
Χριστοδουλόπουλος: «Κακώς ο Ερασιτέχνης Πανιώνιος άφησε να εννοηθεί ότι η ΚΑΕ θέλησε να βάλει χέρι στα περιουσιακά»
Ο Γιώργος Χριστοδουλόπουλος απάντησε στην ανακοίνωση του Ερασιτέχνη Πανιωνίου για τις Ακαδημίες του συλλόγου.
Ο πρόεδρος της «κυανέρυθρης» ΚΑΕ ανέφερε στην γραπτή του δήλωση:
«Θα ήθελα να απαντήσω στην ανακοίνωση του Ερασιτέχνη. Ενημερώνω προκαταβολικά, πως δεν σκοπεύω να απαντήσω ξανά σε τυχόν απάντησή τους. Εάν θέλουν να κάνουν διάλογο, ας αποδεχθούν το ήδη κατατεθειμένο αίτημά μου για νέο ΔΣ Ερασιτέχνη, άμεσα, στο οποίο και θα ήθελα να μου επιτρέψουν να παρευρεθώ. Ελπίζω στο νέο ΔΣ, να καλέσουν εγκαίρως όλα τα μέλη του ΔΣ, γιατί όπως ενημερώθηκα, ορισμένα μέλη του ΔΣ που είναι θετικά διακείμενα στην συνεργασία μεταξύ ΚΑΕ Πανιωνίου και Ακαδημιών, δεν παρευρέθηκαν στο τελευταίο ΔΣ γιατί δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως.
Να ενημερώσω από την πλευρά μου την Πανιώνια οικογένεια ότι:
Αφού το νέο ΔΣ δεν θέλει να μένει τίποτα κρυφό από τον κόσμο του Πανιωνίου, καλώς ο Ερασιτέχνης αποκάλυψε ότι απορρίφθηκε ομόφωνα το αίτημα που κατέθεσα εκ μέρους του υποψηφίου αγοραστή της ΚΑΕ Πανιώνιος, για συνεργασία μεταξύ της ΚΑΕ Πανιώνιος με τον Ερασιτέχνη, σχετικά με τις Ακαδημίες. Κακώς όμως, δεν ενημέρωσε ταυτόχρονα τον κόσμο του Πανιωνίου και για το πλήρες περιεχόμενο των προτάσεων που απέρριψε ομόφωνα. Κακώς και ταυτόχρονα ψευδώς, άφησε να εννοηθεί ότι ο λόγος απόρριψης των προτάσεων είναι ότι η ΚΑΕ Πανιώνιος θέλησε να βάλει χέρι στα περιουσιακά στοιχεία του συλλόγου. Οποιοσδήποτε αμερόληπτος φίλος του Πανιωνίου – και μη – διαβάσει τις δύο προτάσεις που κατατέθηκαν επίσημα στο ΔΣ του Ερασιτέχνη, μπορεί να καταλάβει ότι ουδέποτε υπήρξε τέτοια πρόθεση. Από την πλευρά μου, να τονίσω, ότι ο μόνος λόγος που δεν μπορώ να αποκαλύψω το όνομα του υποψηφίου αγοραστή, είναι γιατί δεσμεύομαι από ρήτρα εμπιστευτικότητας.
Μη διανοηθεί ποτέ, κανένα μέλος της Πανιώνιας οικογένειας να ζητήσει εξηγήσεις για τις αποφάσεις του ΔΣ του Ερασιτέχνη. Μετά από τρεις μόλις μήνες ζωής, απέκτησαν και το αλάθητο, αλλά και το ακαταλόγιστο. Σε τέτοιο μάλιστα βαθμό, που τολμούν να απαγορεύσουν και μάλιστα με δημόσια ανακοίνωσή τους, σε όλα τα μέλη της Πανιώνιας οικογένειας, να ζητήσουν εξηγήσεις για οποιαδήποτε απόφασή τους, τώρα ή στο μέλλον.
