Άμεση επίταξη ιδιωτικών ΜΕΘ ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ «Μπάχαλο σε όλους τους τομείς» – Όσοι έχουν δίπλωμα για αυτοκίνητο, θα οδηγούν και μηχανάκι μέχρι 125 κ.εκ

«Δεν γίνεται να είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης που προχώρησε μόνο σε προσλήψεις συμβασιούχων στην Yγεία»

Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας άσκησε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος, υποστηρίζοντας ότι «βρισκόμαστε στο όριο απώλειας ελέγχου και ότι στην Αττική, υπάρχουν καθημερινά μόλις 20 έως 40 κρεβάτια ΜΕΘ διαθέσιμα».

Ο κ. Ηλιόπουλος κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει τώρα με λύσεις στην υγειονομική κρίση, υπογραμμίζοντας: «Πρέπει άμεσα να γίνει επίταξη των ιδιωτικών ΜΕΘ, το αντίθετο από αυτό που έκανε η κυβέρνηση στην αρχή της πανδημίας, όταν διπλασίασε την ημερήσια αποζημίωση στις ιδιωτικές ΜΕΘ από τα 800 στα 1.600 ευρώ… Χρειάζεται να υπάρξει ουσιαστική εμπλοκή της πρωτοβάθμιας υγείας στη διαχείριση της πανδημίας, γιατί όσο δε γίνεται αυτό, πιέζονται περισσότερο τα νοσοκομεία και να ενισχυθεί η δυνατότητα διενέργειας τεστ από το δημόσιο σύστημα υγείας».

Είπε ακόμη ότι «η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικούγια την ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ… Δεν γίνεται να είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης που προχώρησε μόνο σε προσλήψεις συμβασιούχων στην Yγεία».

Υποστήριξε ακόμη ότι «την κατάσταση επιβαρύνει και ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που επέλεξε να ανοίξει τα σχολεία με περισσότερους μαθητές ανά τμήμα, με 20.000 λιγότερους αναπληρωτές από ό,τι πέρσι, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς να μπαίνουν στις τάξεις χωρίς να έχουν κάνει τεστ».

Όσον αφορά στις τεράστιες καταστροφές στην Καρδίτσα και σε άλλες περιοχές της χώρας από την πρόσφατη κακοκαιρία, επισήμανε ότι «είναι πλέον ξεκάθαρο πως η κλιματική αλλαγή είναι εδώ» ενώ κάλεσε την κυβέρνηση να στηρίξει «άμεσα και γρήγορα τους ανθρώπους που υπέστησαν ζημιές, και στην Καρδίτσα αλλά και αλλού, όπως στην Κεφαλονιά, όπου βρέθηκε σήμερα αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία».

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ  Πόσο κόστισε ο «πρόχειρος και προσωρινός» Μεγάλος Περίπατος που θα ξηλωθεί;

«Μπάχαλο σε όλους τους τομείς που διαχειρίζεται η κυβέρνηση»

Παράλληλα, σε άλλη ανακοίνωση, ο ΣΥΡΙΖΑ καταλογίζει στην κυβέρνηση προσπάθεια «να στρέψει τη δημόσια συζήτηση σε οτιδήποτε άλλο, εκτός από το μπάχαλο που έχει δημιουργήσει σε όλα ανεξαιρέτως τα κρίσιμα θέματα που διαχειρίζεται».

Ακολούθως υποστηρίζει:

– Από το μπάχαλο με τις ανύπαρκτες ΜΕΘ, αφού έξι μήνες η κυβέρνηση αρίστων του κ. Μητσοτάκη δεν έκανε απολύτως τίποτα εκτός από το να αυτοθαυμάζεται με αποτέλεσμα το δεύτερο κύμα της πανδημίας βρίσκει το ΕΣΥ ανοχύρωτο και τους πολίτες στην τύχη τους.

– Από το μπάχαλο με τα σχολεία που άνοιξαν με 27 μαθητές ανά τάξη, χωρίς τεστ και με μάσκες αερόστατα, με αποτέλεσμα να κλείνει το ένα μετά το άλλο από κρούσματα κορονοϊού.

– Από το χάος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου διαψεύσθηκαν όπως αναμενόταν οι δεσμεύσεις Μητσοτάκη από την 1η Αυγούστου για αύξηση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες πολίτες να στοιβάζονται καθημερινά εν μέσω πανδημίας με κίνδυνο της δημόσιας Υγείας.

Καταλήγοντας αναφέρει ότι «επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ σέβεται τη δυνατότητα σύνθεσης και συμφωνίας κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, περιμένει τον κ. Μητσοτάκη στη Βουλή για να δώσουν μαζί τη μάχη για τη συνεργασία ανάμεσα στη χώρα μας και τη Βόρεια Μακεδονία. Μέχρι τότε, ας ασχοληθούν με το χάος που έχουν δημιουργήσει».

 

Όσοι έχουν δίπλωμα για αυτοκίνητο, θα μπορούν να οδηγούν και μηχανάκι μέχρι 125 κ.εκ – Τι αλλάζει

Χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Ο κ. Ζωγράφος αναφέρε: «Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».