Νίκος Φίλης: Σταθερό σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ – Χρ. Γιαννούλης: Σοβαρός κίνδυνος η αλαζονεία του Πρωθυπουργού

Ν. Φίλης: Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τον τρόπο που λειτουργούν οι  σχολικοί σύμβουλοι | diorismos.gr

Τι έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ, τι πρέπει να γίνει

Ο Ν. Φίλης, μιλώντας στην Οικονομική Επιθεώρηση τονίζει ότι εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς πρέπει να υπάρξει σοβαρή προετοιμασία του Υπουργείου για την οργάνωση των σχολείων και της τηλεκπαίδευσης, ενώ απαντά ότι «δεν διαφωνούμε με την αποτίμηση του σχολικού έργου.

Διαφωνούμε με την τιμωρητική αξιολόγηση που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση Σαμαρά, με υπουργό για τη δημόσια διοίκηση τον Κ. Μητσοτάκη. Σύμφωνα με τον νόμο αυτό, το 15% θα έπρεπε να θεωρηθεί “σκάρτο” και πλεονάζον».

Στη συζήτηση με τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Φίλη που δημοσιεύεται στην Οικονομική Επιθεώρηση (τ. 997, Αύγουστος 2020) για την πρόσβαση στα ΑΕΙ, και στην ερώτηση «ως ΣΥΡΙΖΑ μιλούσατε για ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, αλλά τελικά δεν έγινε δυνατό να τη θεσμοθετήσετε όταν βρεθήκατε στην κυβέρνηση. Ποιες ήταν οι δυσκολίες»;

Ο Νίκος Φίλης απαντώντας σημείωσε ότι “θεσμοθετήσαμε την ελεύθερη πρόσβαση στις σχολές χαμηλής ζήτησης, ως πρώτο βήμα. Ήταν λάθος μας που δεν την εφαρμόσαμε από το 2018, ώστε δείχνοντας την κοινωνική αποδοχή της να μην τολμήσει να την καταργήσει η ΝΔ.”

Στη συνέχεια ανέφερε ότι “αναδιαμορφώσαμε το πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου, με τρόπο που θα έκανε πολύ πιο αξιόπιστο το απολυτήριο και, συνεπώς, σταδιακά θα αύξανε τη βαρύτητά του στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Είχαμε έτοιμα, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια, τα διετή προγράμματα για τα παιδιά των ΕΠΑΛ, που κι αυτά κατάργησε η ΝΔ. Έπρεπε όλα αυτά να τα είχαμε «τρέξει» πιο γρήγορα ώστε να τα είχε βιώσει θετικά η κοινωνία.

Κάποια στιγμή, ελπίζω, θα οδηγηθούμε σε ένα σταθερό σύστημα πρόσβασης. Αυτός πρέπει να είναι ένας από τους κεντρικούς στόχους της νέας διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Σταθερό και συμφωνημένο με τα άλλα κόμματα και την εκπαιδευτική κοινότητα σύστημα εισαγωγής.

Νομίζω ότι τα βασικά του συστατικά έχουν ανιχνευθεί. Κατοχύρωση με νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και σύγχρονες μεθόδους και μέσα διδασκαλίας του μορφωτικού ρόλου όλων των βαθμίδων, και ειδικά του Λυκείου· Γ΄ Λυκείου προσανατολισμένη στην καλύτερη δυνατή προετοιμασία και βοήθεια των μαθητών για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

Το κρίσιμο ζήτημα είναι η αξιοπιστία και η θωράκιση του απολυτηρίου Λυκείου από κάθε αμφισβήτηση. Χωρίς αυτό δεν θα μπορέσουμε ποτέ να απαλλαγούμε από το άδικο, στρεσογόνο για τα παιδιά και στρεβλό σύστημα των Πανελληνίων, που όμως έχουν (όσο κι αν πήγε φέτος να τα θαλασσώσει το Υπουργείο Παιδείας) δεδομένη αξιοπιστία και μεγάλη κοινωνική αποδοχή.

 

Χρ. Γιαννούλης: Σοβαρός κίνδυνος η αλαζονεία του Πρωθυπουργού

Μιλώντας στην εκπομπή ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ του BLUESKY με τον Κώστα Χαρδαβέλα ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης επανέλαβε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο Πρωθυπουργός παραμένουν δέσμιοι μίας αλαζονικής συμπεριφοράς που παρακάμπτει την εθνική συνεννόηση.

Παρά τα λάθη και τις καθυστερήσεις οφείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης να διδαχτεί από τα παραδείγματα υπεράσπισης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και της έγκαιρης – αποτελεσματικής και με προβολές στο μέλλον, διπλωματίας.

Πάντως εθνικός στόχος παραμένει εκτός της αδιαπραγμάτευτης υπεράσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, η αποφυγή ενός διαλόγου εκτός αυτού που αφορά την υφαλοκρηπίδα. Στην διάρκεια της εκπομπής με την συμμετοχή και του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Καραγκούνη, τέθηκαν ζητήματα που αφορούν και την ανησυχία όλων μας για τους χειρισμούς της Κυβέρνησης για την έξαρση των κρουσμάτων COVID 19. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η αιφνιδιαστική ματαίωση της ΔΕΘ παράλληλα με την εξαίρεση του ΟΑΣΘ από επείγοντα μέτρα προστασίας των επιβατών. Αδρανής παραμένει η Κυβέρνηση για την απειλή που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη τόσο υγειονομικά όσο και οικονομικά.