Τελικά ποιος Κοντονής έχει δίκιο; Πώς αντιμετωπίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ τις καταγγελίες – Αχτσιόγλου: Παραποιήσεις, αντιφάσεις και προπαγανδιστικά τρικ από το υπ. Οικονομικών

Σταύρος Κοντονής: Ποιος είναι ο νέος Υφυπουργός Αθλητισμού

Ατάραχοι για το περιεχόμενο των καταγγελιών του αλλά με έκδηλη οργή  αντιμετωπίζουν στο ΣΥΡΙΖΑ τον Σταύρο Κοντονή.

  • Δεν είναι τόσο τα ρητορικά σχήματα του πρώην υπουργού δικαιοσύνης με χαρακτηρισμούς, όπως «ντροπή και όνειδος», που ενοχλούν την Κουμουνδούρου, όσο το γεγονός ότι ο πρώην υπουργός μεταχρονολογημένα επιχειρεί να στηρίξει, όπως σημειώνουν, ένα αφήγημα περί αλλαγής του αδικήματος της δωροδοκίας από κακούργημα σε πλημμέλημα προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα μέσα από την αλλαγή του Ποινικού Κώδικα, που ψηφίστηκε βεβιασμένα, όπως υποστηρίζει σήμερα ο κ. Κοντονής  παραμονές των εκλογών του 2019.

Στον εισαγγελέα όπου κατέθεσε ο κ. Κοντονής μίλησε, όπως ο ίδιος υποστήριξε μπροστά στις κάμερες, για συγκεκριμένη υπόθεση που εκκρεμούσε στη Δικαιοσύνη εκείνη την περίοδο.

Ανυπόληπτος για το ΣΥΡΙΖΑ

Για το ΣΥΡΙΖΑ αντί άλλης απάντησης αρκεί όπως λένε να δει κάποιος το απόσπασμα της ομιλίας του στο κλείσιμο της ομιλίας του τον Ιούνιο του 2019 όταν ψηφιζόταν ο νέος ΠΚ.

  • «Τα σχέδια που έχουμε μπροστά μας είναι εμβληματικά και απολύτως θετικά…. Η σημερινή συνεδρίαση της Βουλής έχει ιστορική σημασία…  είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας κάνει περήφανους. Σας καλώ να υπερψηφίσουμε» έκλεινε την  τοποθέτησή του χειροκροτούμενος από τους πρώην συναδέλφους του στο ΣΥΡΙΖΑ.

Βέβαια ο κ. Κοντονής στην ίδια ομιλία φωτογράφιζε από τότε συμφέροντα χρεώνοντάς τα όμως στους αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ. Απευθυνόμενος τότε στην κυβέρνηση την καλούσε να μεταθέσει την εφαρμογή του νέου ΠΚ για το Φθινόπωρο γιατί όπως έλεγε «δεν έχουμε κανένα λόγο να δίνουμε όπλα στους αντιπάλους μας να εφευρίσκουν λόγους να καλύπτουν τις δικές τους ανομίες».

  • Το ερώτημα όμως είναι τελικά ποιος Κοντονής έχει δίκιο;
  • Εκείνος του 2019 ή ο σημερινός;
  • Ποιος ήθελε να εξυπηρετήσει συμφέροντα τελικά;

Τα ερωτήματα αυτά μένει να απαντηθούν μέσα από τη δικαστική διερεύνηση, αλλά ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ πήρε ήδη θέση κατηγορώντας τον κ. Κοντονή ως αχθοφόρο πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων καλώντας παράλληλα τη Δικαιοσύνη να βάλει τέλος στην ποινικοποίηση της νομοθέτησης.

Διόλου τυχαία ο κ. Κοντονής μετά τη δίωρη κατάθεσή του στον εισαγγελέα στο ίδιο ερώτημα ευχήθηκε «η εισαγγελική έρευνα να μην ανοίξει πέρα από τις πολιτικές και κεφάλαιο με ποινικές ευθύνες».

Ταυτίστηκε με τη ΝΔ

Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή μιλά για ταύτιση Κοντονή – Μεγάρου Μαξίμου.

Μια ταύτιση που αρχίζει να εκδηλώνεται ξαφνικά τον Οκτώβριο παραμονές της απόφασης για τη ΧΑ, όταν ο κ. Κοντονής θα στήσει με τις δηλώσεις το αφήγημα της ΝΔ ότι τα ηγετικά στελέχη της εγκληματικής οργάνωσης θα έπεφταν στα μαλακά εξαιτίας της αλλαγής των πολύ ηπιότερων ποινών που προβλέπει ο νέος ΠΚ.

