Σχολεία: Με 6000 κενά οι 2500 προσλήψεις της Γ’ φάσης δεν φτάνουν ούτε για τα βασικά — Ακρίβεια: 5η στην Ευρώπη και 10η στον κόσμο η Ελλάδα στο κόστος των υγρών καυσίμων!

Δημοτικό σχολείο

Η Γ’ φάση προσλήψεων των αναπληρωτών πιθανότατα δεν θα δώσει λύσει στα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν προκαλέσει τα κενά και οι συγχωνεύσεις τμημάτων.

Θεωρητικά η Γ’ φάση των προσλήψεων των αναπληρωτών θα καλύψουν τα κενά που υπάρχουν από την αρχή της σχολικής σεζόν στα σχολεία όλης της χώρας.

Πρακτικά, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Υπουργείο θα καλύψει μόνο το 1/3 των κενών τα οποία υπολογίζονται (στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια) σε περίπου 6000. Και αυτό γιατί αναμένεται να προσληφθούν μόλις 2500 εκπαιδευτικοί.

Με αυτόν τον αριθμό όχι μόνο δεν καλύπτονται τα κενά, αλλά οι συγχωνεύσεις τμημάτων (κατά πληροφορίες έχουν ξεπεράσει τις 1000 σ’ όλη την Ελλάδα) θα συνεχιστούν έτσι ώστε το Υπουργείο να πείσει ότι όλα βαίνουν καλώς.

Παράλληλα, λόγω των συγχωνεύσεων που γίνονται άκριτα και “τυφλά” προκύπτουν εξοργιστικά φαινόμενα όπως αυτό στο 1ο δημοτικό σχολείο της Μύρινας στη Λήμνο στο οποίο τα παιδιά της έκτης δημοτικού άλλαξαν για τέταρτη φορά δάσκαλα μέσα σε πέντε εβδομάδες.

Ενδιαφέρον θα έχει επίσης να δούμε αν θα καλυφθούν τα κενά σε σχολικούς νοσηλευτές τα οποία έχει αναδείξει σε σειρά από ρεπορτάζ το NEWS 24/7. Το Υπουργείο είναι ενήμερο για τα κενά, έχει λάβει ουκ ολίγες επιστολές διαμαρτυρίας αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει λύση.

Ετσι, παιδιά με διαβήτη, επιληψία και άλλες σοβαρές ασθένειες παραμένουν ακάλυπτα κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στη σχολική μονάδα με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία τους.

Νίκος Γιαννόπουλος

 

Ακρίβεια: 5η στην Ευρώπη και 10η στον κόσμο η Ελλάδα στο κόστος των υγρών καυσίμων! «Πληγή» οι «πειραγμένες» αντλίες

Ακρίβεια: 5η στην Ευρώπη και 10η στον κόσμο η Ελλάδα στο κόστος των υγρών καυσίμων! «Πληγή» οι «πειραγμένες» αντλίες

«Πληγή» οι «πειραγμένες» αντλίες

Η ακρίβεια… σφυροκοπά το ελληνικό νοικοκυριό κι αυτό που συμβαίνει ειδικά με τα υγρά καύσιμα είναι ασύλληπτο κι ας… (θέλει να) δείχνει ψύχραιμος και καθησυχαστικός ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Αν αφήσουμε στην άκρη τις φαιδρότητες του Άδωνι Γεωργιάδη –βλέπε την χυδαία προκλητική δήλωση «οι καταναλωτές ξοδεύουν, άρα έχουν»– υπάρχει και η… υποτίθεται σοβαρή και ψύχραιμη προσέγγιση του υπουργού Ανάπτυξης που λέει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί πως η ακρίβεια… δεν έχει έρθει ακόμα.

Βεβαίως οι καταναλωτές δεν ξέρουν αν πρέπει να κλάψουν ή να γελάσουν όταν τα ακούν αυτά, αφού ήδη νιώθουν στο «πετσί τους» -και κυρίως στην τσέπη τους- πως η ακρίβεια όχι μόνο έχει έρθει, αλλά… σφυροκοπά.

Το παράδειγμα για το οποίο σας έχει ήδη ενημερώσει ο eretikos.gr, είναι ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης: Επιχείρηση αρτοποιίας που πλήρωσε πέρσι τον Σεπτέμβριο μηνιαίο λογαριασμό ρεύματος 866 ευρώ για κατανάλωση 5.641 KW, φέτος για τον ίδιο μήνα και την ίδια κατανάλωση κλήθηκε να πληρώσει 1364 ευρώ! Η διαφορά δεν είναι τίποτα άλλο, από τη ρήτρα αναπροσαρμογής στο ρεύμα λόγω των διεθνών αυξήσεων!

