Ο εφιάλτης της ύφεσης μετά το γενικό lockdown – Απαγόρευση κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη από τις 8 ή 9 μ.μ. – Πώς χάθηκε η προμήθεια 60 αστικών λεωφορείων… με μηδενικό κόστος – Θεσσαλονίκη: Μεταφέρουν ασθενείς στην Αθήνα

Κορωνοϊός: Η Ευρώπη σε «αρρυθμία» - Διαδοχικά lockdown μετά την «έκρηξη»  της πανδημίας - CNN.gr

Το μίνι lockdown που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ισχύσει από αύριο Τρίτη με νέα μέτρα που προκαλούν αντιδράσεις ειδικά στο χώρο της εστίασης. Όμως ο εφιάλτης της κυβέρνησης, είναι να αναγκαστεί να επιβάλει είτε γενικό lockdown στη χώρα, ακόμα και στην ήπια εκδοχή του, όπως πχ στη Γαλλία, είτε στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, το οποίο συμμετέχει με 47% στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας.

Από τους υπολογισμούς που γίνονται με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι περιοχές που ήδη βρίσκονται στο επίπεδο 4, δηλαδή, στο κόκκινο, ξεπερνάει το 15% του συνολικού ποσοστού της χώρας.

Αν η πορεία των κρουσμάτων στην Αττική δεν ανακοπεί τις επόμενες δύο εβδομάδες, τότε το Δημόσιο Σύστημα Υγείας θα πιεστεί εξαιρετικά, ενώ τυχόν πρόσθετα μέτρα, ένα ήπιο lockdown, δηλαδή, θα προκαλέσει απώλεια της τάξεως της 1,5 ποσοστιαίας μονάδας του ΑΕΠ.

Πιθανότατα, μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις κυβερνητικών στελεχών, ακόμα κι αν σημαντικά κομμάτια της οικονομικής δραστηριότητας παραμείνουν ανοικτά, οι απώλειες θα είναι πολλαπλάσιες εκείνων της περασμένης άνοιξης, καθώς πολλές επιχειρήσεις βρίσκονται ήδη στο όριο της επιβίωσης και ενδεχομένως δεν θα αντέξουν, ενώ σε κάθε περίπτωση, θα προκληθεί μία άνευ προηγουμένου απώλεια εσόδων από επιχειρήσεις και πολίτες που δεν θα δύνανται να αποπληρώσουν τους φόρους τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου βρίσκεται σχέδιο για τη μερική αποπληρωμή των κρατικών δανείων για τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί περισσότερο και δραστηριοποιούνται σε περιοχές που βρίσκονται στο επίπεδο 4.

Τι αλλάζει από αύριο Τρίτη

Τα έξι μέτρα που θα ισχύουν σε όλη τη χώρα.

Αναλυτικά:

  1. Υποχρεωτική χρήση μάσκας, παντού, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, καθώς όπως είπε ο κ. Χαρδαλιάς, «η μάσκα είναι το καλύτερο μέσο προστασίας που διαθέτουμε αυτή τη στιγμή. Είναι το εμβόλιο πριν το εμβόλιο». Η επιβίβαση σε μέσο μαζικής μεταφοράς δεν επιτρέπεται χωρίς χρήση μάσκας.
  2. Περιορισμός της κυκλοφορίας από τα μεσάνυχτα έως τις 5 π.μ. σε όλη τη χώρα, προκειμένου, όπως εξήγησε ο κ. Χαρδαλιάς, να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις. Του μέτρου εξαιρούνται όσοι μετακινούνται για εργασία και για λόγους υγείας.
  3. Τηλεργασία τουλάχιστον 50% σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ώστε να προστατεύεται η υγεία αλλά να συνεχιστεί η λειτουργία των επιχειρήσεων.
  4. Τηλεκπαίδευση σε όλα τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με εξαίρεση τις κλινικές και τα εργαστήρια των τελειόφοιτων.
  5. Σε όλη τη χώρα επίσης αναστέλλονται τα επισκεπτήρια σε όλες τις δομές πρόνοιας.
  6. Σε όλη τη χώρα μένουν ανοιχτά το λιανεμπόριο, το χονδρεμπόριο, η βιομηχανία, τα σχολεία, οι υπαίθριοι αρχαιολογικοί χώροι, τα ξενοδοχεία και τα κομμωτήρια.

