Λινού: Λάθος να κλείσουμε τον κόσμο στα σπίτια. Πρέπει να αξιοποιηθεί η ύπαιθρος – Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η κυρία Λινού έκανε ξεχωριστή αναφορά στο πρόβλημα που παρουσιάζεται με τον συνωστισμό στα Μέσα Μεταφοράς τονίζοντας ότι πρόκειται «για σοβαρότατο θέμα»

Αντίθετη με αυτό που πρόκειται να εισηγηθεί ο Βασίλης Κικίλιαςένα καθολικό lockdown, εμφανίστηκε η Αθηνά Λινού μιλώντας στον ΑΝΤ1 καθώς όπως χαρακτηριστικά είπε «είναι λάθος να κλείνεται ο κόσμος στα σπίτια, πρέπει να αξιοποιηθεί η ύπαιθρος».

«Όταν είναι τα πάντα κλειστά το να κλείνουμε τους ανθρώπους σε κλειστούς χώρους δημιουργούμε κίνδυνο μετάδοσηςΘα ήθελα να δω τους ανθρώπους, με σύνεση, να είναι στην ύπαιθρο, να περπατάνε στον δρόμο, να πάνε σε πάρκα, χωρίς να συνωστίζονται.

Δεν εννοώ να κάνουν συγκεντρώσεις ή υπαίθρια πάρτι. Να κυκλοφορούν ελεύθεροι οι άνθρωποι και να τους ενθαρρύνουμε να κυκλοφορούν. Η αξιοποίηση της υπαίθριας χώρας είναι ένα από τα μέσα που προτείνει και η Αμερική μέσα στα προληπτικά μέτρα», εξήγησε η καθηγήτρια Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ στην αρχική της τοποθέτηση.

Αναφερόμενη στα σχολεία, η κ. Λινού εξέφρασε την άποψη ότι είναι σωστό που μένουν ανοιχτά, αλλά δεν έκρυψε και την ανησυχία της «γιατί δεν γίνονται τεστ στο σύνολο των εκπαιδευτικών και δεν γίνονται τεστ σε δείγμα των παιδιών συστηματικά».

Όπως είπε «αν σε μια τάξη 25-26 παιδιών υπάρχει ένα κρούσμα, θα μεταδοθεί γρήγορα γιατί τα παιδιά είναι κοντά, και αν αυτό συμβαίνει σε μεγάλο σχολείο, τότε είναι εύκολο να έχουμε μια τεράστια αύξηση. Η πλειονότητα των παιδιών δεν θα πάθει τίποτα. Μπορεί ένα, δύο παιδιά να έχουν πρόβλημα. Πρόβλημα θα υπάρξει με τους γονείς, με τους παππούδες.

Οι καινούργιοι μεταλλαγμένοι ιοί φαίνεται ότι είναι πιο μεταδοτικοί, υπάρχει ένα ενδεχόμενο να επηρεάζουν τα μικρά παιδιά περισσότερο, δεν το ξέρουμε αυτό και πρέπει να παρθούν γρήγορα δείγματα από τα παιδιά που νοσούν και να γίνει αλληλούχηση για να δούμε αν νοσούν από το παλιό στέλεχος ή από το μεταλλαγμένο».

Η κυρία Λινού έκανε ξεχωριστή αναφορά στο πρόβλημα που παρουσιάζεται με τον συνωστισμό στα Μέσα Μεταφοράς τονίζοντας ότι πρόκειται «για σοβαρότατο θέμα».

Σχολιάζοντας, τέλος, τις πρόσφατες δηλώσεις του Μπιλ Γκέιτςπερί ακόμη δύο απειλών για την ανθρωπότητα και συγκεκριμένα την κλιματική αλλαγή και τη «βιοτρομοκρατία», είπε ότι «ο Μπιλ Γκέιτς έχει τις συμβουλές των πιο επώνυμων επιστημόνων σε θέματα λοιμωδών νοσημάτων, και άρα δεν νομίζω ότι είναι κάτι που γέννησε από το μυαλό του.

