Με ψήφους Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ ψηφίζεται η αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ — Σε 24ωρη απεργία σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

Ο κ. Μητσοτάκης ασκεί την πιο επικίνδυνη εξωτερική πολιτική της Μεταπολίτευσης, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ που καταψηφίζει.

Την πενταετή αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ υπερψηφίζει σήμερα η Βουλή, με τον πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς να συγκρούονται και κατόπιν να ακολουθεί ονομαστική ψηφοφορία.

Τη συμφωνία στηρίζει, εκτός της κυβερνώσας Ν.Δ., και το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ενώ καταψηφίζουν όλα τα υπόλοιπα κόμματα (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25 και Ελληνική Λύση).

Η συμφωνία προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη των αμερικανικών δυνάμεων, μεταξύ άλλων, σε Αλεξανδρούπολη, Σούδα, Λιτόχωρο, Στεφανοβίκειο και Λάρισα. Εχει πενταετή διάρκεια και κατόπιν θα ανανεώνεται αυτόματα, εκτός αν καταγγελθεί από μία από τις δύο πλευρές με προειδοποίηση δύο ετών.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η συμφωνία να έχει ψηφιστεί πριν από το ταξίδι του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ, όπου θα συναντηθεί με τον Αμερικανό πρόεδρο και θα μιλήσει στο Κογκρέσο. Η κυβέρνηση επισημαίνει ότι το κείμενο αυτό διασφαλίζει τα ελληνικά συμφέροντα, ιδιαίτερα έναντι απειλών εκ μέρους της Τουρκίας σε κρίσιμες περιοχές όπως ο Εβρος και η Αλεξανδρούπολη.

Από την πλευρά της η αντιπολίτευση καταγγέλλει την επ’ αόριστον παραμονή των βάσεων στην Ελλάδα με ελάχιστα ανταλλάγματα. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι πριν από το ταξίδι του πρωθυπουργού η κυβέρνηση των ΗΠΑ προωθεί την πώληση F-16 στην Τουρκία, «ο κ. Μητσοτάκης, ως “πιστός και προβλέψιμος σύμμαχος” συγκαλεί την Εθνική Αντιπροσωπεία προκειμένου να παραχωρήσει στις ΗΠΑ επ’ αόριστον έξι ελληνικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ενώ περηφανεύεται για την εμπλοκή της Ελλάδας στην πρώτη γραμμή της σύγκρουσης με τη Ρωσία.

Ο κ. Μητσοτάκης ασκεί -εις βάρος των συμφερόντων του ελληνικού λαού- την πιο επικίνδυνη εξωτερική πολιτική της Μεταπολίτευσης στην πιο κρίσιμη στιγμή».

Χάρης Ιωάννου

Σε 24ωρη απεργία σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

Απεργούν για τον εμπαιγμό με την υπογραφή ΣΣΕ, αν και η απεργία κηρύχθηκε χτες παράνομη από τη Δικαιοσύνη.

Η κυβέρνηση ξέμεινε από επικοινωνιακά… καύσιμα και η Θεσσαλονίκη μένει σήμερα χωρίς λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, ύστερα από μια πολυήμερη επικοινωνιακή καταιγίδα που από μέρα σε μέρα ήθελε να υπογράφεται νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, διαπίστωσαν ότι η ΣΣΕ δεν έχει καμιά σχέση με αυτήν την οποία είχαν συμφωνήσει με τη διοίκηση του Οργανισμού, οργίστηκαν ακόμη περισσότερο και παρότι η απεργία τους κρίθηκε παράνομη χθες το μεσημέρι από τα δικαστήρια, αποφάσισαν να κατεβούν σε 24ωρη απεργία. Καλούν μάλιστα σε συγκέντρωση σήμερα το πρωί στις 10 στο Εργατικό Κέντρο της πόλης.

Πολύ απλά αποδείχθηκε ότι η «καταιγίδα» ήταν… ξερή και οι εργαζόμενοι κατάλαβαν πως όσα τους έταζαν με δημοσιεύματα ήταν απλώς καταπραϋντικά. Το αίτημα που υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς το Οικονομικών για έκτακτη χρηματοδότηση δαπανών ήταν σχεδόν στα 3 εκατομμύρια λιγότερα (!) από όσα απαιτούνταν για τη νέα ΣΣΕ. Κατόπιν τούτου η απεργία ήταν μονόδρομος. Χθες το μεσημέρι περιχαρής η διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε ότι η απεργία κηρύχθηκε παράνομη και καλούσε το Συνδικάτο «να επιδείξει αίσθημα ευθύνης και να αποφευχθεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού».

Μόνο που την περίφημη «ευθύνη» δεν είχε επιδείξει πρώτη η κυβέρνηση, οπότε οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν πως «σεβόμαστε απόλυτα την ελληνική Δικαιοσύνη. Στο σημείο όμως που μας έχουν φτάσει, υπουργεία και ΟΑΣΘ, στη συνείδηση του συνόλου των εργαζομένων μονόδρομο αποτελεί ο αγώνας μέχρι την τελική δικαίωσή μας. Θα πρέπει να αντιληφθούν οι «υπεύθυνοι» ότι η υπομονή των εργαζομένων εξαντλήθηκε και τους καθιστούμε μοναδικούς υπεύθυνους για την επερχόμενη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού καθώς και της αγοράς στην πόλη μας». Οι εργαζόμενοι κατέθεσαν έφεση με το δεδομένο ότι η απεργία που είχαν κηρύξει πριν από μέρες και είχε βγει παράνομη δικαιώθηκε κατόπιν εορτής στο Εφετείο.

Σφοδρά επικριτική η ανακοίνωσή τους για το σχέδιο αποδόμησης της αστικής συγκοινωνίας στην πόλη από το υπουργείο Μεταφορών, την απαξίωση και τον παροπλισμό του υπάρχοντος στόλου λεωφορείων και την αναπλήρωση μέρους αυτού με πανάκριβο leasing παλαιών και αποσυρθέντων λεωφορείων ευρωπαϊκών πόλεων, τη μετάταξη μεγάλου αριθμού εργαζομένων χωρίς την έγκαιρη αντικατάστασή τους μέσω προσλήψεων, τις εκδικητικές ενέργειες εις βάρος του συνόλου των εργαζομένων, το κλίμα τρομοκρατίας, τον εμπαιγμό για τη νέα ΣΣΕ και τη μείωση μισθών με την περικοπή επιδομάτων.

Απόστολος Λυκεσάς