Μπλόκο στην αγορά του Πάσχα από τους αυτοκινητιστές — Ανησυχία για την πίεση στα νοσοκομεία. Καμία άρση μέτρων μέχρι τέλος Απριλίου — Ενεργειακή Κρίση: Βάζει «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Έρχονται αυξήσεις 25% στις τιμές 

Αρκαδία: Συγκέντρωση φορτηγών στα διόδια Νεστάνης

Ζητούν να μειωθεί η τιμή στο πετρέλαιο

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις είναι οι αυτοκινητιστές της χώρας, μετά και τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας τους στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27 Μαρτίου 2022 στο ξενοδοχείο Grand Palace στην Θεσσαλονίκη.

Στη συνέλευση συμμετείχαν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς που εκπροσωπούν το σύνολο των εν ενεργεία Σωματείων όλης της χώρας. Στο κάλεσμα της ΟΦΑΕ ανταποκρίθηκαν θετικά περισσότεροι από 300 αυτοκινητιστές, καθώς επίσης και οι εκπρόσωποι των Διοικήσεων της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) και του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ).

Η Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα την υποβολή αιτήματος προς τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας για την άμεση έναρξη διαλόγου με τους εκπροσώπους του κλάδου, προκειμένου να ληφθούν κατεπειγόντως μέτρα στήριξης του κλάδου, ενώ αν αυτό δεν καταστεί εφικτό ο κλάδος θα ξεκινήσει απεργιακές κινητοποιήσεις στις 13 Απριλίου 2022, λίγο πριν την περίοδο των εορτών του Πάσχα.

Οι εκπρόσωποι των επαγγελματικών οργανώσεων Ομοσπονδία Δυτ.Ελλάδας & Πελοποννήσου και της ΟΦΑΕ υπέβαλλαν κοινή επιστολή προς την Κυβέρνηση (βλ. εδώ), στην οποία περιγράφεται αναλυτικά η κατάσταση του κλάδου καθώς και οι προτάσεις και το αίτημα για διάλογο.

Στη συνέλευση είχαν προσκληθεί Βουλευτές και εκπρόσωποι όλων των Πολιτικών Κομμάτων της Βουλής, ενώ τελικά παρευρέθηκαν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ.κ. Στράτος Σιμόπουλος και Δημήτρης Κούβελας, ο αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστος Γιαννούλης μέσω αντιπροσώπου, ο κ. Κώστας Μπούμπας από την Ελληνική Λύση, καθώς και η ανεξάρτητη Βουλευτής κα Κωνσταντίνα Αδάμου μέσω αντιπροσώπου. Δόθηκε σε όλους το βήμα για μια ολιγόλεπτη τοποθέτηση επί των καίριων προβλημάτων που έχουν φέρει σήμερα τον κλάδο των οδικών μεταφορών σε αδιέξοδο.

Βασικό θέμα συζήτησης αποτέλεσε το μείζον ζήτημα της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου, που μέσα στο τελευταίο τρίμηνο έφερε τον κλάδο σε οικονομικό αδιέξοδο. Όλοι οι παρευρισμόμενοι στην Συνέλευση πέρασαν το μήνυμα πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα οικονομικής στήριξης του κλάδου, εντός των επόμενων εβδομάδων θα γίνουμε όλοι μάρτυρες ενός «ντόμινο» οικονομικής κατάρρευσης του κλάδου, καθώς οι περισσότεροι επαγγελματίες θα αναγκαστούν να τραβήξουν χειρόφρενο στα οχήματά τους! Η πρωτοφανής αυτή αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν είναι δυνατόν να απορροφηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε δεινή κατάσταση έπειτα από την πολυετή οικονομική κρίση που έπληξε την χώρας μας και στην συνέχεια την πανδημία.

