Πέμπτη μεταμνημονιακή αξιολόγηση: Προτεραιότητα να ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις – ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει από 1η Μαρτίου – Γεωργιάδης για Ναυπηγεία Ελευσίνας: “Αν δεν βρούμε λύση μέχρι τέλος Μαρτίου, θα κλείσουν”

Ολοκληρώθηκε σήμερα η τριήμερη επισκόπηση μεταξύ των κυβερνητικών στελεχών και των επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών για την πέμπτη μεταμνημονιακή αξιολόγηση, η οποία πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου και να τεθεί στο Eurogroup του Μαρτίου.

Η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και οι προκλήσεις για το επόμενο διάστημα τέθηκαν στο επίκεντρο της πέμπτης μεταμνημονιακής αποστολής των θεσμών στην Αθήνα.

Όπως αναφέρει το insider.gr σε σημερινή ανακοίνωση των θεσμών τονίζονται τα εξής: «Στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνεργασία με στελέχη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, επισκέφθηκαν την Αθήνα από τις 22 έως τις 24 Ιανουαρίου για την πέμπτη μεταπρογραμματική αποστολή στην Ελλάδα. Στελέχη του ΔΝΤ συμμετείχαν στο πλαίσιο της μεταπρογραμματικής παρακολούθησης (PPM). Στελέχη του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας συμμετείχαν στο πλαίσιο του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης. Η προετοιμασία της αποστολής έγινε με τεχνικές συζητήσεις την περασμένη εβδομάδα.

Η αποστολή είχε παραγωγικές συζητήσεις σχετικά με την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, τις βασικές προκλήσεις που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει και τις προτεραιότητες σε επίπεδο πολιτικών. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην αξιολόγηση της εφαρμογής συγκεκριμένων μεταρρυθμιστικών δεσμεύσεων για τα τέλη του 2019 οι οποίες αναφέρονται στο παράρτημα της δήλωσης του Eurogroup του Ιουνίου του 2018, καθώς και στη γενική δέσμευση να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις-κλειδιά οι οποίες τέθηκαν σε εφαρμογή στο πλαίσιο του προγράμματος σταθερότητας του ESM.

Η στενή επικοινωνία για τις προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής και τις προκλήσεις θα συνεχιστεί σε τακτική βάση. Η πέμπτη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας θα εκδοθεί τον επόμενο μήνα».

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη ο κύκλος επαφών ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους επικεφαλής των θεσμών στο πλαίσιο της πέμπτης αξιολόγησης ολοκληρώθηκε ικανοποιητικά.

Επί τάπητος βρέθηκαν όλα τα ανοιχτά ζητήματα που σχετίζονται με την αξιολόγηση, από τις αλλαγές στο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας και το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου έως τις κρατικές εγγυήσεις στις τράπεζες, τις αποκρατικοποιήσεις και το ασφαλιστικό.

Όπως ανάφεραν τo Εurogroup του Μαρτίου αποτελεί τον πρώτο κρίσιμο σταθμό για τη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με τη διεύρυνση του δημοσιονομικού χώρου. Ο δε ορίζοντας στο μέτωπο των πλεονασμάτων θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει πλήρως πριν τον Οκτώβριο, όταν το υπουργείο Οικονομικών θα καταθέσει το προσχέδιο προϋπολογισμού του 2021.

Τέλος, στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών διαβεβαίωσε ότι τόσο το υπουργείο Οικονομικών όσο και οι θεσμοί δεν έχουν θέσει το παραμικρό δημοσιονομικό ζήτημα στο υπουργείο Εργασίας για το νέο ασφαλιστικό.

 

ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει από 1η Μαρτίου – Προ των πυλών η ψηφιακή σύνταξη

Τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού του ασφαλιστικού συστήματος

Ένα νέο, ψηφιακό ασφαλιστικό σύστημα, επιδιώκεται να δημιουργηθεί με τις διατάξεις που προωθούνται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με τίτλο «Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης(e-ΕΦΚΑ)».

