Τέσσερα  ποιήματα  της Γεωργίας Ντάγκλας Τζόνσον (Georgia Douglas Johnson, 1880-1966)

Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο georgia douglas johnson, 1880-1966)
Αποτέλεσμα εικόνας για foτο Γεωργίας Ντάγκλας Τζόνσον (Georgia Douglas Johnson, 1880-1966)

Οι γερασμένοι νέγροι (Oldblackmen)

Ονειρεύτηκαν όπως ονειρεύονται οι νέοι

Τη δόξα, την αγάπη και τη δύναμη.

Ήλπισαν όπως ελπίζουν οι νέοι

Εκείνη την   ώρα  της ζωής τους με τον  άσπιλο ήλιο.

Είδαν όπως κι οι άλλοι

Τις φυσαλίδες τους να σκάνε στον αέρα,

Κι έμαθαν  να υπομένουν τις συνέπειες.

Σαν να μην τους ένοιαζε.

Old black men

They have dreamed as young men dream/Of glory, love and power/They have hoped as youth will hope/Of life’s sun-minted hour.

They have seen as others saw/Their bubbles burst in air/And they have learned to live it down./As though they did not care.

Ενώ ένα μεγάλο μέρος της συγγραφικής δουλειάς της Georgia DouglasJohnson (1880-1966)  ξεπερνά τα όρια της φυλής, αρκετός χώρος του έργου  της κυριαρχείται από τις επιδιώξεις και τα όνειρα των νέγρων, όπως τόσο παραστατικά απεικονίζεται   στο παραπάνω ποίημά της.

 

Απόγνωση (Despair)

Οι κουρτίνες του λυκόφωτος είναι τραβηγμένες προς στη δύση

Και οι εσπερινοί  γοητεία στον αέρα,

Ενώ εγώ, μέσα απ’ τον χωρίς φύλλα  και γιρλάντες δρόμο μου

Μόλις σταματώ  στις πύλες της απελπισίας.

Αντίο στις ελπίδες που ποτέ δεν εκπληρώθηκαν,

Αντίο στα τρυφερά όνειρα που απέτυχαν,

Αντίο στο νεκρό μου που δεν   γεννήθηκε,

Αντίο στο πλοίο της αγάπης που ποτέ δεν απέπλευσε.

Despair

The curtains of twilight are drawn in the west/And vespers are sweet on the air/While I, through my leafless, ungarlanded way/But pause at the gates of despair.

Good-bye to the hopes that were never fulfilled/Good-bye to the fond dreams that failed/Good-bye to my dead that has never been born/Good-bye to love’s ship that ne’er sailed.

 

Ηκαρδιάμιαςγυναίκας (The heart of a woman)

Η καρδιά μιας γυναίκας βαδίζει  εμπρός με την αυγή,

Σαν μοναχικό πουλί, φτερουγίζει απαλά, τόσο ανήσυχα,

Μακριά απ’ τους πυργίσκους και τις κοιλάδες της ζωής  περιπλανιέται

Στον απόηχο εκείνου του αντίλαλου που η καρδιά καλεί το σπίτι.

Η καρδιά μιας γυναίκας υποχωρεί με τη νύχτα,

Και μπαίνει σε κάποιο ξένο κλουβί στο χάλι του,

Και προσπαθεί να ξεχάσει ότι  ονειρεύτηκε απ’ τα αστέρια

Ενώ σπάζει, διαλύεται, θραύεται στον τοίχο του καταφύγιου

The heart of a woman

The heart of a woman goes forth with the dawn/ As a lone bird, soft winging, so restlessly on/Afar o’er life’s turrets and vales does it roam/ In the wake of those echoes the heart calls home.

The heart of a woman falls back with the night/ And enters some alien cage in its plight/And tries to forget it has dreamed of the stars/ While it breaks, breaks, breaks on the sheltering bars

 

Ο μικρός γιος (Littleson)

Ακόμα και η ακμή της θλίψης μου,

Ο άξονας της υπερηφάνειας μου,

Η παρηγοριά μου, και η ελπίδα μου

Καθυστέρησαν, αλλά δεν απαρνήθηκαν.

Η ουσία από το κάθε μου όνειρο,

Ο γρίφος από το χάλι μου,

Ακόμα και ο  μεστός  κόσμος

Σε αναταραχή και ηδονή.

Little son

The very acme of my woe/ The pivot of my pride/My consolation, and my hope/Deferred, but not denied.

The substance of my every dream/ The riddle of my plight/The very world epitomized/In turmoil and delight.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο georgia douglas johnson, 1880-1966)

Γεννημένη στην Ατλάντα της Γεωργίας, η Georgia Douglas Johnson (1880-1966) έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στην  Ουάσιγκτον, αλλά έλαβε μέρος, με τον δικό της τρόπο φυσικά, σε αυτό που έλαβε σάρκα και οστά  και έμεινε γνωστό ως Αναγέννηση  του Χάρλεμ. Παρά το γεγονός ότι δημοσίευσε το έτος 1916, όταν ήταν δηλαδή τριάντα έξι ετών, η πορεία της υπήρξε εντυπωσιακή. Διαβάζοντας την βιογραφία της, παρατηρούμε τις πολυποίκιλες δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι αφροαμερικανίδες γυναίκες συγγραφείς κατά το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Μας άφησε φεύγοντας τις ποιητικές συλλογές ‘The Heart of a Woman’ (1918), ‘Bronze’ (1922), ‘An Autumn Love Cycle’ (1928), και  ‘Share My World’ (1962).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*