Έτοιμη η ΕΛ.ΑΣ. για εντάλματα συλλήψης των χρυσαυγιτών. Η περίπτωση Λαγού – Πού θα γίνουν οι νέες οδικές σήραγγες της Αθήνας

Στιγμιότυπο από την μεταγωγή των βουλευτών και των στελεχών της Χρυσής Αυγής στον Εισαγγελέα και κατόπιν στον ανακριτή το 2013

Καθώς η δικαστική διαδικασία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, η ΕΛ.ΑΣ. έχει προχωρήσει σε μία προεργασία ώστε να εντοπιστούν άμεσα όλοι οι καταδικασθέντες και να συλληφθούν.

Σε ετοιμότητα βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ. και βεβαίως η Αντιτρομοκρατική για την παραλαβή των ενταλμάτων σύλληψης από την Δικαιοσύνη, για εκείνα τα στελέχη της Χρυσής Αυγής, που οι δικαστικές αποφάσεις θα τους δείξουν τον δρόμο των Φυλακών.

Από την ΕΛ.ΑΣ. έχει γίνει μία προεργασία όπως γίνεται σχεδόν σε κάθε περίπτωση που οι διωκτικές Αρχές αναμένουν ένταλμα, ώστε να γνωρίζουν εκ των προτέρων που βρίσκεται ο καθένας και να μην χαθεί χρόνος για περιττές έρευνες και αναζητήσεις. Βεβαίως και σε αυτή την περίπτωση αυτό έχει συμβεί και όλοι είναι γνωστό που βρίσκονται ώστε τα εντάλματα όταν εκδοθούν να εκτελεστούν άμεσα και στο βαθμό του δυνατού, ταυτόχρονα.

Η δικαστική διαδικασία ολοκληρώνεται καθώς σήμερα αναμένεται ο καθορισμός των ποινών και ο καταμερισμός των περιπτώσεων, για τις οποίες η ποινή θα είναι φυλάκιση και ενδεχομένως έως την Παρασκευή να έχουν εκδοθεί και τα εντάλματα.

Η μόνη περίπτωση που είναι πιο σύνθετη είναι αυτή του Γιάννη Λαγού που είναι ευρωβουλευτής και βρίσκεται στις Βρυξέλλες αυτές τις ώρες, όπου στην δική του περίπτωση θα πρέπει να ακολουθηθεί μία διαφορετική διαδικασία.

Θα πρέπει να γίνει σχετικό αίτημα από τις ελληνικές Αρχές στο Ευρωκοινοβούλιο για την άρση της ασυλίας του, μία σχετικά εύκολη διαδικασία για το Ευρωκοινοβούλιο εν αντιθέσει με όσα ισχύουν για το ελληνικό κοινοβούλιο, οπού γίνεται η εισήγηση από το προεδρείο στην ευρωβουλή και διά ανατάσεως χεριού και πλειοψηφίας, των ευρωβουλευτών αίρεται άμεσα η ασυλία.

Σε αυτή την περίπτωση το ένταλμα θα πρέπει να έχει διεθνή χαρακτήρα, ώστε, εφόσον δεν έχει επιστρέψει το συγκεκριμένο άτομο στην Ελλάδα, να εκτελεστεί αυτό από τους Βέλγους αστυνομικούς και ο συλληφθείς να εκδοθεί στη χώρα μας για τα περαιτέρω, κάτι που φαίνεται αρκετά πιθανό να συμβεί με αυτόν τον τρόπο και αυτή την διαδικασία.

Για τους υπόλοιπους, είναι «κλειδωμένοι» στόχοι, σε έναν ικανό βαθμό οπότε εκτός απροόπτου (γιατί στο παρελθόν στελέχη της Χρυσής Αυγής έχουν ταλαιπωρήσει την ΕΛ.ΑΣ. στη σύλληψή τους και κανείς δεν μπορεί να εξαιρέσει πιθανότητες), η διαδικασία αναμένεται να έχει τυπικό χαρακτήρα.

 

Πού θα γίνουν οι νέες οδικές σήραγγες της Αθήνας

Σήραγγα (φωτογραφία αρχείου)

Το Φάληρο αλλά ακόμα περισσότερο, το Ελληνικό θα γίνουν τα νέα σημεία ενδιαφέροντος της πρωτεύουσας, με αποτέλεσμα να κρίνεται αναγκαία η ύπαρξη παρεμβάσεων.

Με επίκεντρο τα νότια προάστια της Αθήνας και τις μεγάλες αναπλάσεις που γίνονται ή πρόκειται να γίνουν, έρχονται και νέες οδικές σήραγγες που θα μεταμορφώσουν την εικόνα της πόλης και φιλοδοξούν να βελτιώσουν τις μετακινήσεις μας σε αυτήν.

