ΕΝΦΙΑ: Δείτε αν έχετε έκπτωση πριν πληρώσετε. Οδηγίες βήμα-βήμα – Μια αγορά αναπτύσσεται ραγδαία στα χρόνια της πανδημίας και ήρθε για να μείνει

ΕΝΦΙΑ: Τσεκάρετε σήμερα το taxisnet - Αναρτώνται τα εκκαθαριστικά για τους  ιδιοκτήτες ακινήτων | Έθνος

Οι φορολογούμενοι πριν κάνουν οποιαδήποτε πληρωμή για τον ΕΝΦΙΑ πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί καθώς πρέπει να δουν τις οφειλές εκτός ρύθμισης στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση. Αν έχει πιστωθεί στο λογαριασμό τους η οποιαδήποτε έκπτωση, το ποσό, που θα πρέπει να πληρώσουν, θα είναι χαμηλότερο από αυτό, που εμφανίζεται στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και σε κάθε περίπτωση επικοινωνία με τον λογιστή, αν κρίνουν ότι έπρεπε να πάρουν μεγαλύτερη έκπτωση από την ΑΑΔΕ.

Στη σελίδα αυτή εμφανίζονται στοιχεία ανοιχτών ατομικών οφειλών εκτός ρύθμισης όπως είναι καταχωρημένα στο TAXIS.

Δεν συμπεριλαμβάνονται ανοιχτές οφειλές που :

  • έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής στο σύνολό τους
  • προέρχονται από εταιρείες στις οποίες συμμετέχετε με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. Ομόρρυθμο μέλος, Διαχειριστής, Διευθύνων Σύμβουλος κ.λπ.)
  • έχουν βεβαιωθεί σε άλλο πρόσωπο αλλά ευθύνεστε λόγω σχέσης (π.χ. κληρονόμος, εγγυητής κ.λπ.)

Για πληροφορίες σχετικά με οφειλές συνυποχρέωσης ή και συνυπευθυνότητας μπορείτε να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. Ειδικά για τις μερικώς ρυθμισμένες οφειλές εμφανίζεται μόνο το ποσό που δεν έχει ρυθμιστεί. Για οφειλές που δεν εμφανίζεται ανάλυση υπολοίπων, παρακαλούμε απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ.

Ενδέχεται να εμφανίζονται ως ανείσπρακτες οφειλές και όσες έχετε πρόσφατα πληρώσει σε πάροχο υπηρεσιών πληρωμών ή με Γραμμάτιο Είσπραξης σε άλλη Δ.Ο.Υ. από αυτή της οφειλής και δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της πίστωσης. Απαιτούνται δυο (2) εργάσιμες μέρες από την ημερομηνία πληρωμής σε πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

Για κάθε γραμμή Ανοιχτής Οφειλής όπως εμφανίζεται στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τα στοιχεία Δόσεων πατώντας το πλήκτρο επιλογής (radio button) στη στήλη Εμφάνιση στοιχείων δόσεων & επιλογή οφειλής για πληρωμή με κάρτα. Σε περίπτωση πληρωμής με έκπτωση απαιτείται η εξόφληση του συνολικού ποσού της οφειλής μέχρι την ημερομηνία ισχύος της έκπτωσης (τα ποσά εμφανίζονται χωρίς τη μείωση λόγω έκπτωσης). Για να εμφανίσετε την ταυτότητα οφειλής και στη συνέχεια να εκτυπώσετε το Σημείωμα για Πληρωμή πατήστε το κουμπί «Ταυτότητα Οφειλής».

Μπορείτε να εξοφλήσετε τις οφειλές σας εκτός ρύθμισης ή να πληρώσετε μέρος τους, με κάρτες πληρωμών. Για να πληρώσετε μέρος της οφειλής, εισάγετε το ποσό που επιθυμείτε να πληρώσετε στο σχετικό πεδίο της στήλης Ποσό για πληρωμή με κάρτα, αφού πρώτα επιλέξετε την οφειλή, πατώντας το πλήκτρο επιλογής (radio button) στη στήλη Εμφάνιση στοιχείων δόσεων & επιλογή οφειλής για πληρωμή με κάρτα.

Για να εξοφλήσετε την οφειλή επιλέγετε το πλήκτρο (push button) «Eξόφληση». Το συνολικό ποσό πληρωμής εμφανίζεται αυτόματα.

