Σε πολλές ιστοσελίδες διάβαζα ότι τα καρτέλ των εταιρειών καυσίμων μάς προϊδεάζουν για ένα καλοκαίρι με «καυτές» τιμές βενζίνης
Βλέποντας -σποραδικά είναι η αλήθεια- ειδήσεις το βράδυ της Δευτέρας και αντικρίζοντας τα πρωτοσέλιδα της Τρίτης, άρχισα να αναρωτιέμαι αν τελικά στις εκλογές κατέβηκε μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ. Από τους πανηγυρισμούς για την ήττα του μέχρι τις νουθεσίες για τη γραμμή του και τις επικρίσεις για τα λάθη του, το πρώτο που μοιάζει να απασχολεί τα #ΜΜΕ107 ήταν το αποτέλεσμα και κυρίως το μέλλον του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης.
Ακόμα και ο πιο ανυποψίαστος και καλοπροαίρετος περιστασιακός καταναλωτής ειδήσεων δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί: Τελικά κρινόταν στις κάλπες πρωτίστως το μέλλον της χώρας ή το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ; Η σπουδή, η αγωνία, οι νουθεσίες των όψιμων φίλων και συμβούλων κάτι πρέπει να μας λένε. Ότι πράγματι τα δύο αυτά πράγματα είναι αλληλένδετα. Γιατί πάντα η κατάσταση της χώρας καθρεφτιζόταν στην κατάσταση της Αριστεράς. Όσο πιο αδύναμη και παθητική η Αριστερά τόσο το χειρότερο για τη χώρα.
Δεν είναι τυχαία, λοιπόν, η μανία του «καρτέλ της ενημέρωσης» να διαλύσει κάθε προοδευτική προοπτική για τη χώρα, να υλοποιήσει το όνειρο που συνοδεύει τις μέρες και τις νύχτες φανατικών ακροκεντρώων. Να στείλουν τον ΣΥΡΙΖΑ στο 3%, όπως συνηθίζουν να προπαγανδίζουν.
Χθες το πρωί, πηγαίνοντας για τον καθημερινό καφέ σε ένα κατάστημα, μέρος μιας μεγαλύτερης αλυσίδας franchise, η κοπέλα μού ζήτησε επιπλέον 10 λεπτά αντί του δίευρου που έδινα μέχρι την Κυριακή. Όταν την ρώτησα «από πότε ισχύει αυτό;», μου απάντησε «από τη Δευτέρα».
Μιλώντας με τον ιδιοκτήτη του καφέ, μου εξήγησε ότι αυτή ήταν η εντολή της μητρικής εταιρείας, που είχε ζητήσει να κρατηθούν οι τιμές μέχρι τις εκλογές και μετά να ενσωματωθεί αυτή η αύξηση του 5%, γιατί «τα κεντρικά» δε μπορούν να απορροφήσουν το κόστος των αυξήσεων. Μάλιστα μου εξήγησε ότι ανάλογες πρακτικές «αναβολής αυξήσεων» έχουν υιοθετήσει και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπου τα καρτέλ επίσης κάνουν πάρτι.
Νωρίτερα, σε πολλές ιστοσελίδες διάβαζα ότι τα καρτέλ των εταιρειών καυσίμων μάς προϊδεάζουν για ένα καλοκαίρι με «καυτές» τιμές βενζίνης. Σαν εκείνες στα 2 ευρώ, με τις οποίες ταξιδέψαμε το Πάσχα ίσως;
Αυτονόητο, λοιπόν, το συμπέρασμα. Με τόσα καρτέλ πού να μείνει χώρος για τον ΣΥΡΙΖΑ;
Κώστας Αργυρός
ΑΔΜΗΕ: Σε πλήρη λειτουργία ο δυτικός διάδρομος Πελοποννήσου
Ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα αναβαθμίσει την ενεργειακή ασφάλεια της Πελοποννήσου
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δοκιμαστική λειτουργία της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα αναβαθμίσει την ενεργειακή ασφάλεια της Πελοποννήσου και θα αποσυμφορήσει τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής.
Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου, με το οποίο η Πελοπόννησος διασυνδέεται για πρώτη φορά στο Σύστημα Υπερυψηλής Τάσης, έθεσε σε πλήρη λειτουργία ο ΑΔΜΗΕ μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμαστικής περιόδου.
Ο Διαχειριστής παρέδωσε τη νέα Γραμμή Μεταφοράς στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, παρά τα σημαντικά εμπόδια που προέκυψαν κατά την διάρκεια της κατασκευής της.
Mε γνώμονα τη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας των κατοίκων της Πελοποννήσου, ο ΑΔΜΗΕ κατέβαλε από την πρώτη στιγμή κάθε δυνατή προσπάθεια για την απεμπλοκή του σημαντικού αυτού έργου, ωριμάζοντας και προχωρώντας στο συντομότερο δυνατό χρόνο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εναλλακτικής όδευσης της νέας Γραμμής στα Καλάβρυτα.
Για να το πετύχει αυτό, χρειάστηκε να διεκπεραιώσει εκ νέου πλήθος σύνθετων και χρονοβόρων διαδικασιών (αδειοδοτήσεις, απαλλοτριώσεις, μελέτες, κατασκευή της νέας όδευσης). Επιπλέον, στη δυσμενή οικονομική συγκυρία που ακολούθησε, κυρίως λόγω της πανδημίας, ο Διαχειριστής επωμίστηκε το αυξημένο κόστος που προκάλεσε η αναγκαστική καθυστέρηση του έργου, χωρίς επιπτώσεις στην υλοποίηση του δεκαετούς επενδυτικού του προγράμματος.
Η νέα Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολης-Πάτρας-Δυτικής Στερεάς Ελλάδας είναι μία ιδιαίτερα σημαντική υποδομή για την ασφαλή ηλεκτροδότηση της Πελοποννήσου, με την οποία θα αποσυμφορηθούν τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής και θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός διάδρομος τροφοδότησης από και προς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω των Κέντρων Υπερυψηλής Τάσης Αχελώου και Διστόμου.
Ο Δυτικός Διάδρομος θα δώσει στις τοπικές θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής (φυσικού αερίου ή λιγνίτη) τη δυνατότητα να λειτουργούν έως και στη μέγιστη ισχύ τους, συμβάλλοντας έτσι στην ευστάθεια του Συστήματος και στην αποδοτικότερη λειτουργία της Αγοράς Εξισορρόπησης.
Ένα ακόμη σημαντικό όφελος του έργου είναι ότι η νέα Γραμμή Μεταφοράς 400 kV θα ισχυροποιήσει περαιτέρω και την υφιστάμενη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με τη Λακωνία.
Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου αποτελείται από εναέριες και υπόγειες Γραμμές Μεταφοράς ενώ περιλαμβάνει και το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο Υπερυψηλής Τάσης 400 kV που εγκαταστάθηκε μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου. Μέχρι σήμερα, η σύνδεση της Πελοποννήσου με το υπόλοιπο Σύστημα γινόταν αποκλειστικά με γραμμές 150 kV, μειωμένης, συνεπώς, ικανότητας μεταφοράς.
Η επέκταση και αναβάθμιση του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με τον Ανατολικό Διάδρομο που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Μεγαλόπολης με την Κόρινθο και την Αττική, με ορίζοντα το 2025.
Τα δύο έργα θα αυξήσουν δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, αναβαθμίζοντας συνολικά τη λειτουργία και την ασφάλεια του Νότιου Συστήματος, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.