Μητσοτάκης: Αισιοδοξία για καλή πορεια του τουρισμού και πιο ανοιχτή καθημερινότητα – Ο Μητσοτάκης προβληματίζεται για τις πρώτες ρωγμές στη ΝΔ

Μητσοτάκης: Αισιοδοξία για καλή πορεια του τουρισμού και πιο ανοιχτή καθημερινότητα

Παρουσία του Πρωθυπουργού στα εγκαίνια των 14 αεροδρομίων διαχείρισης Fraport Greece, που έγιναν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

«Τέτοιες επενδύσεις, εκτός από αναπτυξιακή έχουν και κοινωνική διάσταση δημιουργούν δουλειές, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες, καταργούν αποστάσεις, σπάνε την απομόνωση των νησιών μας. Εξυπηρετούν την καθημερινότητα των πολιτών κάνοντας πιο εύκολη την επικοινωνία», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των 14 αερολιμένων διαχείρισης Fraport Greece.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε «στις τεράστιες προοπτικές της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους αποκτά το αεροδρόμιο που της αξίζει» και πρόσθεσε ότι «πρόκειται για μία μόνο από τις πιο δυναμικές όψεις ενός προγράμματος αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Μια επένδυση ύψους 440 εκατομμυρίων ευρώ, που αλλάζει πλήρως τα δεδομένα σε 11 νησιά μας και σε τρεις ηπειρωτικούς προορισμούς προσθέτοντας τελικά έσοδα στα δημόσια ταμεία αλλά και παραπάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας. Προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες αλλά και ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας για όλους τους εργαζόμενους. Αλλά και μεγενθύνοντας το άυλο εθνικό κέρδος, που δεν είναι άλλο από την τουριστική φήμη της χώρας μας. Θα έλεγα ότι η επένδυση αυτή αποτελεί ένα υπόδειγμα παραγωγικής σύμπραξης κράτους και ιδιωτών».

Αναφερόμενος στα συνολικότερα οφέλη για την Ελλάδα, ο Πρωθυπουργός σημείωσε: «Η επίδραση της συμφωνίας με την Fraport στο ΑΕΠ της χώρας μόνο σε ένα χρόνο ξεπέρασε τα 300.000.000 ευρώ. Διπλασίασε την απασχόληση με χιλιάδες θέσεις και θα αυξήσει πολύ σημαντικά την κίνηση των επισκεπτών σε πάρα πολύ σημαντικούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Είναι καιρός πια ο καθένας στη χώρα μας να βρει το ρόλο του. Οι επενδυτές να προσφέρουν τα κεφάλαια, το κράτος τις υποδομές προς αξιοποίηση, ώστε οι πρώτοι να αναλαμβάνουν και να ωφελούνται από το επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυτό να κατανέμεται δίκαια με κοινό κέρδος προς όλους τους πολίτες».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στον τουρισμό στις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω πανδημίας, εκφράζοντας την αισιοδοξία του. «Βαδίζοντας προσεκτικά προς την έξοδο από την υγειονομική κρίση, το αεροδρόμιο “Μακεδονία” και τα υπόλοιπα 13 περιφερειακά μας αεροδρόμια γίνονται οι εθνικές μας γέφυρες για ένα πιο ελεύθερο και αποδοτικό καλοκαίρι. Όλα τους πια, όπως εξάλλου και τα υπόλοιπα αεροδρόμιά μας, έχουν πιστοποίηση για τα μέτρα ασφάλειας κατά του κορονοϊού από τον Διεθνή Οργανισμό Αεροδρομίων. Και βέβαια, το ευρωπαϊκό ψηφιακό διαβατήριο υγείας, στο οποίο η Ελλάδα πρωτοστάτησε, γίνεται πια πράξη. Και πρόσθετη εγγύηση είναι το εθνικό σύστημα ελέγχου που ήδη έχει καταστρώσει η χώρα μας.

Και καθώς η επιχείρηση εμβολιασμού “Ελευθερία” προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς πιστεύω ότι πολύ σύντομα η χώρα μας θα μπορεί να έχει χτίσει το πρώτο τείχος ανοσίας. Μπορούμε, λοιπόν, να είμαστε αισιόδοξοι, τηρώντας πάντα τα βασικά μέτρα προστασίας της υγείας μας, να διαμορφώσουμε από φέτος το καλοκαίρι τις συνθήκες για μία καλή πορεία του τουρισμού μας. Αλλά για μία πιο ανοιχτή καθημερινότητα για όλους μας, ώστε όπως νικηφόρα μπήκε η πατρίδα μας σε αυτή τη δοκιμασία, παρά τις βαριές απώλειες, έτσι νικηφόρα να βγει και από αυτήν», επεσήμανε ο Πρωθυπουργός.