Μέσα σε όλα αυτά, έρχονται και τα εξής στοιχεία που απεικονίζονται σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον γράφημα του JoDi, που δείχνει πως η Ελλάδα στα μέσα Οκτώβρη κατατάσσεται ως πέμπτη ακριβότερη χώρα στην Ε.Ε. (!) στο ύψος των τιμών των υγρών καυσίμων (1,75 το λίτρο)!

 Ακρίβεια: 30% «καπέλο» σε προϊόντα λόγω αύξησης της τιμής ρεύματος! Παραδείγματα που… σηκώνουν την τρίχα

Χαρακτηριστικό επίσης είναι πως στο σύνολο των 170 χωρών του κόσμου, που εξετάζονται στην έρευνα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 10η θέση στις χώρες με την ακριβότερη βενζίνη!

Δείτε το γράφημα για την ακρίβεια στα καύσιμα στην Ελλάδα

ακρίβεια

Ο πίνακας με τα στοιχεία από όλες τις χώρες του κόσμου έχει ως εξής (18 Οκτώβρη 2021):

Χώρα Μέσο κόστος βενζίνης (1L)
Hong Kong 2,26
Netherlands 1,94
Norway 1,91
Central African Rep. 1,83
Denmark 1,81
Finland 1,78
Sweden 1,77
Israel 1,77
Iceland 1,76
Greece 1,75
Italy 1,74
Monaco 1,74
Portugal 1,72
Barbados 1,69
Liechtenstein 1,67
United Kingdom 1,67
Germany 1,66
France 1,64
Belgium 1,64
SanMarino 1,61
Mayotte 1,60
Ireland 1,59
New Zealand 1,59
Singapore 1,58
Switzerland 1,58
Estonia 1,54
Slovakia 1,49
Spain 1,49
Latvia 1,48
Luxembourg 1,48
Yemen 1,46
Wallis and Futuna 1,45
Croatia 1,44
Albania 1,44
Montenegro 1,43
Czechia 1,41
Serbia 1,41
Lithuania 1,40
Austria 1,40
Uruguay 1,39
Hungary 1,36
Slovenia 1,34
Malta 1,34
Cyprus 1,33
Belize 1,33
Lebanon 1,31
Andorra 1,30
Seychelles 1,29
Jordan 1,29
Poland 1,28
Zimbabwe 1,28
SouthKorea 1,28
Romania 1,28
Northern Macedonia 1,24
CapeVerde 1,23
India 1,22
Malawi 1,21
Japan 1,21
Bosnia&Herz. 1,21
Bahamas 1,20
CaymanIslands 1,19
Senegal 1,18
Bulgaria 1,17
Laos 1,16
Canada 1,14
Grenada 1,14
Aruba 1,12
Curacao 1,09
Jamaica 1,09
Dominican Republic 1,07
Moldova 1,07
Philippines 1,06
SouthAfrica 1,05
China 1,05
Chile 1,04
Burundi 1,03
Cuba 1,03
Fiji 1,03
Australia 1,03
Mali 1,03
Kenya 1,02
Mauritius 1,02
Cambodia 1,01
Ukraine 1,01
Thailand 1,01
Nicaragua 1,01
CostaRica 1,01
Uganda 1,01
Morocco 1,00
Rwanda 0,99
Brazil 0,99
Saint Lucia 0,98
Peru 0,98
Paraguay 0,98
Honduras 0,98
Cameroon 0,96
Taiwan 0,95
Ghana 0,94
Ivory Coast 0,94
Burkina Faso 0,94
Mexico 0,94
Bhutan 0,93
Nepal 0,93
Gabon 0,92
Tanzania 0,91
Lesotho 0,91
Zambia 0,90
Bangladesh 0,90
Madagascar 0,90
Guinea 0,89
El Salvador 0,88
Guatemala 0,88
Vietnam 0,88
Georgia 0,86
Mongolia 0,86
DR Congo 0,85
Namibia 0,85
Puerto Rico 0,85
Botswana 0,84
Mozambique 0,84
Argentina 0,84
USA 0,84
Guyana 0,82
Sierra Leone 0,81
Panama 0,80
Benin 0,79
Sri Lanka 0,79
Dominica 0,79
Chad 0,79
Swaziland 0,78
Togo 0,77
Turkey 0,74
Belarus 0,74
Burma 0,73
Trinidad & Tobago 0,73
Uzbekistan 0,71
Liberia 0,70
Pakistan 0,69
Indonesia 0,69
Suriname 0,64
Tunisia 0,64
Kyrgyzstan 0,63
Afghanistan 0,62
Russia 0,61
Sudan 0,59
United Arab Emirates 0,58
Ecuador 0,57
Oman 0,54
Saudi Arabia 0,54
Colombia 0,53
Azerbaijan 0,51
Egypt 0,51
Qatar 0,49
Bolivia 0,47
Bahrain 0,46
Haiti 0,46
Iraq 0,44
Malaysia 0,42
Kazakhstan 0,40
Ethiopia 0,40
Turkmenistan 0,38
Nigeria 0,35
Kuwait 0,30
Algeria 0,29
Angola 0,23
Syria 0,20
Iran 0,05
Venezuela 0,03

