«Πάνω από 10% ακριβότερη η αμόλυβδη από τη μέση τιμή στην ΕΕ» λόγω του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης της κυβέρνησης — Εκτός λειτουργίας το σύστημα τοπικού χειρισμού στη σιδηροδρομική γραμμή Θριασίου

Την ωμή αλήθεια ότι η ακρίβεια στα καύσιμα οφείλεται στην πολύ υψηλή φορολογία που διατηρεί εν μέσω κρίσης η κυβέρνηση τόνισε ο εκπρόσωπος των πρατηριούχων της Αττικής Γ. Ασμάτογλου.

Τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα δείχνουν ότι πανελλαδικά η μέση τιμή διάθεσης της αμόλυβδης είναι 1,897 ευρώ και του diesel κίνησης 1,669 ευρώ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζει η νησιωτική Ελλάδα:

Κυκλάδες
Αμόλυβδη 2,139 ευρώ
Diesel Κίνησης 1,910 ευρώ

Δωδεκάνησα
Αμόλυβδη 2,047 ευρώ
Diesel Κίνησης 1,813 ευρώ

Οι Έλληνες καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν το λίτρο της αμόλυβδης πάνω από 10% ακριβότερα από τον μέσο Ευρωπαίο πολίτη στην ΕΕ, την ώρα που το μέσο εισόδημά τους είναι στις τελευταίες θέσεις της αντίστοιχης λίστας στα κράτη μέλη. Η διαφορά είναι το «χαράτσι» που επιβάλλει η κυβέρνηση με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα και τον ΦΠΑ, όπως εξήγησε ο κ. Ασμάτογλου. «Μείωσαν τον ΕΦΚ έξω … η Γαλλία, η Ιταλία, η Αυστρία, βρίσκονται χαμηλότερα από εμάς σε τιμές και ειδικότερα στο πετρέλαιο κίνησης». Εξήγησε, δε, ότι η πολύ υψηλή φορολογία είναι αυτή που εμποδίζει τις μειώσεις τιμών στα καύσιμα διεθνώς να φτάσουν στην αντλία του ελληνικού πρατηρίου. Από τα 1,9 ευρώ ανά λίτρο στην βενζίνη, μόνο τα 0,8-0,9 ευρώ είναι το καθαρό προϊόν, τα άλλα είναι οι φόροι.

 

Εκτός λειτουργίας το σύστημα τοπικού χειρισμού στη σιδηροδρομική γραμμή Θριασίου

Με …επιστροφή στη μανιβέλα συνεχίζονται τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από το Θριάσιο προς τη Θεσσαλονίκη που ξεκίνησαν το βράδυ της Τετάρτης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», την Πέμπτη ο τοπικός πίνακας χειρισμού έχει βγει εκτός λειτουργίας όλη την ημέρα πιθανότατα εξαιτίας βλάβης σε κάρτα. Τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά, αλλά η χάραξη γίνεται χειροκίνητα.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Μαρίας Λιλιοπούλου στο Έθνος:

Στο μεταξύ συνεχίζονται οι προετοιμασίες για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών δρομολογίων που εκτελούνται με τη διαδικασία να αναμένεται ακόμα μακρά έως την πλήρη ομαλοποίηση. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τα επιβατικά τρένα που θα πραγματοποιούν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται εκτός απροόπτου να ξεκινήσουν δρομολόγια την προσεχή Δευτέρα 3 Απριλίου. Τις πρώτες ημέρες θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων με τον έως τώρα προγραμματισμό να περιλαμβάνει την εκτέλεση 2 ζευγών δρομολογίων από τις 7 Απριλίου και 3 ζευγών δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.

Παράλληλα εξετάζεται η επαναδρομολόγηση αμαξοστοιχίας και στη γραμμή Αθήνα – Καλαμπάκα ή από το Σάββατο 1η Απριλίου ή πιθανότατα από τη Δευτέρα 3 Απριλίου.

Την προσεχή Τετάρτη ή Παρασκευή σχεδιάζεται – εφόσον δεν προκύψουν προβλήματα – να φτάνει έως τη Μαγούλα και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας, καθώς εκεί μένουν ακόμα κάποια προβλήματα να επιλυθούν.

Ωστόσο για το Κιάτο, αν και είχε ανακοινωθεί ότι τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν στις 27 Μαρτίου, η αναμονή θα είναι αρκετά μεγαλύτερη, όπως προκύπτει και από την επιστολή που απέστειλε ο ΟΣΕ στην Hellenic Train και αναφέρει ότι: «Εντός 2 εβδομάδων θα ανακοινωθεί το πλήρες πρόγραμμα αποκατάστασης όλων των συστημάτων στις σήραγγες αυτές (προς Κιάτο) ενώ ήδη γίνονται εργασίες άμεσης αποκατάστασης (εντός 10 ημερών) του φωτισμού και αερισμού εξόδων αυτών».

Οπως ενημέρωσαν οι μηχανοδηγοί, ο Οργανισμός έχει δώσει γραπτές διαβεβαιώσεις για την διέλευση απο τις σήραγγες των Τεμπών και Πλαταμώνα, ενώ για τις επικοινωνίες εντός των σηράγγων θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα GSMR σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και όχι για λόγους κυκλοφορίας καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί – όπως αναφέρει ο ΟΣΕ – για τα εποχούμενα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*