“Πρόγραμμα που αναβαθμίζει τις υποδομές και το προφίλ της Ελλάδας”

Η επένδυση της Fraport για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 440 εκατομμυρίων ευρώ, ενισχύει τις ταξιδιωτικές υποδομές της χώρας με πέντε νέους, σύγχρονους αεροσταθμούς, ενώ πέντε ακόμα αεροσταθμοί επεκτάθηκαν και σε τέσσερις έγιναν έργα αναδιαμόρφωσης. Παράλληλα, ανακαινίστηκαν 12 διάδρομοι απογείωσης και προσγείωσης ενώ κατασκευάστηκαν ή ανακαινίστηκαν 12 πυροσβεστικοί σταθμοί.

Οι νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις διασφαλίζουν βελτιωμένες υπηρεσίες για όλους τους ταξιδιώτες. Παρέχουν ενισχυμένη ασφάλεια, αυξημένη άνεση και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση, αναβαθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τόσο το προφίλ της χώρας όσο και το τουριστικό προϊόν της.

Οι πέντε νέοι αεροσταθμοί, που κατασκευάστηκαν στους αερολιμένες της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Κω και της Μυτιλήνης, προσθέτουν περισσότερα από 86.300 τετραγωνικά μέτρα σε χώρους υπηρεσιών και εξυπηρέτησης ταξιδιωτών, διευρύνοντας ουσιαστικά τις υποδομές που διαθέτει αφενός η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και αφετέρου πέντε μεγάλοι νησιωτικοί προορισμοί.

Παράλληλα, η επέκταση των αεροσταθμών σε άλλα πέντε αεροδρόμια έχει ενισχύσει τις αεροδρομιακές εγκαταστάσεις κατά περισσότερα από 20.000 τετραγωνικά μέτρα.

Το μεγαλύτερο καινούργιο terminal δημιουργήθηκε στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου το επιπρόσθετο εμβαδόν που αγγίζει τα 34.100 τετραγωνικά μέτρα, τονώνοντας τον γεωστρατηγικό ρόλο της πόλης ως διαμετακομιστικού και εμπορικού κόμβου. Εκτιμάται ότι  έως το 2026 ο αναβαθμισμένος αερολιμένας θα μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, που θα συνιστά αύξηση της τάξης του 48% σε σχέση με το προπανδημικό 2019.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος σταθμός οικοδομήθηκε στο αεροδρόμιο «Ιπποκράτης» της Κω, όπου προστέθηκαν 24.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ η μεγαλύτερη επέκταση έγινε στην Σαντορίνη, όπου ο υφιστάμενος αεροσταθμός απέκτησε επιπλέον 12.900 τμ και ανακαινίστηκε.

Χάρη στα έργα εγκαταστάθηκε και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σύγχρονο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών. Σε πολλές περιπτώσεις αυξήθηκαν σημαντικά οι πύλες αναχωρήσεων, τα γραφεία check-in και οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών, ενώ παράλληλα προστέθηκαν σημεία ασφάλειας και ελέγχου, τόσο σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους όσο και αναφορικά με τα φυλάκια όπου ρυθμίζεται η πρόσβαση στην περιοχή δραστηριότητας αεροσκαφών.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης έργα στα οδοστρώματα των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης και στον χώρο στάθμευσης αεροπλάνων σε 12 αεροδρόμια. Στην Μύκονο και την Κω έγινε μάλιστα ολική ανακατασκευή των διαδρόμων αποπροσγείωσης.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον Πρόεδρο του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport Dr. Stefan Schulte, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fraport Greece, Alexander Zinell και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Κοπελούζου, Χρήστο Κοπελούζο, πραγματαποίησαν τα εγκαίνια των 14 αεροδρομίων.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Δημήτρης Φραγκάκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, οι βουλευτές της ΝΔ, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Έλενα Ράπτη, Στράτος Σιμόπουλος, Άννα Ευθυμίου, Δημήτριος Κούβελας, Θεόδωρος Καράογλου, Σάββας Αναστασιάδης, Δημήτριος Βαρτζόπουλος και η διευθύντρια του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

Νωρίτερα ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε το εργοτάξιο του Μετρό στο σταθμό Βενιζέλου.

 

Αναγκαστική συνεπιμέλεια: Ο Μητσοτάκης προβληματίζεται για τις πρώτες ρωγμές στη ΝΔ

Αναγκαστική συνεπιμέλεια: Ο Μητσοτάκης προβληματίζεται για τις πρώτες ρωγμές στη ΝΔ

Το νομοσχέδιο για την αναγκαστική συνεπιμέλεια φαίνεται πως θα είναι το πρώτο της κυβέρνησης Μητσοτάκη που θα καταψηφιστεί από βουλευτές της ΝΔ. Διαφωνίες και στα εργασιακά 

Η αναγκαστική συνεπιμέλεια δημιουργεί τις πρώτες ρωγμές στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, καθώς η Μαριέττα Γιαννάκου και η Όλγα Κεφαλογιάννη κατέστησαν χθες σαφές ότι δεν θα το ψηφίσουν, ενώ διαφωνίες έχουν εκφράσει και οι βουλευτές Βασίλης Υψηλάντης και Μανούσος Βολουδάκης.

