Νέο σκάνδαλο 396.800 ευρώ με δημόσιο χρήμα, καταγγέλλουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Πρωταγωνιστής και πάλι ο Νότης Μηταράκης

Στο προσκήνιο και πάλι – μετά τις αποκαλύψεις για τα μυστικά κονδύλια- ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Νότης Μηταράκης, αυτή τη φορά για διαγωνισμό λεόντειας σύμβασης, ύψους 396.800 ευρώ, με μία μόνο ακτοπλοϊκή εταιρεία ,για μεταφορά από τα νησιά στην ενδοχώρα προσφύγων και μεταναστών (οι οποίοι διέμεναν εκτός ΚΥΤ).

Την σοβαρή καταγγελία  σχετικά με τον τρόπο που επιλέχθηκε από το υπουργείο Μετανάστευσης να μεταφερθούν πρόσφυγες και μετανάστες από τα νησιά του Αιγαίου στην ηπειρωτική χώρα, έκανε  ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, με  ερώτησή του προς τους υπουργούς Μεταναστευτικής Πολιτικής, Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, την οποία συνυπογράφουν 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ .

Η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε περιγράφεται ως φωτογραφική, ενώ εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για διασπάθιση δημοσίου χρήματος και για την τήρηση κανόνων υγιεινής και προστασίας από τον Covid- 19.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι «μορφή Λερναίας Υδρας έχουν λάβει πια τα “ιδιαίτερα” κεφάλαια που σπαταλώνται στο υπουργείο Μετανάστευσης, αφού μετά τις αποκαλύψεις για διάταξη (άρθρο 55), στο κατατεθέν σχέδιο νόμου του υπουργείου, περί θέσπισης κωδικού απορρήτων κονδυλίων, ο κ. Μηταράκης πρόσφατα προχώρησε σε διαγωνισμό λεόντειας σύμβασης, ύψους 396.800 ευρώ, για τη μεταφορά από τα νησιά στην ενδοχώρα προσφύγων και μεταναστών με μία μόνο ακτοπλοϊκή εταιρεία ως μοναδικό συμμετέχοντα, ενώ η μεταφορά επετράπη να γίνει κατά κύριο λόγο με πλοία κλειστού τύπου (καταμαράν)».

Οπως αποκαλύπτουν, το υπουργείο Μετανάστευσης με απόφασή του προχώρησε στον διαγωνισμό υπηρεσιών ακτοπλοϊκής μεταφοράς προσφύγων και μεταναστών από νησιά του Αιγαίου στην ηπειρωτική Ελλάδα, αγγίζοντας «ασυνήθιστους» χρόνους-ρεκόρ, αφού εξέδωσε τη σχετική απόφαση στις 19 Μαρτίου 2020 και το πρώτο δρομολόγιο έλαβε χώρα στις 20-21 Μαρτίου.

Σχολιάζουν ταυτόχρονα ότι η μεταφορά των προσφύγων και των μεταναστών αν αποφασιζόταν να γίνει με πλοία της γραμμής που ήδη εκτελούν δρομολόγια από και προς τα νησιά αυτά, ενώνοντάς τα με την ηπειρωτική Ελλάδα, δεν θα ξεπερνούσε σε κόστος περίπου τις 65.000 ευρώ.

Επισημαίνουν επίσης ότι οι συγκεκριμένες μετακινήσεις πληθυσμών προσφύγων και μεταναστών δεν αφορούν την αποσυμφόρηση των ΚΥΤ των νησιών, αλλά όσους έφτασαν στη χώρα μας μετά την έξαρση της πανδημίας και εξαιτίας της ΠΝΠ της κυβέρνησης δεν είχαν δικαίωμα για αίτηση ασύλου.

Οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονταν ήδη περίπου ένα μήνα στα νησιά και μέχρι να βγει η συγκεκριμένη, φωτογραφική προκήρυξη, τα αρμόδια υπουργεία δεν είχαν προχωρήσει σε καμία ενέργεια μετακίνησής τους ώστε να μεταφέρονται μέσω των προγραμματισμένων δρομολογίων των ακτοπλοϊκών γραμμών.

Ιδιαίτεροι προβληματισμοί προκύπτουν όμως, κατά τους βουλευτές, και σχετικά με τον τρόπο εκτέλεσης των πλόων. Οπως σημειώνουν, ρεπορτάζ που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αλλά και τα υπομνήματα των Αστυνομικών Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Βορείου και Νοτίου Αιγαίου περιγράφουν τις συνθήκες μεταφοράς ως ασφυκτικές και υγειονομικά ακατάλληλες.

Το πλοίο ήταν κλειστού τύπου, χωρίς κατάστρωμα ή δυνατότητα φυσικού εξαερισμού, ενώ ταξίδεψε υπεράριθμο με 425 πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς και ικανό αριθμό αστυνομικών δυνάμεων που τους συνόδευαν, ενώ κατά τη διάρκεια του πλου δεν ακολουθήθηκαν οι καθορισμένοι, από τον ΕΟΔΥ, κανόνες για τον Covid-19.