Μπορείτε να επιλέξετε περισσότερες από μία οφειλές. Μετά το τέλος των επιλογών σας πατώντας το πλήκτρο Έλεγχος και Πληρωμή οδηγείστε στην επόμενη οθόνη Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης-Πληρωμή.

Αφού εισάγετε τα στοιχεία της κάρτας πληρωμών και μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της συναλλαγής πραγματοποιείται άμεσα η πίστωση των οφειλών σας.

Η Προσωποποιημένη Πληροφόρηση είναι διαθέσιμη από τις 23:00 του Σαββάτου.

Για πληροφορίες, καθώς και για τις τέσσερις εναλλακτικές που υπάρχουν για την πληρωμή του φετινού φόρου, μπορείτε ν’ ακολουθήσετε τα εξής:

  • Θα εισέλθετε με τους κωδικούς πρόσβασης στο σύστημα Taxis μέσω της ιστοσελίδας www.aade.gr.
  • Θα επιλέξετε την εφαρμογή του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου από την διαδρομή «εφαρμογές taxisnet» – εφαρμογή περιουσιολογίου Ε9. Στην εφαρμογή θα επιλέξετε «είσοδο».
  • Από τον κατάλογο με τα διαθέσιμα έτη στο αριστερό τμήμα της σελίδας, θα επιλέξετε το 2020. Στη συνέχεια θα επιλέξετε:
  • Να εκτυπώσετε την περιουσιακή σας κατάσταση για το έτος 2020 (δηλαδή όπως αυτή αποτυπώθηκε την 1/1/2020.
  • Να εκτυπώσετε το εκκαθαριστικό της τελευταίας εκκαθάρισης για το έτος 2020. Στο εκκαθαριστικό φαίνεται αναλυτικά ο ΕΝΦΙΑ που αντιστοιχεί σε κάθε ακίνητο ή δικαίωμα επί ακινήτου που διαθέτετε, η τιμή ζώνης ανά τετραγωνικό στην περιοχή που βρίσκεται το ακίνητο και φυσικά ο συμπληρωματικός φόρος ακινήτων εφόσον η περιουσία σας ξεπερνά τα 250.000 ευρώ. Η έκπτωση από 10% έως 30% αποτυπώνεται στο πάνω μέρος του εκκαθαριστικού με την ένδειξη «έκπτωση ΦΠ άρθ. 7».
  • Να εκτυπώσετε την ειδοποίηση πληρωμής του φόρου. Περιέχει και τον αριθμό των δόσεων και την ταυτότητα οφειλής αν σας έχει πιάσει ανυπομονησία να καταβάλλετε την 1η δόση. Η ταυτότητα πληρωμής φαίνεται και στην προσωποποιημένη πληροφόρηση.

Να δείτε τα στοιχεία των δόσεων του φετινού ΕΝΦΙΑ. Ο φόρος πληρώνεται σε έξι μηνιαίες δόσεις ως εξής:

  • Για την πρώτη δόση έχετε χρονικό περιθώριο έως τις 30/10/2020,
  • για τη δεύτερη δόση έχετε χρονικό περιθώριο επίσης έως τις 30/10/2020,
  • για την 3η δόση έχετε χρονικό περιθώριο έως τις 30/11/2020,
  • για την 4η δόση έχετε χρονικό περιθώριο έως την 31/12/2020,
  • για την 5η δόση έχετε χρόνο έως τις 29/01/2020 και
  • για την 6η δόση υπάρχει περιθώριο έως τις 26/02/2021.

 

Μια αγορά αναπτύσσεται ραγδαία στα χρόνια της πανδημίας και ήρθε για να μείνει

Μια αγορά αναπτύσσεται ραγδαία στα χρόνια της πανδημίας και ήρθε για να μείνει

Εκρηκτική ζήτηση για προϊόντα από “δεύτερο χέρι” παρατηρείται στην μετά-covid εποχή. Όσα πρέπει να ξέρετε.

