“Βρέχει” νομοσχέδια και τροπολογίες – H Mytilineos αγκαλιά με την εργολαβία σκούπα στο Άκτιο, Αμβρακία

"Βρέχει" νομοσχέδια και τροπολογίες

Εικόνα κυβέρνησης non stop. Σχεδόν ένα νομοσχέδιο ανά ημέρα θα ψηφίζεται αυτή την εβδομάδα. “Ροή” τροπολογιών στα νομοθετήματα, ενόψει της διακοπής των εργασιών της Ολομέλειας της Βουλής.

«Βροχή» νομοσχεδίων και τροπολογιών έχει σχεδιάσει έως την Παρασκευή η κυβέρνηση, ενόψει της διακοπής των εργασιών της Ολομέλειας της Βουλής για τις τρείς πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας αναμένεται να «περάσουν» πολλές ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής.

Στόχος επετεύχθη

Ουσιαστικά αυτή την εβδομάδα υλοποιείται ο στόχος που είχε θέσει η κυβέρνηση στο Υπουργικό Συμβούλιο της 29ης Απριλίου. Εκεί που ο πρωθυπουργός είχε ζητήσει από τα στελέχη της κυβέρνησης να «πιάσουν» ένα συγκεκριμένο στόχο, λέγοντας πως το «μεταρρυθμιστικό έργο της Κυβέρνησης δεν φρενάρει αλλά αντίθετα επιταχύνεται, καθώς μέχρι την 31η Ιουλίου θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή 26 Νομοσχέδια». Ο στόχος αυτός επιβεβαιώθηκε και στο Υπουργικό Συμβούλιο που συνεδρίασε στις 30 Ιουνίου οπότε παρουσιάστηκε το σύνολο του νομοθετικού έργου που θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου. Τότε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για «σημαντικά νομοσχέδια τα οποία έρχονται να προστεθούν σε ένα ήδη πολύ πυκνό νομοθετικό έργο το οποίο έχουμε δρομολογήσει μέχρι το τέλος του μήνα».

Έτσι η τρέχουσα εβδομάδα περιλαμβάνει ουσιαστικά ένα νομοσχέδιο ανά ημέρα, ενώ έχει ήδη ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης χθες. Σήμερα συζητείται στην Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωτική παιδεία που εισηγείται η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως. Αφορά την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για την λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και όπως έχει αναφέρει η υπουργός Παιδείας κινείται στην κατεύθυνση του περιορισμού της κρατικής παρέμβασης. Όπως επισήμανε «αν το κράτος υπερ-ρυθμίζει τα ιδιωτικά σχολεία, αν θέλει να είναι ίδια με τα δημόσια, χωρίς τα ιδιωτικά να μπορούν να διαφοροποιηθούν ουσιωδώς, τότε ποιο το νόημα της ιδιωτικής εκπαίδευσης;». Επίσης θα συζητηθούν και θα ψηφιστούν επίσης το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που περιλαμβάνει και τις επιδοτήσεις στο πρόγραμμα – γέφυρα για τα ζητήματα που αφορούν την πρώτη κατοικία. Η νομοθετική εβδομάδα «κλείνει» την Πέμπτη με την ψήφιση πολυνομοσχεδίου για τα ζητήματα της υγείας το οποίο περιλαμβάνει την ίδρυση με την μορφή Α.Ε που θα έχει ως μέτοχο το δημόσιο εποπτικού μηχανισμού για τις υποδομές υγείας, δηλαδή δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία. Επίσης προβλέπει ρυθμίσεις σχετικά με τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Στο νομοσχέδιο για την ιδιωτική παιδεία υπάρχει έντονη φημολογία σχετικά με την πιθανότητα να υπάρξει παρέμβαση στην Ολομέλεια της Βουλής, του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ακόμη και αν αυτό δεν επιβεβαιωθεί θεωρείται πολύ πιθανό ότι σε κάποιο απο τα νομοθετήματα που θα συζητηθούν (πιο πιθανό αυτό του υπουργείου Οικονομικών για φορολογικά ζητήματα) θα πάρουν τον λόγο τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου 

Το «σκηνικό» αυτό θα κλείσει με την συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το πρωί της Παρασκευής. Εκεί ο πρωθυπουργός αναμένεται να κάνει έναν μίνι απολογισμό του νομοθετικού έργου. Επίσης να αναφερθεί στα ζητήματα της πανδημίας ενώ θα δώσει το μήνυμα ότι το κυβερνητικό σχήμα δεν πηγαίνει διακοπές. Ζητώντας επίταση του συντονιστικού έργου των υπουργείων.

Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος 

Διαμαρτύρεται η αντιπολίτευση

Οι συνθήκες αυτές αν και δείχνουν να προκαλούν ικανοποίηση στο Μέγαρο Μαξίμου, δεν ισχύει το ίδιο για την αντιπολίτευση. Έντονες διαμαρτυρίες καταγράφονται από όλα τα αντιπολιτευόμενα κόμματα για την συνεχή ροή τροπολογιών. Έντονη ήταν η αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Τζανακόπουλου ο οποίος σχολιάζοντας την εικόνα που εμφανίζει το κοινοβούλιο σημείωσε πως «η κυβέρνηση ψάχνει ευκαιρίες για χατίρια, για δωράκια και για δουλειές». Έκανε επίσης λόγο για «προσπάθεια να δημιουργήσετε το νέο-Μητσοτακικό καθεστώς, σας έχει οδηγήσει να φτιάξετε ένα αδιανόητο σκηνικό».

