Τρεις υγιεινές τροφές που μπορούν να σου κάνουν κακό

Τα κρύα και καλομαγειρεμένα φαγητά τα οποία έχουν προετοιμαστεί και αποθηκευτεί κατάλληλα, συνήθως είναι ασφαλή για κατανάλωση, αν όμως θέλεις να περιορίσεις τον κίνδυνο να αρρωστήσεις ρίξε μια ματιά στις παρακάτω 3 τροφές που πρέπει να προσέχεις λίγο παραπάνω για το καλό της υγείας σου

Ντομάτα

Η παραγωγή ντομάτας μπορεί εύκολα να μολυνθεί από βακτήρια επειδή αναπτύσσονται στο έδαφος. Ακόμα, όμως και κατά τη συλλογή τους, οι ντομάτες συγκεντρώνονται συνήθως σε μια δεξαμενή με νερό για να ταξινομηθούν με βάση το μέγεθος και το χρώμα τους. Αν το νερό δεν είναι καθαρό και οι ντομάτες έχουν μικρές τρυπούλες, απορροφούν νερό το οποίο δημιουργεί βακτήρια στο εσωτερικό τους.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως η κάθε ντομάτα μπορεί να σε αρρωστήσει, ωστόσο φρόντισε να τις πλένεις καλά πριν την κατανάλωσή τους. Παράλληλα, καλό είναι το καλοκαίρι ειδικά, αν και δεν κάνει καλό στη γεύση τους, να τις βάλετε στο ψυγείο, προκειμένου να καθυστερήσετε την ανάπτυξη των βακτηρίων. Αρκετά εστιατόρια εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη τακτική.

Μαρούλι

Οτιδήποτε μεγαλώνει στο έδαφος και ειδικά τα φυλλώδη λαχανικά, είναι επικίνδυνο να μολυνθούν από διάφορα βακτηρία και παθογόνους μικροοργανισμούς. Το μαρούλι ανήκει σε αυτή τη κατηγορία αφού σίγουρα τα φύλλα του περιέχουν μια μικρή ποσότητα μικροβίων μέχρι να φτάσει από το χώμα στο μανάβικο. Τα βακτήρια μπορούν να εγκλωβιστούν στις μαυρισμένες περιοχές των φύλλων και να παραμείνουν εκεί ακόμα και μετά το πλύσιμο. Δώστε μεγάλη βάση στο πλύσιμο και χρησιμοποιείστε και ξύδι αν θέλετε προκειμένου να είστε πιο σίγουροι.

Ρύζι

Το ρύζι που έχει μαγειρευτεί 24 ώρες πριν την κατανάλωσή του μπορεί να έχει αναπτύξει μια τοξίνη, την ονομαζόμενη Bacillus cereus, ένας τύπος βακτηρίων ο οποίος αναπτύσσεται στου σπόρους του ρυζιού και μπορεί να επιβιώσει ακόμη και μετά το μαγείρεμα. Η κατανάλωση λίγων κόκκων πιθανόν να μην προκαλέσουν κάποια συμπτώματα αλλά η μεγάλη κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει διάρροια, ναυτία και εμετό. Προσπάθησε να τρως το ρύζι σου μόνο όταν είναι φρεσκομαγειρεμένο και φρόντισε ό,τι περισσεύει να το διατηρείς στο ψυγείο για 10 με 15 ώρες.