Μετάλλαξη Δέλτα: Ψυχρολουσία από Σύψα. Μεταδίδεται… εν ριπή οφθαλμού, ακόμα και από περαστικό – Πώς θα βάλετε ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας και να φύγετε διακοπές

Μετάλλαξη Δέλτα: Ψυχρολουσία από Σύψα – Μεταδίδεται… εν ριπή οφθαλμού, ακόμα και από περαστικό

Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, ο Νίκος Σύψας προειδοποιεί για την πολύ μεταδοτική μετάλλαξη Δέλτα και προβλέπει ότι μέσα στο καλοκαίρι θα επικρατήσει στην Ελλάδα, ζητώντας να εμβολιαστούν όσοι δεν το έχουν κάνει ήδη.

Η μάσκα και το εμβόλιο είναι το απόλυτο «όπλο» κατά της μετάλλαξης Δέλτα. Είναι τόσο μεταδοτική που μπορεί να μεταδοθεί ακόμα και όταν διασταυρωθούμε με έναν άνθρωπο στον δρόμο χωρίς μάσκες. Αυτά τόνισε ο Νίκος Σύψας μιλώντας το πρωί της Τρίτης (06.07.2021) στο MEGA.

«Πλέον βρισκόμαστε μια ανάσα από το τέταρτο κύμα της πανδημίας» είπε ο Νίκος Σύψας και τόνισε πως ήδη στην Ελλάδα υπάρχουν κρούσματα της μετάλλαξης Δέλτα και «σύντομα θα καλύψει όλη την Ελλάδα, επομένως δεδομένου ότι έχουμε ένα μεγάλο κομμάτι του λαού μας ανεμβολίαστο περιμένουμε να έρθει το επόμενο κύμα το οποίο πλησιάζει και το αναμένουμε γύρω στα μέσα Αυγούστου».

«Φοράμε παντού μάσκα και το καλοκαίρι, είναι μια απόφαση που έγινε δεκτή και από την πολιτεία. Η σύσταση της επιτροπής είναι να φοράμε την μάσκα. Η μετάλλαξη «Δέλτα» μπορεί να μεταδοθεί ακόμα και όταν διασταυρωθούμε με έναν άνθρωπο στον δρόμο χωρίς μάσκες», διεμήνυσε.

Για ένα νέο lockdown ο Νίκος Σύψας τόνισε πως οι πιθανότητες είναι χαμηλότερες από πέρυσι – Όμως δεν είναι μηδέν…

Περιγράφοντας πόσο επικίνδυνη είναι η μετάλλαξη Δέλτα, ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής Λοιμωξιολόγων σημείωσε ότι «μέχρι στιγμής προσβάλλει νέους ανθρώπους, ο μέσος όρος ηλικίας των νέων κρουσμάτων είναι τα 27 έτη. Όσο περιορίζεται εκεί έχουμε λίγες νοσηλείες και τα νοσοκομεία δεν πιέζονται. Το πρόβλημα είναι όταν ο ιός περάσει σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή με υποκείμενα νοσήματα που δεν έχουν εμβολιαστεί κι εκεί θα πιεστεί το ΕΣΥ».

Ο Νίκος Σύψας επεσήμανε ότι η Δέλτα «είναι ήπια η μετάλλαξη μεν,  λιγότερες πιθανότητες έχεις αν είσαι νέος άνθρωπος να μπεις στη Μονάδα, αλλά δεν είναι μηδενικές και δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε έναν νέο άνθρωπο. Αν χάσουμε ένα έφηβο θα είναι μια ανείπωτη τραγωδία».

Το παγκόσμιο φαινόμενο

Κατά τον καθηγητή, το μεγάλο ποσοστό ανεμβολίαστων είναι… παγκόσμιο φαινόμενο. Όπως είπε, υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων. «Αυτοί που είναι αρνητές και παρασύρονται από μυθεύματα και εκείνοι που το αναβάλουν. Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή που πρέπει να επικεντρώσουμε. Τον Μάη άρχισε να πέφτει η επιδημία, χαλαρώσαμε. Αυτό μαζί με την αρνητική δημοσιότητα των παρενεργειών συντέλεσαν να έχουμε αναβλητικότητα και διστακτικότητα. Η νέα πραγματικότητα, η μετάλλαξη πρέπει να μας κάνει να το ξανασκεφτούμε», επεσήμανε.

«Ο ιός διασπείρεται σιωπηλά και κάποια στιγμή όταν υπάρξει μεγάλη διασπορά θα δούμε το κύμα να έρχεται»

Χαρακτήρισε «φοβερά άδικο για έναν συμπολίτη μας να βρεθεί διασωληνωμένος ή στο νοσοκομείο ενώ μπορεί να κάνει το εμβόλιο» και ζήτησε «να ξεπεράσουμε κάθε διστακτικότητα. Έχουν εμβολιαστεί 5 εκατ. Έλληνες. Ο καθένας από εμάς που θέλει να ζήσει τη ζωή του, πρέπει να πάει να εμβολιαστεί».

Όσον αφορά στα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, ο Νίκος Σύψας έκρινε ότι «ο ιός διασπείρεται σιωπηλά και κάποια στιγμή όταν υπάρξει μεγάλη διασπορά θα δούμε το κύμα να έρχεται. Ο εμβολιασμένος μπορεί να μεταδώσει αλλά σε ποσοστό 10%. Επίσης ο εμβολιασμένος δεν θα νοσήσει βαριά. Υπάρχει ένα 20-30% ατόμων που κινδυνεύουν από τον ιό και δεν έχει εμβολιαστεί. Είναι τεράστια ανάγκη να εμβολιαστούν τα ευπαθή άτομα».

