Παππάς: «Όσο ο Μητσοτάκης κρατάει τον Βρούτση, καθίσταται κύριος υπεύθυνος του φιάσκου» – Κ. Γαβρόγλου: Σχολείο ταξικού αποκλεισμού δημιουργεί η Κεραμέως

«Κάθε ώρα που περνά ο κ. Μητσοτάκης καθίσταται κύριος υπεύθυνος για την υπόθεση των 80 εκατ. ευρώ για την τηλεκατάρτιση των επιστημόνων. Κι αυτό γιατί κρατά τον κ. Βρούτση στη θέση του μετά το φιάσκο και χωρίς να έχει υπάρξει διάψευση για την οικογενειακή σχέση της συνεργάτιδας του υπουργού με συγκεκριμένο ΚΕΚ», τόνισε ο τομεάρχης Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, σε συνέντευξή του «Στο Κόκκινο».

Παράλληλα, σημείωσε ότι: «η διαδικασία επιλογής των ΚΕΚ και των προγραμμάτων, κατά την οποία η αρμόδια επιτροπή έπρεπε να εξετάσει 100 χιλιάδες σελίδες προγράμματος σε μόλις τρεις μέρες, είναι δηλωτική της αρπαχτής που πήγε να γίνει», ζητώντας να γίνει άμεσα η απευθείας ενίσχυση των επιστημόνων, όπως προβλέπεται ήδη εδώ και αρκετές εβδομάδες από την Κομισιόν.

«Τους διαγωνισμούς για τους παρόχους εκπαίδευσης τους έκαναν επαγγελματικές ενώσεις και φορείς, όπως το Οικονομικό Επιμελητήριο, τους οποίους καλούσαμε μέσα από ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες συμμετοχής στα προγράμματα», ανέφερε ο κ. Παππάς, απαντώντας σε αιτιάσεις της ΝΔ πως και επί ΣΥΡΙΖΑ ακολουθούνταν η ίδια διαδικασία.

Τόνισε μάλιστα ότι το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε μια κατάσταση η οποία ελεγχόταν από υπηρεσίες της Κομισιόν, οι οποίες είχαν εντοπίσει ότι ως το 2014 υπήρχε υψηλό κόστος και αδιαφάνεια στα εν λόγω προγράμματα. «Εμείς θεσπίσαμε πλαίσιο με πιστοποίηση για τα κέντρα και ελάχιστο αριθμό εργαζομένων. Σχεδιάσαμε προγράμματα με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που το 75% της αμοιβής στα ΚΕΚ και το 25% στον δικαιούχο το έκανε 65% στον δικαιούχο και 35% στα ΚΕΚ».

Σε σχέση με την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού, ο Νίκος Παππάς υπογράμμισε ότι η Ελλάδα κατέχει, σε επίπεδο Ευρώπης, «θέση ουραγού στα μέτρα στήριξης της οικονομίας. Η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει τη λογική του ΣΕΒ, η οποία λέει να αφήσουμε την ύφεση να εξελιχθεί, να πεθάνουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, να ετοιμάσουμε ένα πτωχευτικό στα μέτρα των πιστωτών και, αφού δούμε ποιες επιχειρήσεις θα επιβιώσουν, θα τους μοιράσουμε το κρατικό χρήμα που θα έχουμε φυλαγμένο».

 

Κ. Γαβρόγλου: Σχολείο ταξικού αποκλεισμού δημιουργεί η Κεραμέως

Σε σχολείο αποκλεισμού με ταξικό προσανατολισμό, οδηγεί το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, δήλωσε μιλώντας Στο Κόκκινο ο καθηγητής και πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ο οποίος τόνισε ότι το νομοσχέδιο ενισχύει τις δεξιότητες σε βάρος της ουσιαστικής εκπαίδευσης όπως επίσης και τον αυταρχισμό με το είδος της εξωτερικής αξιολόγησης που εισαγάγει.

Στην Ευγενία Λουπάκη ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι επιβεβαιώνεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι ο νεοφιλελευθερισμός είναι αδίστακτος και αμετανόητος και δεν πρόκειται να συνετιστεί, όπως πολλοί νόμισαν επειδή προέκυψε η υγειονομική κρίση.

Πέρα από την επαναφορά της «διαγωγής» που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταργήσει, είπε ο κ. Γαβρόγλου, θα πρέπει να εστιάσουμε σε δομικά στοιχεία αυτού του πολυνομοσχεδίου, όπως τον προσανατολισμό στις δεξιότητες σε βάρος της σκέψης, της ουσιαστικής εκπαίδευσης.

Από την – ανατριχιαστική- εισαγωγή της ρομποτικής και των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, στον περιορισμό των ωρών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό και στην αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά στα εξεταζόμενα μαθήματα, μέχρι την επαναφορά της αμαρτωλής Τράπεζας Θεμάτων και των εξετάσεων από την Α’ Λυκείου με αύξηση μάλιστα των μαθημάτων… «η χαρά του φροντιστηρίου» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου.

Στοιχειώδης σεβασμός στις δημοκρατικές διαδικασίες θα απέτρεπε την κα Κεραμέως από την κατάθεση τόσο σοβαρού νομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, υπογράμμισε ο πρώην υπουργός.

Ίσως να θεωρεί η κυβέρνηση ότι θα αποφύγει την κριτική, ότι θα περάσει αβρόχοις ποσί το νομοσχέδιο. Το πρόσφατο φιάσκο με την τηλεκατάρτιση, αποδεικνύει ότι η κοινωνία των πολιτών μπορεί να ανατρέψει αποφάσεις που την αφορούν και την περιφρονούν κατάφωρα.

Ο πρώην υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε μέσω του 105,5 Στο Κόκκινο τη δημιουργία μιας πρωτοβουλίας για την υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, ενός «think tank», που συνέστησαν 150 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων για τη μελέτη σύγχρονων θεμάτων. Είχε αποφασιστεί προ κορονοϊού, αλλά τώρα γίνεται εξαιρετικά χρήσιμη καθώς τα ερωτήματα για το ποια κοινωνία θα υπάρχει μετά την πανδημία είναι φλέγοντα, κατέληξε ο κ. Γαβρόγλου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*