Το ζήτημα προβληματίζει όπως είναι λογικό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καθώς πρόκειται για το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης του που διατρέχει κίνδυνο να καταψηφιστεί από βουλευτές της συμπολίτευσης. Και μάλιστα με την κ. Γιαννάκου να καταγγέλλει “λόμπι με πολύ χρήμα” πίσω από το νομοσχέδιο και να κάνει λόγο για ζήτημα ηθικό, αλλά και με την κ. Κεφαλογιάννη να αφήνει αιχμές για το κατά πόσον η αναγκαστική συνεπιμέλεια συνάδει με τις φιλελεύθερες αρχές της ΝΔ.

Εξετάζεται μάλιστα το ενδεχόμενο ο πρωθυπουργός να μιλήσει σήμερα στη Βουλή, προκειμένου να μαζέψει και άλλους πιθανούς διαφωνούντες, αλλά και καθώς στο νομοσχέδιο για την αναγκαστική συνεπιμέλεια θα παρέμβουν τόσο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας όσο και η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά. Ενώ την αντίθεση τους με το νομοσχέδιο έχουν εκφράσει τόσο το ΚΚΕ, που κατέθεσε χθες και δικές του τροπολογίες, όσο και το ΜεΡΑ25.

Ωστόσο μέχρι χθες το βράδυ οριστική απόφαση δεν είχε ληφθεί, καθώς εάν ο κ. Μητσοτάκης παρέμβει στη συζήτηση και παρόλα αυτά βουλευτές της ΝΔ καταψηφίσουν, το γεγονός θα αξιοποιηθεί από την αντιπολίτευση.

Ο πρωθυπουργός μάλιστα συνομίλησε στο περιθώριο της προχθεσινής διάσκεψης για το κλίμα και την ενέργεια με την κ. Γιαννάκου, την οποία φέρεται να επιχείρησε να καθησυχάσει πως οι ανησυχίες της λαμβάνονται υπόψη.

Οι χειρισμοί του υπουργού Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα πάντως είχαν ρίξει ακόμη περισσότερο λάδι στη φωτιά, καθώς άφησε αιχμές για προσωπικά βιώματα της κ.Γιαννάκου και της κ. Κεφαλογιάννη, που επηρεάζουν την κρίση τους, γεγονός το οποίο ευλόγως τις εξόργισε.

Ο κ. Τσιάρας υπενθυμίζεται ότι είχε απορρίψει τις δέκα τροπολογίες των δύο πρώην υπουργών, όμως χθες το βράδυ κατέθεσε νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο επιχειρώντας να κατευνάσει τις αντιδράσεις, και προανήγγειλε και άλλες αλλαγές σήμερα.

Το νομοσχέδιο βέβαια, εάν δεν υπάρξουν και άλλοι αντάρτες, θα περάσει. Το ζήτημα όμως είναι πολιτικού συμβολισμού. Γιαννάκου και Κεφαλογιάννη είναι δύο από τις πλέον προβεβλημένες γυναίκες της ΝΔ και πρώην υπουργοί, έστω και εάν σήμερα βρίσκονται εκτός κυβέρνησης. Η κ. Κεφαλογιάννη δεν είναι η πρώτη φορά που διαφοροποιείται από κυβερνητικές επιλογές και έχει ασκήσει κριτική ιδίως στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι η κ. Κεφαλογιάννη είχε αρνηθεί το 2019 το υπουργείο Τουρισμού, επικαλούμενη ότι υπήρχε συμφωνία με τον κ. Μητσοτάκη πως θα αναλάμβανε το υπουργείο Πολιτισμού. Φιλοδοξεί δε να αποτελέσει εκείνη έναν εσωκομματικό διακριτό πόλο στο θολό γαλάζιο τοπίο.

Όσο για την κ. Γιαννάκου, αποτελεί ένα από τα πιο συνεπή φιλελεύθερα με την κλασική έννοια του όρου στελέχη της ΝΔ και είναι γνωστή για την επιμονή της σε θέματα ιδεολογίας και αρχών της, συνεπώς η αποδοκιμασία της αφήνει μία δυσάρεστη πολιτικά γεύση στην κυβέρνηση.

Και εν τω μεταξύ υπήρξε και η πρώτη διαφοροποίηση βουλευτή της συμπολίτευσης για το εργασιακό νομοσχέδιο. «Χρειάζονται ασφαλιστικές δικλείδες σε συγκεκριμένα σημεία. Χρειάζεται να υπάρχει αύξηση των ελεγκτικών μηχανισμών. Υπάρχει η δυνατότητα αίτησης του εργαζόμενου να διευθετήσει τον χρόνο εργασίας του. Το 8ωρο και το 40ωρο παραμένουν. Όμως γνωρίζουμε ότι η σχέση εργαζόμενου εργοδότη και εργαζόμενων δεν είναι μία ισότιμη σχέση γιατί υπάρχει μία σχέση εξάρτησης. Το λέω ως εργατολόγος» επισήμανε μιλώντας στο Blue Sky η βουλευτής Άννα Ευθυμίου.

Βίκυ Σαμαρά