Όχι υποχρεωτικότητα, πειθώς και συναίνεση

Ο Νίκος Σύψας απάντησε και στο πότε θα μπορούσε να γίνει ο εμβολιασμός υποχρεωτικός. «Τα εμβόλια έχουν πάρει άδεια επείγουσας χρήσης γι’ αυτό χρειάζεται η συναίνεση του πολίτη. Όμως οι εταιρείες έχουν υποβάλλει αίτημα για πλήρη άδεια. Στην περίπτωση αυτή μπορεί νομικά να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός. Εκπαιδευτικοί και άτομα που ασχολούνται με ανθρώπους σε ευπαθείς ομάδες θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικός. Μέσα στο καλοκαίρι θα πάρουν πλήρη αδειοδότηση τα εμβόλια».

Για τον εμβολιασμό των παιδιών, είπε: «Για να συνεχίσει να λειτουργεί το σχολείο θα έπρεπε να εμβολιαστούν τα παιδιά, ένας δεύτερος λόγος είναι να μηδενίσουμε τον κίνδυνο βαριάς νόσησης. Να μην χάσουμε κανέναν έφηβο, κανένα παιδί από κορονοϊό. Η μελέτη δεν έχει δείξει σημαντικές παρενέργειες. Τα δεδομένα ασφάλειας μέχρι στιγμής είναι πολύ ικανοποιητικά».

Ο Μητσοτάκης απειλεί ανεμβολίαστους και επιχειρήσεις με τιμωρία και διχάζει

Κατά την άποψή του, όμως δεν θα γίνει ποτέ υποχρεωτικός ο εμβολιασμός. Γιατί, όπως είπε, δεν χρειάζεται υποχρεωτικότητα αλλά πειθώ και συναίνεση. Τα εμβόλια που χρησιμοποιούμε δεν μπορούν να κάνουν καμία μακροχρόνια παρενέργεια».

Διευκρίνισε μάλιστα ότι το εμβόλιο δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την γονιμότητα των γυναικών, συστήνοντας στις γυναίκες να εμβολιαστούν.

Δείτε όσα είπε ο Νίκος Σύψας

 

Πώς θα βάλετε ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας και να φύγετε διακοπέςΠώς θα βάλετε ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας και να φύγετε διακοπές

Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δίνει τη λύση σε όσους θέλουν να έχουν στις καλοκαιρινές διακοπές τους το αυτοκίνητο για το οποίο είχαν καταθέσει ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας στο πρώτο δίμηνο του έτους

Οι κάτοχοι των οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ στην άρση της ακινησίας του αυτοκινήτου τους πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας με το μήνα ανάλογα με το διάστημα που θέλουν να το κυκλοφορήσουν έως το τέλος του έτους πληρώνοντας αναλογικά τέλη.

Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο μια φορά εντός του έτους ενώ όσοι καθυστερήσουν να θέσουν ξανά σε ακινησία τα οχήματά τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου που ανέρχεται στο διπλάσιο των τελών κυκλοφορίας.

Όσοι θέλουν να έχουν στις διακοπές τους το αυτοκίνητο για το οποίο κατέθεσαν ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας τους θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

Οι κάτοχοι δύνανται να άρουν την ακινησία αυτή άπαξ εντός του έτους 2021, καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.

Επομένως, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..
Η ανωτέρω επιλογή χρονικού διαστήματος άρσης, εφόσον γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου, εντός του 2021, άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή, δεδομένου ότι η δυνατότητα άρσης παρέχεται άπαξ εντός του έτους.

Σε κάθε περίπτωση που ιδιοκτήτης ή κάτοχος επιλέξει να θέσει το όχημά του σε ακινησία πριν την συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, λόγω άρσης της ακινησίας, δεν παρέχεται δυνατότητα εκ νέου χρήσης του μέτρου της μερικής άρσης.

Επισημαίνεται ότι, μόνη περίπτωση, για την εκ νέου άρση της ακινησίας είναι εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει αναλογικά ήδη καταβληθεί.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος που έχει κάνει χρήση του ως άνω δικαιώματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ηλεκτρονική ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας κι εφόσον αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη, για τη Φορολογική Διοίκηση, ημέρα.

Για τα οχήματα των οποίων τα στοιχεία κυκλοφορίας είναι κατατεθειμένα στη Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου, η άρση ακινησίας πραγματοποιείται στη Δ.Ο.Υ., ενώ η εκ νέου θέση σε ακινησία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.
Ειδικά στην περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου και μόνο εφόσον δεν έχει επέλθει μεταβίβαση του οχήματος στους κληρονόμους, η θέση ή η άρση της ακινησίας πραγματοποιείται αποκλειστικά στη Δ.Ο.Υ.
Εάν η λήξη της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος συμπίπτει με το τέλος του έτους (2021) και έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επομένου έτους (2022), δεν υφίσταται υποχρέωση για την εκ νέου θέση του οχήματος σε ακινησία. Στην περίπτωση όμως που δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επόμενου έτους (2022) και ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος δεν θέσει το όχημα εμπρόθεσμα σε ακινησία, τότε για το 2021 επιβάλλεται το προβλεπόμενο αυτοτελές πρόστιμο μη θέσης σε ακινησία.
Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία, εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε διαφορετικό του αρχικού δηλωθέντος, σημείο, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.
Η εκπρόθεσμη θέση σε ακινησία ή μη θέση σε ακινησία, επισύρει αυτοτελές πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων αυτών.