Με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση, επιχειρείται, επίσης, η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), ενώ ολοκληρώνεται οριστικά η μεγαλύτερη διοικητική και οργανωτική ενοποίηση, καθώς ενοποιούνται όλοι οι ασφαλιστικοί φορείς απονομής σύνταξης και εφάπαξ παροχής. Ταυτόχρονα, θεσπίζεται η ψηφιακή σύνταξη.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, «το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μεταβαίνει σε νέα εποχή, καθώς δημιουργείται για πρώτη φορά ένας εθνικός φορέας ασφάλισης, ο e-Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στον οποίο εντάσσεται και το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ παροχών (ΕΤΕΑΕΠ). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται οργανωτική και διοικητική ενοποίηση, διατηρώντας τη λογιστική αυτοτέλεια των επιμέρους κλάδων (κύριας σύνταξης, επικουρικής ασφάλισης, εφάπαξ παροχής).

Ταυτόχρονα, προωθείται η ενοποίηση της βάσης των ασφαλιστικών δεδομένων και επιτυγχάνεται η ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών της κοινωνικής ασφάλισης, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικότερες και ταχύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες. H ενοποίηση της βάσης των ασφαλιστικών δεδομένων επιτρέπει την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών της κοινωνικής ασφάλισης και, συνεπακόλουθα, την εύκολη διαχείρισή της».

Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «αντιμετωπίζεται το ισχυρό έλλειμμα εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων που διέπονται από διαρκή ανησυχία για τη διαδικασία απονομής της σύνταξης, ενώ, παράλληλα, εκσυγχρονίζεται, εξορθολογίζεται και βελτιώνεται η διαδικασία από το στάδιο της αίτησης έως το στάδιο της έκδοσης συνταξιοδοτικής απόφασης.

Επίσης, επιτυγχάνεται η άμεση και η ταυτόχρονη απονομή όλων των παροχών (κύρια σύνταξη, επικουρική σύνταξη και εφάπαξ) και θεσπίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας μας η ψηφιακή σύνταξη, που αποσκοπεί να αποτελέσει εμβληματική μεταρρύθμιση προς την κατεύθυνση αφενός μεν της αναβάθμισης της λειτουργίας του e-ΕΦΚΑ αφετέρου δε της ελαχιστοποίησης του απαραίτητου χρόνου για την ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για την απονομή της σύνταξης».

Οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού του ασφαλιστικού συστήματος

Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται διατάξεις με τις οποίες ο νέος Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης μετασχηματίζεται συγχρόνως σε Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), ο οποίος θα υλοποιήσει τη μέγιστη θεσμική τομή της απονομής ψηφιακής σύνταξης.

Όπως τονίζεται στην αιτιολογική έκθεση, «η προστιθέμενη αξία της μεταρρύθμισης είναι τεράστια, διότι, με τη θέσπιση των διατάξεων του νέου e-φορέα, επιτυγχάνεται σταδιακά η αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών, η ταχύτερη διευθέτηση σημαντικού αριθμού εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, η ενοποιημένη αίτηση συνταξιοδότησης για την κύρια και επικουρική ασφάλιση, το κοινό ειδοποιητήριο εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοτελώς απασχολούμενους με ταυτότητα πληρωμής κ.ά. Παράλληλα, επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας και σαφής μείωση του κόστους λειτουργίας, ενώ αυξάνεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ειδικότερα, περιλαμβάνονται διατάξεις εξαιρετικά κρίσιμες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του συστήματος, με τις οποίες το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μεταβαίνει στην ψηφιακή εποχή και αναμορφώνεται σε ένα ενιαίο, σύγχρονο και φιλικό προς τον ασφαλισμένο και τον πολίτη σύστημα.

Τα βασικά οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού του συστήματος είναι η δυνατότητα διαδικτυακής πρόσβασης του πολίτη σε ψηφιακές υπηρεσίες, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας απονομής σύνταξης, η δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης βεβαιώσεων και πιστοποιητικών, η διαλειτουργικότητα των συστημάτων, με σεβασμό στη διασφάλιση της ανωνυμίας και την προστασία των προσωπικών δεδομένων, το ψηφιακό σύστημα ασφαλιστικής ιστορίας “ΑΤΛΑΣ”, που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες για τη μετάβαση στην ψηφιακή σύνταξη».

Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, «η μετεξέλιξη του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης σε έναν σύγχρονο Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης “e- ΕΦΚΑ” εμφορείται αφενός μεν από την ανάγκη αποτελεσματικής προώθησης των απαιτούμενων μεταρρυθμίσεων αφετέρου δε από την αναμόρφωση του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου. Προς το σκοπό της αναδιάρθρωσης του φορέα, θεσπίζεται για πρώτη φορά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας απονομής της σύνταξης».

