Οι 10+1 συμβουλές για καλύτερη υγεία: Ο κανόνας των 20 δευτερολέπτων – Δεν πρέπει να πίνετε σκέτο τον καφέ

Οι 10+1 συμβουλές για καλύτερη υγεία: Ο κανόνας των 20 δευτερολέπτων – Δεν πρέπει να πίνετε σκέτο τον καφέ

Απλοί και εύκολοι τρόποι για να είστε σε φόρμα

Οι άνθρωποι μπορεί να παραμελούν συχνά την υγεία τους, αλλά διαρκώς ψάχνουν συμβουλές και τρόπους, ώστε να την καλυτερέψουν, με αποτέλεσμα να ακολουθούν προγράμματα γυμναστικής ή να κάνουν διατροφή.

Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία παρατάει την προσπάθεια ή δεν δίνει την απαραίτητη προσοχή, καθώς κουράζεται από το γεγονός ότι πρέπει να προσέχει συνέχεια και να ακολουθεί απαιτητικά προγράμματα.

Η thesun.co.uk λοιπόν, συγκέντρωσε 10+1 εύκολες συμβουλές που μπορούν να καλυτερέψουν την υγεία σας και να προλάβουν ορισμένες καρδιακές παθήσεις.

Καθαρή διατροφή: Η τάση των food bloggers για απώλεια βάρους

1. Κόκκινο κρασί με συνταγή… γιατρού

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα μπορεί να μειώσει την πιθανότητα καρκίνου του παχέος εντέρου και των ωοθηκών, ενώ τα αντιοξειδωτικά που έχει βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων χοληστερόλης και διατηρούν τα αιμοφόρα αγγεία εύκαμπτα, μειώνοντας τις πιθανότητες θρόμβου στο αίμα.

Παρόλα αυτά, πρέπει να καταναλώνετε καλής ποιότητας κόκκινο κρασί και μόνο ένα ποτήρι, καθώς συχνότερη αλλά και μεγαλύτερη χρήση, όχι μόνο δεν θα βοηθήσει, αλλά αντιθέτως θα οδηγήσει σε μεγαλύτερα προβλήματα.

2. Κουρκουμάς στο φαγητό

Η χρήση κουρκουμά στα γεύματα θα βοηθήσει στην καταπολέμηση καρδιακών παθήσεων, την πρόληψη του καρκίνου και του διαβήτη τύπου 2, ενώ βοηθάει στην επιδιόρθωση των κυττάρων σε ασθενείς με εγκεφαλικό και σε άτομα με Αλτσχάιμερ, χάρη στα υψηλά επίπεδα τουρμερόνης.

Μάλιστα, οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του κουρκουμά μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.

Ακόμα, όσοι δεν είναι λάτρεις του συγκεκριμένου μπαχαρικού, μπορούν να προσθέσουν τον κουρκουμά σε μορφή σκόνης, ιδιαίτερα σε γεύμα που συνοδεύεται με αυγά.

3. Ένα φλιτζάνι καφέ και μάλιστα μέτριο…

Ο καφές είναι αναγκαίος για πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα στο πρωινό ξύπνημα, το οποίο σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να γίνει δυσβάσταχτο.

Μια μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ το 2015, διαπίστωσε λοιπόν, ότι όσοι έπιναν ένα φλιτζάνι καφέ την ημέρα είχαν μειωμένο κίνδυνο θανάτου. Εξάλλου, ο καφές διεγείρει το νευρικό σύστημα, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους διασπώντας τα λιπαρά οξέα.

Καφές

Παρόλα αυτά, επιστήμονες στις ΗΠΑ έκαναν μια ανακάλυψη, η οποία μπορεί να δυσαρεστήσει ορισμένους λάτρεις του καφέ, καθώς διαπίστωσαν ότι ο μέτριος έχει περισσότερα οφέλη για την υγεία, σε σχέση με τον σκέτο.

Χαρακτηριστικά, μια κουταλιά ζάχαρη μπορεί να μειώσει ακόμα και 30% τις πιθανότητες θανάτου, σε σχέση με όσους προτιμούν τον σκέτο καφέ.

4. Ψάρια πλούσια σε λιπαρά

Τα θαλασσινά είναι απαραίτητα στην ανθρώπινη διατροφή, ιδιαίτερα όσα είναι πλούσια σε λιπαρά, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος ή οι σαρδέλες.

Μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της άνοιας, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης εγκεφαλικών παθήσεων όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ.

Παράλληλα, τα Ωμέγα-3 – υγιή λιπαρά που βρίσκονται στα ψάρια δίνουν ώθηση στην καρδιά και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ.

5. Κατανάλωση ξηρών καρπών

Ορισμένα είδη ξηρών καρπών έχει διαπιστωθεί ότι είναι χρήσιμα για τον άνθρωπο, καθώς μπορεί να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου, καρδιακών παθήσεων, αλλά και να βοηθήσουν στην απώλεια κιλών.

Μάλιστα, επιστήμονες στην Ισπανία ανακάλυψαν ότι αν κάποιος τρώει σε καθημερινή βάση, τρεις χούφτες με ξηρούς καρπούς, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα πρόωρου θανάτου κατά το ένα τρίτο.

6. Ο κανόνας των 20 δευτερολέπτων

Με βάση το σύγχρονο τρόπο ζωής οι άνθρωποι περνούν καθημερινά πολλές ώρες μπροστά από μία οθόνη, είτε είναι υπολογιστή, είτε smartphone, με αποτέλεσμα να έχουν αυξημένο κίνδυνο να αντιμετωπίσουν προβλήματα στην όραση.

