Απίστευτο: Αντί να «σπάνε»…μειώνουν τμήματα και στοιβάζουν 27 μαθητές! – ΑΣΕΠ: Προσλήψεις εξπρές σε Λιμενικό και Πυροσβεστική

Όλα δείχνουν ότι το νέο σχολικό έτος θα είναι μια πιστή επανάληψη του προηγούμενου.

Λίγες μόνο εβδομάδες απέμειναν μέχρι να χτυπήσουν ξανά τα σχολικά κουδούνια. Όλα δείχνουν ότι το νέο σχολικό έτος θα είναι μια πιστή επανάληψη του προηγούμενου, αφού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά ακολουθεί το δρόμο των μηδενικών μέτρων για την προφύλαξη της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Όπως και την περασμένη χρονιά, έτσι και φέτος η κυβέρνηση επιμένει να μην μειώνει τον αριθμό των μαθητών στις αίθουσες ούτε φυσικά να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς ώστε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που θα δημιουργηθούν.

Αναλγησίας και υποκρισίας το ανάγνωσμα, θα λέγαμε για το ΥΠΑΙΘ, διαβάζοντας τη διαμαρτυρία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών του 39ου Γενικού Λυκείου Αθήνας.

Εν μέσω πανδημίας και ενώ σε συνέντευξή του ο  γ. γ. του ΥΠΑΙΘ, σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ στις 19/8/2021 δήλωνε ότι «στο κέντρο των μεγάλων πόλεων[…], όπου είναι αυτό δυνατόν σπάμε τα τμήματα και διορίζουμε επιπλέον αναπληρωτές. Εμείς είμαστε σε επικοινωνία με τους δήμους όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος παίρνουμε τον χώρο αυτό και τον δίνουμε στα σχολεία για να αναπτυχθούν τα τμήματα», στο ιστορικό 39ο Γενικό Λύκειο Αθηνών (που ειρήσθω εν παρόδω διαθέτει τις απαιτούμενες αίθουσες), ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄ Αθήνας αποφάσισε να μειώσει τα τμήματα του σχολείου κατά 5 (!) και να «στοιβάξει» στις κανονικές αίθουσες 27 μαθητές και σε κάτι «αίθουσες κλουβιά« με 22 μαθητές.

Ολόκληρη η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του 39ου Γ. Ε. Λ. Αθήνας

Την Παρασκευή, 20-8-2021, οι εκπαιδευτικοί του  39ο ΓΕΛ ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια, κ. Φουσέκη Μαγδαληνή, σχετικά με την απόφαση της ΔΔΕ Α’ Αθήνας, βάσει της οποίας για την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπεται μείωση των τμημάτων του σχολείου μας από 22 που λειτουργούσαν μέχρι και πέρυσι σε 17 και αντίστοιχος  διαμοιρασμός των μαθητών ανά 27 άτομα στις μεγαλύτερες και 22 στις μικρές αίθουσες του σχολείου, με ενδεχόμενο αυξητικής τάσης, χωρίς μείωση του καταγεγραμμένου μαθητικού δυναμικού  ούτε κατ’ ελάχιστον.

Yπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι οι μικρές αίθουσες προήλθαν από διχοτόμηση των μεγάλων  σε παλαιότερο χρόνο και ότι ήδη οριακά ανταποκρίνονταν στους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς, όσο και στις εκπαιδευτικές μας ανάγκες. 

Το 39ο ΓΕΛ είναι ένα σχολείο που προήλθε από συγχώνευση δύο μεγάλων εμβληματικών σχολείων της περιοχής μας, του 30ου και 39ου Λυκείου, στα οποία φοίτησαν γενιές και γενιές από το 1970 και φιλοξενεί μαθητικά αρχεία από το 1933. Είναι, ταυτόχρονα, το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς, με πλούσια πολιτιστική δράση, συνδεδεμένο με την ιστορία της Κυψέλης και καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες  παιδιών μιας όχι και τόσο προνομιούχου περιοχής της Αθήνας, προσφέροντας με την άοκνη προσπάθεια του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού υψηλού επιπέδου εκπαίδευση μέσα από ποικίλες δράσεις και παρεμβάσεις. Ας αναλογιστούμε τις πολύ δύσκολες συνθήκες εν όψει μιας σχολικής χρονιάς, η οποία  ξεκινάει ήδη με κάθε άλλο παρά ευοίωνα δεδομένα σύμφωνα και με τις απόψεις της επιστημονικής κοινότητας λόγω της υπάρχουσας πανδημίας.