Αδυνατώ να καταλάβω για ποιό λόγο επιμένει το ΔΣ του Ερασιτέχνη να προσπαθεί να πείσει ότι η ΚΑΕ Πανιώνιος ζήτησε να διαχειρίζεται τα έσοδα των Ακαδημιών. Στην πρώτη πρόταση, τυχόν κέρδος της συνδιαχείρισης των Ακαδημιών (αφού πρώτα πληρώνονταν τα λειτουργικά τους έξοδα) θα χρησιμοποιείτο για την βελτίωση των εγκαταστάσεων της Ακαδημίας (όλες οι εγκαταστάσεις είναι ιδιοκτησία του Ερασιτέχνη), ενώ στην δεύτερη πρόταση την αποκλειστική διαχείριση των εσόδων των Ακαδημιών θα την είχε ο Ερασιτέχνης. Στο τέλος της απάντησής μου, θα δημοσιεύσω για μια ακόμα φορά το πλήρες κείμενο των προτάσεων που ομόφωνα απέρριψε το ΔΣ του Ερασιτέχνη, προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Να ενημερώσω το ΔΣ του Ερασιτέχνη ότι:
- Αναφαίρετο δικαίωμα της ΚΑΕ Πανιώνιος και όχι παραχώρηση, είναι η παρακολούθηση όλων των τμημάτων των Ακαδημιών.
- Αναφαίρετο δικαίωμα της ΚΑΕ Πανιώνιος και όχι παραχώρηση, είναι η επιλογή αθλητών, να συμμετάσχουν σε προπονήσεις ή σε αγώνες της ανδρικής ομαδας.
- Αναφαίρετο δικαίωμα της ΚΑΕ Πανιώνιος και όχι παραχώρηση, είναι η δυνατότητα να υπογράψει ημιεπαγγελματικό συμβόλαιο, με αθλητές των Ακαδημιών.
Ο λόγος που ζητήθηκε να επιλεχθούν πρόσωπα κοινής αποδοχής (με τον Ερασιτέχνη), έμπειρα και ει δυνατόν, ήδη αξιολογημένων προσόντων από την ΚΑΕ Πανιώνιος για τις θέσεις του Υπεύθυνου και των προπονητών των αγωνιστικών παιδικών-εφηβικών τμημάτων των Ακαδημιών, είναι ο προφανής. Οι συγκεκριμένοι προπονητές θα έχουν ενεργό ρόλο και στις Ακαδημίες, αλλά και στην ανδρική ομάδα ταυτόχρονα, διευκολύνοντας και την συνεργασία των δύο τμημάτων, αλλά και ειδικότερα την πρόοδο των αθλητών των Ακαδημιών και τη μετέπειτα στελέχωση της ανδρικής ομάδας από αυτούς.
Κλείνοντας, να ενημερώσω τον κο Κοκκινάκη, πως ουδέποτε έθεσα κάποιον προβληματισμό στο ΔΣ του Ερασιτέχνη, πολλώ δε μάλλον στον κόσμο του Ιστορικού, για το πώς θα καταφέρω να πουλήσω την ΚΑΕ Πανιώνιος, όπως λέει. Ξεκάθαρα δήλωσα πως οι Ακαδημίες είναι βασικός άξονας στη συγκεκριμένη διαπραγμάτευση, αλλά απέφυγα να πω, πως εάν ενδεχομένως οριστικά δεν υπάρξει συμφωνία με τον Ερασιτέχνη για τις Ακαδημίες θα αποσυρθεί το επίσημα κατατεθειμένο ενδιαφέρον, γιατί δεν το γνωρίζω. Ο προβληματισμός που πραγματικά υπάρχει στον κόσμο του Ιστορικού κε Κοκκινάκη, είναι για ποιό λόγο το ΔΣ του Ερασιτέχνη απέρριψε ομόφωνα μια πρόταση που περιλαμβάνει επιλογή προσώπων κοινής αποδοχής για τις νευραλγικές θέσεις των Ακαδημιών, καμία επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Ερασιτέχνη, αποκλειστική διαχείριση των εσόδων των Ακαδημιών από τον Ερασιτέχνη καθώς και ποσοστό 20% από ενδεχόμενη πώληση αθλητή που προήλθε από τις Ακαδημίες. Απαντήστε σε αυτά τα ερωτήματα εάν θέλετε και αφήστε τον αποπροσανατολισμό με το να συνεχίζετε να κάνετε βαρύγδουπες δηλώσεις για την διαχείριση των εσόδων των Ακαδημιών από τρίτους. Οι μισοί από εσάς που απορρίψατε ομόφωνα αυτήν την πρόταση που σας κατέθεσα, μέχρι πριν 7-8 μήνες δίνατε κάθε χρόνο την απόλυτη διαχείριση των Ακαδημιών, χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο, σε όποιον σας έδινε τα περισσότερα. Αλλά ξέχασα, πλέον δεν επιτρέπετε σε κανέναν από την Πανιώνια οικογένεια να ζητάει εξηγήσεις για τις αποφάσεις σας.
