Η καγκελάριος Μέρκελ (CDU) προτίθεται να αντιτεθεί στα ενδεχόμενα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει τη διάσωση της Lufthansa μόνο υπό αυστηρούς όρους.
Η καγκελάριος Μέρκελ (CDU) προτίθεται να αντιτεθεί στα ενδεχόμενα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει τη διάσωση της Lufthansa μόνο υπό αυστηρούς όρους.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Handelblatt, η Κομισιόν σχεδιάζει να αφαιρέσει από τη Lufthansa πολύτιμα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, από τους μεγάλους κεντρικούς κόμβους της εταιρείας Αυτό επιβεβαίωσαν στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) ορισμένοι συμμετασχόντες σε σημερινή συνεδρίαση του προεδρείου του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος (CDU). Η Μέρκελ φέρεται όμως να είπε είπε ότι δεν θα αφήσει να επηρεασθεί «πάρα πολύ» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι «θα είναι μια σκληρή μάχη».
Η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι πλέον το μοναδικό εμπόδιο στην διάσωση της Lufthansa με χρήματα του γερμανικού κράτους, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Der Spiegel, το σχέδιο στο οποίο συμφώνησαν «επί της αρχής» κυβέρνηση και εταιρία, έχει λάβει ήδη το πράσινο φως τόσο από το κρατικό Ταμείο για την Σταθεροποίηση της Οικονομίας (WSF) όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο του αερομεταφορέα.
Όπως επισημαίνει το γερμανικό περιοδικό, η συγκατάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρέπει να θεωρείται κάθε άλλο παρά «τυπική διαδικασία», με τις Βρυξέλλες να έχουν διατυπώσει σοβαρές απαιτήσεις στο θέμα του ανταγωνισμού. Ένα από τα «αγκάθια» στην διαπραγμάτευση αφορά τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (σλοτς) στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, πολλά από τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να αφαιρεθούν από την Lufthansa και να δοθούν σε άλλες εταιρίες, ως «αποζημίωση» για την κρατική βοήθεια που λαμβάνει η γερμανική εταιρία. «Θα είναι μια σκληρή μάχη», φέρεται να δήλωσε σχετικά η Καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ, αποφασισμένη να στηρίξει την Lufthansa.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ύψος της βοήθειας που θα λάβει η αεροπορική εταιρία ανέρχεται σε εννέα δισεκατομμύρια ευρώ, με το κράτος να αποκτά μερίδιο 20%, κάτω από την μειοψηφία αρνησικυρίας, με την οποία θα μπορούσε να θέσει βέτο σε αποφάσεις της διοίκησης. Ενόψει της συμφωνίας φαίνεται ακόμη ότι το Βερολίνο υποχώρησε και στο θέμα του περιορισμού των εσωτερικών πτήσεων, όταν υπάρχει καλή σιδηροδρομική σύνδεση, όπως προβλέπεται από το «πράσινο» πακέτο της γερμανικής κυβέρνησης.
Για πιθανότητα εθνικοποίησης του TAP έκανε λόγο ο Αντόνιο Κόστα
Τον περασμένο μήνα, ο εθνικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας TAP, που ιδιωτικοποιήθηκε εν μέρει το 2015, ζήτησε κρατικό δάνειο ως βοήθεια για την επιβίωσή του από την υγειονομική κρίση, με τον πρόεδρο του Μιγκέλ Φρασκίλιου να δηλώνει πως η εταιρεία βρίσκεται στην πλέον επισφαλή θέση από την ίδρυσή της
Ο εθνικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας TAP θα επαναφέρει ορισμένα από τα δρομολόγιά του στην Ιταλία, την Ισπανία και διάφορους άλλους προορισμούς από τις αρχές Ιουλίου, καθώς τα περιοριστικά μέτρα για την καταπολέμηση του νέου κορωνοϊού χαλαρώνουν σταδιακά.
Σύμφωνα με ένα σχέδιο που αναρτήθηκε σήμερα στον επίσημο ιστότοπο του, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας θα πραγματοποιεί περίπου 240 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ 1 και 31 Ιουλίου, συμπεριλαμβανομένων 14 πτήσεων την εβδομάδα από τη Λισαβόνα προς το Μιλάνο και τη Ρώμη, καθώς και προς τη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη.
Ο TAP, που υπό κανονικές συνθήκες εκτελεί περίπου 2.500 εβδομαδιαίες πτήσεις, έχει αυτή τη στιγμή δύο πτήσεις την εβδομάδα από τη Λισαβόνα προς το Λονδίνο και το Παρίσι, αλλά θα αυξήσει τη συχνότητα σε αυτά τα δρομολόγια τον Ιούλιο και θα προσθέσει πτήσεις προς Βρυξέλλες, Βερολίνο, Άμστερνταμ και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Δύο πτήσεις την εβδομάδα από τη Λισαβόνα προς τη Νέα Υόρκη θα ξεκινήσουν την επόμενη Δευτέρα. Ο TAP θα ξεκινήσει επίσης πτήσεις προς την Βοστόνη, το Μαϊάμι και το Τορόντο τον Ιούλιο. Προγραμματίζονται επίσης περισσότερες πτήσεις προς τη Βραζιλία, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε κρούσματα πίσω από τις ΗΠΑ.
Τον περασμένο μήνα, ο αερομεταφορέας, που ιδιωτικοποιήθηκε εν μέρει το 2015, ζήτησε κρατικό δάνειο ως βοήθεια για την επιβίωσή του από την υγειονομική κρίση, με τον πρόεδρο του Μιγκέλ Φρασκίλιου να δηλώνει πως η εταιρεία βρίσκεται στην πλέον επισφαλή θέση από την ίδρυσή της.
Ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόστα έχει αναφερθεί στην πιθανότητα επανεθνικοποίησης της ΤΑΡ και, νωρίτερα αυτό το μήνα, ο υπουργός Οικονομικών Άλβαρο Νόβο δήλωσε ότι η κυβέρνηση ελπίζει να λάβει απόφαση για κεφαλαιακή ενίσχυση έως τα μέσα Ιουνίου.
Ο βραζιλιανο-αμερικανός επιχειρηματίας Νταβίντ Νίλμαν κατέχει μερίδιο 45% των μετοχών της εταιρείας, το κράτος διατηρεί το 50%, ενώ οι εργαζόμενοι της TAP κατέχουν το υπόλοιπο 5%.
Ξεπέρασαν τους 340.000 οι νεκροί – Σχεδόν 5,5 εκατ. τα κρούσματα
Η Ισπανία αναθεωρεί προς τα κάτω τον απολογισμό των νεκρών