Καταγγελία για υπερκοστολόγηση εκατομμυρίων σε έργο της Περιφέρειας Αττικής – Εγκρίθηκε η μελέτη για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού

Στο μικροσκόπιο της μείζονος αντιπολίτευσης του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής βρίσκεται η σύμβαση του έργου «λειτουργία και συντήρηση του συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας στην Ν. Αττικής» εξαιτίας της υπερκοστολόγησης, του μειωμένου ποσοστού έκπτωσης αλλά και κρίσιμων διαχειριστικών ζητημάτων που εγείρονται εν συγκρίσει με την αντίστοιχη σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2018 επί διοίκησης Δούρου.

Ο διαγωνισμός που συντελέστηκε το 2018, είχε ως αποτέλεσμα το έργο να ανατεθεί στην μειοδότρια εταιρία, «ΒΙΟΛΙΑ», με το κόστος να ανέρχεται στα 3.988.201 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ωστόσο, η ανανέωση του διαγωνισμού, που ανέδειξε μειοδότρια την ίδια εταιρία, επικυρώθηκε την περασμένη Τρίτη και επέφερε την αύξηση του ποσού στα 5.999.603,60 ευρώ.

Όπως επισημαίνει o Χρήστος Καραμάνος, πρώην αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και μέλος του περιφερειακού συμβουλίου με την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Δύναμη Ζωής», η αύξηση του προϋπολογισμού είναι αναντίστοιχη σε σχέση με τις επιπλέον υπηρεσίες που εντάσσονται στο έργο.

Συγκεκριμένα, οι επιπλέον υπηρεσίες είναι οι εξής:

1. Εποπτεία (και όχι συντήρηση) και παρακολούθηση του υπολογιστή του συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (SCADA) καθώς και των καμερών παρακολούθησης (CCTV) των 3 δύο (2) Σηράγγων μήκους 280μ και 320μ που έχουν κατασκευαστεί στην νέα παραλιακή λεωφόρο.

2. Διάθεση 2 αυτοκινούμενων οχήματων περιπολίας κλειστού τύπου (van) κι ενός οχήματος οδικής βοήθειας τύπου πλατφόρμας σε 24ωρη βάση στον οδικό άξονα της Λ. Κηφισού για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας και τη διαχείριση αυτής σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης

3. Αντικατάσταση μέρους των αναλογικών καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας και του αντίστοιχου τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού με ψηφιακές κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας σύγχρονης τεχνολογίας και προδιαγραφών.

«Επιπλέον, η οικονομική πλευρά του έργου είναι προβληματική γιατί η έκπτωση είναι κατά 5% μικρότερη. Επί ημερών μας, η έκπτωση που είχε συμφωνηθεί με την εταιρία ήταν 10%. Τούτων δοθέντων, προστίθενται περίπου 300.000 ευρώ στο τελικό ποσό» τονίζει ο κ. Καραμάνος και υπογραμμίζει πως το πιο βασικό θέμα σε σχέση με τη «λειτουργία και συντήρηση του συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας» αφορά την απώλεια της ευκαιρίας για «ριζική ανάταξη» στη διαχείριση του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας.

«Με δεδομένο ότι επί διοίκησης Δούρου δρομολογήθηκε το θέμα των ρυθμιστών κυκλοφορίας, τώρα ήταν η σειρά της επίλυσης του ζητήματος που αφορά το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας. Αυτό θα μπορούσε να επιλύσει το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αττική. Δηλαδή, ενώ θα μπορούσαμε να πάμε σε μια μεγάλη αλλαγή και εκσυγχρονισμό του κέντρου, αυτό δεν υλοποιείται» συμπεραίνει, συμπληρώνοντας πως με την σύμβαση αυτή μετατίθεται για το μέλλον και η ανάγκη απεξάρτησης από την εταιρία Siemens. «Με την γενναία αναβάθμιση θα μπορούσε να σπάσει επιτέλους ο δεσμός με την Siemens» λέει χαρακτηριστικά.

Άγγελος Προβολισιάνος

 

Εγκρίθηκε η μελέτη για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού – Τι θα περιλαμβάνει

Μακέτα για το Ελληνικό

Η μελέτη για τη διαμόρφωση του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού βασίζεται σε λειτουργικές, αρχιτεκτονικές και οικολογικές αρχές σχεδιασμού.