Ακολουθούν οι δύο προτάσεις που κατατέθηκαν επίσημα και απορρίφθηκαν ομόφωνα απο το ΔΣ του Ερασιτέχνη:
Η πρώτη πρόταση, είναι μια βελτιωμένη πρόταση του τρόπου λειτουργίας των Ακαδημιών έως σήμερα. Πληρωμή εφάπαξ ποσού από την ΚΑΕ Πανιώνιος στον Ερασιτέχνη στην αρχή της χρονιάς, το οποίο και θα συμφωνηθεί άμεσα εάν αυτή η πρόταση γίνει αποδεκτή. Επιλογή από την ΚΑΕ Πανιώνιος του προσωπικού των Ακαδημιών. Βάσει των συζητήσεών μου, το πραγματικό ζητούμενο έχω καταλάβει πως είναι ο Υπεύθυνος των Ακαδημιών και οι προπονητές των αγωνιστικών παιδικών-εφηβικών τμημάτων, οι οποίοι θα έχουν και ενεργό ρόλο στην ΚΑΕ Πανιώνιος, καθώς και μια θέση γραμματείας. Τα έσοδα των Ακαδημιών θα χρησιμοποιούνται ώστε να πληρώνονται όλα τα λειτουργικά έξοδα των Ακαδημιών (προσωπικό, εγκαταστάσεις, ταξίδια κλπ.) φαντάζομαι όπως γινόταν και έως σήμερα. Πιθανό κέρδος, θα επενδύεται σε βελτίωση των εγκαταστάσεων της Ακαδημίας. Πιθανή ζημία, θα βαραίνει αποκλειστικά την ΚΑΕ Πανιώνιος. Η ΚΑΕ Πανιώνιος θα αποφασίζει για το έμψυχο δυναμικό των Ακαδημιών, ποιοί αθλητές θα προωθούνται στην πρώτη ομάδα, ποιοί αθλητές και με ποιούς όρους θα μεταγράφονται σε άλλες ομάδες κλπ. Σε περίπτωση μεταγραφής αθλητή σε άλλη ομάδα, το 80% του ποσού θα πηγαίνει στην ΚΑΕ Πανιώνιος και το 20% θα πηγαίνει στον Ερασιτέχνη.
Η δεύτερη πρόταση, βασίζεται στο ήδη υπάρχον πλάνο για την νέα χρονιά, εάν το κατάλαβα και ακολούθως το μετέφερα σωστά. Επιλογή από την ΚΑΕ Πανιώνιος του Υπεύθυνου των Ακαδημιών και των προπονητών των αγωνιστικών παιδικών-εφηβικών τμημάτων, οι οποίοι θα έχουν και ενεργό ρόλο στην ΚΑΕ Πανιώνιος, καθώς και μια θέση γραμματείας. Θα προτιμηθούν πρόσωπα κοινής αποδοχής, έμπειρα και ει δυνατόν, ήδη αξιολογημένων προσόντων. Η μισθοδοσία όλων των ανωτέρω για τις υπηρεσίες τους στις Ακαδημίες, θα καλύπτεται από τα έσοδα των Ακαδημιών και δεν μπορεί να υπερβαίνει είτε τα περυσινά δεδομένα ή τον φετινό προυπολογισμό του Ερασιτέχνη για τις αντίστοιχες θέσεις, οποιοδήποτε από τα δύο συμφωνηθεί. Την οποιαδήποτε διαφορά, εάν υπάρχει, θα την καλύπτει η ΚΑΕ Πανιώνιος. Την αποκλειστική διαχείριση των εσόδων των Ακαδημιών θα την έχει ο Ερασιτέχνης. Πιθανό κέρδος, θα χρησιμοποιείται όπως αποφασίσει ο Ερασιτέχνης. Πιθανή ζημία, θα βαραίνει αποκλειστικά τον Ερασιτέχνη. Η ΚΑΕ Πανιώνιος θα αποφασίζει για το έμψυχο δυναμικό των Ακαδημιών, ποιοί αθλητές θα προωθούνται στην πρώτη ομάδα, ποιοί αθλητές και με ποιούς όρους θα μεταγράφονται σε άλλες ομάδες κλπ. Σε περίπτωση μεταγραφής αθλητή σε άλλη ομάδα, το 80% του ποσού θα πηγαίνει στην ΚΑΕ Πανιώνιος και το 20% θα πηγαίνει στον Ερασιτέχνη».