Η διαγραφή του ήταν αναπόφευκτη. Τι κι αν μόλις δυο μήνες πριν συνόδευε σε περιοδεία στην περιφέρειά του τον Αλέξη Τσίπρα.

Περί δωροδοκίας

Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση την οποία κάνουν άνθρωποι με γνώση των διατάξεων είναι ότι και επί της ουσίας η καταγγελία του κ. Κοντονή δεν έχει βάση για το αδίκημα της δωροδοκίας. Μάλιστα οι ίδιοι άνθρωποι επιμένουν ότι ο πρώην υπουργός το γνωρίζει αυτό καθώς ήταν εκείνος ο οποίος μετά από τρεις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές – 2010, 2014,2015 – συγκρότησε την επιτροπή τελικής διαμόρφωσης των κωδίκων.

  • Το αδίκημα της δωροδοκίας- δωροληψίας παραμένει κακούργημα για Δικαστές και πολιτικά πρόσωπα. Στον ιδιωτικό τομέα παραμένει πλημμέλημα και για τους δημόσιους υπαλλήλους κακούργημα αν η δωροληψία παραβαίνει τα καθήκοντά τους.

Η λογική σύμφωνα με πληροφορίες είναι ότι αυτός που χρηματίζεται πρέπει να τιμωρείται αυστηρότερα από αυτόν που χρηματίζει και είναι μια λογική που ήρθε μέσω της μόνιμης αντιπροσωπείας της χώρας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος ήταν εκεί

Όποιος θυμάται εκείνη τη συνεδρίαση της ολομέλειας θα τη θυμάται όχι για τον ΠΚ, αλλά γιατί στις 6 Ιουνίου του 2019 ήταν η συζήτηση στην ολομέλεια με την οποία ο Ευάγγελος Βενιζέλος έκλεισε τη μακρόχρονη  κοινοβουλευτική του διαδρομή.

Ο πρώην αντιπρόεδρος της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ως Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ξεκαθάρισε από την αρχή της ομιλίας τους ότι ήταν ευτυχής που θα έκλεινε σε μια τέτοια συζήτηση την κοινοβουλευτική του παρουσία χαιρετίζοντας την εμβληματική αλλαγή του ΠΚ και ευχαριστώντας για τη δουλειά τους δασκάλους και μαθητές του που κατέληξαν στην πρότασή τους αυτή.

Αχτσιόγλου: Παραποιήσεις, αντιφάσεις και προπαγανδιστικά τρικ από το υπ. Οικονομικών

“Με εξόφθαλμες παραποιήσεις και έκδηλες αντιφάσεις το υπουργείο Οικονομικών επιχείρησε ανεπιτυχώς να στήσει μια απάντηση, για να επιτεθεί στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την επανεκκίνηση της οικονομίας και να κάνει αντιπολίτευση με κλισέ”, υπογραμμίζει η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου σε σημερινή της ανακοίνωση.

“Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό. Αυτό το έχουμε συνηθίσει. Το χειρότερο είναι ότι αρνείται ευθέως την κοινωνική πραγματικότητα, αρνείται (!) ότι υπάρχει πρόβλημα υπερχρέωσης των νοικοκυριών, αρνείται ότι υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προσβάλλοντας τελικά ευθέως τη συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας που αγωνιά”, προσθέτει και απαντά στην κριτική του υπουργείου Οικονομικών, απαριθμώντας τέσσερα σημεία.

Αναλυτικά οι απαντήσεις της Ε. Αχτσιόγλου:

“1. Με την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών, η κυβέρνηση κατέστησε σαφές ότι:

– Απορρίπτει τη ρύθμιση χρεών με κούρεμα οφειλής για νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

– Απορρίπτει τη στήριξη των θέσεων και των σχέσεων εργασίας σηκώνοντας τα χέρια ψηλά μπροστά σε νέο κύμα ανεργίας και φτωχοποίησης.

– Απορρίπτει την ουσιαστική ενίσχυση της ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

– Επιμένει στον πτωχευτικό της νόμο που οδηγεί σε μαζικές πτωχεύσεις νοικοκυριών, εκκαθάριση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δημεύει λαϊκές περιουσίες και την πρώτη κατοικία.

