Μαξίμου: Σχέδιο για “by pass” της λίστας Πέτσα με στοιχεία…10αετίας! – Δύο site ανακοινώνουν τα ποσά που εισέπραξαν από τον Πέτσα. Ζητούν να…

 Μαξίμου: Σχέδιο για “by pass” της λίστας Πέτσα με στοιχεία…10αετίας!- “Πυρετός” μετά τις παρεμβάσεις Τσίπρα-ΚΙΝ.ΑΛ και ισχυρών ΜΜΕ

Την τακτική του “στρίβειν δια της…10αετίας” προτείνουν, σύμφωνα με πληροφορίες του Libre, κάποιοι στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να αποφύγει τον επικίνδυνο πολιτικά σκόπελο της πλήρους δημοσιοποίησης των στοιχείων και, κυρίως, των ποσών της διαβόητης, πλέον, καμπάνιας του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα.

Ο τελευταίος είναι βέβαιο πως δεν θα παραμείνει στο πόστο του στον αναμενόμενο ανασχηματισμό (ίσως μετακινηθεί στο υπουργείο Εργασίας, ώστε να μην δημιουργηθεί η εντύπωση αποπομπής από το κυβερνητικό σχήμα και πολιτικής του απαξίωσης), αναζητείται, όμως, εναγωνίως τρόπος να καλυφθεί το φιάσκο της κακοδιαχείρισης δημοσίου χρήματος με την καταβολή μεγάλων ποσών σε ανύπαρκτα σάϊτ αλλά και σε γνωστούς παρουσιαστές και εκδότες.

Κι αυτό διότι εκφράζονται φόβοι πως με την ανακοίνωση των ποσών ίσως κινηθεί εισαγγελική παρέμβαση, κάτι που θα περιέπλεκε την υπόθεση και θα έφερνε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση την κυβέρνηση.

Η δημοσιοποίηση των ποσών της καμπάνιας Πέτσα θεωρείται μάλλον βέβαιη, αφ΄ ης στιγμής το ζήτησε επισήμως χθες ο Αλέξης Τσίπρας (με ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων), ενώ και το ΚΙΝ.ΑΛ έχει κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση. Το ίδιο ζητούν ακόμα και οι ιδιοκτήτες μεγάλων μέσων ενημέρωσης- πρώτη η “Καθημερινή”, ενώ ακολούθησε χθες και ο Όμιλος Μάρη (news247.gr)-, ιδιαίτερα επειδή έχουν εξοργιστεί από το γεγονός ότι έχουν εισπράξει πολύ λιγότερα χρήματα απ΄ ότι μικροεκδότες και σάϊτ-φαντάσματα.

Πρώτος στην λίστα των “διορθωτικών κινήσεων” του Μαξίμου ο Πέτσας ...

Οι πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, πως στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχουν εισηγήσεις για ένα “by pass” του αιτήματος της αντιπολίτευσης δια της δημοσιοποίησης μιας μεγάλης λίστας με ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ από την λεγόμενη κρατική διαφήμιση κατά την τελευταία δεκαετία. Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξούν να …χαθούν οι κραυγαλέες πολιτικές (ίσως και όχι μόνο) ευθύνες της κακοδιαχείρισης στην καμπάνια “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς”. Να έρθουν, δηλαδή, στη δημοσιότητα και τα ποσά που δόθηκαν κατά την διάρκεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με στόχο να απαξιωθεί η κριτική που ασκείται από συγκεκριμένες πλευρές.

Για παράδειγμα, ήδη ορισμένοι φίλα προσκείμενοι στην κυβέρνηση δημοσιογράφοι εγείρουν θέμα σχετικά με την κρατική διαφήμιση που έλαβαν μέσα ενημέρωσης, όπως η “Εφημερίδα των Συντακτών”, ή το Documento του Κώστα Βαξεβάνη. Το σχέδιο -εφόσον εισακουσθούν αυτοί που το εισηγούνται- αποσκοπεί στο να απαξιωθούν οι ασκούντες σκληρή κριτική και να φτάσει …η μπάλα στην εξέδρα.

Άλλοι, ωστόσο, αναφέρουν πως κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Αφενός διότι δεν μπορούν, σε μια τέτοια περίπτωση, να αποκρυβούν τα στοιχεία του δημοσίου χρήματος που διακινήθηκε προκλητικά μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ την περίοδο της διακυβέρνησης Σαμαρά.