Η απόφαση της ΔΔΕ Α’ Αθήνας, διακόπτει σε μία τόσο κρίσιμη χρονικά περίοδο  την απρόσκοπτη συνέχιση της συνολικής αυτής προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών και  βασίζεται, κατά την άποψή μας, στο γράμμα του νόμου και την αποτύπωση αριθμητικών μόνο στοιχείων. Σε  αυτήν την περίπτωση, το πνεύμα του νόμου αποκαθηλώνεται και η δέσμευση της Πολιτείας να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση και ταυτόχρονα συνθήκες υγειονομικής ασφαλείας σε όλους αυτοαναιρείται.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, δεν κρύβουμε, εξάλλου, τους φόβους μας για το μέλλον. Πιθανότατα, η τωρινή μείωση-συρρίκνωση των τμημάτων να δρομολογήσει προσεχώς και τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού του σχολείου μας (μεταβολή της υπάρχουσας χωροταξικής κατανομής των μαθητών της περιοχής μας). Μία τέτοια αλλαγή, όμως, θα προκαλούσε αναστάτωση σε δεκάδες οικογένειες μαθητών που πιθανώς διοχετευθούν σε όμορα σχολεία.

Τα δύο τελευταία έτη κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ως  κοινωνία- συνολικά αλλά και ως σχολική κοινότητα πρωτόγνωρες καταστάσεις, μία παγκόσμια απειλή, μία πανδημία ανυπέρβλητου μεγέθους με ολέθριες συνέπειες για όλους μας. Η πανδημία αποδόμησε εν τοις πράγμασι μεταξύ άλλων το σχολείο ως ζωντανό οργανισμό και «σχολικό χώρο». Προφανώς, μία τέτοια κατάσταση, το ασφυκτικό ,δηλαδή, «στοίβαγμα» των μαθητών αναμφίβολα προκαλεί παράπλευρες απώλειες στην καθημερινότητά τους, επιβαρύνει, κατά την άποψή μας, την ψυχολογία τους, δημιουργώντας αρνητική διάθεση προς το σχολείο και τον «σχολικό χώρο», συναισθηματική αστάθεια, εμμονές, φοβίες, και για άλλα απρόβλεπτα φυσικά φαινόμενα (ένας σεισμός ή ένα γεγονός πυρκαγιάς), με άμεσο αντίκτυπο στη μαθησιακή-γνωστική πρόοδό τους.

Ως εκ τούτου, η σύγχρονη συνεργατική διδασκαλία ακυρώνεται στην πράξη ενώ διαταράσσονται σοβαρά οι διαπροσωπικές σχέσεις μαθητή-εκπαιδευτικού. Iσχυρότατος δεσμός, ο οποίος διατηρήθηκε αλώβητος ακόμη και κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης χάρη στην ανυπέρβλητη προσφορά από ψυχής όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Επίσης, δε θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε στον αντίκτυπο των παραπάνω συνθηκών στο οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών, το οποίο ήδη έχει δοκιμαστεί πολύπλευρα τα δύο τελευταία χρόνια.

Ολοκληρώνοντας παραθέτουμε αυτούσιο απόσπασμα συνέντευξης του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ, σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ στις 19/8/2021 : «Στο κέντρο των μεγάλων πόλεων[…], όπου είναι αυτό δυνατόν σπάμε τα τμήματα και διορίζουμε επιπλέον αναπληρωτές. Εμείς είμαστε σε επικοινωνία με τους δήμους όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος παίρνουμε τον χώρο αυτό και τον δίνουμε στα σχολεία για να αναπτυχθούν τα τμήματα». Υπενθυμίζουμε ότι το 39ο ΓΕΛ Αθήνας διαθέτει τις απαιτούμενες αίθουσες.

Εν κατακλείδι, η δική μας παιδαγωγική θεώρηση δε συνάδει με μία τυπική, στεγανή, αυστηρά υπηρεσιακή προσέγγιση ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης παρόμοιων καταστάσεων· τελικά, θα θέλαμε να γνωρίζουμε εάν θα ισχύσουν τα λεγόμενα του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ ή  η εντολή του Διευθυντή της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας ως προς τη συγκρότηση των τμημάτων.

Στον αγώνα μας αυτόν για τη διασφάλιση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία θα παρέχεται σύμφωνα με τους βασικούς όρους της σύγχρονης παιδαγωγικής και ταυτόχρονα θα εγγυάται την υγεία όλων των εμπλεκομένων, απευθύναμε ανοιχτή επιστολή συμπαράστασης με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και στους μαθητές/-τριες του σχολείου μας.   

Αυτή την κρίσιμη στιγμή καλούμε εσάς, συναδέλφους, συναδέλφισσες και φορείς να σταθείτε δίπλα μας και να μας υποστηρίξετε ενεργά.

