Τζανακόπουλος: Ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει αναλάβει να κάνει τη βρώμικη δουλειά του κ. Μητσοτάκη – Ραγκούσης: Χειρότερο και από το χουντικό διάταγμα το σχέδιο νόμου για τις συγκεντρώσεις του Χρυσοχοϊδη

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του  ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας την τοποθέτηση του εισηγητή της ΝΔ στο νομοσχέδιο για την επιβολή περιορισμών στις πορείες, σημείωσε τα εξής: «Στην Ψυχοπαθολογία της Καθημερινής Ζωής, βιβλίο του Φρόιντ, ο δάσκαλος της ψυχανάλυσης λέει ότι το ολίσθημα της γλώσσας δεν είναι τυχαίο γεγονός αλλά αποτελεί τη στιγμή της ανάδυσης του ασυνειδήτου. Στην αρχική του τοποθέτηση ο εισηγητής της ΝΔ έκανε λόγο για τον πρόεδρο της συνάθροισης, χρησιμοποίησε δηλαδή τον αντίστοιχο όρο του νομοθετικού διατάγματος 794/1971 που δεν κάνει λόγο για οργανωτή, όπως κάνει το παρόν νομοθέτημα, αλλά κάνει λόγο για πρόεδρο της συνάθροισης. Αυτή είναι η στιγμή της ανάδυσης του ασυνειδήτου της δεξιάς».

Συνέχισε λέγοντας ότι «είναι προφανές ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει αναλάβει να κάνει τη βρώμικη δουλειά του κ. Μητσοτάκη. Και μάλιστα την κάνει με χαρά και περηφάνια αποδεικνύοντας αυτό που λέει όλη η κοινωνία, άλλοτε  επιτιμητικά, άλλοτε επαινετικά, ότι αποτελεί δηλαδή την εμπροσθοφυλακή της ακροδεξιάς στροφής της ΝΔ. Από την περίπτωση Ινδαρέ και τα περιστατικά αστυνομικής βίας, μέχρι την ακραία ρητορική του, που αναμένουμε να απολαύσουμε και σήμερα όπου ο κ. Χρυσοχοΐδης θα επιχειρήσει να ταυτίσει τις κοινωνικές κινητοποιήσεις με εγκληματικές ενέργειες απολύτως καταδικαστέες. Είναι προφανές ότι στο πλαίσιο αυτό θα αναφερθεί και στο τραγικό και καταδικαστέο περιστατικό της Marfin προκειμένου να σπιλώσει τις κοινωνικές και εργατικές κινητοποιήσεις».

Ο κ. Τζανακόπουλος σημείωσε στη συνέχεια ότι «η διάταξη περί αντικειμενικής ευθύνης του οργανωτή είναι φασίζουσας έμπνευσης. Εδώ έχουμε την αντιγραφή από το νομοθετικό διάταγμα 794 /1971 διατάξεων κατά λέξη με μόνη διαφορά την απόδοσή τους στη νέα ελληνική. Τη μη τήρηση της αρχής της αναλογικότητας. Τις απαγορεύσεις με αποκλειστική αρμοδιότητα της αστυνομίας. Αυτά αποδεικνύουν ότι δεν έχουμε να κάνουμε με στάθμιση δικαιωμάτων, από τη μια μεριά το δικαίωμα της συνάθροισης δηλαδή, και από την άλλη την ανάπτυξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Αλλά έχουμε να κάνουμε με κατάργηση του ενός πόλου, με καταστρατήγηση δηλαδή του πυρήνα του δικαιώματος στη συνάθροιση που κατοχυρώνεται από το άρθρο 11 του Συντάγματος». Ο κ. Τζανακόπουλος συνέχισε λέγοντας ότι «στην ίδια τη συνταγματική θεωρία για το δικαίωμα στη συνάθροιση είναι εγγενές το στοιχείο της διατάραξης της κοινωνικής και οικονομικής ζωής».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ότι «το μεγάλο πολιτικό ερώτημα είναι γιατί επιλέγετε να φέρετε αυτό το σχέδιο νόμου, πέρα από τους ιδεολογικούς λόγους συσπείρωσης. Ο κύριος λόγος είναι ότι κάτι φοβάστε. Φοβάστε την κοινωνική έκρηξη που είναι προ των πυλών. Και θέλετε να δώσετε ένα νομιμοφανές πρόσχημα για το κατασταλτικό όργιο που ετοιμάζετε.  Και θα πρότεινα να αφήσετε τα κροκοδείλια δάκρυα για τους καταστηματάρχες, γιατί στην πραγματικότητα δεν σας καίγεται καρφί γι’ αυτούς. Και το αποδείξατε με τον τρόπο που διαχειρίζεστε την οικονομική κρίση που παράγει μια ζοφερή κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα. Κάτι θα είχατε κάνει αντί να τους αφήσετε στην τύχη τους και τώρα να τους ταΐζετε καταστολή και ακροδεξιό παραλήρημα».