Αυτά τα ειχαν δημοσιοποιήσει παλαιότερα οι Πάνος Καμμένος και Παύλος Πολάκης αλλά θα επανέλθουν στη δημοσιότητα, σε μια τέτοια περίπτωση, αυτή τη φορά, μάλιστα, με σφραγίδα μιας κυβέρνησης της Ν.Δ, κάτι που θα έθιγε εμμέσως τον Αντώνη Σαμαρά και υπουργούς εκείνης της κυβέρνησης που βρίσκονται και σήμερα στην προμετωπίδα του κυβερνητικού σχήματος.

Και δεν αναφέρονται, φυσικά, στα ποσά που νομίμως δόθηκαν με παραστατικά, αλλά σε υπέρογκα ποσά που διακινήθηκαν –όπως και τώρα με την καμπάνια Πέτσα– σε ανύπαρκτα σαϊτ, ή τα εκατομμύρια που μοιράστηκαν στους “συνήθεις αποδέκτες”.

Ακόμα και την περίοδο πριν την κυβέρνηση Σαμαρά, υπάρχουν περιπτώσεις γνωστών δημοσιογράφων που με μικρές εταιρείες αναλάμβαναν “εργολαβικά” την προώθηση ΔΕΚΟ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έναντι αδράς μηνιαίας αμοιβής.

Το βέβαιο είναι πως μετά το αίτημα Τσίπρα και την επιμονή του ΚΙΝ.ΑΛ η κυβέρνηση είναι δύσκολο να αποκρύψει τα ποσά που μοίρασε ο Στέλιος Πέτσας. Ο τελευταίος δεν φαίνεται διατεθιμένος να μεταθέσει μέρος της ευθύνης σε άλλα πρόσωπα στο Μέγαρο Μαξίμου (γι αυτό και προκρίνεται η λύση να αποχωρήσει …ησύχως από την θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου), καθώς κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σοβαρότερες αναταράξεις.

 

Δύο site ανακοινώνουν τα ποσά που εισέπραξαν από τον Πέτσα – Ζητούν να δοθεί στη δημοσιότητα ο πλήρης κατάλογος

Δύο site – και αποτελούν εξαιρέσεις – ανακοίνωσαν μέχρι στιγμής πόσα χρήματα εισέπραξαν από τα «κυβερνητικά» 20 εκατομμύρια ευρώ για τις δύο εκστρατείες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς».

Προφανώς δεν είναι αρμοδιότητα των ΜΜΕ να ανακοινώνουν επισήμως τι ποσά δόθηκαν στα ΜΜΕ είτε υπαρκτά είτε σχεδόν ανύπαρκτα, αλλά υποχρέωση της κυβέρνησης που διαχειρίζεται το κρατικό χρήμα και συγκεκριμένα το χρήμα των φορολογουμένων.

Έτσι για να μάθουμε αν –πέραν των αποκλεισμών- έγιναν ατασθαλίες ή αν τηρήθηκε η αναλογικότητα. Μέχρι στιγμής όλα δείχνουν με βάση τις πληροφορίες αλλά και τον κατάλογο των Μέσων που εισέπραξαν κρατικό χρήμα ότι δεν τηρήθηκαν στο ελάχιστο οι κανόνες της αναλογικότητας και της χρηστής διαχείρισης του δημόσιου χρήματος. Τουλάχιστον από αυτά που ακούγονται.

Προφανώς δεν είναι τυχαία η πλήρης σιγή της κυβέρνησης και του κυβερνητικού εκπροσώπου που αρνείται πεισματικά να δημοσιοποιήσει αναλυτικά τα χρήματα που δόθηκαν ανά ΜΜΕ.

Είναι ωστόσο προς τιμής αυτών των site (sofokleousin.gr και popaganda.gr) που δημοσίευσαν τα ποσά ώστε να γνωρίζει η Έλληνας φορολογούμενος που πηγαίνουν τα χρήματά του.

Προς το παρόν η κυβέρνηση κωφεύει αλλά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει να αντιμετωπίσει την ερώτηση του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα.

sofokleousin.gr: «Μείναμε στο σπίτι», ας μη μείνουμε και στο σκοτάδι

«Μένουμε σπίτι» και «Μένουμε ασφαλείς» ήταν τα σλόγκαν στις δύο κυβερνητικές καμπάνιες για τον κορονοϊό, που έτρεξαν την περίοδο της καραντίνας. Με όσα ακολούθησαν θα τους ταίριαζε κι άλλο ένα σλόγκαν: «Μένουμε στο σκοτάδι».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας έδωσε την λίστα με τα γύρω στα 1.200 ΜΜΕ που πήραν κρατικό χρήμα γι αυτές τις καμπάνιες, μέσω της διαφημιστικής εταιρείας Initiative. Αρνείται πεισματικά να δημοσιοποιήσει το ποσό που έλαβε το κάθε Μέσο. Να φανερώσει δηλαδή πώς μοιράστηκαν τα διόλου ευκαταφρόνητα 20.000.000 στα media.

