Τηλεργασία: Η ζωή του συναδέλφου σε κοινή θέα. Ποιες οι επιπτώσεις – Ξεκαθαρίζει το πρόγραμμα SURE στο Eurogroup της Παρασκευής – Με αοριστίες απαντάει ο Σαρλ Μισέλ στην επιστολή Αριστεράς και Πρασίνων για τη δημιουργία ευρωομολόγου

Άνθρωπος εργάζεται από το σπίτι

Άνθρωπος εργάζεται από το σπίτι

Διαχωρισμοί, απουσία ίσων ευκαιριών, εκφοβισμός. Οι κίνδυνοι της τηλεργασίας στην ψυχολογία των εργαζομένων και οι φόβοι για τη δημιουργία ενός τοξικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Στη διάρκεια της επιδημικής κρίσης του κορονοϊού, η τηλεργασία έγινε μονόδρομος τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα, δημιουργώντας ερωτηματικά σχετικά με το αν αυτός ο τρόπος της εξ αποστάσεως εργασίας θα μπορούσε να δημιουργήσει μία νέα εποχή και ένα διαφορετικό εργαλείο συνεργασίας και παραγωγικότητας.

Το απόσταγμα αυτού του διαστήματος που είχε τη μορφή προσομοίωσης φέρνει στην επιφάνεια συμπεράσματα που δείχνουν να απομακρύνουν αυτή τη λύση ως ενδεδειγμένη από τις σκέψεις των εργοδοτών, των εργαζομένων κι ακόμη περισσότερο των οργανισμών που ασχολούνται με την κουλτούρα και το περιβάλλον στον εργασιακό χώρο. Ένας τέτοιος είναι ο οργανισμός “Emtrain”, με την ιδρυτή και Διευθύνουσα Σύμβουλο, Τζανίν Γιάνσεϊ να παρουσιάζει μία σειρά προβλημάτων και επιπτώσεις, ψυχολογικής κυρίως φύσης, που προκαλούνται από την τηλεργασία.

Σύμφωνα με την ίδια, η δημιουργία υγιών συνθηκών και σωστής κουλτούρας στο εργασιακό περιβάλλον (που είναι και ο στόχος του οργανισμού) είναι σαφώς πιο δύσκολη στην περίπτωση της τηλεργασίας, αφού έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα εκφοβισμού, διαχωρισμών και τριβών μεταξύ των εργαζομένων.

Ο κυριότερος λόγος φυσικά απορρέει  από την κατάσταση ετοιμότητας στην οποία βρίσκονταν διαφορετικές χώρες ή και συγκεκριμένες επιχειρήσεις μεταξύ αυτών, που έδειξαν ότι δεν είχαν προετοιμαστεί για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και τρόπο εργασίας. Έτσι, η τοξικότητα, οι αρνητικές αλληλεπιδράσεις και οι τριβές μεταξύ των εργαζομένων άρχισαν να διαφαίνονται από την πρώτη τους κιόλας επαφή με αυτό το νέο εργασιακό μοντέλο, με πρώτες ορατές συνέπειες αυτές των διαχωρισμών και ανισοτήτων. Ο εργασιακός χώρος πλέον δεν είναι ίδιος για όλους, οι συνθήκες, οι παροχές και ο εξοπλισμός διαφέρουν για κάθε εργαζόμενο, πλήττοντας ουσιαστικά τις ίσες ευκαιρίες, δημιουργώντας ίντριγκες και περισσότερες συζητήσεις μεταξύ των εργαζομένων, με τις όποιες συνέπειες μπορεί να έχουν στην ψυχολογία του κάθε εργαζομένου μεμονωμένα και στο εργασιακό περιβάλλον γενικότερα.

“Όταν βρισκόμαστε στον χώρο εργασίας είμαστε όλοι στην ίδια κατάσταση. Η ζωή του συναδέλφου μας δεν είναι ορατή. Πλέον, ένας εργαζόμενος μπορεί να κάνει ένα χιουμοριστικό σχόλιο για το οικιακό περιβάλλον κάποιου άλλου, χωρίς να αισθάνεται πως νιώθει”, ανέφερε η Τζανίν Γιάνσεϊ, θέλοντας να εξηγήσει την ψυχολογική κατάσταση των ανθρώπων που ενδεχομένως να μην έχουν δικό τους γραφείο στον χώρο τους, ή να ζουν σε μικρό σπίτι με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ακόμη και συγγενικά τους πρόσωπα στις πλατφόρμες επικοινωνίας, δίνοντας “τροφή’ για σχολιασμό που θα μπορούσε να τους πλήξει ψυχολογικά.