 

Ραγκούσης: Χειρότερο και από το χουντικό διάταγμα το σχέδιο νόμου για τις συγκεντρώσεις του Χρυσοχοϊδη

Αντιγραφή του χουντικού διατάγματος του 1971 χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις και άλλες διατάξεις», ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη και εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης.

Μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο Γιάννης Ραγκούσης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τελευταία φορά που στην Ελλάδα υπήρξε νομοθετικό διάταγμα που ουσιαστικά απαγορεύει τις συγκεντρώσεις ήταν επί χούντας το 1971. Τα νομοθετικά διατάγματα παρέμειναν νεκρά σε όλη τη διάρκεια της Αντιπολίτευσης.

Το νομοσχέδιο που σήμερα έρχεται προς συζήτηση στο ελληνικό Κοινοβούλιο είναι ίδιο και χειρότερο με τα νομοθετικά διατάγματα της χούντας, απλώς διαφέρει στη γλώσσα. Εκείνα ήταν γραμμένα σε καθαρεύουσα, ενώ τα σχέδιο της κυβέρνησης είναι διατυπωμένο στη δημοτική, είπε χαρακτηριστικά ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.

Στη συνέχεια ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, έδωσε μερικά απτά παραδείγματα που φανερώνουν τις ομοιότητες των δύο νομοθετημάτων, διαβάζοντας χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα δύο κείμενα για τη διάλυση συνάθροισης, την απαγόρευση συνάθροισης, τη συνεργασία Οργανωτή Αρχών και την ευθύνη Οργανωτή.

Ο κ. Ραγκούσης χαρακτήρισε ψευδοαφήγημα την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καλύπτει κενά που υπήρχαν στην νομοθεσία. Απευθυνόμενος στον εισηγητή της ΝΔ ανέφερε: «Λέτε ότι η Ελλάδα, δεν έχει καμία σχέση με τις ευρωπαϊκές χώρες και είναι μια χώρα που μπορούν 50 άτομα να κλείσουν το κέντρο της Αθήνας – πόσες φορές το έχετε πει τις τελευταίες μέρες- και δεν ντρέπεστε αφού είναι απόλυτο ψέμα να λέγεται κάτι τέτοιο από επίσημα χείλη που αν μη τι άλλο έπρεπε να γνωρίζουν τη κείμενη νομοθεσία».

«Είναι η Ελλάδα λοιπόν, παραδομένη στους μπαχαλήκηδες; Είναι η Ελλάδα μια χώρα που όποιος θέλει, 50 άτομα, κλείνουν έναν δρόμο; Είναι η Ελλάδα μια χώρα στην οποία η ΕΛ.ΑΣ δεν μπορεί να απαγορεύσει, χωρίς το δικό σας απαράδεκτο νομοθέτημα, μια συγκέντρωση αν πράγματι κινδυνεύει η δημόσια τάξη;

Η απάντηση είναι, ΟΧΙ. Δεν είναι αυτή η Ελλάδα. Αυτή είναι η ψεύτικη Ελλάδα για την οποία μιλάτε εσείς αυτές τις μέρες στον ελληνικό λαό.

Και σήμερα μπορεί η ΕΛ.ΑΣ να απαγορεύσει μια συγκέντρωση.»

Ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι υπάρχει το προεδρικό διάταγμα, που έχει την υπογραφή της κυβέρνησης του Κ. Μητσοτάκη το 1991, σύμφωνα με το οποίο δίνεται το δικαίωμα στην ελληνική αστυνομία και σήμερα -χωρίς να χρειάζεται νέο νομοθέτημα- να απαγορεύσει μια συγκέντρωση. Και πρόσθεσε ότι ο Νίκος Δένδιας ήταν αυτός που το ’13 έστειλε στο ΣτΕ το Προεδρικό Διάταγμα 120, με βάση το οποίο η ΕΛ.ΑΣ έχει τη δυνατότητα όταν 50 άτομα κάνουν πορεία στο κέντρο της Αθήνας, να τους οδηγεί στο πεζοδρόμιο.

«Λέτε ψέματα, γιατί υπάρχει το Π.Δ του Δένδια που είναι σε ισχύ από το 2013» τόνισε ο κ. Ραγκούσης.

Λέτε και πάλι ψέματα πρόσθεσε, γιατί με βάση τον νέο Ποινικό Κώδικα, που ψηφίστηκε επί υπουργίας Μιχάλη Καλογήρου, έχουν ποινικοποιηθεί αυτές τις συμπεριφορές.