Έτσι, σε καθεστώς αδιαφάνειας κυκλοφορούν διάφορες πληροφορίες και φήμες. Φερ’ επείν για site προβεβλημένου τηλεπαρουσιαστή που έλαβε 800.000 ευρώ, για “φιλελεύθερο” εκδότη-ιδιοκτήτη site που χρηματοδοτήθηκε με 300.000 ευρώ κ.ά. Το διαδίκτυο έχει …γεμίσει με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά η κυβέρνηση τηρεί «σιγή ιχθύος». Ούτε διαψεύδει, ούτε επιβεβαιώνει.

Κατανοούμε ότι αντιμετωπίζει και εσωτερικό πρόβλημα, καθώς αν αποκαλυφθούν τα ποσά, θα αποδειχθεί ότι κάποιοι τυγχάνουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης, εισπράττοντας πολύ περισσότερα από άλλους του φιλοκυβερνητικού στρατοπέδου. Όμως εδώ πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι τα ποσά που μοιράστηκαν στα media, δεν είναι ούτε του Πέτσα, ούτε του Μητσοτάκη. Είναι χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, που δικαιούνται να πληροφορηθούν, πώς …αξιοποιήθηκαν. Άλλωστε, γι’ αυτό εδώ και χρόνια έχει δημιουργηθεί η «Διαύγεια», όπου αναρτώνται όλες οι κρατικές συμβάσεις.

Επίσης και από ιδεολογικής άποψης, μιά φιλελεύθερη κυβέρνηση, που υποτίθεται ότι υπερασπίζεται και προάγει την ελεύθερη οικονομία, είναι αδιανόητο να κρατά κρυφά χαρτιά για μιά μείζονα κρατική παρέμβαση. Η αίσθηση ότι νοθεύτηκε ο ελεύθερος ανταγωνισμός με κρατικό χρήμα, δεν είναι δυνατόν να μείνει αναπάντητη. Για να μάθουν τελικά και οι πολίτες αν στις 7 Ιουλίου του 2019 εξέλεξαν αληθινούς φιλελεύθερους ή κρατικοδίαιτους, που καμώνονται τους φιλελεύθερους για να βάλουν χέρι στον δημόσιο κορβανά.

Εμείς πάντως, δεν θα «Μείνουμε στο σκοτάδι». Το Sofokleousin, ένα site με 12 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στον χώρο της ενημέρωσης, που βρίσκεται από άποψη επισκεψιμότητας στην πρώτη τετράδα των οικονομικών ιστοσελίδων με βάση τα στοιχεία της Alexa, κάνει γνωστό ότι έλαβε από την (δεύτερη) κυβερνητική καμπάνια των 20 εκατομμυρίων ευρώ το… μυθώδες ποσό των 2.000 ευρώ. Κι αυτό μετά από πολλές διαμαρτυρίες και οχλήσεις προς την Initiative, που μας είχε αποκλείσει από την πρώτη καμπάνια, χωρίς να εξηγήσει ποτέ τον λόγο.- τον οποίο όλοι αντιλαμβάνονται. Αλλα sites οικονομικά και γενικού ειδησεογραφικού περιεχομένου, με πολυ χαμηλότερη επισκεψιμότητα και απήχηση αλλά με φιλοκυβερνητική γραμμή, πήραν πολλαπλάσια – έως και 20πλάσια!

Αναμένουμε ανάλογη αντίδραση και από άλλα media: Να κάνουν αυτό που αρνείται να πράξει η κυβέρνηση. Ωστε να φανεί στη συνέχεια ποιά ευνοήθηκαν σκανδαλωδώς, παίρνοντας τη μερίδα του λέοντος

«Μείναμε στο σπίτι» ελπίζοντας ότι θα «Μέναμε ασφαλείς». Ας μη μείνουμε και στο σκοτάδι, αφήνοντας ανενόχλητη την κυβέρνηση να μοιράζει κρατικό χρήμα σε μια εμφανή προσπάθεια χειραγώγησης της ενημέρωσης.

popaganda.gr: Για το καλό της ενημέρωσης και της δημοκρατίας, πρέπει άμεσα να δημοσιοποιηθεί η λίστα με τα ποσά που δόθηκαν στα ΜΜΕ την περίοδο της καραντίνας

Από τα μέσα Μαρτίου κι έπειτα, λόγω της πανδημίας, έπεσε κατακόρυφα η διαφημιστική κίνηση στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης.

