ΑΣΕΠ: 1.600 μόνιμες προσλήψεις σε δήμους. Πότε αρχίζουν οι αιτήσεις – Μοιρασμένες οι εντυπώσεις των εμπόρων για τις θερινές εκπτώσεις

ΑΣΕΠ

Το ΑΣΕΠ και τα αρμόδια υπουργεία βρίσκονται στην τελική ευθεία για την έκδοση μία μεγάλη προκήρυξης, η οποία θα αφορά σχεδόν 1.600 μόνιμες προλήψεις σε δήμους. Σύμφωνα με το imerisia.gr, η συγκεκριμένη προκήρυξη βρίσκεται ήδη στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΑΣΕΠ και αναμένεται να αναρτηθεί στα μέσα του φθινοπώρου. Όπως αναφέρει η «Ημερησία» πηγές του ΑΣΕΠ προσδιόριζαν την αποστολή στο Εθνικό Τυπογραφείο μέσα στον Οκτώβριο.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος η προκήρυξη θα εκδοθεί είτε το τελευταίο 10ήμερο του Οκτωβρίου είτε αρχές Νοεμβρίου προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα  και οι αιτήσεις από τους δικαιούχους – ενδιαφερόμενους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ΑΣΕΠ κινείται στην επεξεργασία των τελευταίων λεπτομερειών της προκήρυξης.

Ειδικότητες

Σε αυτή την κατεύθυνση οι ειδικότητες μεταξύ άλλων θα αφορούν: ΠΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών,ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών, ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών, ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, ΠΕ Γεωτεχνικών – Κτηνιατρικής, ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, ΠΕ Γεωτεχνικών (Κτηνίατρος), ΠΕ Γεωτεχνικών (Γεωπόνος), ΠΕ Μηχανικών (Αρχιτεκτόνων), ΠΕ Γεωτεχνικών (Δασολόγος), ΠΕ Μηχανικών (Αγρονόμος – Τοπογράφος), ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικός Μηχανικός), ΠΕ Περιβάλλοντος, ΤΕ Μηχανικών, ΤΕ Τεχνολόγων Τροφίμων, ΠΕ Γεωτεχνικών Κτηνιάτρων, ΤΕ Μηχανικών (Δομικών Έργων / Έργων Υποδομής), ΤΕ Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Κοινωνικών Λειτουργών).

Δήμοι

H προκήρυξη θα προβλέπει προσλήψεις, μεταξύ άλλων, στους δήμους και τις Περιφέρειες:  Δήμος Αθηναίων, Δήμος Ηρακλείου Κρήτης, Δήμος Ιωαννιτών, Δήμος Ορεστιάδας, Δήμος Πολυγύρου, Δήμος Ρεθύμνης, Δήμος Σητείας, Δήμος Χανίων, Δήμος Ωρωπού, Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Περιφέρεια Αττικής, Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, Περιφέρεια Ηπείρου, Περιφέρεια Θεσσαλίας, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Περιφέρεια Κρήτης, Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Περιφέρεια Πελοποννήσου, Περιφέρεια Στερεάς.

 

Μοιρασμένες οι εντυπώσεις των εμπόρων για τις θερινές εκπτώσεις

Οι θερινές εκπτώσεις του 2021 ήταν καλύτερες σε σχέση με πέρυσι για περίπου 1 στους 3 εμπόρους -αν και όχι σε ποσοστό πάνω από 20% -, αλλά σίγουρα οι τζίροι απέχουν πολύ από τα επίπεδα του 2019, προ κορονοϊού. Αυτό προκύπτει από δύο έρευνες του εμπορικού κόσμου, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Η μια έγινε από το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) και η άλλη από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ).

Κι ενώ τα αποτελέσματα των δύο ερευνών συγκλίνουν ως προς τους καλύτερους τζίρους για έναν στους τρεις εμπόρους, δεν αποτυπώνεται αντίστοιχη ομοφωνία για εκείνους που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις στις φετινές θερινές εκπτώσεις ήταν χειρότερες από τις περσινές. Έτσι, ενώ στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων, στην έρευνα της ΕΣΕΕ χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με τις θερινές εκπτώσεις του 2020 δήλωσε το 44% των ερωτηθέντων.