Το θέμα της βιοτρομοκρατίας το αντιμετωπίζει η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα χρόνια τώρα. Πριν από ίσως 10-12 χρόνια η Ε.Ε. είχε αναθέσει την επιστημονική μελέτη και την προετοιμασία, τι πρέπει να ξέρουν οι λειτουργοί υγείας πρώτης γραμμής σε περίπτωση χημικής τρομοκρατίας, ακτινολογικής τρομοκρατίας και βιολογικής τρομοκρατίας και τότε όλοι φοβόμασταν και δεν το πιστεύαμε.

Αλλά είχα ακούσει Αμερικανούς συναδέλφους να λένε ότι αν σταθείς σε ένα αεροδρόμιο πολύ λειτουργικό με πολλούς επιβάτες ο οποίος έχει μολυνθεί σκοπίμως με ευλογιά θα γίνει μια παγκόσμια καταστροφή».

 

Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Βουλή ολομέλεια κάμερα

Με εκ διαμέτρου αντίθετες προσεγγίσεις μεταξύ της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης ξεκινάει σήμερα, Τρίτη στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», η οποία θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο ημέρες.

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια μετά την κατά πλειοψηφία ψήφισή του από τους βουλευτές της ΝΔ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Αντίθετα, ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν στην Επιτροπή, ενώ η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.

Στο νομοσχέδιο, μέχρι τώρα, έχουν κατατεθεί δύο υπουργικές τροπολογίες. Η πρώτη είναι τροπολογία του υπουργείο Παιδεία και αφορά ρυθμίσεις σχετικά με τα ψηφιακά απολυτήρια, αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, αφορά την απαλλαγή μισθωμάτων επιχειρήσεων που λειτουργούν εντός των χώρων των ΑΕΙ, την παράταση συμβάσεων μίσθωσης ακινήτων των ΑΕΙ, τη χρήση πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για εξοπλισμό και λειτουργικές εργασίες προσωρινών αιθουσών και σχολικών δομών, καθώς και ρυθμίσεις για την Εθνική Μονάδα Συντονισμού «Erasmus+» και «European Solidarity Corps».

Η δεύτερη τροπολογία έχει κατατεθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, και δίνει τη δυνατότητα -μέχρι και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022- σε συνταξιούχους πλοιάρχους και μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο, ως ωρομίσθιοι, στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση.

Σε επίπεδο βουλευτικών τροπολογιών, μέχρι στιγμής, έχουν κατατεθεί δύο τροπολογίες από το ΚΙΝΑΛ. Η μία αφορά την αύξηση του ποσοστού, από 0,5 % σε 1%, της εισαγωγής μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η δεύτερη τροπολογία αφορά «την άρση της αδικίας εις βάρος των Φυσικών με μεταπτυχιακό στην Ραδιοηλεκτρολογία (ΠΕ12.10) που μετά τη μετάταξή τους στον κλάδο ΠΕ04.01 έχασαν την αρχαιότητά τους στις σχολικές μονάδες».

Έκθεση Επιστημονικής Υπηρεσίας

Αργά χθες το βράδυ αναρτήθηκε η Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίες της Βουλής σχετικά με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας, όπου διατυπωνονται παρατηρήσεις σχετικά με το άρθρο 12, που αφορούν την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας εντός των ΑΕΙ και την επεξεργασία των δεδομένων. Επίσης, για το άρθρο 14 που αφορά τα καθήκοντα των Μονάδων Ασφαλείας και Προστασίας των ΑΕΙ, το άρθρο 18 σχετικά με την αποστολή των Ομάδων Προστασίας της Περιουσία των Ιδρυμάτων, καθώς και για τα άρθρα 23 και 26 παρ. 2 που αφορούν πειθαρχικά παραπτώματα και διώξεις.