Μια από τις ελάχιστες αγορές καταναλωτικών ειδών που παρουσίασε αύξηση πωλήσεων το κρίσιμο δίμηνο του lockdown παγκοσμίως ήταν ανέλπιστα τα είδη ένδυσης από δεύτερο χέρι, ενώ ανοδικά κινήθηκε και το resale επίπλων και ειδών σπιτιού. Η τάση ωστόσο δεν είναι απόρροια της πανδημίας αλλά μιας ιδιαίτερης στροφής των καταναλωτών- με διαφορετικές ταχύτητες ανά χώρα- που αφενός συνδέεται με την ανάγκη εξοικονόμησης αλλά και την αυξανόμενη ανησυχία για το περιβάλλον και την υπερπαραγωγή αγαθών, που αναδεικνύει όλο και περισσότερο τις αρετές της κυκλικής οικονομίας.

Αν τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 οι «ψαγμένες» αγορές πραγματοποιούνταν στα στοκατζίδικα και στα πολυτελή εκπτωτικά χωριά που στήθηκαν ανά τον κόσμο, στον 21 αιώνα η τεχνολογία έχει δώσει τη δυνατότητα δημιουργίας εξειδικευμένων πλατφορμών για την διάθεση προιόντων από δεύτερο χέρι και για την αγορά τους, δημιουργώντας σύγχρονα marketplaces, με «παλιά» ωστόσο προϊόντα.

Μια αγορά αναπτύσσεται ραγδαία στα χρόνια της πανδημίας και ήρθε για να μείνει

Σύμφωνα με μελέτη της αμερικανικής Thredup, μιας εκ των μεγαλύτερων του είδους στις ΗΠΑ, και της εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobalData, η αγορά της μεταπώλησης έχει αυξηθεί 21 φορές ταχύτερα από το λιανικό εμπόριο ειδών ένδυσης τα τελευταία τρία χρόνια, με την παγκόσμια βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης να αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% περισσότερο από εκείνη της «γρήγορης μόδας» μέσα στην επόμενη δεκαετία. Σε απόλυτα νούμερα εκτιμάται ότι η αγορά της μεταπώλησης ενδυμάτων από 24 δις ευρώ που υπολογίζεται σήμερα θα ανέλθει στα 64 δις ευρώ στην προσεχή πενταετία.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία,  η Thredup αύξησε τις πωλήσεις της κατά 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η πλατφόρμα της νεοφυούς εταιρείας Depop με έδρα τη Βρετανία, που επίσης ειδικεύεται στη διάθεση μεταχειρισμένων ρούχων και αξεσουάρ και στη μεταπώληση, αύξησε κατά 163% τους ενεργούς χρήστες της και κατά 300% τα προς διάθεση προϊόντα μέσα στο διάστημα της καραντίνας. Έχει επίσης αντλήσει περισσότερα από 105 εκατ. ευρώ χρηματοδότησης με σκοπό την περαιτέρω επέκταση της στην Αυστραλία και την Ασία.

Η αγορά της μεταπώλησης αποτελεί δε μια ανάγκη της μόδας – και ίσως να συμπληρώνει την υπερβολική της ταχύτητα- καθώς ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ από μεγάλους οίκους, όταν «ξεπερνιούνται» από τις τάσεις της εποχής ή έστω τις ανάγκες και τα γούστα του κατόχου τους, μεταπωλούνται σε τιμές εξόχως χαμηλότερες, επιτρέποντας για κάποιον λιγότερο εύπορο αγοραστή να αποκτήσει το πολυπόθητο αντικείμενο.

Οι πλατφόρμες ΤheRealreal (η οποία είναι μάλιστα εισηγμένη στο Nasdaq) και Vestiaire Collective που διαθέτουν και μεταπωλούν επώνυμα ρούχα, διαγράφουν επίσης σημαντική ανάπτυξη. Έως τα μέσα Απριλίου η πρώτη αύξησε κατά 30% τα προς διάθεση προϊόντα ενώ η δεύτερη κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 20% τον Απρίλιο και κατά 54% τον Μάιο εν μέσω γενικευμένου lockdown.

Η διεύρυνση της αγοράς και η ανάπτυξη επιχειρήσεων γύρω από την μεταπώληση ξεφεύγει πλέον από το αρχικό της πελατειακό κοινό που αντιστοιχούσε σε 20άρηδες και 30άρηδες, που εκτός από χαμηλό εισόδημα, διέθεταν οικολογικές ανησυχίες και πρόσβαση σε κάθε είδους «έξυπνες» εφαρμογές.