Ειδικότερα, όσον αφορά τις μεταφορές, οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

Προβλέπονται τα ακόλουθα και στα δύο Επίπεδα που ορίζει ο νέος Χάρτης Υγειονομικής Ασφάλειας:

  • 65% πληρότητα σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • 65% στα πλοία
  • Στο μεν επίπεδο Α’ (κίτρινο), στα ταξί επιτρέπονται μέχρι 3 επιβάτες, ενώ στο επίπεδο Β’ (κόκκινο) επιτρέπεται ένας μόνο επιβάτης.
  • Επίσης στο επίπεδο Β’ (κόκκινο), επιτρέπονται μέχρι 3 άτομα στα ΙΧ (με εξαίρεση τις οικογένειες).

Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν η χρήση μάσκας όχι μόνο είναι υποχρεωτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά επιπλέον δεν θα μπορεί κανείς να επιβιβαστεί σε ΜΜΜ εάν δεν φοράει μάσκα.

 

Απαγόρευση κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη από τις 8 ή 9 μ.μ. – Τι είπε ο δήμαρχος Κ. Ζέρβας

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Πρώτη «καμπάνα» στη Θεσσαλονίκη μία γυναίκα που  έκανε τζόκινγκ | Singlewoman.gr

Νέα αυστηρότερα μέτρα για τη Θεσσαλονίκη, που περιλαμβάνουν απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις 8 ή τις 9 η ώρα το βράδυ και απαγόρευση μετακινήσεων εκτός του νομού, προανήγγειλε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Παράλληλα εξέφρασε την εκτίμηση ότι «δε θα γλιτώσουμε το καθολικό lockdown».

«Είμαστε σε έναν πόλεμο αυτή τη στιγμή και πρέπει σήμερα να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το κακό. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί, θέλουν χρόνο μέχρι να αρχίσουν να αποδίδουν, ωστόσο δεδομένου του τεράστιου αριθμού κρουσμάτων θα χρειαστεί να πάρουμε και πιο αυστηρά μέτρα. Ήδη έχω εισηγηθεί απαγόρευση κυκλοφορίας νωρίτερα στις 8-9 το βράδυ, αλλά και απαγόρευση μετακινήσεων μέσα κι έξω από τον νομό.Δεν είναι καθολικό lockdown, το λιανεμπόριο θα είναι ανοιχτό, οι υπηρεσίες ανοιχτές, δε θα απαιτούνται SMS για την κυκλοφορία», δήλωσε ο κ. Ζέρβας.

Πρόσθεσε ότι στόχος είναι να αποφευχθεί το κλείσιμο της παραλίας, ενώ θέλοντας να περιγράψει τα φαινόμενα συνωστισμού που καταγράφονται κάθε βράδυ στις πλατείες και στους εξωτερικούς χώρους, επισήμανε ότι «καθημερινά μαζεύουμε 3-4 φορές μεγαλύτερες ποσότητες σκουπιδιών στους κοινόχρηστους χώρους».

Σημειώνεται ότι ο αριθμός των νέων μολύνσεων στη Θεσσαλονίκη παραμένει στα ύψη, καθώς την Κυριακή 1 Νοεμβρίου εντοπίστηκαν 449 νέα κρούσματα, το Σάββατο 31 Οκτωβρίου 839 και την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 530 κρούσματα έναντι 84 κρουσμάτων στις 26 Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη ενεργοποιηθεί από το υπουργείο Υγείας σχέδιο έκτακτης ανάγκης προκειμένου να αυξηθεί η δυναμικότητα του ΕΣΥ για να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες της περιοχής. Έτσι, εξασφαλίστηκαν 43 νέες κλίνες ΜΕΘ-COVID έτσι ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητα του ΕΣΥ στη Θεσσαλονίκη.