Λύσεις και σύγχρονα μοντέλα αξιολόγησης

Μάλιστα, η CEO της Emtrain πρότεινε έναν τρόπο για να εξετάζεται το πόσο υγιές είναι ένα περιβάλλον στη διάρκεια της τηλεργασίας, με ένα χρωματικό φάσμα (πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο) που αποδίδει τον βαθμό τοξικότητας σε αυτό. Η εφαρμογή κανόνων και πολιτικών είναι απαραίτητη, ώστε να εξετάζονται και να αξιολογούνται οι συμπεριφορές και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των εργαζομένων. Έτσι, το “πράσινο” σημαίνει ένας υγιές περιβάλλον, το “κίτρινο” δείχνει ότι υπάρχουν αντιδραστικές συμπεριφορές, το “πορτοκαλί” κρούει τον κώδωνα του κινδύνου , ενώ το “κόκκινο” σημαίνει ένα τοξικό περιβάλλον.

Οι εργαζόμενοι θα χρησιμοποιούν αυτούς τους χρωματικούς κωδικούς για να αλληλεπιδρούν και να δείχνουν κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι με το εργασιακό του περιβάλλον. Έτσι, ένας εργαζόμενος που νιώθει απομονωμένος, που αισθάνεται ότι αντιμετωπίζεται διαφορετικά, ή ενδεχομένως έχει πέσει θύμα “bullying” από τους συναδέλφους του θα μπορεί ουσιαστικά να το δηλώσει με ένα από τα παραπάνω χρώματα. Ποιο είναι το πιο σύνηθες μέχρι τώρα; Σύμφωνα με την Τζανίν Γιάνσει “το κίτρινο. Ως ανθρώπινα όντα είμαστε πιο συχνά σε αυτή τη ζώνη”.

 

Ξεκαθαρίζει το πρόγραμμα SURE στο Eurogroup της Παρασκευής

Στιγμιότυπο από Eurogroup

Το SURE είναι το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας. Βασικός του στόχος είναι χρηματοδοτήσει με χαμηλότοκα δάνεια τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Ήρθε η ώρα των αποφάσεων για το υπό σύσταση κοινοτικού ταμείου για τη στήριξη της απασχόλησης με χαμηλότοκα δάνεια συνολικού ύψους 100 δισ. προς τα κράτη μέλη.

Το SURE (έτσι ονομάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που το πρότεινε στις 2 Απριλίου) έχει εγκριθεί και στο Eurogroup της 9ης Απριλίου αλλά και στην σύνοδο κορυφής στις 23 του περασμένου μήνα. Είναι το ένα από τα τρία εργαλεία πακέτο των 540 δισ. στο οποίο παρότι δόθηκε ο χαρακτηρισμός του υπερεπείγοντος έχει προχωρήσει μόνο το ½ δηλαδή στο σκέλος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας. Δηλαδή της χαμηλότοκης χρηματοδότησης των κρατών μελών με ποσό μέχρι και το 2% του ΑΕΠ τους από τον ESM για την κάλυψη άμεσων και έμμεσων δαπανών υγείας που προέκυψαν από την κρίση του κορονοϊού.

Το SURE είναι το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας. Θα είναι έκτακτο, θα έχει κεφάλαιο και θα έχει ένα βασικό σκοπό. Να χρηματοδοτήσει με χαμηλότοκα δάνεια τα κράτη μέλη για να καλύψουν με την σειρά τους ένα μέρος από την μειωμένη ή την εκ περιτροπής απασχόληση που θα υπάρξει σε όλα τα κράτη μέλη λόγω των περιορισμών και του μειωμένου τζίρου από την υγειονομική κρίση που μπορεί να υποχωρήσει αλλά δεν θα εξαφανιστεί αυτόματα.