2. Σε ό,τι αφορά τα χρέη της πανδημίας το Υπουργείο Οικονομικών προβαίνει σε μια πρόδηλη λαθροχειρία εντός της ανακοίνωσής του. Υποστηρίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ψεύδεται ότι τα χρέη της πανδημίας προς Δημόσιο και Τράπεζες είναι 17 δισ., διότι τα νέα χρέη προς την Εφορία (και μόνο) είναι 5,1 δισ. μέχρι το τέλος του 2020. Αφαιρεί δηλαδή σκοπίμως από την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ τις τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία, για να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ και να παρουσιάσει τεχνητά μειωμένο το πρόβλημα. Η αλήθεια είναι ότι τα νέα χρέη που δημιουργήθηκαν στην πανδημία μέχρι τέλος του 2020 είναι 17 δισ., 10 προς τις Τράπεζες (όπως έχει επισήμως επιβεβαιώσει η ΤτΕ) και 7 δισ. προς το Δημόσιο. Ας ξανακοιτάξει λοιπόν τα δεδομένα και την ανακοίνωσή του.

3. Τα μέτρα ρευστότητας που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ και τα υποτιθέμενα “λάθη” που εντοπίζει το Υπουργείο Οικονομικών στην κοστολόγησή τους:

– Με εξόφθαλμη παραποίηση το Υπουργείο Οικονομικών πολλαπλασιάζει το κόστος του μέτρου της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών, λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν διευκρίνισε ότι το μέτρο αφορά πληττόμενους, και διαψεύδοντας τα νούμερα που το ίδιο δίνει ακόμη και στην τωρινή απάντησή του. Δεδομένου ότι τα έσοδα από τις εισφορές είναι όπως παραδέχεται και το Υπουργείο Οικονομικών περί τα 1 δισ./μήνα για 2,1 εκατ. εργαζομένους, και οι εργαζόμενοι σε αναστολή είναι περίπου 600.000, το κόστος της κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών από το κράτος για 6 μήνες κυμαίνεται στην περιοχή του 1,5 δισ. και όχι στα 4 δισ. όπως λέει, κι αυτό είναι το ακραίο σενάριο καθώς οι εργαζόμενοι σε αναστολή είναι πρωτίστως οι χαμηλόμισθοι και όχι τα καλύτερα αμειβόμενα στελέχη που συνεχίζουν να εργάζονται κανονικά. Εκτός και αν υπολογίζει τις ασφαλιστικές εισφορές για μισθούς τύπου Φουρθιώτη και χάνει το μέτρημα…

– Το κόστος από τη μη επιστροφή της επιστρεπτέας προκαταβολής αφορά το 50% των ποσών που μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί, δηλαδή των 6,7 δισ., αφού το Υπουργείο αποφάσισε εσχάτως ότι το 50% δεν επιστρέφεται και στους πρώτους κύκλους της. ‘Αρα ο υπολογισμός του κόστους με βάση τα μέχρι σήμερα καταβληθέντα είναι ορθός.

– Σε ό,τι αφορά το μέτρο του ΣΥΡΙΖΑ για την κάλυψη τμήματος αγορών επιχειρήσεων, το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε μια μεγάλη αντίφαση. Ή η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ «αντιγράφει» το θετικό όψιμο μέτρο της κυβέρνησης για την εστίαση που η ίδια το κοστολόγησε στα 300 εκατ., και άρα η εφαρμογή παρόμοιων μέτρων σε περισσότερους κλάδους όπως το λιανεμπόριο διπλασιάζει το κόστος του και είναι ρεαλιστική και θετική πρόταση, ή το μέτρο της κυβέρνησης είναι ψίχουλα που δεν ανταποκρίνεται σε καμία ανάγκη και άρα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το διπλάσιο ποσό και πάλι κάτι καλύτερο θα εξασφαλίζει. Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα σχεδιασμό για το πώς θα λειτουργήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αντιδρά ανερμάτιστα σε όποιον δεν την χειροκροτεί.

– Σε ό,τι αφορά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για ρύθμιση οφειλών στις ΔΕΚΟ, το Υπουργείο Οικονομικών επιλέγει απλά να τη χλευάσει με εξυπνακισμούς όταν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού, νερού και τηλεφώνου, βρισκόμενες αντιμέτωπες με διακοπή παροχής υπηρεσιών.

Υποθέτουμε ωστόσο ότι εφόσον το Υπουργείο Οικονομικών επέλεξε να σχολιάσει μόλις τις 4 από τις 9 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση της ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τις υπόλοιπες (μείωση ΦΠΑ εστίασης, διαγραφή τέλους επιτηδεύματος κ.λπ.) τις αποδέχεται και αναμένουμε να τις εφαρμόσει εντός των επόμενων ημερών.