Ε, ναι, τα έχω… μεγάλα!
Προχθές συμπληρώθηκαν 22 χρόνια από το δολοφονικό τρίποντο του Πέτζα Στογιάκοβιτς στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και ο Βασίλης Σκουντής αναψηλαφεί την ιστορία του σουτ που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού πρωταθλήματος…
Eγραφα την Τετάρτη για τα πλείστα όσα γεγονότα έχουν συμβεί στις 6 Μαΐου και παρέλειψα επίτηδες ένα με το οποίο λέω να καταπιαστώ σήμερα…
Εκτός λοιπόν από το ντεμπούτο του Γκάλη στην εθνική ομάδα, εκτός από τα γενέθλια του Δημήτρη Διαμαντίδη που τα γιόρτασε μαζί με τον Ντέγιαν Τομάσεβιτς ρουφώντας το νέκταρ της κατάκτησης του τροπαίου της Euroleague και εκτός από τον θρίαμβο της ΑΕΚ στο Basketball Champions League, αυτή η ημέρα είναι επετειακή και για άλλον έναν λόγο…
Για το σουτ που άλλαξε τον ρουν της ιστορίας του ελληνικού μπάσκετ και δη του πρωταθλήματος: το περιβόητο «The Shot» του Πέτζα Στογιάκοβιτς, που το μπουμπούνισε μια ημέρα πριν από την ένατη επέτειο ενός άλλου ανδραγαθήματος του Μάικλ Τζόρνταν
Εκείνες άλλωστε υπήρξαν και καταχωρίσθηκαν ως οι ημέρες των απανταχού της Ευρώπης Πέτζα: στις 6 του μήνα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ο Στογιάκοβιτς έβαλε στην εκπνοή του τρίτου ημιτελικού των play offs της Α1 το σουτ με το οποίο ο ΠΑΟΚ έριξε στο κανναβάτσο τον Ολυμπιακό και μετά από δυο εβδομάδες στην «Amsterdam Arena» ένας συνονόματος του, ο Μαυροβούνιος Μιγιάτοβιτς σκόραρε το γκολ της νίκης της Ρεάλ Μαδρίτης επί της Γιουβέντους στον τελικό του UEFA Champions League.
Δεν ξέρω αν ήταν πάλι τέτοιος μήνας, το 1960 όταν ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τραγούδησε για πρώτη φορά το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, το οποίο μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης και μπορεί να γράφτηκε για άλλο λόγο, αλλά ταιριάζει σε αυτό που βίωσαν εκείνο το βράδυ (της 6ης Μαΐου του ’98) οι Πειραιώτες βλέποντας τον Στογιάκοβιτς να διαπράττει το μεγάλο ριφιφί και τον τίτλο να κάνει φτερά…
Μέρα Μαγιού μου μίσεψες, μέρα Μαγιού σε χάνω!
Τετάρτη, 6 Μαΐου του 1998, λοιπόν…
Με το σκορ της σειράς στο 1-1 (66-65, 50-56) μετά τους πρώτους δυο ημιτελικούς και ενώ απέμεναν 49 δευτερόλεπτα για τη λήξη του τρίτου αγώνα η αδρεναλίνη βάραγε κόκκινο.
Ο Τζόνι Ρότζερς είχε βάλει μπροστά τον Ολυμπιακό με 55-53, ο συχωρεμένος ο Τσαρλς Σάκλφορντ έφερε το ματς ξανά στα ίσια με 55-55, ο Αρτούρας Καρνισόβας δεν κατάφερε να ξαναδώσει προβάδισμα στους οικοδεσπότες και τότε ο Σβι Σερφ δεν χρειάστηκε να ρωτήσει «ποιος;».
