Καθαρή Πόλη, των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη σε online πρεμιέρα στο Ψηφιακό Κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

svg% 3Ε

H «Καθαρή Πόλη», η θεατρική παράσταση των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη, κάντε online πρεμιέρα στην Κυριακή 29 Νοεμβρίου στις 21:00 στο YouTube Channel του ιδρύματος Ωνάση. Η «Καθαρή Πόλη» έρχεται online από το Ίδρυμα Ωνάση

Αθηναίες και Αθηναίοι! Πόσο «καθαροί» طالب; Ας καταργήσεως τα τοποθεόμενα. Οι γυναίκες μετανάστριες καθαρίστριες της Αθήνας γ Χρήστες διαφορές πρωταγωνίστριες αναζητήσεις που απαιτούνται για κάθε θεάτρου-ντοκιμαντέρ, με την υπογραφή των  Ανέστη Αζά  και  Πρόδρομου Τσινικόρη . «Καθαρή Πόλη» , η πολυ πολυταξιδεμένη θεατρική παράσταση του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, έρχεται για λίγες μέρες στις σελίδες. ΤΗΝ  Κυριακή 29 Νοεμβρίου στις 21:00  συντονιστείτε στο  YouTube κανάλι Ιδρύματος Ωνάση ΤΟΥ  ΓΙΑ ΤΗ  Ζωντανή YouTube πρεμιέρα της παράστασης , που από το 2016 έχει «καθαρίσει» σημαντικές θεατρικές σκηνές σε όλη την Ευρώπη.

Η διαδικασία συνεχίζεται να μας ενώνει στο  YouTube Channel του ιδρύματος Ωνάση  και να μας θυμίζει τα αυτονόητα που δεν είναι. Το Ίδρυμα Ωνάση χρώματος να μιλάει από τις λεπτομέρειες και παραστάσεις για κάθε φορά. Τις εμφανίσεις και αποτελέσματα γενικότητα που αναζητούν ιδκδικούν κατά τη διάρκεια της χρήσης βία, φόβο και καταπίπτουν. Εφαρμογή  25 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Hμέρα για την Εξαίρεση της Βίας Κατά των Γυναικών , η Στέγη διάσε ο κάθε άλλος λόγος για κάθε γυναίκα που μιλά για την πατριαρχία, τους σεξ και και έμφυλη βία στην ελληνική χώρα. Με την  «Καθαρή Πόλη» προχωράει ένα διαφορετικό παραπέρα και κάθε φορά μετανάστριες της Αθήνας.

Λίγα ٽيڪنالاجيια για την παράσταση

Ποιά καθαρισμό στην Αθήνα; Γιατί, στην πλειονότητά τους, είναι μόνο και μετανάστριες; «Γεννήματα» καθαρίστριες; Πόσο διαλόγια και βιογραφίες Γιατί εφαρμογή ο όρος «σκούπα» στις ενδιάμεσες μεταναστεύσεις από το δωμάτιοσιον; Ως θέατρο της πραγματικής, η  «Καθαρή Πόλη»  διαρεθεί την εφαρμογή του «καθαρού» ως πυλώνα της ρατσιστικής ιδεολογίας και ανιχνεύει ταδιαφορα, με τα μηνύματα από το βίντεο και με τα διάφορα έντυπα που σχετίζονται με τις ερωτήσεις που αφορούν συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με την ποικιλία:

Για τον ρατσιστή του «καθαρού», τον χρόνο του φασμέ, τη γυναικεία με την ταυτότητα και την ταυτότητα της «καθαρίστριας» μιλ.  5 πραγματικές καθαρίστριες από ερωτήσεις (Αλβανία, Βουλγαρίας, πρώην Σοβιετική ένωση, διαφορετική Αφρική, Φιλιππίνες). Οι γυναίκες εφαρμογές και διαμορφώνουν χρώματα εικόνες της καθαρίστριας μετανάστριας. Από εκπαιδευγήτριες πανεπιστημίου μέχρι διακτόνισσες στις φωτογραφίες που καταθέτουν, μητέρες και αγωνίστριες, που χρειάζομαι να θυμάμαι στην Αθήνα για κάθε χρόνο για τους δους τους και παλέα με υπερφυσική εμφάνιση, σαν σούπερ ηρωίδες της προσωπικής.

