Τράπεζες: Μπαράζ συσκέψεων για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του νέου Πτωχευτικού – Το καλοκαίρι μέσω υποθαλάσσιου αγωγού νέρο της ΕΥΔΑΠ στην Αίγινα – Άρχισε η τροφοδοσία της Ελλάδας με φυσικό αέριο από τον αγωγό ΤΑΡ

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Μετά την δημιουργία του συντονιστικού οργάνου συστάθηκαν και τρεις επιχειρησιακές ομάδες προκειμένου ο Κώδικας για τη ρύθμιση οφειλών με παροχή δεύτερης ευκαιρίας να μπορεί να τεθεί σε ουσιαστική ισχύ την 1η Ιουνίου 2021.

Σε αγώνα δρόμου άνευ προηγουμένου θα επιδοθούν από την επόμενη εβδομάδα οι τράπεζες, οι διαχειριστές κόκκινων δανείων και φυσικά το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου καταστεί εφικτή η υλοποίηση του νέου Πτωχευτικού Νόμου αρχικά την 1 η Μαρτίου για τις επιχειρήσεις και στη συνέχεια την 1 η Ιουνίου για τα φυσικά πρόσωπα.

Ήδη κατά την διευρυμένη συνάντηση που είχαν οι διοικήσεις των συστιμικών τραπεζών με τον Πρωθυπουργό στις 29 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε η δημιουργία ενός συντονιστικού οργάνου που θα συνέρχεται κάθε δύο εβδομάδες στο Υπουργείο Οικονομικών για την αποτίμηση της πορείας του έργου και τον προγραμματισμό των επόμενων βημάτων.

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχουν ήδη οριστεί για την επόμενη εβδομάδα τηλεδιασκέψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε καθημερινή βάση προκειμένου να ξεκινήσει η συγγραφή πρώτων των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων που απαιτούνται ιδιαίτερα για το κομμάτι το νόμου που τίθεται σε εφαρμογή την 1.3.21.

Για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εκτέλεση των εκκρεμοτήτων ενόψει της υλοποίησης του νέου Πτωχευτικού, εκτός από την δημιουργία του συντονιστικού οργάνου έχουν συσταθεί και τρεις επιχειρησιακές ομάδες με αντικείμενο το νομοθετικό κομμάτι και την εξειδίκευση των επιμέρους προβλέψεών του, την τεχνολογική υποδομή και τη συλλογή δεδομένων.

Όπως εξηγεί έμπειρος τραπεζίτης στο news247.gr οι τρεις επιχειρησιακές ομάδες θα πρέπει να συνεργαστούν όχι μόνο αποτελεσματικά αλλά και ταχύτατα προκειμένου ο Κώδικας για τη ρύθμιση οφειλών με παροχή δεύτερης ευκαιρίας να μπορεί να τεθεί σε ουσιαστική ισχύ την 1 η Ιουνίου 2021.

Σε αυτή την κατεύθυνση οι τράπεζες δήλωσαν ήδη στον Πρωθυπουργό την περασμένη εβδομάδα ότι θα αναλάβουν εξολοκλήρου ανάληψη του κόστους χρηματοδότησης για την διεύρυνση της πλατφόρμας του Εξωδικαστικού Συμβιβασμού, πληρώνοντας την PWC για λογαριασμό της κυβέρνησης.

Οι δύο φάσεις υλοποίησης

Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση της εφαρμογής αφορά τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και τους μεγάλους ιδιώτες που έχουν εισόδημα ή τζίρο από 700.000 ευρώ και πάνω ή απασχολούν πλέον των 10 εργαζομένων.

Γι’ αυτά τα φυσικά και νομικά πρόσωπα ο συμβιβασμός διενεργείται μεταξύ των πιστωτών και κατατίθεται προς έγκριση στο Δικαστήριο χωρίς την απαίτηση πλατφόρμας όπως στο Δικαστήριο κατατίθεται και η αίτηση πτώχευσης.

