Ξεκούρασε τα μάτια σου από την οθόνη

οθόνη

Η οθόνη περιορίζει την προοπτική στο βλέμμα. Μπορεί να είναι κομμάτι τις δουλειάς σου, της ζωής σου, αλλά δεν είναι η Μεγάλη Εικόνα. Η μεγάλη εικόνα είναι η πραγματική ζωή.

Αυτό τουλάχιστον προσπαθώ να επαναλαμβάνω στον εαυτό μου, κάθε φορά που διαπιστώνω ότι δε θυμάμαι πόση ώρα κοιτώ (μόνο) την οθόνη. Για να δουλέψω, για να ενημερωθώ, για να επικοινωνήσω. Κι όταν ξεχνιέμαι, φροντίζει να μου το θυμίζει το σώμα μου, και συγκεκριμένα τα μάτια μου, το κεφάλι μου και η όρασή μου, που διαμαρτύρονται έντονα.

Πονοκέφαλος, θολή όραση, αίσθημα κούρασης και ότι τα άκρα μου είναι βαριά, είναι -τουλάχιστον- το δικό μου αίσθημα μετά από μία μέρα υπερβολικής χρήση της οθόνης. Αν σου θυμίζει κάτι, τότε αφιερώνεις κι εσύ πολλή ώρα στην οθόνη.

Πώς να ξεκουράσεις το βλέμμα σου από την οθόνη

Οι τρόποι να ανακουφίσεις τα κουρασμένα μάτια από τον υπολογιστή ή οποιαδήποτε άλλη οθόνη είναι απλοί. Το μόνο που χρειάζεται είναι να συνειδητοποιήσεις -αρχικά- την υπερβολή στη χρήση της και μετά να αποφασίσεις ότι θέλεις να φροντίσεις τον εαυτό σου.

  • Ακολούθησε τον κανόνα «των 10 λεπτών». Σύμφωνα με αυτόν τον κανόνα, η απομάκρυνση του βλέμματος από την οθόνη κάθε δέκα λεπτά είναι απαραίτητη. Μπορείς να κοιτάξεις κάπου μακριά, να κλείσεις τα μάτια σου ή να κάνεις κάποια άλλη δραστηριότητα για λίγα λεπτά. Σίγουρα όμως να πάρεις το βλέμμα σου από τα στενά πλαίσια της οθόνης.
  • Δώσε αγάπη στα μάτια σου κάνοντας την εξής άσκηση: τρίψε τις παλάμες σου μεταξύ τους για να δημιουργήσεις θερμότητα. Στη συνέχεια, τοποθέτησε τις παλάμες σου πάνω στα μάτια σου ασκώντας πολύ ελαφριά πίεση για λίγα δευτερόλεπτα.
  • Βασικό! Σε τακτά χρονικά διαστήματα κοίταξε κάπου μακριά. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να βγεις σε εξωτερικό χώρο και να κοιτάξεις τον ορίζοντα, το ουρανό ή μακριά το δρόμο.
  • Βγες μία βόλτα σε εξωτερικό χώρο και σε φυσικό φως. Στις εποχές της εργασίας σε οθόνη, δεν υπάρχει μόνο το μισάωρο ως διάλλειμα του μεσημεριού! Τα διαλείμματα ανάπαυσης του βλέμματος και επαφής με τον έξω κόσμο, οφείλουν να είναι πολύ πιο συχνά για το καλό της υγείας μας.
  • Δώσε ραντεβού με τους φίλους σου στην πραγματική ζωή. Απόφυγε όσο μπορείς να μπαίνεις σε ατελείωτο texting με τη φράση «μήπως να τα πούμε από κοντά;” ή «επειδή περνώ πολύ χρόνο στην οθόνη, μήπως μπορείς να με καλέσεις;”. Βάλε όρια στη virtual reality σχέση που κάνει κακό στα μάτια σου και βάλε προταιρετότητα τις ζωντανές επαφές.
  • Για την ενημέρωσή σου επίλεξε τα podcast και τα ηχητικά άρθρα ως μία πιο ξεκούραστη επιλογή. Χαλαρώνεις, ακούς νέα και μειώνεις το χρόνο παραμονής στην οθόνη.
  • Για να ξεκουραστείς μετά από μία κουραστική μέρα στη δουλειά, μη δώσεις πάλι χρόνο για ατελείωτο scrolling στα social media. Καλύτερα διάβασε ένα ενδιαφέρον βιβλίο ή ασχολήσουμε με ένα off screen χόμπι.

Αναλογίσου πόσο χρόνο δίνεις στην οθόνη και πόσο στην αληθινή ζωή που θέλεις να ζήσεις και αποφάσισε. Η μικρή ή η μεγάλη οθόνη του έξω κόσμου είναι καλύτερη για τα μάτια σου;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*