Ο προαστιακός σιδηρόδρομος αναμένεται να συνδεθεί και μετά τα υπόλοιπα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής. To χρονοδιάγραμμα.
Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει το σχέδιο επέκτασης του σιδηρόδρομου στα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής, μετά φυσικά από αυτό του Πειραιά.
Το φιλόδοξο σχέδιο έχει ως στόχο τα επόμενα χρόνια να συνδεθούν αυτά τα τρία λιμάνια με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά κυρίως με το δίκτυο μεταφορών της πρωτεύουσας.
Παράλληλα, τα λιμάνια τα οποία λειτουργούν με διαφορετική στόχευση το κάθε ένα, συνδεόμενα με τον σιδηρόδρομο αποκτούν πρόσβαση στην διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών, δημιουργώντας αναπτυξιακές συνθήκες. Εκτιμάται δε πως η Αττική θα ενδυναμώσει το προφίλ της ως μεγάλος συγκοινωνιακός και εμπορευματικός κόμβος στην Νότιο-Ανατολική Ευρώπη.
Σήμερα το Λαύριο συνδέεται οδικώς μέσω της Λεωφόρου Λαυρίου με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων, η Ελευσίνα είναι στο ξεκίνημα της Ολυμπίας Οδού. Η Ραφήνα διευκολύνεται (αλλά δεν εξυπηρετείται επαρκώς) μέσω της Λεωφόρου Μαραθώνος.
Η σιδηροδρομική σύνδεση τους θα αλλάξει το τοπίο των μεταφορών και θα επιτρέψει νέες επενδύσεις. Για παράδειγμα το Λαύριο, που είναι ίσως και το πιο απομακρυσμένο είναι ένα λιμάνι με σημαντικές λιμενικές υποδομές και αποτελεί και μια ιστορική περιοχή στην βιομηχανική ιστορία της χώρας.
Η Ελευσίνα είναι ένα εμπορικό λιμάνι που βρίσκεται σε πλεονεκτική γεωγραφική θέση και μπορεί να αποτελέσει ένα νέο εμπορευματικό κόμβο, ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του Θριάσιου Πεδίου.
Το Λαύριο
Αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη οι δύο διαγωνισμοί από την ΕΡΓΟΣΕ για την σύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου. Τα δύο έργα κίνησαν το ενδιαφέρον τριών σχημάτων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ). Η Β` φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες.
Η γραμμή Κορωπί-Λαύριο μήκους περίπου 32 χιλιομέτρων θα δώσει την απαραίτητη σύνδεση στο λιμάνι του Λαυρίου που θέλει να ενισχύσει το ρόλο του σημαντικού επιβατικού και εμπορικού λιμανιού. Στα αποτελέσματα του 2021 το λιμάνι κατέγραψε δημοσιονομικό αποτέλεσμα ύψους 1,22 εκατ. ευρώ, ποσό κατά 65,4% πάνω σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2020.
Η γραμμή θα εξυπηρετήσει την αναπτυσσόμενη πληθυσμιακά περιοχή της Λαυρεωτικής και θα καλύψει τις ανάγκες για προαστιακές μεταφορές αλλά και για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς το λιμάνι του Λαυρίου. Πλεονέκτημα και η κοντινή σύνδεση με το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος που εκτιμάται σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Η Ραφήνα
Η Ραφήνα τα τελευταία αρκετά χρόνια παίζει ολοένα και πιο σημαίνοντα ρόλο στις ακτοπλοϊκές μεταφορές. Με την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού θα μπορέσει να αναπτύξει ακόμα περισσότερο την επιχειρησιακή του ικανότητα.
Ο διαγωνισμός προβλέπει δύο εναλλακτικές διαδρομές από Αεροδρόμιο και Γέρακα με στόχο να καλύψει ευρύτερα την περιοχή της Ανατολικης Αττικής.
Παράλληλα θα μπορέσει να αποσυμφορήσει την πόλη της Ραφήνας η οποία κατά την καλοκαιρινή περίοδο ασφυκτιά από την πληθώρα ι.χ. κυρίως οχημάτων από επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.
Στο τελικό τους αποτέλεσμα τα δύο λιμάνια θα έχουν σύνδεση και με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, που αποτελεί την μεγαλύτερη πύλη εισόδου της χώρας ενισχύοντας το τουριστικό προφίλ όλης της περιοχής. Η σύνδεση αυτή θα επιτρέψει την εύκολη και απρόσκοπτη μετακίνηση προς τα νησιά του Αιγαίου.
Η Ελευσίνα
Παράλληλα μέσω του ΟΣΕ προετοιμάζεται διαγωνισμός για την εκ νέου ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο αυτό αφορά την αξιοποίησης τμήμα της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Θα δημιουργηθεί μία νεα γραμμή ηλεκτροκινούμενη μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση-τηλεδιοίκηση της γραμμής.
Η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική θα ωφελήσει συνολικά και κυρίως τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και τη Νέα Πέραμο και έχει ήδη προταθεί ως έργο για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η νέα αυτή γραμμή θα έρθει να ενδυναμώσει τα δίκτυα σταθερής τροχιάς στην Αττική προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες.
Θερινές εκπτώσεις 2022: Ξεκινούν σήμερα – Πόσο θα διαρκέσουν, ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Πρεμιέρα σήμερα για τις θερινές εκπτώσεις. Μέχρι πότε θα διαρκέσουν. Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές.
Ξεκινούν σήμερα, Δευτέρα (11/07) οι θερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου, ενώ την επόμενη Κυριακή 17 Ιουλίου, τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοικτά σε όλη τη χώρα από 11πμ έως 8μμ.
Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος αναφορικά με το θέμα των θερινών εκπτώσεων αναφέρει πως: “Κατά τη διάρκεια τόσο των εκπτώσεων όσο και του ανοίγματος των καταστημάτων την Κυριακή 17 Ιουλίου οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα εκθέσουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων τους σε εξαιρετικά ελκυστικές και συμφέρουσες τιμές“.
Επίσης σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης σημειώνει ότι: “Από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα ανακούφισης απέναντι στην ακρίβεια και υπέρ των βεβαρημένων οικογενειακών προϋπολογισμών, που θα διαρκέσει 50 ημέρες, έως τις 31 Αυγούστου και ενδείκνυται για ‘έξυπνες’ αγορές“.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Υπενθυμίζεται ότι η νομοθεσία (άρθρο 15 του νόμου 4177/2013) αναφέρει πως τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή, κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων.
Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:
– Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.
– Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
– Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
– Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
– Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
– Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
– Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.
– Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
– Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
– Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
– Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.