Τον είχε προλάβει ο Στογιάκοβιτς και φώναξε «εγώ»!
Για να αντιπαραβάλω το σουτ του Στογιάκοβιτς με εκείνο του Τζόρνταν, δεν ξέρω εάν κάποιος άλλος παίκτης του Ολυμπιακού προσφέρθηκε όπως ο Ρον Χάρπερ στο Κλίβελαντ, για να μαρκάρει τον Πέτζα.
Στις 7 Μαΐου του ’89 Λένι Γουίλκενς αψήφησε την επιθυμία του μετέπειτα παίκτη των Μπουλς και έστειλε σε διατεταγμένη υπηρεσία τον Γκρεγκ Ιλο, που είδε τα ραδίκια ανάποδα!
Στις 6 Μαΐου του ’98 ο Ντούντα έστειλε πάνω στον Στογιάκοβιτς τον Ντούσαν Βούκσεβιτς στις αμυντικές ικανότητες του οποίου ούτως ή άλλως είχε εμπιστοσύνη…
Εδώ ανοίγω μια μικρή παρένθεση, διότι τον Βούκσεβιτς, τον Ιβκοβιτς και τον Τζόρνταν τους ενώνει μια ιστορία, που είχε εκτυλιχθεί επτά μήνες νωρίτερα στον τελικό του McDonalds στο Παρίσι (Μπουλς-Ολυμπιακός) και μου τη διηγήθηκε τις προάλλες ο ίδιος ο Ντούντα…
«Πίστευα ότι ο Βούκσεβιτς, επειδή ήταν ψηλός και γρήγορος, μπορούσε να τον μαρκάρει, αλλά βεβαίως ο Τζόρνταν ήταν άπαικτος. Εν πάση περιπτώσει του ζήτησα να τηρεί τις αποστάσεις ώστε να μπορέσει να ελέγξει, όσο αυτό ήταν δυνατό και τα τζαμπ σουτ απ΄ έξω και τα ποσταρίσματα από μέσα. Κάποια στιγμή, μετά από μια άμυνα, στην οποία δεχθήκαμε καλάθι, του έκανα μια παρατήρηση και τότε πέρασε δίπλα μας ο Τζόρνταν και έκανε έναν μορφασμό, σαν να μας έλεγε “δεν θα γίνει αυτό που θέλετε εσείς, αλλά αυτό που θέλω εγώ”. Δίκιο είχε»!
Παρομοίως και εκείνο το βράδυ στο ΣΕΦ, ο Στογιάκοβιτς (θα) έκανε ό,τι ήθελε αυτός δεν πα’ να χτυπιόταν όλη η άμυνα του Ολυμπιακού!
Πήρε λοιπόν την μπάλα μετά το ριμπάουντ του Γιώργου Μπαλογιάννη (από το άστοχο σουτ του Καρνισόβας), την κράτησε επί 15 δευτερόλεπτα, χωρίς να τη δώσει σε κανέναν άλλον, παρά μόνο από το δεξί στο αριστερό του, σημάδεψε το isolation game, σηκώθηκε μπροστά στον εμβρόντητο Βούκσεβιτς και όπως θα έλεγε μετά από έξι χρόνια και ο Γιώργος Χελάκης στη Λισαβόνα, «τρίποντο και φύγαμε για τελικό»!
Ανοιξα αυτή την κουβέντα σήμερα με τον Βούκσεβιτς, που κάποιοι φίλοι του τον τρόλαραν στέλνοντας του στο κινητό τηλέφωνο τη φωτογραφία στην οποία εικονίζεται ως το θύμα απέναντι στον θύτη! «Μας έκανε μαύρη τη ζωή με αυτό το σουτ. Μας έθαψε» σχολιάζει. «Προσπάθησα να μείνω πάνω του και να τον εμποδίσω, αλλά ο Πέτζα ήταν ένα… γομάρι με μπόι 2μ.08 και με το άλμα ανέβαινε ακόμη πιο ψηλά. Συν τοις άλλοις η μηχανική και η ταχύτητα του στο σουτ του έδιναν μεγάλο πλεονέκτημα».