4. Αναφορικά με τον πτωχευτικό κώδικα:

Το Υπουργείο Οικονομικών υπερασπίζεται για μια ακόμη φορά τον ακραία αντικοινωνικό νόμο της κυβέρνησης, που ως μόνη προτεραιότητα έχει τη ρευστοποίηση των περιουσιών των πολιτών που χρωστούν, τον νόμο με το οποίο πτωχεύουν οι πάντες, οι μισθωτοί, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι συνταξιούχοι, τα νοικοκυριά, όπως πτωχεύει μια μεγάλη επιχείρηση, και δεν τους αφαιρεί απλώς ό,τι έχουν και δεν έχουν, αλλά και ό,τι πιθανά θα αποκτήσουν τα επόμενα χρόνια, τον νόμο με το οποίο το 81% των μικρών επιχειρήσεων που αυτή τη στιγμή ασφυκτιούν οδηγούνται σε αυτόματη πτώχευση, τον νόμο που καταργεί οριζόντια και οριστικά την προστασία της πρώτης κατοικίας για όλους: μεσαία τάξη, λαϊκά νοικοκυριά, ευάλωτους πολίτες. Και επιχειρεί να τον παρουσιάσει και ως «κοινωνικό», μάλλον με την ίδια αντίληψη που και ο κ. Χατζηδάκης προσπαθεί να μας πείσει ότι η 10ωρη εργασία είναι υπέρ του εργαζόμενου…

Με ένα, δε, εντελώς στρεψόδικο επιχείρημα, το Υπουργείο Οικονομικών ισχυρίζεται ότι ο νόμος ήρθε για να εναρμονίσει τον κώδικα με την ευρωπαϊκή οδηγία, όταν ο πτωχευτικός κώδικας είχε ήδη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εναρμονιστεί με τις βασικές προβλέψεις της και ως γνωστόν η εναρμόνιση με κατευθύνσεις οδηγίας δεν γίνεται με μόνο έναν τρόπο. Απλώς η ΝΔ επιθυμεί έναν νόμο με τον οποίο πτωχεύουν οι πάντες και παραδίδει την αρμοδιότητα «λύσης» του προβλήματος του ιδιωτικού χρέους στις τράπεζες, και μετά τα ρίχνει στην οδηγία (που τίποτε τέτοιο δεν προβλέπει) για να δικαιολογήσει τις επιλογές της.

Επαναλαμβάνει το γνωστό ψέμα περί χιλιάδων πλειστηριασμών επί ΣΥΡΙΖΑ, όταν κανένας πλειστηριασμός λαϊκής κύριας κατοικίας δεν έγινε επί της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μπερδεύει, δε, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τις 120 δόσεις για τα πανδημικά χρέη με τις δόσεις του πτωχευτικού κώδικα, συγκρίνοντας μήλα με πορτοκάλια. Ό,τι χρειαστεί για να κινηθεί ο μύλος της προπαγάνδας. Αποκρύπτει βέβαια ότι το «κούρεμα» χρέους στον νέο πτωχευτικό της ΝΔ γίνεται μόνο εφόσον έχει ρευστοποιηθεί όλη η περιουσία του πολίτη και έχει χάσει την πρώτη κατοικία του.

Και φυσικά διαστρεβλώνοντας την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για ένα σοβαρό και σταθερό πλαίσιο ρύθμισης των ιδιωτικών χρεών με προστασία της πρώτης κατοικίας, μιλά για χάιδεμα στρατηγικών κακοπληρωτών, αποκαλύπτοντας για ακόμη μια φορά τον τρόπο που η ΝΔ αντιμετωπίζει τους πολίτες που έχουν αντικειμενική αδυναμία πληρωμής: ως μπαταχτσήδες.

Αναφορικά με το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η ιστορία έχει καταγράψει τα 25 δισ. ευρώ ζημία που υπέστη η περιουσία του Δημοσίου την περίοδο 2010 – 2014 και όσο κι αν το επιθυμεί η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή η καταγραφή δεν αλλάζει. Το δυστύχημα είναι ότι η ιστορία της ζημίας του Δημοσίου συνεχίζεται και διευρύνεται σήμερα με σκάνδαλα όπως αυτό της Τράπεζας Πειραιώς. Βέβαια το Υπουργείο Οικονομικών στην απάντησή του δηλώνει τελικά αναρμόδιο για όλα αυτά. Προφανώς θεωρεί ότι τα χρήματα του Δημοσίου μπορεί να τα χαρίζει όπου θέλει το ΤΧΣ χωρίς η κυβέρνηση να έχει καμία ευθύνη”.

“Εν κατακλείδι θα περιμέναμε από το Υπουργείο Οικονομικών μια σοβαρότερη στάση και όχι να λειτουργεί ως προπαγανδιστικός μηχανισμός της κυβέρνησης”, καταλήγει η ανακοίνωση της Ε. Αχτσιόγλου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*