Με την χώρα να μπαίνει σε καραντίνα, η κυβέρνηση αποφάσισε να τρέξει την πολυσυζητημένη καμπάνια ενημέρωσης «Μένουμε Σπίτι» που στην πορεία (με την σταδιακή άρση των περιορισμών) εξελίχθηκε σε «Μένουμε Ασφαλείς». Το ύψος της δαπάνης που αντλήθηκε από τα δημόσια ταμεία ήταν 20 εκατομμύρια ευρώ (11 κι 9 αντίστοιχα).

Ένα βασικό σημείο της κριτικής στάθηκε στο γιατί να πληρώσει το κράτος μια καμπάνια που θα μπορούσε να υποστηριχθεί αφιλοκερδώς από τα ελληνικά ΜΜΕ ως μήνυμα κοινής ωφέλειας. Είναι μια βάσιμη ένσταση. Από την πλευρά των ΜΜΕ όμως -ανεξαρτήτως μεγέθους ή πολιτικής τοποθέτησης – δε χρειάζεται και πολλή ανάλυση ότι αυτή η καμπάνια έγινε αντιληπτή ως αναγκαία «ενίσχυση» για να επιβιώσουν.

Η απόφαση λοιπόν να ενισχυθούν τα Μέσα με κρατικό χρήμα ήταν συζητήσιμη αλλά άμεση. Άλλες ενέργειες θα έπαιρναν καιρό ν’ αποδώσουν στον ήδη ασθενή ελληνικό Τύπο. Σίγουρα, είναι μια κίνηση που έδωσε δυνατότητα ρευστότητας ώστε να πληρωθούν μισθοί στους χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου.

Μετά από τις πρώτες αντιδράσεις για αδιαφανείς διαδικασίες, φάνηκε ότι θα δινόταν στη δημοσιότητα η πλήρης λίστα με τα ΜΜΕ που συμμετείχαν στην καμπάνια και τα ακριβή ποσά που πήραν. Αρχικά, η δημοσίευση της λίστας καθυστερούσε γιατί, υποτίθεται, αργούσαν πολύ να προστεθούν τα μέσα από την επαρχία.

Μετά την πίεση Μέσων που δεν πήραν ευρώ από την καμπάνια, αλλά και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μοιράστηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα η λίστα με τις εφημερίδες, τις ιστοσελίδες, τα τηλεοπτικά κανάλια και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που χρηματοδοτήθηκαν.

Στη λίστα συναντά κανείς ιστοσελίδες που είναι ολοφάνερο ότι δημιουργήθηκαν μόνο και μόνο για να συμπεριληφθούν στην καμπάνια, ιστοσελίδες που έχουν typos στο όνομά τους, ιστοσελίδες που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι πληρούν το παραμικρό κριτήριο λειτουργίας Μέσου Ενημέρωσης.

Στη λίστα, επίσης, αναφέρονται τα ονόματα των Μέσων χωρίς το ποσό που πήραν. Κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση ότι όλα αμείφθηκαν το ίδιο.

Η λίστα περιλαμβάνει 1232 MME. H Popaganda βρίσκεται στο νούμερο 732. Την ίδια στιγμή που κυκλοφορούν φήμες για οργανισμούς που έβαλαν στα ταμεία τους εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, θέλουμε να ενημερώσουμε το αναγνωστικό κοινό ότι πήραμε συνολικά 5.000 ευρώ από τις δύο καμπάνιες – 2.500 χιλιάδες ευρώ τον Απρίλιο κι άλλα τόσα το Μάιο.

Ως Μέσο, ως φορολογούμενη επιχείρηση, ως δημοσιογράφοι και φορολογούμενοι πολίτες, ζητάμε από το αρμόδιο Υπουργείο να δημοσιεύσει τη λίστα με τ’ αντίστοιχα ποσά ώστε να ξέρουν όλες και όλοι τι συνέβη.

Εκτός από την αξία της ενημέρωσης, που είναι κάτι σχετικό για τον καθένα, η δημοσιοποίηση των ποσών είναι ζήτημα δημοκρατίας.

Είναι δικαίωμα κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα να γνωρίζει που πηγαίνουν τα λεφτά του.