Ηταν καλός σουτέρ ο Στογιάκοβιτς; «Μπα, μέτριος» απαντά γελώντας ο Ντούσκο. «Όταν ήμασταν πιτσιρικάδες προπονούμασταν μαζί στον Ερυθρό Αστέρα και βλέπαμε αυτό που ερχόταν. Όταν τελείωνε η προπόνηση έμεινε μόνος του και σούταρε συνεχώς, μέχρι να… μουδιάσει το χέρι του. Γι’ αυτό έγινε αυτός που έγινε»…
Στο αμέσως επόμενο κλικ, μετά το σουτ του Πέτζα, η μπάλα διαπερνούσε το διχτάκι, στον πίνακα αποτυπωνόταν το 55-58 και αυτό το μνημειώδες καλάθι απέβαινε πολλώ λογιώ ιστορικό…
Έστελνε τον ΠΑΟΚ στους τελικούς του πρωταθλήματος, μετά από τέσσερα χρόνια…
Σήκωνε απαγορευτικό στη ρότα του Ολυμπιακού προς τον θρόνο όπου βρισκόταν επί πέντε συναπτές σεζόν και τον άφηνε εκτός τελικών μετά από έξι χρόνια…
Διάνοιγε τον δρόμο του Παναθηναϊκού (ο οποίος επιβαλλόταν δια πυρός και σιδήρου της ΑΕΚ, στο «πανηγύρι των ζουρλών», όπως το αποκάλεσε ο Γιάννης Φιλίππου) για να ξορκίσει τους δαίμονες που τον κατέτρυχαν επί 14 χρόνια (από το μπαράζ του ’84 με τον Αρη στην Κέρκυρα), να στεφθεί πρωταθλητής και να θεμελιώσει την παντοκρατορία του…
Kai last, but not least: αυτό το…τρομοκρατικό κτύπημα γινόταν η σφραγίδα στη βίζα του Πέτζα για το ταξίδι του στο ΝΒΑ, όπου αξιώθηκε να αγωνισθεί επί 13 σεζόν, να κατακτήσει ένα πρωτάθλημα, να νικήσει σε δυο διαγωνισμούς τριπόντων σε Αll Star Game, να μοστράρει μέσο όρο 17 πόντους και να αφήσει μια ανεκτίμητη παρακαταθήκη ως ένας σουτέρ ολκής…
Ε, διάβολε, όλα αυτά δεν είναι ούτε λίγα, ούτε ευκαταφρόνητα για έναν παίκτη που είχε συστηθεί στην πιάτσα, τριάμισι χρόνια νωρίτερα στο «Γιαντ Ελιάου» του Τελ Αβίβ, με ένα airball!!!
Βούτηξα χθες στα αρχεία μου και φρέσκαρα για τα καλά τη μνήμη μου από εκείνη τη βραδιά και το σουτ που έμελλε να αλλάξει τον ρουν της ιστορίας…
Εχουμε και λέμε, λοιπόν…
- Πρώτα απ’ όλα, μέχρι εκείνη τη στιγμή, στα 39 λεπτά που έμεινε πάνω στο παρκέ ο Πέτζα είχε μηδέν στα πέντε τρίποντα, ενώ προερχόταν από δυο σερί χαμένα σουτ. Συν τοις άλλοις εκείνη τη στιγμή ο ΠΑΟΚ δεν χρειαζόταν τρίποντο, ούτε καν δίποντο για να νικήσει, του έφτανε ένας πόντος και υπ’ αυτήν την έννοια το διακύβευμα ήταν μηδαμινό. Στη χειρότερη περίπτωση θα παιζόταν παράταση…
- Συνολικά ο Στογιάκοβιτς πέτυχε 19 πόντους, με 6/16 δίποντα, 1/6 τρίποντα και 4/4 βολές, ενώ είχε επίσης επτά ριμπάουντ, τρεις ασίστ και ένα κλέψιμο.
- Με το που είδε ο Πέτζα την μπάλα να φτάνει τον στόχο της, έμεινε άγαλμα για δυο δευτερόλεπτα και στη συνέχεια έφυγε δρομαίος προς τα αποδυτήρια, πανηγυρίζοντας ξέφρενα. Την ίδια στιγμή στο ΣΕΦ απλωνόταν νεκρική σιγή, ενώ ο Σωκράτης Κόκκαλης αποχωρούσε βιαστικά από την εξέδρα των επισήμων.