Στην Συνέλευση αναφέρθηκαν επίσης τα παραδείγματα άλλων Κ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου έχουν ήδη ληφθεί έκτακτα μέτρα για την επιδότηση του κλάδου των μεταφορών καθώς επίσης και οι κατευθυντήριες που έχει δώσει η Κομισιόν για την στήριξη των επιχειρήσεων τόσο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης, όσο και της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που έχει προκληθεί έπειτα από την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν έναν από τους πλέον νευραλγικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, ο οποίος επηρρεάζεται άμεσα από πάσης φύσεως γεωπολιτικές και οικονομικές ανακατατάξεις. Με την λήψη κατάλληλων και στοχευμένων μέτρων, μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η κατάρρευσή του αποτελεί πλήγμα για την οικονομία της εκάστοτε χώρας και της κοινωνικής ευημερίας.

 

Ανησυχία για την πίεση στα νοσοκομεία – Καμία άρση μέτρων μέχρι τέλος Απριλίου 

Μίνα Γκάγκα: Ευχαριστεί με ανάρτηση στα social media το προσωπικό του «Σωτηρία»

Τέταρτη δόση το φθινόπωρο

Ανησυχία για την αύξηση των εισαγωγών στα νοσοκομεία ασθενών με κοροναϊό και παραδοχή ότι σε αντίθεση με όλη την Ευρώπη στην χώρα μας επιδεινώθηκε ο αριθμός των θανάτων από τον κοροναϊό (κατά 5%) εκφράστηκε στη σημερινή ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα.

Ξεκινώντας την ενημέρωση η αναπληρώτρια υπουργός, Μίνα Γκάγκα, αναφερόμενη στις αυξημένες ημερήσιες εισαγωγές στα νοσοκομεία, σημείωσε ότι η πανδημία είναι γύρω μας, όμως υπογράμμισε ότι και τα εξιτήρια είναι αρκετά κάτι που περιορίζει την πίεση στο σύστημα υγείας.

“Η πίεση στα νοσοκομεία δεν είναι αυτή που ήταν στα μεγάλα κύματα, αλλά υπάρχει μία πίεση”, είπε χαρακτηριστικά η Μίνα Γκάγκα.

“Υπάρχει σταθεροποίηση αλλά με σαφή μετακίνηση των κρουσμάτων σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Σημαντική αύξηση καταγράφουν τα ενεργά κρούσματα στο λεκανοπέδιο που φτάνουν τα 176.000”, είπε από την πλευρά της η Βάνα Παπαευαγγέλου, προσθέτοντας ότι επικρατεί η παραλλαγή Όμικρον στην οποία οφείλεται η έξαρση των τελευταίων εβδομάδων, ενώ ανησυχεί η διάμεση ηλικία κρουσμάτων που πλέον είναι τα 41 έτη.

Βελτίωση της επιδημιολογικής κατάστασης σε 40 από 47 χώρες εμφανίζουν τα στοιχεία για την πορεία της πανδημίας διεθνώς, επισήμανε ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Γκίκας Μαγιορκίνης, όμως σημείωσε ότι στην χώρα μας (σε αντίθεση με την Ευρώπη) αυξήθηκαν κατά 5% οι θάνατοι.

Η τέταρτη δόση

Στο εμβόλιο κατά του κοροναϊού και στη χορήγηση τέταρτης δόσης αναφέρθηκε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου.

«Συζητείται στην επιτροπή η τέταρτη δόση. Η αποτελεσματικότητα και η διάρκεια της τρίτης δόσης υπερτερεί των δύο δόσεων. Μελετάμε τα επιδημιολογικά δεδομένα. Θα περιμένουμε λίγο και θα συμπορευτούμε με τις υπόλοιπες χώρες» είπε αρχικά η κ. Παπαευαγγέλου, τοποθετώντας το χρονικά το φθινόπωρο πιθανή χορήγηση τέταρτης δόσης.

«Το φθινόπωρο πιθανότατα θα χρειαστεί τέταρτη δόση στον γενικό πληθυσμό» επεσήμανε.

Η κα Παπαευαγγέλου επίσης τόνισε ότι αναμένεται αύξηση των εισαγωγών στα νοσοκομεία τις επόμενες εβδομάδες.

