Νέο κυβερνητικό φιάσκο: Ακινητοποιημένα λόγω βλάβης τα μισά λεωφορεία που νοικιάστηκαν

Στο αμαξοστάσιο λόγω βλάβης βρίσκονται τα μισά από τα πολυδιαφημισμένα νοικιασμένα λεωφορεία, τρεις μέρες μόλις μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ για να φωτογραφηθεί με τα 40 λεωφορεία που νοικιάστηκαν ένα χρόνο μετά την πανδημία

Το επικοινωνιακό σόου της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ την περασμένη Παρασκευή, κατέληξε τελικά σε ένα ακόμη φιάσκο, με τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά να καταγγέλει ότι μόνο τα μισά από τα 40 λεωφορεία που νοικιάστηκαν εκτελούν δρομολόγια.

Την περασμένη Παρασκευή ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε χαμογελαστός νωρίς το πρωί στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στην Πέτρου Ράλλη για να «θαυμάσει» τα 40 λεωφορεία που νοικιάστηκαν ένα χρόνο μετά την πανδημία. Ωστόσο, στην επίσκεψη που πραγματοποίησε το πρωί της Δευτέρας ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ διαπίστωσε ότι είναι ακινητοποιημένα στο συγκεκριμένο αμαξοστάσιο και τα εννιά από τα νοικιασμένα λεωφορεία με αποτέλεσμα κανένα από τα λεωφορεία να μην πραγματοποιεί σήμερα δρομολόγια.

«Κανένα από τα οχήματα που βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη δεν βγήκε στον δρόμο για να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Συνολικά, από όλα τα αμαξοστάσια, μόνο τα μισά από τα νοικιασμένα λεωφορεία βγήκαν για δρομολόγια». δήλωσε ο Νίκος Παππάς, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ ΑΕ στην Πέτρου Ράλλη και μπήκε στα λεωφορεία «που, πριν από λίγες μέρες, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής διαφήμιζαν ως υπερσύγχρονα».

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι «τα οχήματα που είδαμε στην Πέτρου Ράλλη αξιοποιήθηκαν, απλώς, την Παρασκευή για επικοινωνιακούς λόγους και πλάνα από drone και επέστρεψαν στο αμαξοστάσιο, κάποια με βλάβες». Σημείωσε ότι «υπάρχουν οχήματα με 700.000 χιλιόμετρα, τα οποία ο Οργανισμός προμηθεύτηκε σε τιμή λίγο χαμηλότερη από την τιμή αγοράς καινούριων» και πως «η ακαταλληλότητα είναι παραπάνω από εμφανής». «Θα θέλαμε να ξέρουμε αν η Επιτροπή Παραλαβής έχει παραλάβει και τυπικά αυτά τα οχήματα. Η απραξία είναι προσβλητική για τον κοινό νου», σχολίασε.

Όπως αναφέρει ο κ. Παππάς «ενημερώθηκε από εργαζόμενους και διαπίστωσε ότι τα οχήματα που παρέλαβε η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι 10ετίας ή 12ετίας και έχουν “γράψει” πάνω από 500.000 χιλιόμετρα». Επίσης, «τα μισά περίπου οχήματα δεν εκτελούν δρομολόγια, καθώς πολλά παρουσιάζουν βλάβες» και «σύμφωνα με εργαζόμενους, τα νοικιασμένα λεωφορεία βγήκαν στον δρόμο την Παρασκευή για να ληφθούν πλάνα από το drone της ΝΔ, κάποια έμειναν λόγω βλάβης και τα περισσότερα επέστρεψαν αμέσως στο αμαξοστάσιο».

Επιπλέον «τα οχήματα δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας εν μέσω πανδημίας, καθώς έχουν ελάχιστα παράθυρα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με πρόχειρες πατέντες, ενώ είναι ακατάλληλα για χρήση από ΑμεΑ».

Τέλος, επισημαίνεται ότι «το κόστος ενοικίασης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων είναι λίγο χαμηλότερο από το κόστος αγοράς ίδιου αριθμού νέων» και πως «δαπανήθηκαν 51 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια ενοικίασης, με δυνατότητα μετέπειτα αγοράς τους με επιπλέον 5 εκατ. ευρώ, όταν η αξία αγοράς ίδιου αριθμού οχημάτων δεν θα ξεπερνούσε τα 61 εκατ. ευρώ».

Όπως τόνισε μιλώντας στο ΚΟΚΚΙΝΟ ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ «Τα πολυδιαφημισμένα λεωφορεία που παρελήφθησαν βρίσκονται ακινητοποιημένα με βλάβες στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ. πρόκειται για λεωφορεία με 500.000 -700.000 χιλιόμετρα τα οποία νοικιάζονται για 150.000 ευρώ ενώ με λίγα χρήματα περισσότερα θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε καινούργια».

Πέρα λοιπόν, από την τεράστια καθυστέρηση στην ενοικίαση των λεωφορείων την ώρα που ο κόσμος ασφυκτιά  καθημερινά στα μέσα μεταφοράς, φαίνεται πως τα λεωφορεία με τόσα χιλιόμετρα πάνω τους αντιμετωπίζουν σοβαρά μηχανικά προβλήματα με αποτέλεσμα να νοικιαστούν για να παραμείνουν στα αμαξοστάσια.

Ο Νίκος Παππάς χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ ντροπή για το επιβατικό κοινό ενώ επεσήμανε ότι τα λεωφορεία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας εν μέσω πανδημίας καθώς έχουν ελάχιστα παράθυρα, ενώ είναι ακατάλληλα για ΑΜΕΑ.