Πως θα λειτουργήσει στην Ελλάδα

Η Ελλάδα περιμένει από το συγκεκριμένο πρόγραμμα τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ που μπορεί να γίνουν και περισσότερα αν επιβεβαιωθούν οι φήμες που λένε ότι κάποιες χώρες δεν θα χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο εργαλείο. Χωρίς να έχει δώσει αναλυτικές προβλέψεις για το ποσοστό της εκ περιτροπής απασχόλησης ή της μειωμένης εργασίας που θα έχουμε στην Ελλάδα το υπουργείο οικονομικών αναμένει να καλύψει τις ανάγκες αυτές για το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου. Μάλιστα επειδή δίνεται η δυνατότητα της εκ των προτέρων δαπανών το ΥΠΟΙΚ θα αρχίσει να καλύπτει τις δαπάνες της εκ περιτροπής απασχόλησης από τον Ιούνιο από ταμειακά διαθέσιμα και θα περιμένει να πάρει από το SURE.

Το σχήμα που φαίνεται να προκρίνεται για την χρήση των συγκεκριμένων κονδυλίων θα είναι το εξής. Αν ο εργοδότης είτε με μειωμένο ωράριο είτε με εκ περιτροπής εργασίας μειώνει το μισθό στο 50% λόγω κορονοϊού τότε το δημόσιο θα έρχεται και θα καλύπτει με χρήματα από το SURE το 60% του υπολοίπου 50% της αμοιβής του εργαζόμενου ο οποίος θα πρέπει να αρκεστεί στο 80% της αμοιβής τους (50% από τον εργοδότη και 30% από το κράτος).

Οι εγγυήσεις της ΕΤΕΠ

Ένα δεύτερο θέμα για το Eurogroup της Παρασκευής είναι το τεράστιο πρόγραμμα εγγυήσεων ύψους 200 δισ. ευρώ που συμφωνήθηκε για την ΕΤΕΠ. Λόγω του ύψους τους ποσού που θα εγγυηθεί η επενδυτική τράπεζα της ΕΕ για να δοθούν δάνεια σε επιχειρήσεις μέσω των εμπορικών τραπεζών σε κάθε χώρα θα πρέπει να υπάρξει μια εκ των προτέρων συμφωνία των κρατών μελών σε δύο σκέλη:

Το πρώτο αφορά την αλλαγή στο καταστατικό της τράπεζας για να μπορεί να δίνει εγγυήσεις σε τέτοιο ύψος.

Το δεύτερο και πιο δύσκολο μέρος είναι να συνεισφέρουν όλοι ανάλογα με το ΑΕΠ τους στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα πρέπει να γίνει πριν υτοχωρήσει το πρόγραμμα εγγυοδοσίας.

Η μάχη για το ταμείο ανάκαμψης

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου της ΕΕ κ. Μαργαρίτη Σχοινά την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει και η μάχη για την τελική μορφή του ταμείου ανάπτυξης το οποίο θα πρέπει να είναι λειτουργικό μέχρι και τις αρχές του 2021.

Σε πρώτη φάση θα πρέπει η Commission να παρουσιάσει την συνολική πρόταση για την σύσταση και λειτουργία του ταμείου. Σημεία ενδιαφέροντος και ίσως αντιπαράθεσης θα είναι πέντε:

Το κεφάλαιο που θα διαχειριστεί αυτό το ταμείο.

Την προέλευση του κεφαλαίου ή διαφορετικά τα καινοτόμα χρηματοδοτικά προϊόντα που έχει υποσχεθεί η επιτροπή.

Την σύνδεση του κεφαλαίου αυτού με το νέο πολυετές δημοσιονομικό πρόγραμμα 2021 -2027.

Τη δυνατότητα να εκδίδει ομόλογα υπέρ των κρατών μελών και τελευταίο και πιο σπουδαίο:

Τι ποσοστό από τα κεφάλαια του ταμείου (σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ξεπερνά το 1,5 τρισ. ευρώ) θα δοθεί ως επιχορηγήσεις και τι ως δάνειο.