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας

  • Καλύτερο τζίρο στις θερινές εκπτώσεις δήλωσε το 34,8% των εμπόρων, ίδιο τζίρο δήλωσε το 30,3% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων.
  • Τα μέλη του ΕΣΑ, κατά τη διάρκεια της συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου της έρευνας, επισήμαναν ότι ο τζίρος του Ιουλίου ήταν πολύ καλός, αλλά του Αυγούστου εξανέμισε τις όποιες προσδοκίες δημιουργήθηκαν, γιατί ο καύσωνας και η αρνητική ψυχολογία που επικράτησε λόγω των δασικών πυρκαγιών μείωσαν κατά πολύ τον τζίρο.
  • Ειδικά ο τζίρος των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας επλήγη ανεπανόρθωτα από τις υψηλές θερμοκρασίες.
  • Η πλειοψηφία των καταστημάτων του δείγματος (72,1%) ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση – Υπόδηση – Αξεσουάρ – Αθλητικά είδη που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.
  • 6 στα 10 σημεία πώλησης του δείγματος, λειτουργούν στα όρια του Δ. Αθηναίων.
  • Αναλόγως των συνθηκών, εμπνέουν συγκρατημένη αισιοδοξία οι απαντήσεις για τις πωλήσεις του 2021 σε σύγκριση το 2020, γιατί 1 στους 3 δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 από το 2020 και αντίστοιχα η ίδια αναλογία ισχύει και για όσους δήλωσαν ίδιο και χειρότερο τζίρο».
  • Οι πωλήσεις όμως του 2021 σε σύγκριση με το 2019 είναι αποκαρδιωτικές και αποτελούν ξεκάθαρη απόδειξη ότι η επαναφορά στην κανονικότητα έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει, γιατί 8 στους 10 δήλωσαν χειρότερα αποτελέσματα και ένα ισχνό ποσοστό του 2,4% δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 σε σύγκριση με το 2019.
  • Επιπροσθέτως οι καταστηματάρχες αξιολόγησαν αρνητικά τα αποτελέσματα της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου, όταν μόνο 1 στους 10 την θεώρησε καλή ή πολύ καλή.
  • 6 στους 10 δήλωσαν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων καθώς και ότι ξεκίνησαν ή αύξησαν εντυπωσιακά τις ηλεκτρονικές τους πωλήσεις με αφορμή την πανδημία. Συγκεκριμένα, το 58,2% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και το 41,8% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην ερώτηση πως κινήθηκαν οι πωλήσεις σε σχέση με το 2019, καλύτερο τζίρο δήλωσε το 2,4%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 10,6% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 79,1%.

Αξιολογώντας το ταμειακό αποτέλεσμα της θερινής εκπτωτικής περιόδου, σε σχέση με τις προσδοκίες που είχαν:
– 8,2% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως πολύ κακή
– 31,2% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως κακή
– 49,4% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως μέτρια
– 10,0% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως καλή
– 1,2% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως πολύ καλή.

Κυριότερα ευρήματα της ΕΣΕΕ

  • Υψηλότερες πωλήσεις την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων σε σχέση με το 2020 δήλωσε το 34%, χαμηλότερες το 44%, στα ίδια επίπεδα το 21%.
  • Όσον αφορά στην αύξηση των πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενο έτους, το 34% είχε αύξηση έως 10%, το 29% από 11% έως 20% και το 11% είδε αύξηση από 21% έως 30%, αύξηση από 31% έως 40% είδε το 11% των επιχειρήσεων και μεγαλύτερη του 40% είχε το 5% των επιχειρήσεων.
  • Περίπου τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις παρουσίασαν πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά τη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων κάτι που υπογραμμίζει το μέγεθος των πιέσεων σε σημαντικό τμήμα επιχειρήσεων.
  • Ο Ιούλιος ήταν καλύτερη περίοδος αγοραστικής κίνησης κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων για το 59%, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου για το 19%, κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου για το 12%, ενώ ποσοστό 10% των εμπόρων απάντησε πως δεν είδε διαφορά.
  • Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53%) σημείωσαν χαμηλότερη επισκεψιμότητα ακόμη και σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που μπορεί να συνδέεται τόσο με το φόβο μετάδοσης της πανδημίας όσο και με την ευρύτερη αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγής.
  • Σε επίπεδο κλάδων, η εικόνα είναι μεικτή. Ο κλάδος των οικιακών συσκευών παρουσιάζει χειρότερη εικόνα χωρίς να παρατηρούνται έντονες διαφοροποιήσεις.
  • Μία στις πέντε επιχειρήσεις (20%) εκτιμά το κόστος προσαρμογής εν μέσω της υγειονομικής κρίσης  ως υψηλό ή πολύ υψηλό όταν πέρυσι οι επιχειρήσεις αυτές ήταν μία στις τρεις (31%).
  • Δύο στις τρεις επιχειρήσεις εκτιμούν ότι η χρήση μάσκας είτε επηρέασε θετικά, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη, είτε δεν επηρέασε καθόλου τη λειτουργία της επιχείρησης στο χώρο του καταστήματος. Η εικόνα αυτή είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, και μάλιστα σε έναν κλάδο όπου η χρήση μάσκας τηρείται σχεδόν καθολικά.
  • Σε ό,τι αφορά τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων εν μέσω πανδημίας, μία στις τρεις επιχειρήσεις θεωρεί πως πρέπει να διατηρηθεί η μείωση των μισθωμάτων (ενοικίων). Επίσης, μία στις επτά επιχειρήσεις δηλώνει την προτίμησή της για την επιστρεπτέα προκαταβολή και ακολουθούν οι υπόλοιπες κατηγορίες.
  •  Μεγάλη αποδοχή των εμβολίων παρατηρείται στον κλάδο αφού τόσο οι ιδιοκτήτες (79%) όσο και το προσωπικό (84%) έχει εμβολιαστεί σε συντριπτικό βαθμό.