Από την 1η Μαρτίου, η μετονομασία του ΕΦΚΑ σε e-ΕΦΚΑ

Ο «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης» (ΕΦΚΑ) μετονομάζεται, από την 1η Μαρτίου 2020, σε «Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης», αποκαλούμενο στο εξής «e-ΕΦΚΑ». Όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, από την 1η Μαρτίου 2020, εντάσσονται στον e-ΕΦΚΑ ο κλάδος επικουρικής ασφάλισης και ο κλάδος εφάπαξ παροχών του ΕΤΕΑΕΠ, οι οποίοι λειτουργούν µε οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια και στους οποίους παρακολουθούνται αυτοτελώς οι εισφορές και οι παροχές ανά κλάδο. Μεταξύ των σκοπών του e-ΕΦΚΑ περιλαμβάνεται πλέον και η καταβολή επικουρικής σύνταξης και εφάπαξ παροχών στους δικαιούχους ασφαλισμένους.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «με την ένταξη του ΕΤΕΑΕΠ, επιτυγχάνεται η οργανωτική και μεσοπρόθεσμα η διοικητική ενοποίηση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης προς όφελος των ασφαλισμένων. Επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας και σαφής μείωση του κόστους λειτουργίας, καθώς και αύξηση της παραγωγικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μεταξύ άλλων, αναβαθμίζεται η εξυπηρέτηση όλων των ασφαλισμένων από τις κοινές διοικητικές υπηρεσίες του ενοποιημένου φορέα, ενώ απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να ενσωματωθεί στις κοινές υπηρεσίες έκδοσης συντάξεων και εφάπαξ του ενοποιημένου φορέα. Τέλος, επιτυγχάνεται κεντρικός κοινός σχεδιασμός για την αξιοποίηση της κινητής και της ακίνητης περιουσίας και των αποθεματικών του ενοποιημένου φορέα».

 

Γεωργιάδης για Ναυπηγεία Ελευσίνας: “Αν δεν βρούμε λύση μέχρι τέλος Μαρτίου, θα κλείσουν”

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης, παρουσίασε σήμερα στο σωματείο εργαζομένων του ναυπηγείου Ελευσίνας, το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου εξυγίανσης του ναυπηγείο, ενώ τους ενημέρωσε και για τις συζητήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μεταξύ παραγόντων. Σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε:

«Εφ’ όσον όλα πάνε καλά και η συμφωνία μεταξύ των κυρίων Ταβουλάρη και Ξενοκώστα επιτευχθεί, θα προχωρήσουμε στην επόμενη φάση που είναι, κατά το μοντέλο εξυγίανσης των ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου, η ενδιάμεση λειτουργία και η μεταφορά του ναυπηγείου στην ONEX υπό τους όρους φυσικά της κατά προτεραιότητα πληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων και της διασφάλισης των θέσεων εργασίας».

Στο μεταξύ, ο υπουργός σε συνέντευξή του σήμερα το πρωί στην ΕΡΤ1, είπε: «Είναι ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα να βρεθεί λύση στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Αν δεν βρούμε λύση, τέλος Μαρτίου θα κλείσουν. Έχουμε επιλέξει ως κυβέρνηση να προχωρήσουμε με την “ΟΝΕΧ”, την εταιρεία που επαναλειτούργησε τα ναυπηγεία Σύρου. Είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις, υπάρχει business plan και ένα ορατό χρονοδιάγραμμα που μπορεί σύντομα να βγάλει τα ναυπηγεία Ελευσίνας από το τέλμα. Έχουμε μεγάλη διεθνή υποστήριξη για να γίνει αυτό το εγχείρημα. Δεν πρέπει να χάσουμε αυτήν ευκαιρία. Η Ελλάδα πρέπει να φύγει μπροστά».