«Βλέπουμε ηλικιωμένους άνω των 60 ετών να την περνούν “στο πόδι” και τριπλά εμβολιασμένους 40άρηδες να υποφέρουν», τόνισε χαρακτηριστικά. «Όλοι μας πρέπει να συμβάλουμε στη μείωση της διασποράς για αυτό δεν γίνεται άρση μέτρου μέχρι τέλος Απριλίου», τόνισε.

Κοροναϊός: 21.099 νέα κρούσματα, 51 θάνατοι, 355 διασωληνωμένοι

 

Ενεργειακή Κρίση: Βάζει «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Έρχονται αυξήσεις 25% στις τιμές

Ενεργειακή Κρίση: Βάζει «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια   – Έρχονται αυξήσεις 25% στις τιμές

Αυξήσεις «φωτιά» και στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισητηρίων.

Οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν ήδη γίνει αλλά και οι επερχόμενες από τον Μάιο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης του κόστους των καυσίμων πονοκεφαλιάζει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του newmoney ζητήθηκε από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και κατατέθηκαν ήδη στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών όλα τα στοιχεία για τις συνολικές ποσότητες καυσίμων που καταναλώθηκαν για το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου για τις χρονιές 2019 και 2021.

Το σενάριο θέλει τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να προσπαθεί μέσω συζητήσεων με το Υπουργείο Οικονομικών να εξασφαλίσει επιδότηση καυσίμων ώστε να αποφευχθεί και νέα περαιτέρω αύξηση του κόστους των εισιτηρίων. Όμως, όπως επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι στο newmoney, «εμείς καταθέσαμε άμεσα όλα τα στοιχεία που μας ζητήθηκαν αλλά αν και εφόσον δοθεί επιδότηση η διαδικασία για να εγκριθεί θα είναι χρονοβόρα, την ώρα που τα έξοδα τρέχουν και μάλιστα είναι πολύ αυξημένα». Η επιβολή νέων αυξήσεων είναι υπό συζήτηση για τον προσεχή Μάιο.

Έως τώρα έχουν γίνει αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 10%. Το μεγάλο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών που δυσκολέψει τη ζωή των νησιωτών αφού οι αυξήσεις θα μετακυλιστούν και στα προϊόντα-εμπορεύματα ανεβάζοντας στα ύψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό, πάνω από εκείνον που υπάρχει για τα νοικοκυριά της ηπειρωτικής χώρας. Επίσης, και οι μετακινήσεις των νησιωτών θα γίνουν δυσβάσταχτες.
Παράλληλα, οι αυξήσεις θα επηρεάσουν και το τουριστικό ρεύμα που θα επιλέξει να ταξιδέψει με πλοία στα νησιά την τουριστική περίοδο. Στις γραμμές Πάτρα – Ιταλία και ο ναύλος των φορτηγών οχημάτων αυξήθηκε από 90 έως 100 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία.

«Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή. Ουσιαστικά το 70% των ναύλων που εισπράττουμε πηγαίνουν στα πετρέλαια», τόνισε στο newmoney στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας και πρόσθεσε: «Ενδέχεται οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μέχρι το καλοκαίρι να φτάσουν και στο 25%».

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO που“καίνε” τα ταχύπλοα marine diesel και είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021. Ενα πλοίο που εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοί0 στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

Οι προοπτικές πριν από τον πόλεμο

Για το 2022 οι προοπτικές πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση ήταν θετικές και οι κρατήσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των ξενοδοχείων, σημαντικά αυξημένες. Αναμενόταν μία καλή χρονιά για τον τουρισμό κοντά στα επίπεδα του 2019 για τους θερινούς μήνες με βελτίωση και στο ετήσιο μεταφορικό έργο. Τώρα όλα είναι υπό επανεξέταση.

Οι αυξήσεις

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 ή θα γίνει από 1/4 είναι οι εξής:

– Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ
– Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ
– Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ
– Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.

Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

Επίσης, ενδεικτικά αναφέρουμε και αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα γίνουν από κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες από 1η Απριλίου

–Στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.

– Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα από 1/4 θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.