- Από την αρχή του αγώνα ο Ιβκοβιτς έβαλε πάνω του τον Αρτούρας Καρνισόβας, ο οποίος τον μάρκαρε στα πρώτα τριάντα λεπτά, ενώ στο τελευταίο δεκάλεπτο ανέλαβε αυτό τον ρόλο ο Ντούσαν Βούκσεβιτς.
- Ο Σάκλφορντ έφερε το ματς στα ίσια με ραβέρσα απέναντι στον Τάρλατς στα 49’’, αλλά σε πείσμα της λογικής, ο Ολυμπιακός δεν έκανε γρήγορη επίθεση, ώστε να έχει τη δυνατότητα για άλλη μία κατοχή στα τελευταία δευτερόλεπτα. Με το σκορ στο 55-55 ο Καρνισόβας, όντας εξουθενωμένος από το τρεχαλητό στην άμυνα, δίστασε να αναλάβει την τελευταία επίθεση και προτίμησε να πασάρει την μπάλα στον Τάρλατς μέσα στη ρακέτα. Ο «Τάκι» εγκλωβίστηκε από το double team του Σάκλφορντ και του Πέτζα και την πέταξε πάλι στον νυν αντιπρόεδρο των Μπουκλς, που μη έχοντας πλέον άλλη επιλογή δοκίμασε ένα μπάσιμο μέσα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση και αστόχησε.
- Ποια ήταν η εντολή του Σβι Σερφ; «Πάρε την μπάλα και τελείωσε το, δεν θα μπορούσα να του ζητήσω τίποτε άλλο. Του είπα να το κάνει όπως με τον Παναθηναϊκό. Μόνο αυτός μπορούσε να βάλει τέτοιο σουτ» δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ο Ισραηλινός προπονητής.
- Εκτός από τα 0/5 τρίποντα και τα χαμένα σουτ στις προηγούμενες δυο επιθέσεις, ο Πέτζα κουβάλαγε τα …αναθέματα των συμπαικτών του για το τελευταίο χαμένο σουτ στον πρώτο ημιτελικό, που βρήκε τον Ολυμπιακό νικητή με 66-65. Σε μια συνέντευξη του εδώ πριν από δυο χρόνια ο τότε συμπαίκτης του Χουάν Αντόνιο Μοράλες είχε αποκαλύψει το εξής συνταρακτικό γεγονός: «Ο Πέτζα είχε αστοχήσει και ο Ολυμπιακός πήρε το προβάδισμα. Στα αποδυτήρια, λοιπόν, κάποιοι είχαν νεύρα με τον Στογιάκοβιτς. Θυμάμαι μάλιστα πως ένας συμπαίκτης μας στάθηκε μπροστά του και άρχισε να ουρλιάζει! “Γιατί πήρες αυτό το σουτ; Γιατί;» Θα μου επιτρέψεις να μην αποκαλύψω το όνομα του. Ο Πέτζα, λοιπόν, σηκώθηκε και φώναξε «Αρκετά. Ως εδώ”! Στο τρίτο ματς προφανώς θυμόταν τι είχε συμβεί, πήρε πάνω του την τελευταία επίθεση και ο Ολυμπιακός δεν είχε καμιά ευκαιρία να αντιδράσει, Ήταν το τέλειο σενάριο. Σκόραρε, νικήσαμε και αρχίσαμε να τρέχουμε προς τα αποδυτήρια. Εκεί ο Πέτζα γύρισε προς εκείνον τον συμπαίκτη μας και άρχισε να του φωνάζει: “Πες μου πάλι για το τελευταίο σουτ μ@@@@α. Πες μου τώρα για το τελευταίο σουτ”.
