν τα βασικά πορίσματα που βεβαιώνουν και τις εκτιμήσεις του Συλλόγου.

Η επιλογή της παρούσας χρονικής περιόδου για την υποβολή των προσφορών εγείρει ερωτηματικά για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, τόσο γιατί μέχρι σήμερα έχουν δοθεί πολύμηνες αναβολές αλλά γιατί εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν οικονομικές προσφορές που βασίζονται σε μελλοντικά έσοδα διοδίων (τα οποία θα λάβουν ως βάση υπολογισμού τα σημερινά έσοδα), τη στιγμή που λόγω της πανδημίας η κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό έχει πέσει κάτω από το 50% και οι προοπτικές επανόδου στα προηγούμενα δεδομένα είναι ακόμα αβέβαιες. Θεωρείται έτσι εξαιρετικά πιθανόν οι  προσφορές να διαμορφωθούν με βάση το δυσμενέστερο σενάριο εσόδων και να είναι εξαιρετικά χαμηλές.

Σημαντικό ζήτημα αποτελεί ότι όλες οι διαδικασίες και οι συνεννοήσεις του ΤΑΙΠΕΔ με τους παραχωρησιούχους γίνονται εν κρυπτώ και όχι σε δημόσια θέα και έτσι κανείς δε γνωρίζει τι ακριβώς συζητιέται.

Ο Θανάσης Ματθαίου,  διευθυντής Συντήρησης και Λειτουργίας Δικτύου της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υπενθύμισε ότι η Εγνατία Οδός παραχωρήθηκε το 2010 και οι κάθετοι άξονές της το 2018 και χρηματοδοτήθηκε 100% από κρατική δαπάνη. Η παραχώρηση μπήκε στο προσκήνιο το 2011 με το μεσοπρόθεσμο τα πρώτα χρόνια της οικονομική κρίσης μέσω της ένταξής στο ΤΑΙΠΕΔ των παγίων που ανέρχονταν στα 250 δις. Το μεγαλύτερο πάγιο των ιδιωτικοποιήσεων δεν αφορά την εταιρεία αλλά το δικαίωμα συντήρησης και λειτουργίας της.

Υπενθύμισε ακόμη ότι η κατασκευή της έγινε στο πλαίσιο αναπτυξιακών έργων για περιοχές με τα χαμηλότερα ΑΕΠ. Η επιβολή διοδίων και η σταδιακή τους αύξηση χωρίς σοβαρό κατασκευαστικό αντικείμενο ακυρώνει το αναπτυξιακό ρόλο της και εκτοξεύει το κόστος. Εξέφρασε ακόμη ότι με την παραχώρηση θα προκύψει μια εκτόξευση τεχνιτών αναγκαιοτήτων για εκτεταμένα έργα προκειμένου να γίνει λάστιχο το ποσό της παραχώρησης και να προκύψει για αυτά ποσό ισάξιο με αυτό της αρχικής επένδυσης.

Ο Τάσος Παπαδόπουλος που διετέλεσε αντιπρόεδρος του Συλλόγου και διευθυντής εργαζομένων στην Εγνατία Οδός, επεσήμανε ότι ενώ τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της τα κέρδη της ήταν ουσιαστικά ζημιές, το 2019 αυτά έφτασαν τα 33 εκ. Δηλαδή η Εγνατία δούλεψε σε τέτοιον βαθμό που περίσσεψαν 33 εκ. να μοιράσει στους μετόχους της που είναι ο εξής ένας το Ελληνικό Δημόσιο. Ανέφερε ακόμη ότι με νόμο που έχει περάσει κάποια τα έσοδα από τα διόδια όπως του Προμαχώνα και της Κρυοπηγής  δεν μπαίνουν στα ταμεία της  Εγνατίας οδού αλλά σε έναν λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος και πηγαίνουν για αποπληρωμή του χρέους. Τα ποσά αυτά αποτελούν πάνω από το 10% των συνολικών εσόδων.