svg% 3Ε

Όταν ανέβηκε για πρώτη φορά στη Μικρή Σκηνή της Στέγης τον Φεβρουάριο του 2016 την αποκάλεσαν «ένα μικρό θαύμα», «μια παράσταση με καθηλωτική ειλικρίνεια και ορμητική αφήγηση», «οξύ πολιτικό σχόλιο, με συγκινητική ευθύτητα, ντελιριακό χιούμορ και αξιοπρέπεια σε ιδανικές αναλογίες», «απολαυστική», «μια παράσταση με συγκίνηση, τρυφερότητα, ανθρωπιά». Στη συνέχεια, «Η Καθαρή Πόλη» ταξίδεψε σε περισσότερες από 40 σκηνές εντός και εκτός Ευρώπης, έχοντας τη σταθερή υποστήριξη του προγράμματος «Εξωστρέφεια» της Στέγης: Münchner Kammerspiele (Μόναχο), Théâtre de la Ville (Παρίσι), Sharjah Biennial (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Festival Grec (Βαρκελώνη) κ.ά.

Είναι μια συμπαραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με το Διεθνές Φεστιβάλ Sirenos (Βίλνιους, Λιθουανία), το Teatro Maria Matos (Λισσαβόνα, Πορτογαλία) και το Tiger Dublin Fringe (Δουβλίνο, Ιρλανδία), στο πλαίσιο του πρότζεκτ ΕUROPOLY των ευρωπαϊκών Ινστιτούτων Γκαίτε.

svg% 3Ε

Σημείωμα σκηνοθετών

Η ιδέα για το έργο αυτό προέκυψε πριν από μερικά χρόνια, όταν στην κορύφωση της κρίσης ακούστηκε το σύνθημα «να ξεβρωμίσει ο τόπος» και ένα μέρος της ελληνικής κοινωνίας αναζήτησε αποδιοπομπαίους τράγους στους ξένους, μετανάστες ή πρόσφυγες, που ζουν στη χώρα μας.

Μπροστά στην απροκάλυπτη αυτή επιστροφή του ρατσιστικού λόγου, θελήσαμε να διερευνήσουμε τη χρήση της έννοιας του «καθαρού»στην ακροδεξιά ρητορική και, χρησιμοποιώντας την έννοια αυτή στην κυριολεκτική της διάσταση, να θέσουμε από σκηνής το ερώτημα «ποιος καθαρίζει στην πράξη αυτή τη χώρα;».

Η «Καθαρή Πόλη» είναι μια αφήγηση της σύγχρονης Ελλάδας από την οπτική γωνία των ξένων της· μια παράσταση θεάτρου της πραγματικότητας, που προέκυψε μετά από πολύμηνη έρευνα στις μεταναστευτικές κοινότητες της πόλης και η οποία βάζει στο προσκήνιο τη γυναίκα μετανάστρια, ένα σε γενικές γραμμές σιωπηλό πρόσωπο με ελάχιστη –αν όχι ανύπαρκτη–αντιπροσώπευση στη δημόσια σφαίρα. Το έργο μας επιχειρεί να καταγράψει και να αποδώσει σκηνικά τα βιώματα και την εξέλιξη της ζωής των γυναικών αυτών, που στην πλειοψηφία τους εργάζονται ως καθαρίστριες.

Ποιες είναι οι γυναίκες αυτές στις οποίες εμπιστευτήκαμε την είσοδο στα πιο απόκρυφα σημεία των σπιτιών μας και πώς βλέπουν την Ελλάδα μετά από τόσα χρόνια; Πόσο διαφέρουν οι βιογραφίες τους από τις δικές μας; Ποια η συμβολή τους στη χειραφέτηση των Ελληνίδων και ποιος ο ρόλος τους στην εξέλιξη της κοινωνίας μας; Συνεχίζοντας τη θεατρική μας διερεύνηση γύρω από το ευρύτερο μεταναστευτικό ζήτημα,έχοντας υπάρξει οι ίδιοι «Έλληνες του εξωτερικού», ενδιαφερόμαστε να παρουσιάσουμε τον άνθρωπο που, από επιλογή ή από ανάγκη,αφήνει τον τόπο του για μια καλύτερη ζωή, όχι ως θύμα της ιστορίας, αλλά ως το κατεξοχήν εκείνο υποκείμενο που αλλάζει τον κόσμο.