Το Φάληρο αλλά ακόμα περισσότερο, το Ελληνικό θα γίνουν τα νέα σημεία ενδιαφέροντος της πρωτεύουσας και οι κυκλοφοριακές συνθήκες θα αλλάξουν επι τω χείρω αν δεν υπάρξουν αυτές οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις.

Στην περιοχή του Φαλήρου, ήδη έχουμε σε εξέλιξη τη δημιουργία δύο “ψευδο-σηράγγων”. Στην Α`φάση των έργων της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, είδαμε στη θέση της ελεύθερης λεωφόρου Ποσειδώνος, να δημιουργείται μία νέα αλλά με μία σημαντική διαφορά, δυο επίγειες προς το παρόν σήραγγες δεσπόζουν στο τμήμα μεταξύ του ΣΕΦ και της συμβολής με την Λ.Συγγρού.

Σήμερα δείχνουν να μην έχουν νόημα αλλά στην ολοκληρωμένη μορφή της παρέμβασης πάνω από αυτές τις σήραγγες θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο παράκτιο πάρκο 240 στρεμμάτων. Στο σχεδιασμό του έργου, προκειμένου να επιτευχθεί μία ενοποίηση με την περιοχή του Φαλήρου και της Καλλιθέας, επιλέχθηκε να “σκεπαστούν” δύο τμήματα του αυτοκινητόδρομου.

Αυτό οδήγησε στην κατασκευή αυτών των δύο μικρών σηράγγων όπου όταν ολοκληρωθεί η παρέμβαση θα είναι κάτω από το πάρκο. Παράλληλα, κάτω από το πάρκο προβλέπεται να είναι και η δημιουργία θέσεων στάθμευσης όσων επιλέγουν τον προορισμό αυτό για να μην δημιουργείται “ασφυξία” στα γύρω στενά.

Η Β`και Γ`φάση του έργου εκτιμάται ότι θα μπορέσει να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής μέσα στην επόμενη τριετία. Το νέο αυτό παράκτιο πάρκο θα συνδέεται μέσω της Εσπλανάδας με το Κέντρο Πολιτισμού, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, δημιουργώντας μαζί με το χώρο του Φλοίσβου, ένα ενιαίο χώρο αναψυχής που θα ξεκινά από το ΣΕΦ και θα καταληγει στο Π.Φάληρο.

Υπογειοποιείται η Λ.Ποσειδώνος

Μία ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι και η υπογειοποιηση που θα γίνει σε τμήμα της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Εντάσσεται στα έργα Α`φάσης αξιοποίησης του Ελληνικού και προβλέπει υπογειοποιημένο το τμήμα που ξεκινά από τα σύνορα Αλίμου-Αγίου Κοσμά και θα ανυψώνεται και πάλι στο ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού.

Το έργο αποσκοπεί στην σύνδεση της περιοχής του Αγίου Κοσμά με το παραλιακό μέτωπο καθώς εκεί προβλέπεται η δημιουργία της τουριστικής περιοχής του Ελληνικού. Η γραμμή του Τραμ θα παραμείνει ως έχει και θα συνδεθεί με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης περνώντας μέσα από την περιοχή της επένδυσης.

Το μήκος της σήραγγας θα είναι περίπου 3χλμ και θα περιλαμβάνει 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, όσες είναι δηλαδή και σήμερα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σύνθετο έργο λόγω μεγέθους και της γειτνίασης με τη θάλασσα.

Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης

Ακόμα μία νέα υπογειοποίηση αλλά με ένα τελείως νέο άξονα, προβλέπει σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού στα πλαίσια των επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Το συγκεκριμένο project παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα αποσυμφορήσει την διασύνδεση νοτίων-βόρειων προαστίων της πόλης μέσω της Λ.Καρέα. Τι προβλέπεται εκεί; Η επέκταση της Αττικής Οδού από το ύψος της Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω μίας νέας «αστικής σήραγγας».

Σύμφωνα με πληροφορίες, ως concept έχει προκριθεί η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 1-2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.

Οι νέες οδικές σήραγγες δεν εξαντλούνται μόνο σε αυτές καθώς υπάρχουν και άλλες που είναι υπό σχεδιασμό, χωρίς όμως να έχει ληφθεί κάποια απόφαση προς το παρόν. Μία από αυτές θα μπορούσε να είναι η περίφημη Σήραγγα Αργυρούπολης που θα κάνει η σύνδεση νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια, υπόθεση λίγων λεπτών. Σήραγγα επίσης συζητείται για την επέκταση της Αττικής Οδού στη Ραφήνα, χωρίς ακόμα να έχει οριστικοποιηθεί το πλάνο.