Πατέρας Φοίβου Δεληβοριά: «Υπουργέ είσαι βλαξ» – Δημ. Γαλάνη: «Είναι λίγη η παρουσία της κύριας Μενδώνη. Ψάχνουμε υπουργό»

Με μια σκληρή ανάρτηση στο Facebook σχολιάζει ο πατέρας του Φοίβου Δεληβοριά, Φώτης, την «εχθρότητα» υπουργών της ΝΔ απέναντι στον Πολιτισμό

Με μια σκληρή ανάρτηση στο Facebook σχολιάζει ο πατέρας του Φοίβου Δεληβοριά, Φώτης, την «εχθρότητα» υπουργών της ΝΔ απέναντι στον Πολιτισμό.

«Παραφράζοντας τη ρήση του Χαρίλαου Φλωράκη ότι σε 100 χρόνια κανείς δεν θα μας θυμάται ενώ τον Μίκη θα τον θυμούνται όλοι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε 50 χρόνια κανείς δεν θα θυμάται τον Αδωνη Γεωργιάδη και τη Μενδώνη ενώ θα θυμούνται αυτούς που ο Αδωνης βρίζει από τα κανάλια και η Μενδώνη μορφάζει απαξιωτικά ακούγοντας το όνομά τους», αναφέρει.

Ολόκληρη η ανάρτηση:

“ΥΠΟΥΡΓΕ ΕΙΣΑΙ ΒΛΑΞ”

Δεν είναι η πρώτη φορά που υπουργοί της ΝΔ όπως ο Αδωνης και η Μενδώνη εκδηλώνουν την εχθρότητά τους απέναντι στον πολιτισμό και τους ανθρώπους που τον τίμησαν και τον τιμούν και μερικοί έκαναν γνωστή την Ελλάδα στον κόσμο.
Παραφράζοντας την ρήση του Χαρίλαου Φλωράκη ότι σε 100 χρόνια κανείς δεν θα μας θυμάται ενώ τον Μίκη θα τον θυμούνται όλοι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε 50 χρόνια κανείς δεν θα θυμάται τον Αδωνη Γεωργιάδη και τη Μενδώνη ενώ θα θυμούνται αυτούς που ο Αδωνης βρίζει από τα κανάλια και η Μενδώνη μορφάζει απαξιωτικά ακούγοντας το όνομά τους
.Αντιγράφω από το την ιστοσελίδα WOMANTOC μία άγνωστη ιστορία για τον Λουκιανό Κηλαηδόνη που έφυγε από τη ζωή, στις 7 Φεβρουαρίου του 2017, ήρθε στη δημοσιότητα λίγο καιρό μετά τον θάνατο του, κάνοντας το κοινό που τον αγαπούσε όσο λίγους Έλληνες τραγουδοποιούς να γελάσει και να βουρκώσει παράλληλα από συγκίνηση με το μεγαλείο του Μάνου Χατζιδάκι και φυσικά με το σημαντικότητα του ίδιου του Λουκιανού.

Μία ιστορία που λέγεται ότι είχε διηγηθεί ο ίδιος ο Μάνος Χατζιδάκις στον κύκλο του λίγο καιρό αφότου συνέβη. Ήταν το 1980 όταν ο τότε πρωθυπουργός Γεώργιος Ράλλης είχε αναφέρει στη Βουλή τρεις φορές το όνομα του Λουκιανού Κηλαηδόνη ως παράδειγμα προς αποφυγήν σε σχέση με την μουσική που θα έπρεπε να ακούνε οι νέοι» αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Ο Μάνος Χατζιδάκις, ιδρυτής και διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος, είχε ένα αλάνθαστο αισθητήριο στο να διακρίνει τους νέους δημιουργούς που άνοιγαν δρόμους σε κάθε μορφή τέχνης, ιδιαίτερα στην μουσική και κόντρα στα εμβατήρια της εποχής. Και φυσικά τους προέβαλε μέσω του Τρίτου Προγράμματος. Είναι η εποχή της Λιλιπούπολης.

Έπαιζε λοιπόν ο Χατζιδάκις μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη σχολιάζοντας πόσο σημαντικό και πρωτοπόρο είναι το έργο του.

Ενοχλημένος ο τότε υπουργός Πολιτισμού Κ. Τσαλδάρης, ο επονομαζόμενος “Νανάς” με το χαρακτηριστικό τικ στο πρόσωπο, τηλεφώνησε στον Μάνο Χατζιδάκι για να τον επιπλήξει -αν ήταν δυνατόν ποτέ να γίνει κάτι τέτοιο- επειδή μετέδιδε Κηλαηδόνη.

Ο Μάνος Χατζιδάκις του απάντησε με τρεις λέξεις:

«Νανά, είσαι βλάξ. »

Και κλείνοντάς του κατάμουτρα το τηλέφωνο έδωσε εντολή στους συνεργάτες του να παίζουν μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη για ολόκληρη την υπόλοιπη μέρα».

 

Δημ. Γαλάνη: «Είναι λίγη η παρουσία της κύριας Μενδώνη. Ψάχνουμε υπουργό»


«Πυρά» και από τη Δήμητρα Γαλάνη κατά του υπουργείου Πολιτισμού

Και η Δήμητρα Γαλάνη πρόσθεσε τη φωνή της στις διαμαρτυρίες των ανθρώπων του πολιτισμού για τη στάση που τηρεί η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο σχετικά με τις συνέπειες που υφίστανται από την πανδημία του κορωνοϊού.