Ενώ η Εγνατία Οδός είναι κερδοφόρα, διαθέτει χρήματα για επενδύσεις, η κυβέρνηση αναζητά επενδυτή που δεν τον χρειάζεται σε καμία περίπτωση. Πρόκειται επίσης  για εταιρεία που δεν χρωστάει αλλά αντίθετα κατάφερε να εξοφλήσει και το 1δις δάνειο που είχε λάβει από την Τράπεζα Επενδύσεων.

Επίσης, σύμφωνα με αυτά που ειπώθηκε πρόκειται για έναν δρόμο στον οποίο το κόστος διέλευσης είναι ακόμη χαμηλό -3 λεπτά ανα χιλιόμετρο- και πολύ μικρότερο από οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες.

Ο καθηγητής στο Οικονομικό Τμήμα του ΑΠΘ,  Γρ. Ζαρωτιάδης τόνισε πως «υπάρχει σοβαρή προοπτική διακινδύνευσης δημόσιου, κοινωνικού αλλά  εθνικού συμφέροντος, γιατί υπάρχει το σοβαρότατο ενδεχόμενο να τριπλασιαστούν τα κόστη συμμετοχής χρήσης του αυτοκινητοδρόμου σε περίπτωση παραχώρησης, κάτι που σήμερα δεν κρίνεται απαραίτητο, υπάρχει επίσης κατασκευαστική διακινδύνευση και αβεβαιότητα. Το βέλτιστο αποτέλεσμα των εργασιών συντήρησης που γίνονται, πραγματοποιούνται από δημόσιες εταιρείες, τα διόδια εισπράττονται από το δημόσιο, η Εγνατία Οδός συνεκτελεί άλλα δημόσια έργα και συμβάλει στην αποπληρωμή του χρέους. Η παραχώρησή της μόνο ως σκανδαλώδης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.

Από τη πλευρά του ο Λ. Βατικιώτης τόνισε ότι σε ενδεχόμενη παραχώρηση οι ιδιώτες θα προβάλλουν νέες αξιώσεις ενώ έφερε ως παράδειγμα καταστροφικά παραδείγματα παραχωρήσεων με τραγικότερο αυτό της γέφυρας της Γένοβα που κατέρρευσε πριν δύο χρόνια αφήνοντας δεκάδες νεκρούς, μια γέφυρα που είχε παραχωρηθεί σε ιδιώτη ο οποίος αποκόμισε τεράστια κέρδη χωρίς να την επισκευάζει.

«Δεν είμαστε στο 1995 για να κάνουμε ιδεολογική συζήτηση, έχουμε φύγει δυστυχώς από αυτό το στάδιο, υπάρχει συσσωρευμένη εμπειρία από την Ιταλία, Κροατία, Γαλλία, παραδείγματα που παντού αυτός ο θεσμός των παραχωρήσεων χρεοκόπησε και το δημόσιο της χώρας ανέλαβε να σώσει και τον παραχωρησιούχο. Δυσοίωνες προοπτικές θα ενεργοποιηθούν αν προχωρήσει. Η Εγνατία αποτελεί επιτυχημένο παράδειγμα δημόσιου τομέα» κατέληξε.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με τον Σύλλογο, από το 2011 που εντάχθηκε η Εγνατία Οδός στο ΤΑΙΠΕΔ δεν άφηναν στους εργαζόμενους να κάνουν συντηρήσεις ενώ εδώ και τρία χρόνια ζητούν επίμονα να γίνουν αρκετές.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι:

Η δημόσια διαχείριση του παγίου της Εγνατίας οδού με καθαρά οικονομικούς όρους, σε ότι αφορά τα μελλοντικά έσοδα του δημοσίου, είναι μακράν η πιο συμφέρουσα έναντι οποιουδήποτε σεναρίου ιδιωτικοποίησης.