Τροπολογίες

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που ψηφίστηκε χθες, στα άρθρα του προστέθηκαν 20 επιπλέον τροπολογίες. Από αυτές 15 ήταν τροπολογίες του ίδιου του υπουργείου Ανάπτυξης για σειρά θεμάτων. Επίσης η τροπολογία για την παράταση επί ένα ακόμη δίμηνο της έκπτωσης 50% στις πληρωμές των τηλεοπτικών καναλιών προς την εταιρία – πάροχο ψηφιακού σήματος που κατέθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. Αποδεκτή έγινε και η τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος σχετικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για ζητήματα λειτουργίας και θέματα που αφορούν το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς. Επίσης έγιναν δεκτές 3 βουλευτικές τροπολογίες. Μία εξ’ αυτών – κατατέθηκε από τον Θ.Πλεύρη – αφορά την δυνατότητα διορισμού δημοσίου υπαλλήλου να διοριστεί επικεφαλής της Αναπτυξιακής Τράπεζας, στοιχείο που φαίνεται ότι θα οδηγήσει σε αλλαγές στην ηγεσία του εν λόγω χρηματοδοτικού οργανισμού. Ανάλογη εικόνα, σύμφωνα με τις ενδείξεις αναμένεται να επικρατήσει και στα υπόλοιπα νομοσχέδια. Ιδίως αυτού του υπουργείου Οικονομικών όπου πληροφορίες κάνουν λόγο για δεκάδες τροπολογίες που αναμένεται να ενσωματωθούν.

 

H Mytilineos αγκαλιά με την εργολαβία – σκούπα στο Άκτιο – Αμβρακία

Εθνική Οδός. Φωτο αρχείου.

Mοναδικός υποψήφιος για την την εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία η εταιρία Mytilineos ετοιμάζεται για το πρώτο μεγάλο οδικό έργο της.

Πολύ κοντά στην ανάληψη ενός μεγάλου οδικού έργου βρίσκεται η εταιρεία Mytilineos. Από την Παρασκευή τα μεσάνυχτα, είναι ο μοναδικός υποψήφιος για την την εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είναι η μόνη από τους συμμετέχοντες που ανανέωσε την ισχύ της προσφοράw της για το μεγάλο έργο.

Η πολύκροτη εργολαβία εφόσον δεν έχουμε εκπλήξεις, θα αποτελέσει για την Mytilineos το πρώτο πολύ μεγάλο οδικό  έργο που αναλαμβάνει και την ευθύνη βέβαια να φέρει εις πέρας μία εργολαβία με ιδιαίτερα στενά χρονικά πλαίσια. Έλπίδα των φορέων και των κατοίκων της περιοχής είναι αυτή τη φορά ο διαγωνισμός να καρποφορήσει και να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής το συντομότερο δυνατόν. Πρόκειται σαφώς για τη λύση ενός γόρδιου δεσμού που κρατούσε δέσμιο το έργο καθώς ο διαγωνισμός έχει ξεπεράσει σε διάρκεια τα δύο χρόνια.

Από εδώ και πέρα στόχος είναι να τρέξουν γρήγορα οι προσυμβατικές διαδικασίες, πρώτα με την ανακήρυξη της Μυτιληναίος ως προσωρινού αναδόχου του έργου, να σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να περάσει η σύμβαση από τη Βουλή (καθώς θεωρείται μεγάλο έργο) και κατόπιν να υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το τέλος του έτους. Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες.

Τα χρονικά περιθώρια του έργου είναι ιδιαίτερα στενά καθώς εφόσον έχουμε ανάδοχο που υπογράψει μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να τρέξει άμεσα και χωρίς χρονοτριβή στην ολοκλήρωση του μέχρι το τέλος του 2023 όπου και εκπνέει το ΕΣΠΑ 2014-2020. Την πλήρη επαναφορά στον διαγωνισμό για την εργολαβία-σκούπα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία είχε ανακοινώσει πρόσφατα από το βήμα της Βουλής, ο υπουργος Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Της απόφασης αυτής, είχε προηγηθεί άλλη που ανακαλούσε την απόφαση περί ματαίωσης του διαγωνισμού, σύμφωνα με την σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Το έργο-φάντασμα είχε δημοπρατηθεί το 2009 σαλαμοποιημένο σε 4 τμήματα. Οι συμβάσεις είχαν υπογραφεί τον Μάρτιο του 2010. Αποτέλεσμα της κατάτμησης ήταν το έργο να μπλοκάρει πολλές φορές και τελικά μετά από πολλές προσπάθειες να παραδοθούν στην κυκλοφορία 15 από τα 48χλμ. του αυτοκινητόδρομου. Η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στο έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί έστω και εντός στενών χρονικών πλαισίων ενώ αποτελεί και μία μεγάλη επιτυχία για την Μυτιληναίος που κάνει μπάσιμο στα μεγάλα έργα της χώρας.

Πρώτη προτεραιότητα είναι η παράκαμψη Αμφιλοχίας, έργο που συμβατικά χρειάζεται περίπου 15 μήνες για να ολοκληρωθεί.

Το τμήμα αυτό, το πιο δύσκολο του άξονα της Αμβρακίας Οδού, είναι το πλέον προχωρημένο με πηγές να αναφέρουν ότι θα χρειαστούν έργα κάποιων μηνών. O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.