Αναφερόμενος στους στόχους του προωθούμενου κυβερνητικού νομοθετήματος ο Γιάννης Ραγκούσης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι αυτό που επιδιώκετε δεν είναι τίποτα παραπάνω από το να ποινικοποιήσετε την ελεύθερη συμμετοχή σε δημοκρατικές συγκεντρώσεις.

Επιδιώκετε να αφοπλίσετε τους εργαζόμενους, ιδιωτικούς και δημόσιους υπαλλήλους, τους συνταξιούχους, τους ανέργους και την ελληνική νεολαία από το δικαίωμα να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, τα εισοδήματά τους, τις συντάξεις τους.

Αυτές οι κατηγορίες πολιτών, ένα όπλο διαθέτουν όταν νιώθουν ότι θίγονται τα δικαιώματά τους, το εισόδημά τους και η σύνταξή τους: το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους στη συνάθροιση, τη διαμαρτυρία, την ειρηνική αντίδραση.

Πίσω από τα ψέματα που χρησιμοποιείτε επιδιώκετε την ποινικοποίηση της άσκησης του συνταγματικού δικαιώματος των πολιτών στη συνάθροιση και τη διαμαρτυρία.

Κάτι που πρέπει να απασχολήσει όλους τους εργαζόμενους, όλους τους προοδευτικούς και δημοκρατικούς πολίτες, θα σας έλεγα και όλους τους πεφωτισμένους που ανήκουν στις τάξεις της ΝΔ, ότι εισάγετε ένα νέο είδος εγκληματία. Δίπλα στον δολοφόνο, τον βιαστή, τον λαθρέμπορο, τον καταχραστή εισάγετε τον πολίτη διαδηλωτή που ελεύθερα συμμετέχει σε μια διαδήλωση, γιατί αν συμμετέχει σε μια συγκέντρωση και σε μια πορεία που δεν έχει τη σύμφωνη γνώμη της αστυνομίας, αυτομάτως είναι όχι απλώς κατηγορούμενος, αλλά τον οδηγείτε και σε ποινή φυλάκισης.

Είναι πράγματι εύκολο κανείς να διολισθαίνει σε δεξιές πολιτικές, αλλά είναι δύσκολο να διατηρεί τη σοβαρότητά του.

Σε αυτή τη γελοιότητα οδηγείτε την έννομη τάξη της χώρας, την ΕΛ.ΑΣ και την ελληνική κοινωνία. Βασισμένοι σε ψέματα. Γιατί αυτό που σας απασχολεί είναι ουσιαστικά να κάνετε μια προληπτική διαχείριση της οικονομικής κρίσης  που έρχεται.

Κλείνοντας ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ότι πρέπει πάση θυσία ο ελληνικός λαός να καταλάβει ότι πίσω από όλα αυτά τα ψέματα δεν κρύβεται τίποτα παραπάνω από ένα απολυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης, από ένα ανελεύθερο αυταρχικό κράτος το οποίο στήνετε μέρα με την ημέρα.

Ακολουθεί σχετικό αρχείο αντιπαραβολής του Νομ. Διατάγματος 794 του 1971 της χούντας και του σχεδίου νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 794 ΦΕΚ Α 1/1.1.1971  ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Ν.Δ «ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» 
1.ΔιάλυσηΣυνάθροισης Άρθρο 7 παρ. 1βΗ αστυνομική αρχή δύναται να διαλύση δημοσίαν, κατά  το  παρόν Νομοθετικόν   Διάταγμα,  συνάθροισιν  εις  τας  ακολούθους  και  μόνον περιπτώσεις:

 

Εάν η δημοσία συνάθροισις δεν εγνωστοποιήθη προσηκόντως, κατά τα οριζόμενα εν παραγράφοις 4 και 5 του άρθρου 3 του παρόντος,  ή  εάν πραγματοποιήται   κατά   παράβασιν   ουσιωδών   όρων   της   γενομένης γνωστοποιήσεως.

 

 

Άρθρο 9 παρ. 1δΗ διάλυση δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης που βρίσκεται σε εξέλιξη δύναται να διαταχθεί, εάν:

 

πραγματοποιείται χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3, με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρ. 3 του ιδίου άρθρου.

 

2.ΑπαγόρευσηΣυνάθροισης Άρθρο 6 παρ. 1Γνωστοποιηθείσης κατά το άρθρον  3  παράγραφοι  4  και  5  του παρόντος  δημοσίας  συναθροίσεως εν υπαίθρω, η αστυνομική αρχή δύναται να απαγορεύση ταύτην, εάν ήθελε  κρίνει,  μετ`  έρευναν,  ότι  εκ  της πραγματοποιήσεως  αυτής  επίκειται κίνδυνος διά την δημοσίαν τάξιν και ασφάλειαν, μη δυνάμενος να αποτραπή δι` ηπιωτέρων αστυνομικών μέτρων.