Νέος επιχειρηματίας που εργάζεται με φορητό υπολογιστή στο γραφείο

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας τρόπος να για προστατεύσει κάποιος τα μάτια του, είναι κάθε 20 λεπτά να κοιτάζει ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε απόσταση περίπου έξι μέτρα για 20 δευτερόλεπτα. Έτσι, εφαρμόζοντας τον κανόνα των 20 δευτερολέπτων το μάτι ξεκουράζεται αρκετά και δεν καταπονείται από την οθόνη.

7. Όρθιος κάθε μισή ώρα

Οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν οκτώ έως εννέα ώρες καθημερινά καθισμένοι, κάτι που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης στο αίμα, σύμφωνα με το British Heart Foundation.

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευτεί κάποιος λοιπόν, είναι κάθε μισή ώρα να σηκώνεται από την καρέκλα και να μην κάθεται για τα επόμενα πέντε λεπτά.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη συμβουλή, μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, του διαβήτη και της αύξησης βάρους.

8. Κίνηση για 11 λεπτά

Αν κάτι αποφεύγει ο περισσότερος κόσμος είναι η άσκηση, καθώς συνήθως πρέπει να είναι έντονη, με τους περισσότερους είτε να μην μπορούν να διαθέσουν τον απαιτούμενο χρόνο, είτε να μην θέλουν, γιατί θεωρούν κουραστική την όλη διαδικασία.

Με βάση τους ειδικούς όμως, πλέον ακόμα και χαλαρές κινήσεις 11 λεπτών είναι αρκετές, ώστε να διατηρηθεί ο οργανισμός σε καλή κατάσταση. Όπως αναφέρει η «The Sun» επιστήμονες στη Νορβηγία ανακάλυψαν ότι η κίνηση με μέτρια ένταση για μόλις 11 λεπτά καθημερινά μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης προβλήματος υγείας.

Έτσι, ένα χαλαρό περπάτημα ή οι οικιακές εργασίες μπορεί να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες για την υγεία και να μην θεωρούνται απλές «αγγαρείες».

9. Ύπνος αυστηρά για επτά ώρες

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη σύγχρονη ζωή είναι η έλλειψη ύπνου, καθώς πολλοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με τις ώρες που πέφτουν στο κρεβάτι. Έτσι, σε μια προσπάθεια να αναπληρώσουν δυνάμεις, είτε κοιμούνται λιγότερο από όσο πρέπει, είτε αρκετά περισσότερο.

Η «χρυσή τομή» σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ο άνθρωπος να κοιμάται καθημερινά για επτά ώρεςούτε περισσότεροούτε όμως και λιγότερο. Αυτός θεωρείται λοιπόν, ο τέλειος χρόνος για αναπλήρωση δυνάμεων και για να ξεκουραστεί ο εγκέφαλος, σύμφωνα με ερευνητές από το Κέμπριτζ και την Κίνα.

Επίσης, το συγκεκριμένο ωράριο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη και να δώσει μια νέα ώθηση στο ανοσοποιητικό σύστημα για να λειτουργεί καλύτερα.

10. Διαλογισμός

Ο διαλογισμός μπορεί να ακούγεται ως αστεία έννοια σε ορισμένους ανθρώπους και στο pop culture να έχει συνδεθεί με την γιόγκα ή εναλλακτικές μορφές άσκησης, όμως στη πραγματικότητα είναι η στιγμή που το μυαλό μπορεί να ηρεμήσει, χωρίς ο άνθρωπος να πέσει για ύπνο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειάζεται να γίνεται διαλογισμός το λιγότερο 13 λεπτά την ημέρα και μάλιστα χωρίς να έχουν παρθεί ιδιαίτερα μέτρα, καθώς μπορεί να γίνει ακόμα και ακούγοντας μουσική.

Χαρακτηριστικά, Αμερικανοί επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο John Hopkins στη Βαλτιμόρη κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο διαλογισμός μείωσε τα συμπτώματα της κατάθλιψης, του άγχους και του πόνου ενώ παράλληλα βελτιώνει τα επίπεδα συγκέντρωσης.

11. Περισσότερος χρόνος με φίλους

Ο άνθρωπος όσο μεγαλώνει έχει συνήθως λιγότερους φίλους, ενώ επικοινωνεί με ακόμα λιγότερα άτομα. Αυτό μπορεί να μοιάζει φυσιολογικό για μερικούς, καθώς μεγαλώνοντας αυξάνονται και οι υποχρεώσεις, στην πραγματικότητα όμως, ο άνθρωπος γίνεται πιο εκτεθειμένος στο θάνατο.

Συγκεκριμένα, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι τα άτομα με κακές κοινωνικές σχέσεις αντιμετώπιζαν αυξημένο κίνδυνο θανάτου. Αντιθέτως, όσοι είχαν ισχυρές φιλίες και στενό φιλικό κύκλο είχαν περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν περισσότερο.

Παρέα νέων που τρώει και πίνει καφέ

Βέβαια, δεν αρκεί απλά κάποιος να νιώθει ότι έχει δίπλα του έναν άλλο άνθρωπο, αλλά και να περνάει χρόνο μαζί του. Οι ορμόνες και οι τοξίνες που απελευθερώνονται από την κοινωνική επαφή βοηθούν τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς χαλαρώνει αρκετά, με αποτέλεσμα να αρχίζει να λειτουργεί καλύτερα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*