 

Με αοριστίες απαντάει ο Σαρλ Μισέλ στην επιστολή Αριστεράς και Πρασίνων για τη δημιουργία ευρωομολόγου

Γεμάτη αοριστίες και γενικόλογη η απάντηση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στηεπιστολή 39 ευρωβουλευτών. Την επιστολή συνυπέγραφαν και οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Απάντηση στην επιστολή 39 ευρωβουλευτών από δύο Πολιτικές Ομάδες – Ευρωπαϊκή Αριστερά και Πράσινοι- που ζητούν τη δημιουργία ευρωομολόγων και τη λήψη έκτακτων μέτρων, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού, έδωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ.

Την επιστολή συνυπέγραφαν, μεταξύ άλλων, ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, καθώς και οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Κώστας ΑρβανίτηςΑλέξης ΓεωργούληςΠέτρος ΚόκκαληςΣτέλιος Κούλογλου και Έλενα Κουντουρά.

Στην απάντησή του ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου συμμερίζεται τις σοβαρές ανησυχίες των ευρωβουλευτών σχετικά με τον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο από την εξάπλωση της πανδημίας, αναγνωρίζοντας την ανάγκη να επιτευχθεί το ταχύτερο δυνατό μια συμφωνία για ένα σχέδιο ανάκαμψης. Γι’ αυτόν τον σκοπό και «απέναντι σε μια κατάσταση που εξελίσσεται γρήγορα» όπως σημειώνει, εργάζεται μαζί με την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν, και έχουν παρουσιάσει από κοινού έναν Οδικό Χάρτη για την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό.

Ωστόσο, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου δεν απαντά επί της ουσίας σε όσα ζητούν και αναμένουν οι συνυπογράφοντες την επιστολή ευρωβουλευτές από την ΕΕ για μια «ενιαία, ισχυρή και αποτελεσματική απάντηση απέναντι στην επερχόμενη κρίση»αποφεύγοντας να αναφερθεί στη δημιουργία ευρωομολόγων, τα οποία θα παράσχουν μία εγγύηση στην αμοιβαιοποίηση του χρέους των κρατών μελών σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές.

Επιπλέον και προς επίρρωση της άποψής του περί «μεγάλης προόδου» που έχει σημειωθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την καταπολέμηση του κορονοϊού, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου παραθέτει ανακοινωθέντα μέτρα, όπως το δίχτυ ασφαλείας της τάξης των 540 δις. ευρώ για τους εργαζομένους, τις επιχειρήσεις και τα κράτη, τα οποία όμως έχουν ήδη κριθεί ως ανεπαρκή.

Όσον αφορά, τέλος, τη συγκρότηση του Ταμείου Ανάκαμψης, ο Σαρλ Μισέλ υπογραμμίζει πως είναι «κάτι απαραίτητο και επείγον», χωρίς να κάνει καμία αναφορά στον ρόλο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις έως τώρα καθυστερήσεις, καθώς και στο πότε θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση από την Κομισιόν της πρότασης για το Ταμείο.

Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ  (μεταφρασμένη στα ελληνικά):

Αξιότιμοι ευρωβουλευτές,

Σας ευχαριστώ για την επιστολή που μου εστάλη στις 2 Απριλίου και την οποία συνυπογράφουν 39 ευρωβουλευτές σχετικά με την ανάγκη λήψης αποφασιστικής και συντονισμένης δράσης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση του κορονοϊού. Συμμερίζομαι τις ανησυχίες σας για την εξάπλωση της επιδημίας και τις πιέσεις που προκαλούνται στις κοινωνίες και τις οικονομίες μας.

Συμφωνώ μαζί σας ότι αποτελεί επείγουσα ανάγκη να συμφωνήσουμε σε ένα Σχέδιο Ανάκαμψης και γι’ αυτό εργάζομαι από κοινού με την πρόεδρο της Κομισιόν. Μαζί με την πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν παρουσιάσαμε στις 15 Απριλίου έναν Οδικό Χάρτη για την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό.

Ο Οδικός Χάρτης ορίζει τέσσερις κεντρικούς τομείς δράσης: την ενιαία αγορά, τις επενδυτικές προσπάθειες, την παγκόσμια δράση της ΕΕ και την καλύτερη διακυβέρνηση. Στην τέταρτη τηλεδιάσκεψη από την αρχή της κρίσης που έλαβε χώρα στις 23 Απριλίου, τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου καλωσόρισαν τον Οδικό Χάρτη.