- Ποιος ήταν ο παίκτης που τα έχωσε στον Στογιάκοβιτς; «Μήπως εγώ Κύριε; Μήπως εγώ Κύριε;», όπως λέει και το ανέκδοτο με τον Ιούδα! Δεν ξέρω, δεν ρώτησα, δεν απαντώ! Κάποιος από τους Νικολαϊδη, Μπουντούρη, Μπαλογιάννη, Περάλ, Ρόουαν, Μοράλες, ΜακΡέι, Σάκλφορντ, Γιαννούλη…
- «Εγώ φταίω. Ολη η ευθύνη είναι δική μου και όχι των παικτών» σχολίασε ο Ιβκοβιτς που είχε έτοιμη την απάντηση όταν ρωτήθηκε για τα προηγούμενα άστοχα σουτ του Πέτζα. «Τι μου λέτε τώρα; Και ο Βάλτερς στον ημιτελικό του Μουντομπάσκετ του 1986 ανάμεσα στη Σοβιετική Ένωση και στη Γιουγκοσλαβία είχα χάσει δέκα στη σειρά, αλλά έβαλε το τελευταίο και ισοφάρισε».
- Κατά μία σατανική σύμπτωση εκείνη την ημέρα οι Σέρβοι γιόρταζαν τον Τζουρτζεβντάν, που είναι ο δικός μας Αγιος Γεώργιος και μάλιστα αποτελεί τον προστάτη της οικογένειας του Ντούντα! Παρεμπιπτόντως η γιορτή αυτή αποτελεί σημείο αναφοράς και στην ταινία «Ο καιρός των τσιγγάνων» που είχε γυρίσει δέκα χρόνια νωρίτερα ο Εμίρ Κουστουρίτσα.
- H επόμενη πράξη του έργου παίχθηκε στην… Μπιφτεκούπολη της Γλυφάδας, όπου σταμάτησε η αποστολή του ΠΑΟΚ για φαγητό, καθ’ οδόν προς το αεροδρόμιο του Ελληνικού! Εκεί μαζεύτηκαν περίπου 500 οπαδοί της ομάδας που αποθέωσαν τους θριαμβευτές και μάλιστα ανάγκασαν τον Στογιάκοβιτς, την ώρα που ανέβαινε στο λεωφορείο να γυρίσει και να τους πει. «Ε, αφού μου το λέτε, ναι. Τα έχω μεγάλα»!!!
- Λίγο νωρίτερα ο δράστης είχε εξηγήσει το σκεπτικό του σε αυτή την τέλεια εκτέλεση: «Με πείραξε που δεν είχα βάλει το σουτ στον πρώτο ημιτελικό και το πήρα λίγο προσωπικά. Ορκίστηκα στον εαυτό μου να το βάλω σήμερα και το κατάφερα. Το μόνο που σκέφτηκα εκείνη τη στιγμή ήταν “ή όλα ή τίποτε”. Δεν θυμόμουν πόσα σουτ είχα χάσει προηγουμένως, σούταρα αυτό και μέχρι να δω την μπάλα να καταλήγει στο καλάθι, μου φάνηκε ότι πέρασε ένας αιώνας»!
- Και λίγο aftermath, όπως λένε οι Αμερικανοί.. Εκείνη η ήττα, λοιπόν, υπήρξε η πρώτη που υπέστη ο Ολυμπιακός μετά από 51 σερί νίκες στην έδρα του και η πρώτη μετά από ένα σερί 30-0 στα play offs, μάλιστα και τις δυο αμέσως προηγούμενες τις είχε γνωρίσει από τον ΠΑΟΚ στις 30 Σεπτεμβρίου 1995 και στις 24 Απριλίου 1992, αντιστοίχως. Ο ΠΑΟΚ προκρίθηκε στους τελικούς για έκτη φορά μέσα σε δέκα χρόνια. Οι Ερυθρόλευκοι έμειναν εκτός νυμφώνος τελικών μετά από μια εξαετία, απώλεσαν τα σκήπτρα που κατακτούσαν αδιαλείπτως επί πέντε σεζόν (1993-1997) και βρέθηκαν με άδεια χέρια, ενώ προερχόντουσαν από το επικό triple crown της προηγούμενης χρονιάς. Στους τελικούς οι Θεσσαλονικείς ηττήθηκαν με 3-2 από τον Παναθηναϊκό ο οποίος επέστρεψε στον θρόνο μετά από 14 χρόνια, ενώ στη σειρά για την τρίτη θέση οι Πειραιώτες επιβλήθηκαν της ΑΕΚ με 3-1.