Άρθρο 6 παρ. 4

Αντί  της  πλήρους  απαγορεύσεως  δύναται,  δι` ητιολογημένης αποφάσεως της αρμοδίας  αστυνομικής  διά  την  απαγόρευσιν  αρχής,  να επιτραπή  η  συνάθροισις  υπό  όρους,  ως η μετάθεσις του χρόνου ή του τόπου της συναθροίσεως ή υπό άλλους ειδικούς  περιορισμούς  πέραν  των υπό του παρόντος οριζομένων.

 

Άρθρο 7 παρ. 1αΕπικείμενη δημόσια υπαίθρια συνάθροιση μπορεί να απαγορευθεί αν:

 

επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια, λόγω ιδιαιτέρως πιθανής διάπραξης σοβαρών εγκλημάτων , ιδίως, κατά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας, της ιδιοκτησίας και της πολιτειακής εξουσίας.

 

Άρθρο 7 παρ. 2

Στις περ. β) και γ) της παρ. 1 η αρμόδια αστυνομική ή λιμενική αρχή σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 δύναται να υποδεικνύει ενδεικτικά, ως εναλλακτικές επιλογές, άλλες περιοχές, κατάλληλες για την πραγματοποίηση της συνάθροισης.

3.ΣυνεργασίαΟργανωτή

Αρχών

Άρθρον 4 παρ. 5Ο  πρόεδρος  της  δημοσίας  συναθροίσεως  και  τα  μέλη  της ορισθείσης τυχόν οργανωτικής επιτροπής οφείλουν  να  παρίστανται  καθ` όλην  την  διάρκειαν  της  συναθροίσεως.   Ο  πρόεδρος και τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής υποχρεούνται  να  μεριμνούν  διά  την  κανονικήν διεξαγωγήν  της  συναναθροίσεως,  ως και διά την τήρησιν των διατάξεων του παρόντος και  των  κειμένων  νόμων,  λαμβάνοντες  πρός  τούτο  παν πρόσφορον  μέτρον  και  δικαιούμενοι να επικαλώνται την παρέμβασιν της Αστυνομίας. Δικαιούνται πρός τούτοις να διακόψουν την συνάθροισιν  και να  επαναλάβουν ταύτην εντός πάντοτε του ορισθέντος χρόνου αυτής ή και να κηρύξουν την λήξιν ταύτης ανά πάσαν στιγμήν.

 

          Άρθρο 4Ο οργανωτής της συνάθροισης υποχρεούται να μεριμνά για την ομαλή διεξαγωγή της λαμβάνοντας κάθε αναγκαίο και πρόσφορο μέτρο. Ιδίως, ο οργανωτής της συνάθροισης:

α. συνεργάζεται άμεσα με την αρμόδια αστυνομική ή λιμενική αρχή και ιδίως με τον Αστυνομικό ή Λιμενικό Διαμεσολαβητή και συμμορφώνεται στις υποδείξεις τους παρέχοντας τη συνδρομή του στην προσπάθεια για την τήρηση της τάξης και την ομαλή πραγματοποίηση της συνάθροισης.

β. ενημερώνει τους μετέχοντες στη συνάθροιση για την υποχρέωσή τους να μη φέρουν και χρησιμοποιούν αντικείμενα πρόσφορα για την άσκηση βίας και ζητά την παρέμβαση της αρμόδιας αστυνομικής ή λιμενικής αρχής για την απομάκρυνση ατόμων που φέρουν τέτοια αντικείμενα,

γ. ορίζει επαρκή αριθμό ατόμων, τα οποία παρέχουν συνδρομή στην περιφρούρηση της συνάθροισης.

 

4.Ευθύνη Οργανωτή Άρθρο 4 παρ. 5Ο πρόεδρος της δημοσίας συναθροίσεως , τα μέλη της  ορισθείσης τυχόν  υπ`  αυτού  οργανωτικής  επιτροπής,  ως  και  οι  ομιληταί  της συναθροίσεως, υπέχουν πάσας τας κατά  το  παρόν  Νομοθετικόν  Διάταγμα υποχρεώσεις  και  ευθύνας.   Προκειμένου  περί  δημοσίας  συναθροίσεως διοργανουμένης υπό νομικού προσώπου ή ενώσεως προσώπων τας υποχρεώσεις και  ευθύνας  ταύτας  υπέχουν  ομοίως  και  τα  συμπράξαντα  μέλη  των διοικητικών αυτών συμβουλίων.

 

Άρθρο 13 παρ. 4Ο οργανωτής δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας από τους συμμετέχοντες στη δημόσια υπαίθρια συνάθροιση.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*