Πιο αναλυτικά, προστίθενται 8 κλίνες ΜΕΘ-COVID στο ΓΝΘ «Άγιος Παύλος», 10 κλίνες στο ΓΝΘ «Γ. Γεννηματάς», 10 κλίνες στο ΠΓΝΘ ΑΧΕΠΑ, 4 κλίνες στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο, 6 κλίνες στο ΓΝΘ «Γ. Παπανικολάου» και 5 κλίνες στο ΓΝ Χαλκιδικής.

 

Πώς χάθηκε η προμήθεια 60 αστικών λεωφορείων… με μηδενικό κόστος

Απίθανη φωτογραφία: Του... συνωστισμού το κάγκελο στο λεωφορείο  Ελληνικό-Σαρωνίδα!

Την ώρα που οι πολίτες στοιβάζονται σε λεωφορεία, τρόλεϊ και μετρό και η ανεξήγητη απραξία της κυβέρνησης προκαλεί επικριτικά σχόλια εις βάρος της ακόμη και από φιλικά σε αυτήν μέσα ενημέρωσης, μια υπόθεση που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας από την «Εφημερίδα των Συντακτών» προκαλεί ακόμη μεγαλύτερες απορίες…

Ήταν τον Αύγουστο του 2017 -σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιάννη Μπαζαίου- όταν ο ΟΑΣΑ υπέβαλε αίτημα χρηματοδότησης προς το ΠΕΠ Αττικής (ΕΣΠΑ 2014 – 2020)  και την αντίστοιχη Περιφέρεια για την αγορά 60 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών λεωφορείων, μήκους 18 μέτρων, 20 πετρελαιοκίνητων, μήκους 12 μέτρων, και 12 ηλεκτρικών λεωφορείων μεσαίου μεγέθους.

Αμέσως ο ΟΑΣΑ ξεκινά με τα τεύχη δημοπράτησης κ.ο.κ. ενώ και η Περιφέρεια Αττικής, με απόφαση της Ρένας Δούρου, ανάβει «πράσινο φως» στην πλήρη χρηματοδότηση του αιτήματος με 29,96 εκατ. ευρώ, και με μηδενικό κόστος για τον ΟΑΣΑ.

Η συνέχεια είναι αυτή που μπορεί κανείς να φαντασθεί (δυστυχώς): η κυβέρνηση αλλάζει, η διοίκηση του ΟΑΣΑ επίσης, και το ενδιαφέρον του Οργανισμού «παγώνει» σε τέτοιο βαθμό ώστε ο νέος περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης ανακαλεί την απόφαση χρηματοδότησης επικαλούμενος ή «αποδίδοντας αδράνεια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» (χάθηκαν και οι σχετικές χρονικές προθεσμίες).

Και με τον τρόπο αυτό, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, και οι πολίτες συνεχίζουν να στοιβάζονται στα λιγότερα ούτως ή άλλως λεωφορεία και τρόλεϊ -λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού, θέμα που ανέδειξαν εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, οι Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης- και η κυβέρνηση εξαναγκάζεται να προβεί τώρα σε ενέργειες με μεγαλύτερο κόστος.

Καθόλου απίθανο να φέρει το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στη Βουλή και την «Ώρα του πρωθυπουργού» ο Αλέξης Τσίπρας…

Ν. Παπ.

 

Θεσσαλονίκη: Τραγική η κατάσταση στα νοσοκομεία – Μεταφέρουν ασθενείς στην Αθήνα – Αποφάσεις εντός της ημέρας

Κορονοϊός: Σε κρίσιμο σημείο οι εντατικές - Υγεία | News 24/7

Ο συνολικός αριθμός μέσα σε δύο μέρες ξεπερνάει τα 1.000 κρούσματα και όλα δείχνουν ότι η Θεσσαλονίκη κινείται στο δρόμο του lockdown με σκοπό να περιοριστεί περαιτέρω η διασπορά του ιού στην κοινότητα.