Στην ίδια συνάντηση και έπειτα από το Eurogroup της 9ης Απριλίου, τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ενέκριναν τη συμφωνία για τη δημιουργία ενός διχτυού ασφαλείας της τάξης των 540 δις. ευρώ για τους εργαζομένους, τις επιχειρήσεις και τα κράτη. Οι ηγέτες των κρατών μελών ζήτησαν το πακέτο αυτό να έχει τεθεί σε λειτουργία έως την 1η Ιουνίου. Υπάρχει, επίσης, μια συμφωνία για τη δημιουργία ενός Ταμείου Ανάκαμψης, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο και επείγον.

Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που είναι επιφορτισμένοι με την αντιμετώπιση της κρίσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο επιδεικνύουμε ευελιξία και αναλογικότητα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση που εξελίσσεται γρήγορα. Γίνονται προβλέψεις και λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για την παροχή στοχευμένης ανακούφισης στα άτομα που πλήττονται περισσότερο από την κρίση. Η καταπολέμηση του κορονοϊού και οι συνέπειές του θα χρειαστούν χρόνο, αλλά έχουμε ήδη σημειώσει μεγάλη πρόοδο.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή των 39 ευρωβουλευτών (μεταφρασμένη στα ελληνικά):

Αγαπητέ κύριε Μισέλ,

Ο αριθμός των θανάτων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού συνεχίζει να αυξάνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η υπέρβαση αυτής της κρίσης και των κοινωνικών και οικονομικών συνεπειών της, θα αποτελέσει μια πρόκληση που θα διαμορφώσει τις πολιτικές όλων των κρατών-μελών κατά τα προσεχή έτη. Αυτή η άνευ προηγουμένου κατάσταση δοκιμάζει την εσωτερική συνοχή της Ένωσης και τις διακηρυγμένες αρχές της, ειδικά σε ό,τι αφορά στην αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών.

Οι υγειονομικές αρχές της Ισπανίας χρησιμοποίησαν ένα πολύ σαφές σύνθημα: “Θα σταματήσουμε αυτόν τον ιό, μόνο αν είμαστε ενωμένοι“. Πιστεύουμε ότι αυτή η ενότητα είναι επίσης θεμελιώδης μεταξύ των κρατών-μελών. Αυτή είναι μια εξόχως ιδιαίτερη κατάσταση και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο χρειαζόμαστε έκτακτα μέτραΕίναι η ώρα για μια ενιαία, ισχυρή και αποτελεσματική απάντηση στην επερχόμενη κρίση.

Σε αυτό το σενάριο, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να προτείνει βραχυπρόθεσμα μέτρα για την ενίσχυση των δημόσιων υπηρεσιών και την προστασία των εργαζομένων, κατά τη διάρκεια αυτού του καθεστώτος έκτακτης ανάγκης για την υγεία, συμφωνώντας παράλληλα και σε ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο για την τόνωση της οικονομίας και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της κρίσης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα πρέπει ποτέ να αναζητά ιατρικό εξοπλισμό  ή φάρμακα εκτός των δικών της συνόρων. Αυτό θα το επιτύχουμε μόνο μέσω των δημόσιων επενδύσεων στον δικό μας παραγωγικό τομέα.

Δεν είναι καιρός τώρα να επιστρέψουμε στη λιτότητα. Η Επιτροπή το έχει καταλάβει αυτό καλά και ανέστειλε το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης για πρώτη φορά στην ιστορία του. Κάθε ένα από τα κράτη-μέλη στο Συμβούλιο πρέπει να μην λαμβάνουν και να μην επιβάλλουν περικοπές στις χώρες που βρίσκονται ήδη κάτω από δύσκολες συνθήκες.