Ακόμα μία σημαντική απόφαση λήφθηκε σήμερα για το Ελληνικό και την μεγάλη επένδυση που πρόκειται να ξεκινήσει. Πέρα από τα μεγάλα έργα υποδομής, τα εντυπωσιακά κτίρια και τα εμπορικά κέντρα, μεγάλο μέρος τη επένδυσης θα αφορά στο Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού.

Με απόφαση που έγινε γνωστή πριν από λίγο εγκρίθηκε η μελέτη που αφορά τη διαμόρφωσή του.

Συγκεκριμένα, η μελέτη για τη διαμόρφωση τμήματος του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής στο Ελληνικό εγκρίθηκε κατά τη συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) που πραγματοποιήθηκε στις 13.01.2021 υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.

Ειδικότερα, το εν λόγω τμήμα έχει έκταση που αγγίζει τα 75.000 τ.μ. και εντός των ορίων του βρίσκονται τα 3 υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας στο πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού (Χασάνι), τα οποία έχουν κηρυχθεί Νεότερα Μνημεία.

Η μελέτη βασίζεται σε λειτουργικές, αρχιτεκτονικές και οικολογικές αρχές σχεδιασμού (π.χ. επανάχρηση των υλικών αποξήλωσης, ιδιαίτερα των δαπέδων από σκυρόδεμα) και στοχεύει:

  • στη δημιουργία ενός Πάρκου με τοπικό και υπεροπτικό χαρακτήρα εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων αναψυχής,
  • στην προστασία και ανάδειξη των Υποστέγων του Εργοστασίου Αεροσκαφών,
  • στην εισαγωγή καινοτόμου τεχνολογικού εξοπλισμού και
  • στην προσβασιμότητα και ασφάλεια όλων των ομάδων επισκεπτών.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει 5 πλατείες δίπλα στα Υπόστεγα, δίκτυο υπαρχόντων και προτεινόμενων δρόμων – διαδρόμων, περιοχές πρασίνου, 4 «πάρκα» μέσα στο πάρκο, νέα κτίρια (WC, Κέντρο Υποδοχής Πληροφόρησης, Η/Μ κτίρια, Πύργοι – Παρατηρητήρια), τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού (π.χ. παγκάκια, καθίσματα, κάδοι απορριμμάτων, κρήνες και stands ποδηλάτων), δημιουργία στοιχείων νερού (π.χ. κρήνες) καθώς και με κατασκευές περίφραξης, σήμανσης, φωτισμού, δικτύων κλπ.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε:

«Η έγκριση του πρώτου τμήματος του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής στο Ελληνικό είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς αποτελεί τον προπομπό του μεγαλύτερου Πάρκου της Ελλάδας. Το πρόσημο σε αυτό το εμβληματικό έργο είναι και αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό».

Ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης, δήλωσε:

«Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που θα έχει άμεση εφαρμογή στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού. Είναι η αρχή ώστε να ξεκινήσει η διαμόρφωση όλου του Πάρκου, μια περιοχή εύκολα προσβάσιμη που θα πληροί υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές».

Σημειώνεται ότι κατά τη συνεδρίαση του ΚΕΣΑ, μεταξύ άλλων εγκρίθηκαν:

Η μελέτη αποκατάστασης με προσωρινή αλλαγή χρήσης του χαρακτηρισμένου ως Μνημείου Υποστέγου Γ’ της Πολεμικής Αεροπορίας, εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου & Αναψυχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Η αρχιτεκτονική μελέτη αποκατάστασης όψεων του διατηρητέου κτιρίου “Ξενοδοχείο King George” για τοπικές εργασίες εξωτερικών χρωματισμών και επισκευής με χρήση ικριωμάτων που βρίσκεται επί της οδού Βασ. Γεωργίου Α΄ αρ. 3, στο Ο.Τ.66078, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Αθηναίων, φερόμενου ως ιδιοκτησία της Εταιρείας “Ελληνικά Ξενοδοχεία ΛΑΜΨΑ ΑΕ”.

Η αρχιτεκτονική μελέτη για αναθεώρηση της 45/2016 άδειας για προσθήκη και νομιμοποίηση βιομηχανοστασίων, αποθηκών και εγκαταστάσεων στο εργοστάσιο της ΕΛΒΑΛ – ΧΑΛΚΟΡ στο 61ο-62ο χλμ της ΕΟ Αθηνών Λαμίας στα Οινόφυτα Βοιωτίας.