Προς τις Πανελλαδικές δίχως μια ώρα μάθημα: Η ισονομία χάθηκε… στα κενά

Αποτέλεσμα εικόνας για foto Πανελλαδικές

Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Τα κενά στα σχολεία ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, όχι μόνο σε αριθμούς, αλλά και σε διάρκεια. Το αποτέλεσμα είναι να στον Φεβρουάριο, και να υπάρχουν σχολεία, όπου τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου, να μην έχουν κάνει ούτε μια ώρα σε μαθήματα κατεύθυνσης των Πανελλαδικών!

Προς τις Πανελλαδικές δίχως μια ώρα μάθημα: Η ισονομία χάθηκε... στα κενά

Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Τα κενά στα σχολεία ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, όχι μόνο σε αριθμούς, αλλά και σε διάρκεια. Το αποτέλεσμα είναι να στον Φεβρουάριο, και να υπάρχουν σχολεία, όπου τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου, να μην έχουν κάνει ούτε μια ώρα σε μαθήματα κατεύθυνσης των Πανελλαδικών!

Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, με την Γ’ Λυκείου στην Δεσφίνα της Φωκίδας, στο Δήμο Δελφών, τα οποία δεν έχουν διδαχτεί έστω μία ώρα Βιολογία, καθώς επίσης και στην Πύλη Βοιωτίας, όπου δεν έχουν κάνει Φυσική κατεύθυνσης.

Οι καθηγητές του σχολείου της Δεσφίνας απευθύνθηκαν και στο υπουργείο Παιδείας: «Σε περίπου τρεις μήνες, οι μαθητές θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. Tους μαθητές, όμως, της ομάδας προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις της Δεσφίνας τους έχετε ήδη ανεπανόρθωτα καταδικάσει σε αποτυχία, αφού έχουν χάσει το τρένο των πανελλήνιων, σημειώνοντας 0% κάλυψη της καθορισμένης διδακτέας και εξεταστέας ύλης στη Βιολογία».

Και προσθέτουν: «Παιδιά ενός κατώτερου Θεού; Μαθητές δεύτερης κατηγορίας; Αυτή είναι η ισονομία, οι ίσες ευκαιρίες και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων των μαθητών στη μόρφωση; Η πραγματικότητα για μια ακόμα φορά διαψεύδει τις μεγαλόστομες δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας περί “κανονικότητας” και επιβεβαιώνει πως η σημερινή κυβέρνηση, αλλά και όλες οι προηγούμενες, υλοποιώντας τις μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση και όχι μόνο οδηγεί σε διάλυση τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και σε απόγνωση μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς».

Για το θέμα κατέθεσε ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Βοιωτίας Γιώτα Πούλου, υπογραμμίζοντας πως το ίδιο πρόβλημα αλλά με το μάθημα της Φυσικής αντιμετωπίζουν και στην Πύλη Βοιωτίας. Συγκεκριμένα η κ. Γιώτα Πούλου, αναδεικνύοντας τα κενά διδασκαλίας σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αναφέρει:

«Τα λειτουργικά κενά, οι ελλείψεις διδακτικού προσωπικού και βιβλίων που αντιμετώπισαν τα σχολεία με την έναρξη της φετινής διδακτικής χρονιάς εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα και σήμερα, τρεις μήνες πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις, με αποκορύφωμα το Γυμνάσιο-Λυκειακές τάξεις της Δεσφίνας Φωκίδας, στο οποίο οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν έχουν διδαχτεί καθόλου το μάθημα της Βιολογίας, ενώ το ίδιο πρόβλημα με το μάθημα της Φυσικής στο Γυμνάσιο-Λυκειακές τάξεις Πύλης Βοιωτίας».

«Μαθητές των δύο σχολείων καλούνται να εξεταστούν στις Πανελλήνιες εξετάσεις σε αυτά τα μαθήματα χωρίς να τα έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα από την αρχή της χρονιάς» σημειώνει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και, ζητώντας να μάθει τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί η υπουργός Παιδείας, προσθέτει:

«Το ουσιαστικό πρόβλημα δεν είναι ο άμεσος διορισμός εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι θέσεις, αλλά η διαχείριση του κενού εκπαίδευσης πέντε μηνών που δημιουργεί ανισοτιμία για τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ Λυκειακών τάξεων Δεσφίνας και τις αντίστοιχες τάξεις του Γυμνασίου-Λυκειακές Τάξεις της Πύλης Βοιωτίας, σε σχέση με τους συμμαθητές τους στην υπόλοιπη Ελλάδα. Πρόκειται για μια σοβαρή παράλειψη του Υπουργείου Παιδείας που καταλύει την ισονομία των μαθητών και εγείρει θέματα νομιμότητας».