Δεν μπορούμε να επαναλάβουμε τα λάθη του 2008, υποστηρίζοντας με οποιονδήποτε τρόπο τις περικοπές του προϋπολογισμού. Οι λαοί της Ευρώπης δεν θα αντιλαμβάνονταν μια επίθεση στον δημόσιο τομέα, σε μια στιγμή κατά την οποία αυτό θα αποδεικνυόταν απαραίτητο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο καλούμε το Συμβούλιο να εργαστεί αποφασιστικά εντός της προθεσμίας των 15 ημερών, που αποφασίστηκε στην τελευταία του συνεδρίαση, για συμφωνία σχετικά με τη δημιουργία ευρωομολόγων, που θα εγγυώνται αμοιβαιοποίηση του χρέους σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές.

Κανένα κράτος δεν μπορεί να κουβαλάει μόνο του το βάρος των συνεπειών αυτής της πανδημίας. Χρειαζόμαστε, επίσης, επειγόντως ένα σχέδιο για την ενίσχυση των δημόσιων δαπανών σε στρατηγικούς τομείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ιδιαίτερα μετά το πέρας της, προκειμένου να ενισχυθούν τα συστήματα υγείας μας και να τονωθεί η οικονομία μας, μια πραγματική και πράσινη νέα συμφωνία, που θα θέτει τους ανθρώπους στο επίκεντρο της πολιτικής.

Όπως άλλωστε έχει δηλώσει και ο Μάριο Ντράγκι, πρώην Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, «το κόστος του δισταγμού μπορεί να είναι μη αναστρέψιμο». Ο κορονοϊός μας επηρεάζει όλους, δεν γνωρίζει σύνορα ή συνθήκες. Γι ‘αυτό χρειαζόμαστε το Συμβούλιο να εργαστεί για όσα άλλοι θεσμοί και οι κοινωνίες μας έχουν ήδη καταλάβει.

Με εκτίμηση,

Οι συνυπογράφοντες ευρωβουλευτές

Dimitrios Papadimoulis, Ελλάδα – GUE/NGL, Manon Aubry, Γαλλία – Συμπρόεδρος GUE/NGL, Martin Schirdewan, Γερμανία – Συμπρόεδρος GUE/NGL, Sira Rego, Ισπανία – GUE/NGL, Manu Pineda, Ισπανία – GUE/NGL, Eugenia Rodríguez, Ισπανία – GUE/NGL, Idoia Villanueva, Ισπανία – GUE/NGL, Miguel Urbán, Ισπανία – GUE/NGL, Ernest Urtasun, Ισπανία – Greens/EFA, Alvina Alametsä, Φινλανδία – Greens/EFA, Rasmus Andresen, Γερμανία – Greens/EFA, Konstantinos Arvanitis, Ελλάδα – GUE/NGL, Margrete Auken, Δανία – Greens/EFA, Michael Bloss, Γερμανία – Greens/EFA, Marc Botenga, Βέλγιο – GUE/NGL, Saskia Bricmont, Βέλγιο – Greens/EFA, Damien Carême, Γαλλία – Greens/EFA, David Cormand, Γαλλία – Greens/EFA, Clare Daly, Ιρλανδία – GUE/NGL, Oezlem Demirel, Γερμανία – GUE/NGL, Bas Eickhout, Ολλανδία – Greens/EFA, Cornelia Ernst, Γερμανία – GUE/NGL, Alexis Georgoulis, Ελλάδα – GUE/NGL, Dlaude Gruffat, Γαλλία – Greens/EFA, José Gusmão, Πορτογαλία – GUE/NGL, Petros Kokkalis, Ελλάδα – GUE/NGL, Kateřina Konečná, Τσεχία – GUE/NGL, Stelios Kouloglou, Ελλάδα – GUE/NGLElena Kountoura, Ελλάδα –  GUE/NGL, Marisa Matias, Πορτογαλία – GUE/NGL, Martina Michels, Γερμανία – GUE/NGL, Kira PeterHansen, Δανία – Greens/EFA, Terry Reintke, Γερμανία – Greens/EFA, Bronis Rope, Λιθουανία – Greens/EFA, Helmut Scholz, Γερμανία – GUE/NGL, Tineke Strik, Ολλανδία – Greens/EFA, Marie Toussaint, Γαλλία – Greens/EFA, Kim Van Sparrentak, Ολλανδία – Greens/EFA, Nikolaj Villumsen, Δανία – GUE/NGL.