Μόνο με δημόσια διαχείριση το αντίτιμο των διοδίων μπορεί να κρατηθεί χαμηλά, σε ένα ανεκτό κοινωνικά επίπεδο, και να μην υπερδιπλασιαστεί, όπως προβλέπεται στην περίπτωση παραχώρησης.

Η σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων δεν περιλαμβάνει σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο, όπως οι συμβατικές παραχωρήσεις και ουσιαστικά αποτελεί παραχώρηση μελλοντικών εσόδων με αντάλλαγμα την άμεση μεν αλλά χαμηλή είσπραξη (δηλ. αντί το δημόσιο να εισπράξει κέρδη 6 δισ.€ στα 35 έτη, θα εισπράξει άγνωστο ποσό, εφόσον δεν τίθεται κατώτατο όριο στον διαγωνισμό).

Η παραχώρηση της πλήρως κατασκευασμένης Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων (με κόστος κατασκευής περί τα 7 δισ.€) δεν αποτελεί κάποια παραγωγική επένδυση, ούτε θα επιφέρει πρόσθετα οφέλη. Επιπλέον η παραχώρηση δεν αποτελεί κάποια μορφή ιδιωτικοποίησης, αφού οι εργασίες ήδη ανατίθενται με διαγωνιστικές διαδικασίες και εκτελούνται από ιδιωτικές τεχνικές εταιρείες, οι οποίες μάλιστα –μέσω σχημάτων- είναι αυτές που ενδιαφέρονται για τη σύμβαση παραχώρησης. Η μοναδική ιδιωτικοποίηση που θα επέλθει θα είναι αυτή των διοδίων που, αντί να εισπράττονται από το δημόσιο, θα εισρέουν στον παραχωρησιούχο με χρέωση υπερδιπλάσια της σημερινής .

Το βέλτιστο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με τη διατήρηση του παρόντος μικτού μοντέλου διαχείρισης της Εγνατίας Οδού, με το οποίο οι εργασίες εκτελούνται ως δημόσια έργα από ιδιωτικές τεχνικές εταιρίες και τα διόδια -με χρέωση χαμηλότερη των άλλων αυτοκινητόδρομων- εισπράττονται από το Δημόσιο και έτσι παρέχεται η δυνατότητα να αξιοποιηθούν τα σημαντικότατα μελλοντικά κέρδη ως εξής:

  • Εκτέλεση άλλων δημόσιων έργων στις περιοχές διέλευσης της Εγνατίας Οδού
  • Χρηματοδότηση ευρύτερων έργων, σύμφωνα με τον προγραμματισμό και τις ανάγκες του Υπουργείου Υποδομών, συμπληρώνοντας τις χρηματοδοτήσεις του ΠΔΕ.
  • Μείωση του Εθνικού Χρέους, με κατάθεση ποσοστού των κερδών στον λογαριασμό εξυπηρέτησης Δημόσιου Χρέους.
  • Αποπληρωμή των δανείων για την κατασκευή της Εγνατίας Οδού (του Υπουργείου Οικονομικών) προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

 

«Θα στηρίξετε τους ξεναγούς; Πως και πότε;»

Είναι ζωτικής σημασίας, η παράταση της επιδότησης για τους επόμενους χειμερινούς μήνες και μέχρι τον Μάρτιο τουλάχιστον, του 2021.

Κοινή δήλωση των Τομεαρχών Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Κατερίνας Νοτοπούλου και Αλέξανδρου Αυλωνίτη για τη στήριξη των ξεναγών:

«Οι επαγγελματίες ξεναγοί βίωσαν στο πετσί τους τη δραματική μείωση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας. Η ειδική αποζημίωση που έχουν λάβει μέχρι σήμερα, συνολικά υποεκτιμά ακόμα και τις καθημερινές ανάγκες διαβίωσης μιας μονογονεϊκής οικογένειας.

