
Για «οικονομικές ατασθαλίες, με την ευκαιρία των μέτρων για την αποτροπή μετάδοσης και την καταπολέμηση του κορονοϊού», επικρίνουν την κυβέρνηση 51 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση που έθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υγείας.
Μεταξύ άλλων, ρωτούν, «με βάση ποια οικονομικά στοιχεία εκτιμήθηκε ότι η κάλυψη της ζημίας των ιδιωτικών κλινικών πρέπει να ανέλθει στο διπλάσιο του ημερησίου νοσηλίου της παρ. 8 του άρθρου 21 του ΕΚΠΥ του ΕΟΠΥΥ, που προβλέπεται κατ’ εξαίρεση για τη νοσηλεία πολιτών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των τρίτων χωρών, μη μονίμων κατοίκων Ελλάδος» και «ποιες διαπραγματεύσεις μεσολάβησαν και με ποιους φορείς ή έστω διευθυντές ιδιωτικών κλινικών».
Στην ίδια ερώτηση, με πρώτους υπογράφοντες τους βουλευτές Μπέττυ Σκούφα, Ανδρέα Ξανθό, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Παύλο Πολάκη, ζητείται επίσης η κατάθεση στη Βουλή των εγγράφων και στοιχείων, «από τα οποία προκύπτει η ανάγκη αντιστοίχισης της “αποζημίωσης” ΜΕΘ των ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών με το ημερήσιο νοσήλιο της παρ. 8 του άρθρου 21 του ΕΚΠΥ του ΕΟΠΥΥ, διπλασιαζόμενο με τον συντελεστή μισθολογικού κόστους 2,09, όπως κατ’ εξαίρεση προβλέπεται στην υπ’ αριθ. 4α/οικ.105494 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’3096/2012)».
«Λεφτόδενδρα» υπάρχουν
Tα πυρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης δέχτηκε για άλλη μια φορά χθες η ενημερωτική καμπάνια των 11 εκατ. ευρώ που προωθεί η κυβέρνηση, ενώ στο στόχαστρο μπήκε και ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος εν μέσω πανδημίας φαίνεται ότι προωθεί και πρόγραμμα εκπαίδευσης του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου που διατηρεί με την ονομασία «Ελληνική Αγωγή».
Σε ό,τι αφορά την ενημερωτική καμπάνια για τον κορονοϊό, κοινοβουλευτικές πηγές του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασαν δηκτικά την απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στην ερώτηση που είχαν απευθύνει 65 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στην απάντησή αυτήν, ο κ. Πέτσας τόνιζε πως η ενημέρωση των πολιτών «δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των εργαζομένων σε αυτά», συμπληρώνοντας ότι «έχουμε ευθύνη ως οργανωμένη Πολιτεία να διαμορφώσουμε μια επαγγελματική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης».
Το σχόλιο από κοινοβουλευτικές πηγές του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για τα «λεφτόδεντρα», λέξη που είχε χρησιμοποιήσει ο κ. Πέτσας πριν από μερικές μέρες προκειμένου να αντικρούσει την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα εργασιακά μέτρα της κυβέρνησης.
«Η αλήθεια είναι μία και είναι η εξής: ότι την ώρα που η κυβέρνηση εξαγγέλλει ότι “λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν”, το ΕΣΥ δοκιμάζεται εν μέσω της πανδημίας, η κυβέρνηση δεσμεύει 11 εκατομμύρια ευρώ για “υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης”. Οχι μόνο αντιλαμβάνεται τη μάχη κατά της πανδημίας ως μια επικοινωνιακή υπόθεση, αλλά μάλιστα κατασπαταλά δημόσιους πόρους, αποκλείοντας ορισμένα μόνο ΜΜΕ από την προβολή της εν λόγω καμπάνιας, τη στιγμή μάλιστα που η ενημερωτική αυτή εκστρατεία θα μπορούσε να προβληθεί με μηδενικό κόστος», τόνιζε το σχόλιο των πηγών του ΣΥΡΙΖΑ.
Υπουργική διαφήμιση
Στο επίκεντρο της κριτικής των Αλέξη Χαρίτση και Νίκου Φίλη (εκ μέρους ΣΥΡΙΖΑ) βρέθηκε και ο Αδωνις Γεωργιάδης, με αφορμή ένα διαδραστικό πρόγραμμα κόστους πέντε ευρώ της «Ελληνικής Αγωγής» για τα Αρχαία που διαφημίζει ο υπουργός Ανάπτυξης, υποσχόμενος και «πιστοποιητικό παρακολούθησης»!
«Τελικά, αυτή η κυβέρνηση έχει κι άλλες καινοτόμες ιδέες για την εκπαίδευση και την κατάρτιση και δεν σταματά στα voucher-περίγελο για τους επιστήμονες. Μόνο που καλό θα ήταν κάποια στιγμή να κάνει ένα σεμινάριο στα μέλη της, τόσο για τα Ασυμβίβαστα που ορίζει το Σύνταγμα όσο και για τα Ορια που ορίζει η ηθική!» σχολίασε μεταξύ άλλων ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, καταλήγοντας με τη λέξη «ντροπή!». Εν συνεχεία, κριτική άσκησε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, βάζοντας στο κάδρο και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
«Περιμέναμε υπομονετικά όλη μέρα μία απάντηση από την κυβέρνηση για τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη, ο οποίος εκμεταλλεύεται την κρίση για να διαφημίσει εκπαιδευτικά προγράμματα, επί πληρωμή, της σχολής του. Οπως φαίνεται, ούτε το Σύνταγμα και το ασυμβίβαστο που προβλέπει για τους υπουργούς ούτε φυσικά η ηθική έχουν κάποια σημασία για τον κ. Γεωργιάδη», ανέφερε στη δήλωση του ο κ. Χαρίτσης, προσθέτοντας: «Ωστόσο, ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να κρύβεται. Οφείλει να απαντήσει άμεσα: Στηρίζει ή αποδοκιμάζει τις πρακτικές του υπουργού του να διαφημίζει την οικογενειακή του επιχείρηση;»