Χρήστος Κάτσικας

 

ΑΣΕΠ: Προσλήψεις εξπρές σε Λιμενικό και Πυροσβεστική

ΑΣΕΠ
Οι δύο νέοι διαγωνισμοί αφορούν την ενίσχυση του Λιμενικού με τεχνικές ειδικότητες και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με πτυχιούχους ΑΕΙ

Προσλήψεις σε Πυροσβεστική και Λιμενικό Σώμα είναι σε εξέλιξη. Προκήρυξη για απευθείας κατάταξη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ειδικότητας Τεχνικού έτους 2021 εξέδωσε το ΑΣΕΠ, με εφαρμογή του συστήματος μοριοδότησης.

Ο νέος διαγωνισμός κατάταξης στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή θα αφορά  συνολικά 13 Αξιωματικούς και ειδικότητας Τεχνικού με το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Η πλήρωση των παραπάνω θέσεων θα γίνει από διπλωματούχους των κάτωθι Σχολών Πολυτεχνείων και των κάτωθι Τμημάτων Πολυτεχνικών Σχολών Α.Ε.Ι. του Πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισοτίμων και αντίστοιχων της ημεδαπής ή αλλοδαπής, ως εξής:

Α. Διπλωματούχοι Μηχανολόγοι Μηχανικοί (θέσεις: δύο [02]) [ΚΩΔ. 100]:
(1) Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.)
(2) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)
(3) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
(4) Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών

Β. Διπλωματούχοι Ναυπηγοί Μηχανολόγοι Μηχανικοί (θέσεις: πέντε [05]) [ΚΩΔ. 200]:
Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.)

Γ. Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί (θέσεις: δύο [02]) [ΚΩΔ. 300]:
(1) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
(2) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
(3) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
(4) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
(5) Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.)

Δ. Διπλωματούχοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών (θέσεις: δύο [02]) [ΚΩΔ. 400]:
(1) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
(2) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
(3) Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.)
(4) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
(5) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
(6) Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνείου Κρήτης
(7) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Ε. Διπλωματούχοι Χημικοί Μηχανικοί (θέση: μία [01]) [ΚΩΔ. 500]:
(1) Σχολή Χημικών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.)
(2) Τμήμα Χημικών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
(3) Τμήμα Χημικών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών

ΣΤ. Διπλωματούχοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί (θέση: μια [01]) [ΚΩΔ. 600]:
(1) Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
(2) Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
(3) Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Αιγαίου (Σάμος)

Όσοι/ες έχουν τα απαιτούμενα προσόντα και επιθυμούν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό απευθείας κατάταξης Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Τεχνικού, υποβάλουν αίτηση μαζί με πλήρη δικαιολογητικά, ταχυδρομικά, με συστημένη αλληλογραφία, από 1η έως και 30 Σεπτεμβρίου 2021, ημέρα Πέμπτη, στην αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής – Ελέγχου Δικαιολογητικών, Μοριοδότησης και Κατάταξης του διαγωνισμού, στην ακόλουθη διεύθυνση:
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ – ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ, ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021

Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/ Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ακτή Βασιλειάδη-Πύλες Ε1-Ε2, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, Τ.Κ. 18510.

150 πτυχιούχοι στην Πυροσβεστική Ακαδημία

Προκήρυξη πρόσληψης 150 ιδιωτών πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Πυροσβεστική Ακαδημία για το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022, ως πυροσβεστικό προσωπικό Ειδικών Καθηκόντων, εξέδωσε το Πυροσβεστικό Σώμα.

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αφορά στις εξής ειδικότητες πτυχιούχων:

  • Πληροφορικής και Επικοινωνιών 38
  • Μηχανικών (14 πολιτικοί μηχανικοί, 15 ηλεκτρολόγοι μηχανικοί και 14 μηχανολόγοι μηχανικοί) 43
  • Μετεωρολογίας 19
  • Νομικής 18
  • Οικονομικών 32

Η σχετική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής στο διαγωνισμό, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλονται από τους υποψήφιους από σήμερα Δευτέρα 23/08/2021 και από ώρα 08:00, έως και την Τρίτη 07/09/2021, έως ώρα 14:00, στην έδρα της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (Μάτσα 32, Κάτω Κηφισιά Αττικής).

Υποψήφιοι που έχουν τα προσόντα και τις προϋποθέσεις της παρούσας προκήρυξης και δεν εμπίπτουν στα κωλύματα του ιδίου, εκτυπώνουν στις δύο όψεις ενός φύλλου διαστάσεων Α4 (μπρος/πίσω) από την ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, www.fireservice.gr αίτηση-υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής στο διαγωνισμό, συμπληρώνουν αυτή και την υποβάλλουν στις ημερομηνίες από τη Δευτέρα 23/08/2021 και από ώρα 08:00΄ έως και την Τρίτη 07/09/2021, έως ώρα 14:00΄, συμπεριλαμβανομένου του Σαββατοκύριακου.