Τρεις τροπολογίες για το Ελληνικό

Στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός σχολίασε την επικαιρότητα και αναφερόμενος στην επένδυση στο Ελληνικό είπε:

-«Όσον αφορά στο διαγωνισμό για το καζίνο, και οι δύο επιτροπές, η ανεξάρτητη επιτροπή παιγνίων και η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού, έχουν βγάλει ομόφωνο πόρισμα. Έχει σημασία αυτό, διότι η μία συστάθηκε επί της δικής μας κυβέρνησης και η άλλη επί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Εκ του νόμου, η εταιρεία που αποκλείστηκε έχει δικαίωμα να προσφύγει στο συμβούλιο προσφυγών έως τις 31 Ιανουαρίου. Εάν κάνουν προσφυγή, το δικαστήριο πρέπει εντός 20 ημερών να εκδώσει την απόφασή του. Συνεπώς, τον Μάρτιο θα υπάρχει ανάδοχος για το καζίνο».

-«Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουμε καταθέσει τρεις τροπολογίες για το Ελληνικό, μία εκ των οποίων δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία του Δημοσίου «Ελληνικό ΑΕ» να συνάψει σύμβαση με την «LAMDA», ώστε η «LAMDA» να ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες, δηλαδή να γκρεμίσει τα 900 αυθαίρετα κτίσματα και να ξηλώσει τον διάδρομο προσγείωσης. Αυτό θα γίνει με δαπάνες της «LAMDA». Το λέω γιατί είχε σπεύσει ο ΣΥΡΙΖΑ να πει με τη γνωστή του αμετροέπεια ότι “κάνουμε δωράκι στον Λάτση” και ότι “θα πληρώσει το Δημόσιο τα έργα”».

-«Η διαδικασία ποια είναι από δω και στο εξής; Ψηφίζεται ο νόμος στη Βουλή, αποφαίνεται για τα κτίρια το αρμόδιο συμβούλιο του υπουργείου Πολιτισμού, εκδίδω ως υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων τις διαπιστωτικές πράξεις ότι αυτά είναι τα κτίρια που πρέπει να γκρεμιστούν και μετά μπαίνουν οι μπουλντόζες. ‘Αρα, είμαστε απολύτως εντός χρονοδιαγράμματος. Η ενδεχόμενη προσφυγή της «HARD ROCK» δεν μας δημιουργεί ανησυχία. Πιστεύουμε ότι οι δύο επιτροπές έχουν κάνει καλά την δουλειά τους, δηλαδή έχουν “δέσει” νομικά την απόφασή τους».
Η επένδυση στην Κασσιόπη

Για την επένδυση στην Κασσιόπη Κέρκυρας ο υπουργός ανέφερε:

-«Στην Κασσιόπη παραλάβαμε μια επένδυση, συνολικού ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ, που ήταν “κολλημένη” από το 2012.

Σ’ αυτούς τους έξι μήνες, λοιπόν, λύσαμε όλα τα προβλήματα, εκδόθηκαν οι άδειες και είναι έτοιμες να μπουν οι μπουλντόζες. Το μόνο που έχει απομείνει είναι ο Δήμος Βόρειας Κέρκυρας να εγκρίνει την υψομετρική μελέτη του έργου.

Κατά τη γνώμη μου, η απόφαση αυτή έπρεπε να έχει εκδοθεί από τον Δεκέμβριο. Δεν μπορώ να διατάξω έναν δήμαρχο να φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επειδή εκεί συγκρούονται μεγάλα τοπικά συμφέροντα, θέλω να δείξω εμπιστοσύνη στον Δήμαρχο πως αυτό που μου υποσχέθηκε εδώ και εβδομάδες, ότι δηλαδή θα τελειώσει την ερχόμενη εβδομάδα, θα τελειώσει».

-«Αυτή η ταλαιπωρία των επενδυτών μας διδάσκει ότι πρέπει να βρούμε τρόπους να μην τους ταλαιπωρούμε. Είναι δυνατόν ένας δήμαρχος να καθυστερεί μια τέτοια επένδυση που αφορά το σύνολο του ελληνικού λαού; Ένα μεγάλο περιουσιακό στοιχείο σε μια περιοχή δεν ανήκει μόνο σ’ αυτήν την περιοχή, αλλά στο Ελληνικό Δημόσιο εν τω συνόλω».

-«Έχει ξεκινήσει και ενδοκυβερνητική συζήτηση για νομοθετική πρωτοβουλία που θα δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο Περιβάλλοντος κεντρικά να ολοκληρώνει αυτές τις διαδικασίες χωρίς να χρονίζουν. Η προσέλκυση επενδύσεων είναι εθνική επιταγή. Εξαρτάται η επιβίωση του ελληνικού έθνους απ’ αυτές».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*