Αρνητικό ρεκόρ για δεύτερο συνεχόμενο 24ωρο κατέγραψε η Θεσσαλονίκη όσον αφορά τα κρούσματα κορονοϊού, το απόγευμα της Κυριακής εντοπίστηκαν 449 κρούσματα, ενώ το Σάββατο καταγράφηκαν 839

Ωστόσο το μεγαλύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα συμβεί τόσο με τις ΜΕΘ όσο και με το κατά πόσο θα αντέξει το Σύστημα Υγείας. Παράλληλα και ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επεσήμανε ότι «στη Θεσσαλονίκη τα πράγματα είναι άσχημα, στην Αθήνα τα πράγματα είναι προβληματικά».

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υγείας εντός της εβδομάδας αναμένεται να παρουσιάσουν πρόβλημα οι ΜΕΘ της Θεσσαλονίκης μιας και γεμίζουν ασφυκτικά μέρα με την ημέρα με ασθενείς κοροναϊού.

Τα επόμενα 24ωρα θα δημιουργηθεί άλλη μία ΜΕΘ covid σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να πάρει μία μικρή ανάσα η πρωτεύουσα της Μακεδονίας.

Ηδη έχουν ξεκινήσει να μεταφέρονται ασθενείς με άλλα νοσήματα που βρίσκονται σε εντατικές, σε ιδιωτικές κλινικές προκειμένου να ελευθερωθούν κρεβάτια.

Η νέα Μονάδα Εντατικής Θεραπείας θα διαθέτει 10 κρεβάτια για ασθενείς με κορονοϊό, αλλά εκτιμάται ότι και αυτή δεν θα διαρκέσει πολύ αφού καθημερινά αυξάνονται τα νέα περιστατικά της πανδημίας. Σήμερα η Θεσσαλονίκη διαθέτει 25 κλίνες ΜΕΘ covid κενές, αριθμός που δεν επαρκεί ούτε για λίγα 24ωρα με βάση τη δραματική αύξηση που παρουσιάζουν τα νέα κρούσματα. Το Σάββατο (31/10) άλλωστε κατεγράφησαν 839 νέα περιστατικά στη Θεσσαλονίκη.

Το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΑΒ ετοιμάζει σχέδιο αεροδιακομιδών προκειμένου αν χρειασθεί μέσα στην εβδομάδα να μεταφερθούν με ελικόπτερα από τη Θεσσαλονίκη ασθενείς με covid στην Αθήνα όπου η εικόνα προς ώρα είναι κάπως καλύτερη.

Ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας έθεσε σε εφαρμογή σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με το σχέδιο που τέθηκε ήδη σε εφαρμογή, εξασφαλίστηκαν 43 νέες κλίνες ΜΕΘ-COVID έτσι ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητα του ΕΣΥ στη Θεσσαλονίκη. Πιο αναλυτικά, προστίθενται 8 κλίνες ΜΕΘ-COVID στο ΓΝΘ «Αγιος Παύλος», 10 κλίνες στο ΓΝΘ «Γ. Γεννηματάς», 10 κλίνες στο ΠΓΝΘ ΑΧΕΠΑ, 4 κλίνες στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο, 6 κλίνες στο ΓΝΘ «Γ. Παπανικολάου» και 5 κλίνες στο ΓΝ Χαλκιδικής. Ο κ. Κικίλιας έχει καλέσει για να ενημερώσει τους αρμόδιους τομεάρχες των κοινοβουλευτικών κομμάτων, αύριο Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και ώρα 14:00, στο Υπουργείο Υγείας. Αμέσως μετά την ενημέρωση, ο Υπουργός Υγείας θα μεταβεί στη Θεσσαλονίκη.

Να σημειωθεί ότι εκτός από τη Θεσσαλονίκη άλλη μία πόλη της Βόρειας Ελλάδας που κατέγραψε τριψήφιο αριθμό κρουσμάτων ήταν η Ροδόπη με 112 κρούσματα εκ των οποίων τα πέντε συνδέονται με γνωστές συρροές. Παράλληλα διψήφιος αριθμός κρουσμάτων σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας καταγράφηκαν στη Δράμα (90), Καβάλα (12), Κιλκίς (26), Πέλλα (31 εκ των οποίων 1 συνδέεται με γνωστή συρροή), Πιερία (40), Σέρρες (54), Φλώρινα (11) και Χαλκιδική (22).