Για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και για τους ιδιώτες ο συμβιβασμός αλλά και η αίτηση πτώχευσης διενεργούνται αποκλειστικά μέσα από πλατφόρμα. Γι’ αυτή τη δεύτερη κατηγορία το κομμάτι του νόμου θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται την 1η Ιουνίου.

Μεγάλο στοίχημα

Για την κυβέρνηση η εφαρμογή του νέου πτωχευτικού νόμου στις προθεσμίες της 1 ης Μαρτίου για τις επιχειρήσεις και της 1 ης Ιουνίου του 2021 για τα φυσικά πρόσωπα αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» για την έκβαση της επόμενης μεταμνημονιακής αξιολόγησης της χώρας.

Με πρόσφατη την απόφαση της κυβέρνησης για δίμηνη (επιχειρήσεις) και πεντάμηνη (φυσικά πρόσωπα) παράταση στην έναρξη εφαρμογής του νέου πτωχευτικού νόμου μετά την 1η/1/2021, ο Πρωθυπουργός επιμένει στην κρισιμότητα να μην χαθούν οι ημερομηνίες αυτές και να υπάρξει στενή συνεργασία και «συστράτευση» τραπεζών – εταιρειών διαχείρισης με την κυβέρνηση για την έγκαιρη εφαρμογή του νόμου. Και αυτό, διότι από την έγκαιρη εφαρμογή του πτωχευτικού νόμου θα κριθεί η επόμενη αξιολόγηση προόδου της χώρας σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τις πληροφορίες, στην Κυβέρνηση επιμένουν ότι η έγκαιρη εφαρμογή του νέου Πτωχευτικού αποτελεί δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού έναντι των εταίρων στο τελευταίο Eurogroup.

Σημειώνεται άλλωστε ότι για την κυβέρνηση, αλλά και για την Οικονομία, ο νέος πτωχευτικός νόμος (Κώδικας για τη ρύθμιση οφειλών με παροχή 2ης ευκαιρίας) συνιστά ένα σημαντικό νομοθέτημα, με το οποίο θα αντιμετωπιστεί το σύνολο του υφιστάμενου ιδιωτικού χρέους, ύψους 234 δισ. ευρώ, αλλά και η μελλοντική υπερχρέωση.

Κώστας Παπαγρηγόρης

 

Το καλοκαίρι μέσω υποθαλάσσιου αγωγού νέρο της ΕΥΔΑΠ στην Αίγινα

Βαν της ΕΥΔΑΠ

Η ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με την εκτίμηση της αναδόχου εταιρείας μπορεί να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, ταυτόχρονα όμως έχει δοθεί παράταση που στέλνει την ολοκλήρωση του έργου τον Σεπτέμβριο του 2021.

Προχωρά η πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης που θα “ξεδιψάσει” την Αίγινα. Η εκκίνηση της πόντισης ξεκίνησε στις 19 Δεκεμβρίου και στην τελική του φάση θα έχει 14 χιλιόμετρα. Η σύνδεση της Αίγινας με το δίκτυο ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ πραγματοποιείται μέσω Σαλαμίνας, στην περιοχή Πέρανι.

Η ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με την εκτίμηση της αναδόχου εταιρείας μπορεί να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, ταυτόχρονα όμως έχει δοθεί μέσα στο 2020 παράταση που στέλνει την ολοκλήρωση του έργου τον Σεπτέμβριο του 2021 (20.9.2021).

Το έργο για τη σύνδεση της Αίγινας μέσω υποθαλάσσιου αγωγού υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2017 μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της Χ.Κωνσταντινίδης. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 23,8 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Η ανάδοχος εταιρεία θα είναι υπεύθυνη για διάστημα τριών ετών μετά την ολοκλήρωση του έργου.

Ένα σημαντικό έργο

Σύμφωνα με το σχέδιο, ο αγωγός θα συνεχίσει να ποντίζεται (θα φτάσει σε βάθος μέχρι και 90 μέτρα) μέχρι τελικά να φτάσει δυτικά του λιμένα Λεοντίου στην Αίγινα ακολουθώντας μια ευθυτενή χάραξη που παρακάμπτει τις νησίδες Λαγούσες από τα ανατολικά.

