Έκλεισε το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Νέες κινητοποιήσεις εργαζομένων της Cosco — Ακρίβεια: Πόσο μείωσαν τις αγορές στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές

ΠΕΙΡΑΙΑΣ - Νέα 24ωρη απεργία οι εργαζόμενοι της COSCO - REPORTAZ NET

Σε θέσεις μάχης μπαίνουν οι εργάτες στις προβλήτες της Cosco στο Λιμάνι του Πειραιά, κηρύσσοντας στάση εργασίας με προοπτική 24ωρης απεργίας για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματός τους για ΣΣΕ.

Η γενική συνέλευση των εργαζομένων στις προβλήτες της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, απέρριψε τελικά τη σημερινή πρόταση της εργοδοσίας Dport για ΣΣΕ και ομόφωνα ελήφθη η απόφαση για στάση εργασίας μέχρι τις 12 το βράδυ της Δευτέρας (18/04) και στη συνέχεια μέχρι την Τρίτη (19/04) στις 12 το βράδυ 24ωρη απεργία.

Το σωματείο τους ΕΝΕΔΕΠ υποστηρίζει ότι η οικονομική πρόταση της Dport είναι ακριβώς η ίδια με εκείνη που κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα και η οποία απερρίφθη ομόφωνα από τη γενική συνέλευση, και ότι το μόνο που έχει αλλάξει, είναι η γραμματοσειρά.

Η πρόταση της ΕΝΕΔΕΠ  ήταν και είναι ότι η εργοδοσία πρέπει να δεσμευτεί για τα ελάχιστα, «τα οποία ζητάμε ως εργαζόμενοι μετά από 12 χρόνια, επειδή μέσα από τον κόπο μας φέραμε το λιμάνι του Πειραιά να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα μας να διεκδικούμε και να απαιτούμε να πληρωνόμαστε με τις νόμιμες προσαυξήσεις για την νυχτερινή εργασία, την Σαββατιάτικη και Κυριακάτικη εργασία και τις αργίες και αυτά να αποτυπώνονται στη ΣΣΕ».

Η ΕΝΕΔΕΠ ζητά η εργοδοσία να δείξει υπεύθυνη στάση και να τους αποστείλει γραπτή δέσμευση που να περιλαμβάνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της να ικανοποιήσει τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα που διεκδικούν εδώ και μια 10ετία. «Να ανοίξουν τα μάτια τους και τα αυτιά τους για να αντιληφθούν την τεράστια δυσαρέσκεια και οργή εξαιτίας της αδικίας και της εκμετάλλευσης που βιώνουμε. Οι μισθοί των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ είναι τουλάχιστον 25% χαμηλότεροι από τους συναδέλφους στον ΟΛΠ, την ίδια στιγμή που με την λειτουργική ενοποίηση όλων των προβλητών κάνουμε την ίδια ακριβώς δουλειά με αποτέλεσμα εργαζόμενοι με την ίδια ειδικότητα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας να διαχωρίζονται και η πλειοψηφία να είναι εργαζόμενοι Β’ κατηγορίας» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Τέλος κάνουν γνωστό ότι δεν πρόκειται να κάνουν βήμα πίσω, και προειδοποιούν «μην διανοηθούν να πατήσουν το πόδι τους στο λιμάνι δυνάμεις καταστολής και μην περάσει από το μυαλό κανενός να απειληθεί η σωματική ακεραιότητα εργαζομένου γιατί το λιμάνι θα γίνει Κούγκι».

Η εργοδοσία κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα με τα οποία ζητά να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και τα οποία εκδικάζονται τώρα στο πρωτοδικείο του Πειραιά.

 

Ακρίβεια: Πόσο μείωσαν τις αγορές στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές

Κοροναϊός - Εικόνες πανικού στην Ιταλία: Επιδρομή στα σούπερ μάρκετ –  Άδειασαν τα ράφια (pics) - Newsbomb - Ειδησεις

Οι μισοί Έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα σε ένδυση/υπόδηση το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Netrino, μεταξύ 24/3 και 30/3 2022 σε δείγμα 407 ατόμων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο).

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέφανος Κομνηνός, αναλυτής αγοράς από την εταιρεία συμβούλων Netrino, «για πρώτη φορά βλέπουμε τόσο μεγάλη αποκλιμάκωση στα σούπερ μάρκετ. Παρατηρείται πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των καταναλωτών που αφορούν σε είδη πρώτης ανάγκης, διατροφής και είδη σπιτιού. Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά στις αγορές σε είδη ένδυσης/υπόδησης η κατάσταση είναι δραματική» και συμπληρώνει: «Η συγκράτηση των αγορών έχει ακουμπήσει τον σκληρό πυρήνα των προϊόντων βασικής ανάγκης. Δηλαδή μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζουν οι καταναλωτές και αυτά συγκρατημένα».

Αναφορικά με τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα της Netrino, σε ποσοστό 47,5% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τις μείωσαν «πολύ και αρκετά», 25% τις μείωσαν «λίγο» και 27% «καθόλου». Μεγαλύτερη μείωση στις αγορές παρατηρείται σε Λάρισα (54%) και Πάτρα (51%).

Εξετάζοντας το προφίλ των ερωτηθέντων, αυτοί που έχουν μειώσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι κυρίως γυναίκες (50%) και άτομα άνω των 45 ετών (51%).

Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι διαζευγμένοι (50%) ή χήροι (69%) και με παιδιά (48%). Επίσης, είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (65%) και κυρίως άνεργοι (66%) ή νοικοκυρές (55%). Από την έρευνα της Netrino, προκύπτει ότι για το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων. Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο» ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων. Πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των ερωτηθέντων παρατηρείται σε Λάρισα (92%) και Πάτρα (88%). Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινούνται σε ποσοστά μεταξύ 80% και 84% ενώ η μικρότερη μείωση (66%) εμφανίζεται στο Ηράκλειο. Εστιάζοντας στο προφίλ των ερωτηθέντων (ποσοστό 81%) που έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους σε ένδυση/υπόδηση είναι κυρίως γυναίκες (86%) και άτομα άνω των 45 ετών (83%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι με παιδιά (83%), διαζευγμένοι ή χήροι. Επίσης είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (94%) και κυρίως άνεργοι (97%) ή συνταξιούχοι (81%).

Σημειώνεται ότι για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν 407 ολοκληρωμένες συνεντεύξεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο. Επελέγη δείγμα με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Ως δειγματοληπτικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκαν τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ στην περιοχή έρευνας.