Μπορεί τα καταστήματα με ρούχα από δεύτερο χέρι ή «vintage» όπως επικράτησε να ονομάζονται να ξεφυτρώνουν σε κάθε πολυσύχναστη γειτονιά των μεγάλων αστικών κέντρων- όπως και στην Αθήνα- αλλά η επιχειρηματική τους προσέγγιση τείνει να αποκτήσει μεγαλύτερη διάσταση και να αφορά όλο και μεγαλύτερο κοινό.

Τα έπιπλα στο παιχνίδι της μεταπώλησης

Άνθηση γνωρίζουν και τα marketplaces αλλά και τα φυσικά καταστήματα πώλησης μεταχειρισμένων επίπλων. Στην  Ελλάδα, έως πρότινος  τα «παλιατζίδικα» αφορούσαν απειροελάχιστο ποσοστό ενδιαφερόμενων, ενώ τα καταστήματα με αντίκες αποτελούσαν μια απλησίαστη τιμολογιακά αγορά. Βαθμηδόν ωστόσο και στην Ελλάδα αναπτύσσεται η ιδέα της δευτερογενούς αγοράς επίπλων.

Πέρα από το Μοναστηράκι σε διάφορα σημεία του αθηναϊκού κέντρου δημιουργούνται καταστήματα με μεταχειρισμένα έπιπλα, τα οποία έχουν μάλιστα και ηλεκτρονική παρουσία μέσω eshop.

Μια αγορά αναπτύσσεται ραγδαία στα χρόνια της πανδημίας και ήρθε για να μείνει

Το παζάρι του Πορτομπέλο ή τα χιλιάδες thrift shops των ΗΠΑ μπορεί να απέχουν από την εγχώρια πραγματικότητα ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται που να πουλήσουν ή και να δωρίσουν έπιπλα, αντικείμενα, ηλεκτρικές συσκευές ή ρούχα, αλλά και άλλοι τόσοι που τα αναζητούν.

Η Vendora, η πλατφόρμα μικρών αγγελιών για αγορά και πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων που δημιουργήθηκε το 2017 στην Ελλάδα (από τον Robin Schuil, ενός εκ των ιδρυτών του Marktplaats στην Ολλανδία, που αργότερα πουλήθηκε στο ebay έναντι 290 εκατ. δολαρίων) σε έρευνα που πραγματοποίησε το 2019 κατέγραψε το διαρκώς αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα και τα στατιστικά της πλατφόρμας, αγοράζουν και πωλούν μεταχειρισμένα προϊόντα άτομα όλων των ηλικιακών ομάδων, περισσότερο οι ηλικίες από 38 έως 65 ετών. Εκτός από αυτούς που αγοράζουν μεταχειρισμένα λόγω της εξοικονόμησης χρημάτων, σημαντικό ποσοστό τα προτιμάει λόγω των μοναδικών κομματιών και της ποικιλίας που ανακαλύπτουν. Οι γυναίκες προτιμούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα έπιπλα, ρούχα και βρεφικά είδη, ενώ οι άνδρες μεταχειρισμένα κινητά, αυτοκίνητα, συλλεκτικά είδη και βιντεοπαιχνίδια. Πρώτη πάντως κατηγορία προϊόντων αναδείχθηκε εκείνη των επίπλων.

Δεν είναι πάντως τυχαίο ότι κολοσσοί της λιανικής σπεύδουν να υιοθετήσουν πτυχές της κυκλικής οικονομίας. Η σουηδική H&M προωθεί την ανακύκλωση συγκεντρώνοντας παλιά ρούχα στα καταστήματα της, ο όμιλος Inditex (βλέπε Zara) δεσμεύεται πως όλα τα υφάσματα των συλλογών ρούχων του έως το 2025 θα είναι από βιώσιμες πρώτες ύλες και ανακυκλωμένα υλικά.

Τέλος η ΙΚΕΑ ανακοίνωσε πως αναμένεται να ανοίξει στη Σουηδία πρώτο κατάστημα της, όπου θα πωλούνται αποκλειστικά μεταχειρισμένα και επιδιορθωμένα έπιπλα της, εκτιμώντας πως αυτός ο «πιλότος» θα αποτελέσει οδηγό στις στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης που σχεδιάζει.