Πρόκειται για ένα έργο με σπουδαία σημασία για την Αίγινα καθώς υπάρχει μεγάλη έλλειψη νερού ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που ο πληθυσμός πολλαπλασιάζεται. Η ετήσια κατανάλωση της Αίγινας είναι πάνω από 1,7 εκατ. κυβικά νερού.

Αναφορικά με την ΕΥΔΑΠ, η Αίγινα θα είναι το δεύτερο νησί που θα συνδεθεί υποθαλάσσια στο δίκτυο της θα είναι όμως πρώτη σε μήκος σύνδεσης. Η πρώτη είναι η Σαλαμίνα που συνδέεται εδώ και 2 δεκαετίες συνδεόμενη στον οικισμό Μπατσί με αγωγό από τη Νέα Πέραμο σε ένα μήκος 2,5χλμ. Επιπλέον, λειτουργεί ακόμα ένας δίδυμος υποθαλάσσιος αγωγός που διασχίζει τον δίαυλο της Φανερωμένης μήκους 700 μέτρων.

Νίκος Καραγιάννης

 

Άρχισε η τροφοδοσία της Ελλάδας με φυσικό αέριο από τον αγωγό ΤΑΡ

ΔΕΠΑ: Κομβικός ο ρόλος του φυσικού αερίου για την ενεργειακή μετάβαση

Ξεκίνησαν οι παραδόσεις φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Κασπίας Θάλασσας στην Ελλάδα, μέσω του αγωγού φυσικού αερίου TAP.Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. διαπραγματεύτηκε με την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Shah Deniz II και στις 19 Σεπτεμβρίου 2013 υπέγραψε σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου 25ετούς διάρκειας.

Μέσω της υλοποίησης του αγωγού TAP και τη σύναψη σύμβασης της ΔΕΠΑ Α.Ε., η Ελλάδα σφραγίζει τη συμμετοχή της στο στρατηγικό εγχείρημα της ΕΕ για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου φυσικού αερίου και  την ενίσχυση της διαφοροποίησης πηγών και οδεύσεων της Ευρώπης.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την σύναψη της αρχικής συμφωνίας έως σήμερα, η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. προετοιμάστηκε μεθοδικά για την έλευση του αερίου και ήδη πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη παράδοση στους Έλληνες καταναλωτές.

Με την έναρξη των εμπορικών παραδόσεων, η Ελλάδα διαφοροποιεί περαιτέρω το μείγμα προμήθειάς της εισάγοντας σε αυτό ένα αέριο με ανταγωνιστική τιμή, με κυριότερους ωφελημένους τους τελικούς καταναλωτές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Κ. Ξιφαράς, σημείωσε:

«Η έναρξη της τροφοδοσίας από τον αγωγό ΤΑΡ αποτελεί ορόσημο για τη ΔΕΠΑ. Είναι το επιστέγασμα των προσπαθειών επτά και πλέον χρόνων της εταιρείας μας για να φτάσει το φυσικό αέριο της Κασπίας στην Ελλάδα, προσφέροντας μια νέα μεγάλη πηγή εφοδιασμού, σε ιδιαίτερα μάλιστα, ανταγωνιστικές τιμές. Με το νέο αέριο από τον ΤΑΡ, η ΔΕΠΑ θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εμπορική της θέση στην ελληνική αγορά και θα επιταχύνει το άνοιγμά της στις αγορές των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Ήδη έχουμε επεξεργαστεί τα εξειδικευμένα πακέτα που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας.

Επιπλέον, το αέριο αυτό θα αυξήσει τον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά φέρνοντας περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών, με βασικούς ωφελημένους τους τελικούς καταναλωτές, δηλαδή τις βιομηχανίες, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της χώρας, αλλά και την ελληνική οικονομία στο σύνολό της.»