Είναι ζωτικής σημασίας, η παράταση της επιδότησης για τους επόμενους χειμερινούς μήνες και μέχρι τον Μάρτιο τουλάχιστον, του 2021. Η κυβέρνηση οφείλει να ενισχύσει τη στήριξη των ξεναγών, όταν η ίδια προορίζεται για τη συνέχεια ενός ολόκληρου τομέα, ενός αναπόσπαστου κυττάρου του οργανισμού που λέγεται ελληνικός τουρισμός και μίας ζώσας διαφήμισης της ιστορίας και της παράδοσης του τόπου μας, την οποία επιτελούν τα μέλη του προς τους επισκέπτες μας, από όλη την υφήλιο.

Όταν, ο εκτιμώμενος αριθμός ξεναγήσεων που έγιναν μέσα στη φετινή τουριστική περίοδο κυμαίνεται μεταξύ του τίποτα και ενός εντελώς περιορισμένου αθροίσματος είναι αδιανόητο να μην κατανοούν οι αρμόδιοι Υπουργοί ότι η κυβερνητική τους αμέλεια καταδικάζει σε συρρίκνωση έναν κλασικό τομέα του τουρισμού μας.

Το ερώτημα είναι ένα και επείγει. Θα στηρίξετε τους ξεναγούς; Πως και πότε!»

 

Επίδομα 400 ευρώ: Νέα πληρωμή σε 7.500 μακροχρόνια ανέργους από τον ΟΑΕΔ

Πληρώνονται 7.500 δικαιούχοι από τον ΟΑΕΔ – Πότε λήγει η προθεσμία των αιτήσεων

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για να λάβουν οι δικαιούχοιμακροχρόνια άνεργοι το επίδομα των 400 ευρώ από τον ΟΑΕΔ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΕΔ, μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, 80.000 (62%) από τους συνολικά 130.000 δικαιούχους μακροχρόνια ανέργους έχουν επιβεβαιώσει ή καταχωρήσει τα στοιχεία τραπεζικού τους λογαριασμού (IBAN) για την καταβολή της νέας έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης των 400 ευρώ. Το συγκεκριμένο επίδομα καταβάλλεται στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την άμεση στήριξη των ανέργων.

Ο ΟΑΕΔ έχει ήδη καταβάλει τα 400 ευρώ σε 70.000 τραπεζικούς λογαριασμούς δικαιούχων και την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου πληρώνεται η ενίσχυση σε περίπου 7.500 επιπλέον δικαιούχους. Συνολικά, έως το τέλος της εβδομάδας θα έχουν καταβληθεί τα 400 ευρώ σε 77.500 (97%), από τους 80.000 δικαιούχους με καταχωρισμένο ΙΒΑΝ.

Πότε λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις

Οι δικαιούχοι του επιδόματος των 400 ευρώ είναι οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι με τη ιδιότητα του μακροχρόνια ανέργου, δηλαδή όσοι έχουν ξεπεράσει 12 μήνες συνεχούς εγγεγραμμένης ανεργίας, κατά το διάστημα από 1 Μαρτίου έως και 25 Νοεμβρίου 2020, παρέμειναν εγγεγραμμένοι άνεργοι έως και τις 25 Νοεμβρίου και δεν έλαβαν την προηγούμενη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 400 ευρώ.

Οι δικαιούχοι μακροχρόνια άνεργοι θα πρέπει να επιβεβαιώσουν ή να καταχωρίσουν τα στοιχεία ατομικού ή κοινού τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) στον οποίο είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι μέσω gov.gr,  μέχρι την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου και ώρα 23:59. Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τους κωδικούς πρόσβασης TAXISnet ή ΟΑΕΔ σε αυτό το σύνδεσμο.

Συγκεκριμένα η διαδρομή είναι: gov.gr → Εργασία και ασφάλιση → Ανεργία → Έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε μακροχρόνια ανέργους. Υπενθυμίζεται ότι μόνο οι δικαιούχοι έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Οι λογαριασμοί των δικαιούχων πιστώνονται εντός 3 εργάσιμων ημερών μετά την καταβολή των 400 ευρώ από τον ΟΑΕΔ. Η οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.