Μιλώντας στον ρ/σ Αθήνα 9.84 και τη Μαργαρίτα Μυτιληναίου, η αγαπημένη τραγουδίστρια δεν μάσησε τα λόγια της. Αντιθέτως, υπογράμμισε χωρίς περιστροφές ότι «κακά τα ψέματα, έπρεπε το υπουργείο Πολιτισμού να έχει έγκαιρα σκεφτεί όλα τα δεδομένα κι όχι να ψάχνει τώρα για λύσεις, οι οποίες μάλιστα είναι και μισές. Τέλος πάντων, τακτοποιήσεις μπορούσαν να γίνουν σε ουδέτερο χρόνο, όχι τώρα. Με τη λέξη τακτοποίηση εννοώ του καταχώρηση δεδομένων του χώρου, μητρώα, κωδικοποιήσεις κτλ. Ωραία είναι αυτά, αλλά οι άνθρωποι πεινάνε, δεν έχουν να θρέψουν τις οικογένειές τους. Πρέπει να συμβεί κάτι άμεσα. Μιλάω για όλους τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται στον Πολιτισμό, όχι μόνο για το δικό μας χώρο. Ο χώρος του τραγουδιού όχι μόνο χτυπιέται, αλλά δεν ξέρει και πότε θα ξαναβγάλει το ψωμί του. Και, αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό».

Όσον αφορά στις συνέπειες λόγω της πανδημίας, η Δήμητρα Γαλάνη επισήμανε ότι «έχει πάθει μεγάλη ζημιά ο χώρος μας. Η ζημιά αυτή δεν ξέρουμε πού θα βγάλει, είναι αχαρτογράφητο τοπίο ακόμη η κατάσταση, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Απλά εδώ, επειδή υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω των “ανοιχτών χώρων”, μένουν στον αέρα μουσικοί, τεχνικοί και γραφεία παραγωγής- χωρίς να αναφερθώ ιδιαίτερα σ’ εμάς τους καλλιτέχνες, που κι εμείς οι ίδιοι ζούμε από αυτό που κάνουμε. Ξαφνικά όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι, όλες οι ειδικότητες γύρω από τη μουσική βιομηχανία είναι στον αέρα κανονικά».

Η Δήμητρα Γαλάνη επισήμανε ότι υπήρξε ολιγωρία της Πολιτείας, λέγοντας ότι «πίσω από όλα αυτά, όσον αφορά εμάς τους καλλιτέχνες, τους ερμηνευτές και τους δημιουργούς, φαίνεται η απίστευτη κρατική ολιγωρία. Όλα αυτά τα χρόνια φωνάζουμε για το θέμα των δικαιωμάτων. Αν ήταν τακτοποιημένα κι ήμασταν σοβαρή χώρα σε αυτά, τώρα – στην πολύ δύσκολη συγκυρία- θα μπορούσαν να το κράτος και οι υπηρεσίες του να δώσουν ένα κομμάτι ψωμί στους δημιουργούς μας. Εάν τα δικαιώματα λειτουργούσαν σωστά, όλος αυτός ο ορυμαγδός αναμεταδόσεων τραγουδιών από τα ραδιόφωνα, από τις τηλεοράσεις, από οπουδήποτε, ο δημιουργός θα έπαιρνε έγκαιρα τα νόμιμα δικαιώματά του. Έτσι όπως είναι η κατάσταση διαμορφωμένη όλα είναι ξέφραγο αμπέλι. Ο καθένας παίρνει και χρησιμοποιεί το προϊόν σου, τον κόπο σου ανεξέλεγκτα χωρίς να αποδίδει τίποτα και σε κανέναν».

Τάχθηκε, δε, αναφανδόν υπέρ των θέσεων του Φοίβου Δεληβοριά, τονίζοντας ότι «έπρεπε να βγει τώρα το Υπουργείο Πολιτισμού και να πει “στηρίζουμε το ελληνικό τραγούδι, την ελληνική μουσική και την ελληνική γλώσσα”. Για παράδειγμα, στη Γαλλία, το γαλλικό κράτος για να προστατεύσει τη γλώσσα του ορίζει στα Μέσα 70% γαλλόφωνο ρεπερτόριο και 30% ξένο. Στηρίζει τη γλώσσα του, στηρίζει τον πολιτισμό του. Εδώ θέλουμε το Υπουργείο Πολιτισμού ενεργό, όχι στα πρακτικά. Για τα πρακτικά είναι το υπουργείο Εργασίας. Τα Σωματεία θα ασκήσουν τις πιέσεις που πρέπει να ασκήσουν. Εδώ χρειάζεται το υπουργείο Πολιτισμού και δεν ακούμε τίποτα. Γι’ αυτό υπάρχει βαθιά δυσαρέσκεια και λυπάμαι που το λέω- τα είπε ο Σταύρος Ξαρχάκος πάρα πολύ καλά- είναι λίγη η παρουσία της κύριας Μενδώνη. Ψάχνουμε Υπουργό. Ψάχνουμε για Υπουργό Πολιτισμού. Είναι έντονο και σκληρό αυτό που λέω, αλλά απευθυνόμαστε σε μία κυβέρνηση η οποία ακούει».