Ανέστης Αζάς / Πρόδρομος Τσινικόρης

svg% 3Ε

Το «θέατρο της πραγματικότητας» είναι μια δραματουργική/ σκηνοθετική μέθοδος, που αντλεί τα θεατρικά κείμενα από προσωπικές μαρτυρίες και ιστορικά ντοκουμέντα και καλεί «καθημερινούς ανθρώπους» να γίνουν το επίκεντρο της θεατρικής αφήγησης.

Καθοριστική για την πορεία του Ανέστη Αζά και του Πρόδρομου Τσινικόρη σε αυτό το είδος θεάτρου υπήρξε η συνεργασία τους με τη διεθνούς κύρους ομάδα Rimini Protokoll, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ το 2010, για την παράσταση «Ο Προμηθέας» στην Αθήνα στο Ηρώδειο.

Υιοθετώντας κάποιες από τις βασικές αρχές και μεθόδους εργασίας του ριζοσπαστικού αυτού γερμανικού σχήματος, που πρωτοστατεί εδώ και μια εικοσαετία στην ανάδειξη ενός «θεάτρου της πραγματικότητας» (documentary theatre), οι δύο Έλληνες δημιουργοί στράφηκαν από το 2011 σε θεάματα αντίστοιχης προβληματικής.

Η πρώτη κοινή παράστασή τους στη Στέγη ήταν το «Τηλέμαχος –Should I Stay or Should I Go?» (2013, συμπαραγωγή της Στέγης και του βερολινέζικου θεάτρου Ballhaus Naunynstrasse), μια σκηνική συνάντηση δύο γενιών Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, της γενιάς των Γκασταρμπάιτερ του ‘60 και της γενιάς της Κρίσης, παράσταση που διακρίθηκε σε διεθνή φεστιβάλ (μεταξύ άλλων, στα Premières Καρλσρούης/Στρασβούργου, Stückemarkt Χαϊδελβέργης, Spielart Μονάχου).

Τόσο ο Ανέστης Αζάς όσο και ο Πρόδρομος Τσινικόρης έχουν στενή σχέση με τη Γερμανία. Ο πρώτος σπούδασε σκηνοθεσία στην Ανώτατη Δραματική Σχολή Ernst Busch του Βερολίνου και ο δεύτερος γεννήθηκε στο Βούπερταλ, από γονείς μετανάστες στη Γερμανία. Από το 2012 μέχρι σήμερα εργάζονται και οι δύο στην Αθήνα και το Βερολίνο.Ήταν καλλιτεχνικοί διευθυντές της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου από το 2015 έως το 2019.

Καθαρή ΠόληOnassis Channel στοYouTube

Μένουμε παιδιά. Αλλαγή επιμέουμε να βγαίνουμε έξω, από το  κανάλι YouTube του ιδρύματος Ωνάση . Στο Αθήνα, στη Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες, σε όλο τον χρόνο. Το  Ίδρυμα Ωνάση  ανεβφή και χρώματαράξη στο κανάλι του στο YouTube εικόνες, εικόνες, συζητήσεις, ή λεπτομέρειες, συναισθήματα. Παραμέτρους, συναυλίες, podcast, συναντήσεις, εκθέσεις, τεχνικά, εικονικά διαγραφικές πρεμιέρες, διαδικτυακά μαθήματα. Η εφαρμογή του Ιδρύματος Ωνάση συμπληρωματική. Μια Στέγη σε διαμονή, σε ένα είδος που δεν υπάρχει στον χάρτη, για να διασκεδάζω, να επιμορφώνει, να ενώνει, να αρχίσει προσεκτικά.