Καύσιμα: «Ματώνουν» καταναλωτές και δημόσιο οι «πειραγμένες» αντλίες

Εν τω μεταξύ, στα 50-90 εκατ. ευρώ ετησίως εκτιμάται η απώλεια των καταναλωτών από τις ελλιπείς παραδόσεις καυσίμων σε πρατήρια με “πειραγμένες” αντλίες, ενώ άλλα 100-150 εκατ. ευρώ είναι η απώλεια εσόδων του Δημοσίου από την παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία).

Τις εκτιμήσεις αυτές ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, Γιάννης Αληγιζάκης, σε συνέντευξη Τύπου για την πορεία του κλάδου των καυσίμων, τονίζοντας παράλληλα ότι ενώ έχουν γίνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, και υφίσταται βούληση εκ μέρους της Πολιτείας, ωστόσο η παραβατικότητα παραμένει διαχρονικό πρόβλημα καθώς οι “επιτήδειοι” εφευρίσκουν νέους τρόπους παράκαμψης της νομοθεσίας. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, η παραβατικότητα εμφανίζει αυξητικές τάσεις, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των ελέγχων της ΑΑΔΕ που εντοπίζει παράνομες δεξαμενές με χημικές ουσίες που αναμειγνύονται με τα καύσιμα.

Ο ΣΕΕΠΕ υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με την ΑΑΔΕ με στόχο την πιστοποίηση και ορθή λειτουργία των συστημάτων ελέγχου των εισροών – εκροών στα πρατήρια, τα οποία έχουν τοποθετηθεί από το 2010 αλλά δεν είναι πλήρως λειτουργικά. Στις προτάσεις του ΣΕΕΠΕ περιλαμβάνεται ακόμη η υπογραφή των αποφάσεων για επέκταση των συστημάτων αυτών σε όλες τις δεξαμενές (ΚΤΕΛ, εργοτάξια κλπ.), ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, επίσπευση των δικαστικών αποφάσεων, σφράγιση των πρατηρίων στα οποία εντοπίζονται παραβάσεις, μεταφορά των κλιμακίων ελέγχου (ΚΕΔΑΚ) στην ΑΑΔΕ και ορισμό της Αρχής ως συντονιστή με αποφασιστικές αρμοδιότητες για την ολοκλήρωση του έργου.

βενζίνη ακρίβεια καύσιμα

Φωτογραφία αρχείου: Eurokinissi

Μειωμένη κατά 41 % η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης

Σε σχέση με την πορεία της αγοράς, τονίστηκε ότι το πρώτο τετράμηνο του έτους καταγράφηκε μείωση λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν αλλά στη συνέχεια η άρση τους και η καλή τουριστική σεζόν έφεραν θετικό πρόσημο. Συνολικά, στο 8μηνο η αγορά καυσίμων εμφανίζει πτώση 7 %, αν και τα καύσιμα κίνησης κινούνται ανοδικά ( βενζίνη +2 %, πετρέλαιο κίνησης +6 %), καθώς η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης είναι μειωμένη κατά 41 %.

Ο ΣΕΕΠΕ ζητά επέκταση του επιδόματος θέρμανσης στη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών, δηλαδή να καταργηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια ή να εξαιρεθεί το 5 – 10 % των υψηλότερων εισοδημάτων, καθώς επικρατεί ανησυχία για τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης των τιμών στην καταναλωτική συμπεριφορά. Το πετρέλαιο θέρμανσης πωλείται σε τιμές 45 % ακριβότερες σε σχέση με πέρυσι, παρ’ όλα αυτά είναι για πρώτη φορά ελαφρώς φθηνότερο από το φυσικό αέριο το οποίο ακρίβηνε ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΠΕ η τιμή του φυσικού αερίου είναι 0,974 ευρώ ανά κιλοβατώρα έναντι 0,955 για το πετρέλαιο θέρμανσης.

βενζίνη ακρίβεια καύσιμα

Φωτογραφία αρχείου: Eurokinissi

Σε σχέση, τέλος, με τις Κοινοτικές Οδηγίες για τον μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2050, ο κλάδος επισημαίνει την ανάγκη να προστατευθούν οι καταναλωτές από αύξηση του κόστους καυσίμων.