Η δημοκρατία λείπει ταξίδι για «δουλειές»

Και ενώ εμείς οι αφελείς νομίζαμε ότι η κυβέρνηση τα είχε όλα «μετρημένα και τακτοποιημένα», μάθαμε από τον πρωθυπουργό -σε συνέντευξη του στην Καθημερινή- ότι «κι όμως κατά βάθος κάπου υπάρχει λάθος» αφού όπως εξήγησε: «Τα social media βλάπτουν σοβαρά τη Δημοκρατία»

Όλα τα καθεστώτα (και μη γελιέστε, δεν κυβερνάει η Ν.Δ. τον τόπο αλλά το εγκαθιδρυμένο -εδώ και δύο χρόνια- «καθεστώς Μητσοτάκη») κυβερνούν έχοντας στην αποκλειστική κατοχή τους το πυρηνικό οπλοστάσιο της προπαγάνδας, η οποία για να είναι αποτελεσματική επιβάλλεται να πληροί τις τρεις βασικές συνθήκες από τα άπαντα του Γιόζεφ Γκαίμπελς:

Να είναι καθολική και αταλάντευτα υμνολογική για το καθεστώς.
Να είναι αδίστακτη και «δολοφονικά» συκοφαντική για τους αντίπαλους του καθεστώτος, και
Να πληρώνεται αδρά από το σύνολο των συκοφαντημένων (σανοφάγων και μη).

Και ενώ εμείς οι αφελείς νομίζαμε ότι η κυβέρνηση τα είχε όλα «μετρημένα και τακτοποιημένα», μάθαμε από τον πρωθυπουργό -σε συνέντευξη του στην Καθημερινή- ότι «κι όμως κατά βάθος κάπου υπάρχει λάθος» αφού όπως εξήγησε:
“Τα social media βλάπτουν σοβαρά τη Δημοκρατία”.

Όπως εξήγησε “τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μας φέρνουν τελικά σε επαφή με ανθρώπους που πιστεύουν τα ίδια πράγματα με εμάς. Γιατί αυτό πουλάει τελικά. Οι αλγοριθμοί τους είναι έτσι σχεδιασμένοι. Αυτό δημιουργεί το φαινόμενο των δωματίων της ηχούς, όπου στην ουσία ακούμε μόνο απόψεις που ταιριάζουν με τις δικές μας”.

Εδώ ο Κυριάκος δεν περιγράφει απλώς μια προβληματική (γι’ αυτόν) κατάσταση, γράφει κυριολεκτικά ένα ποίημα. Και το ποίημα χρειάζεται υποδόρια ανάγνωση για να μπορέσει να απαντηθεί το ερώτημα «τι θέλει να πει εδώ ο ποιητής;»

Είπε: “Φέρνει σε επαφή ανθρώπους που πιστεύουν τα ίδια πράγματα”.  Εννοούσε: “Δεν υπάρχει διασφάλιση ότι θα πιστεύουν μόνο αυτά που επιβάλλει το επικοινωνιακό μου επιτελείο, όπως σε όλα τα άλλα Μέσα”.
Είπε: “Αυτό πουλάει τελικά”.
Εννοούσε: “Όμως δεν εξαγοράζεται, γιατί δεν υπάρχουν «λίστες Πέτσα» για τα Social Media”.
Είπε: “Οι αλγόριθμοι τους είναι έτσι σχεδιασμένοι”.
Εννοούσε: “Ώστε μπορούν να αναμεταδίδουν και ότι δεν επιτρέπω όταν δεν με εξυπηρετεί”.
Είπε: “Αυτό δημιουργεί το φαινόμενο των δωματίων της ηχούς, όπου στην ουσία ακούμε μόνο απόψεις που ταιριάζουν με τις δικές μας”.
Εννοούσε: “Και τι γίνεται αν η ηχώ δεν είναι η δική μου και είναι του Τσίπρα;”

Στην συνέχεια ο «ποιητής» εκτοξεύει τον λόγο του σε σφαίρες ύψιστης τέχνης (και τεχνικής), διανθίζοντας τον με επικολυρικά στοιχεία:
“Αυτό είναι ένα βασικό πρόβλημα δημοκρατίας, το οποίο πρέπει να απασχολήσει τον δημόσιο διάλογο και το πώς ακούμε την άλλη άποψη και πώς μπορούμε να συζητήσουμε πολιτισμένα, να διαφωνήσουμε, έντονα αλλά χωρίς ύβρεις, χωρίς ακραίους χαρακτηριστικούς, χωρίς την προσωπική στοχοποίηση και τις δολοφονίες χαρακτήρων ”.

Στο σημείο αυτό ο χασάπης μας εξηγεί αναλυτικά ποια είναι τα ευεργετικά αποτελέσματα της χορτοφαγίας στην υγεία μας και θέτει εαυτόν επικεφαλής της εκστρατείας για το κλείσιμο όλων των σημείων πώλησης κρέατος (που δεν ανήκουν στην αλυσίδα «Μπουτίκ κρεάτων – Η ΜΑΡΕΒΑ»).

Θέτει θέμα Δημοκρατίας αυτός που την έβαλε σε καθολικό lockdown, τον απασχολεί ο δημόσιος διάλογος ενώ δεν έχει καταπρόσωπο αντιπαρατεθεί με τον Τσίπρα και ενώ δεν προσέρχεται στην Βουλή να απαντήσει στις επίκαιρες ερωτήσεις, ενοχλείται από τις ύβρεις ενώ αποκαλούσε τον Τσίπρα προδότη, μιλάει για δολοφονία χαρακτήρα ενώ στήνει ειδικά δικαστήρια στον Δ. Παπαγγελόπουλο και τον Ν. Παππά, ενώ διώκει την Ε. Τουλουπάκη, ενώ αποκαλούσε χουντικό τον πατέρα του Τσίπρα, ενώ στοχοποιεί (με κίνδυνο της ζωής του) τον Κ. Βαξεβάνη.

“Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο το ‘ξερα τι κάθαρμα ήσουν/ τι κάλπικος παράς, μια ολόκληρη ζωή μέσα στο ψέμα”, ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ  

Θύμιος Γεωργόπουλος