Κρύβουν τα στοιχεία

Το Τvxs.gr προσπάθησε να «χαρτογραφήσει» το πρόβλημα των κενών, ειδικά στην Γ’ Λυκείου. Διαπιστώσαμε, με έκπληξη ομολογουμένως, πως τα σχετικά στοιχεία, ενώ θα έπρεπε να είναι προσβάσιμα σε κάθε πολίτη, δεν είναι καν προσβάσιμα από τον Τύπο. Εισπράξαμε άρνηση – ευγενική μεν, αλλά άρνηση – από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, ενώ, παρά την αρχική επικοινωνία και το κλείσιμο τηλεφωνικού ραντεβού με το γραφείο της Διευθύντριας της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, ουδείς βρέθηκε να σηκώσει το τηλέφωνο.

Από το ρεπορτάζ προέκυψε, πως ανάλογες δυσκολίες πρόσβασης σε σχετικά στοιχεία αντιμετωπίζουν και οι συλλογικοί φορείς των εκπαιδευτικών.Τα πιο «φρέσκα» στοιχεία που είχε η ΟΛΜΕ να μας δώσει ήταν μέχρι και τις 27 Ιανουαρίου, οπότε, τα δηλωθέντα κενά ξεπερνούσαν τα 1.400 στην Δευτεροβάθμια και μαζί με την Πρωτοβάθμια πλησίαζαν τις 4.000. Ισως στο υπουργείο να θεωρούν πως στρουθοκαμηλίζοντας κερδίζουν επικοινωνιακό χρόνο. Το βέβαιο είναι ότι χάνεται πολύτιμος και μη αναστρέψιμος χρόνος για τα παιδιά.

Παιδεία βασισμένη στο φιλότιμο των καθηγητών

«Έχουν μείνει αρκετά ακόμη κενά και δυστυχώς άποια από αυτά τα κενά αφορούν και μαθήματα γενικών λυκείων, τρίτης τάξης, κατεύθυνσης» επιβεβαίωσε στο tvxs.gr ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ,  Βαγγέλης Μπουντουλούλης. «Αυτό είναι το οδυνηρό. Γι’ αυτό σε κάποιες περιοχές υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν κάνει αυτά τα μαθήματα και θα πρέπει να τα δώσουν στο τέλος της χρονιάς. Είναι ντροπή για το κράτος να έχουμε φτάσει τέτοιο μήνα και να μην έχουν καλυφθεί αυτά τα κενά. Οχι ότι τα άλλα είναι δευτερεύοντα αλλά εκεί πρόκειται για εξετάσεις τρίτης λυκείου. Είναι πολύ σοβαρό.».

Όταν έθεσε το ζήτημα στην υπουργό, η Ομποσπονδία εισέπραξε μια απάντηση τύπου… «φταίνε οι προηγούμενοι»! Ο Β. Μπουντουλούλης εξηγεί, πως «η υπουργός, όταν της το θέσαμε, είπε ότι η περσινή ρύθμιση με τις τέσσερις κατευθύνσεις δημιούργησε πολλά ολιγομελή τμήματα – εννοούσε στις κατευθύνσεις της υγείας κυρίως – με αποτέλεσμα να χρειαστούν περισσότεροι καθηγητές, να μην έχουν υπολογίσει τα κενά εγκαίρως σωστά και να παρατηρείται αυτή η έλλειψη. Αυτή είναι ωραία σαν δικαιολογία να δίνεται άντε μέχρι τον Νοέμβριο. Δεν μπορείς όμως να έχεις φτάσει Φεβρουάριο και να λες τα ίδια» σημειώνει με έμφαση ο συνομιλητής μας.

Ρωτάμε αν εδώ που έφτασαν τα πράγματα, ακόμη κι αν καλυφθούν αύριο αυτά τα κενά, τα παιδιά θα πάνε στις εξετάσεις απροετοίμαστα. «Θα πάνε με πρόβλημα, ναι» απαντά απερίφραστα ο ΓΓ της ΟΛΜΕ. «Θα πρέπει σε τρεις μήνες να διδαχθούν ύλη επτά μηνών». Μας λέει, ότι σε μερικά σχολεία υπάρχουν καθηγητές που κάθονται παραπάνω ώρες, επιπλέον του ωραρίου, απλήρωτοι, για να κάνουν μάθημα στα παιδιά που δεν έχουν καθηγητές. «Το κάνουν από φιλότιμο. Αλλά σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να γίνει ούτε αυτό, αντικειμενικά». Οι υποσχέσεις της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, προς την ΟΛΜΕ ότι «θα κάνει ό,τι μπορεί» για να καλυφθούν τα κενά αποδείχθηκαν μέχρι σήμερα… κενές περιεχομένου.

 

Γρηγόρης Ν. Θεοχάρης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*