Πώς αξιολόγουν τις έρευνες η ΕΣΕΕ και ο ΕΣΑ

Από την πλευρά της η ΕΣΕΕ παρατηρεί ότι ενώ καταγράφεται μερική επιβεβαίωση των προσδοκιών των εμπόρων από τις θερινές εκπτώσεις προκύπτει κι ενώ «η αίσθηση των εμπόρων για την κίνηση των θερινών εκπτώσεων πάντα σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια και τηρουμένων των ιδιαιτεροτήτων της κάθε περιόδου, είναι σχετικά θετικότερη», τονίζει ότι «είναι περισσότερες οι επιχειρήσεις που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, εντός της πανδημίας, παρουσιάζουν μείωση έναντι αυτών που καταφέρνουν να ανακάμψουν. Επομένως η αγορά θα χρειαστεί περαιτέρω στήριξη μέχρι την επιστροφή στην κανονικότητα και την ομαλοποίηση της λειτουργίας της».

Οι πιέσεις συνεχίζονται, για τους περισσότερους αν και με μικρότερη ένταση, όπως αναφέρεται. Όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαφαίνεται μια σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης της αγοράς και τάσεις επιστροφής στην κανονικότητα. Ωστόσο, καταγράφονται κλαδικές και περιφερειακές διαφοροποιήσεις. Η επισκεψιμότητα ήταν χαμηλότερη ιδιαίτερα στα μεγάλα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού των αστικών κέντρων κάτι που ενισχύθηκε το τελευταίο δεκαήμερο, στοιχείο που θα μπορούσε να αποδοθεί στο ότι για πολλούς συνεχίζονται οι διακοπές. Αντίθετα περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο ή η Κρήτη -εκεί δηλαδή που η τουριστική κίνηση έδειξε μια ιδιαίτερη δυναμική- αλλά και στον κλάδο ένδυσης & υπόδησης, το λιανικό εμπόριο παρουσίασε μια πιο θετική δυναμική.

Είναι σαφές, αναφέρει η ΕΣΕΕ, ότι οι εξελίξεις στο λιανικό εμπόριο θα εξαρτηθούν τόσο από τα υγειονομικά δεδομένα όσο και από τη χρονική συγκυρία απόσυρσης των μέτρων στήριξης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούνης, σχολιάζει: «Το αποτέλεσμα αυτής της ερευνάς κάνει ξεκάθαρο ότι τα χειρότερα τα αφήσαμε πίσω, με την πλειοψηφία των καταστημάτων στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις να καταγράφει βελτιωμένες πωλήσεις σε σχέση με το δύσκολο 2020, όμως δυστυχώς απέχουμε ακόμη πολύ από το τελευταίο έτος κανονικότητας, το 2019. Ο εμπορικός κόσμος έχει επιδείξει τεράστια ωριμότητα τόσο κατά την εφαρμογή των υγειονομικών συστάσεων σε προσωπικό αλλά και εταιρικό επίπεδο όσο και με την εξαιρετική υποστήριξη, ανταπόκριση και υπομονή στις δυσκολίες που προέκυψαν. Είναι συνεπώς αναγκαίο να συμφωνήσουμε τώρα όλοι, ότι θα εξασφαλίσουμε την αδιάληπτη και χωρίς περιορισμούς λειτουργία της αγοράς και θα παραμείνουμε αρωγοί στοχευμένα, για όσο διάστημα αυτή διαταράσσεται».

Σημειώνεται ότι η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, είχε διάρκεια μία επιπλέον εβδομάδα.