Κατάργηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στις Προστατευόμενες Περιοχές διά χειρός Χατζηδάκη – Ιδιωτικά σχολεία: Όλη η απόφαση για τα δίδακτρα – Ανακοινώνεται μείωση της ύλης για τις Πανελλήνιες! Σενάρια και ημερομηνίες

«Κατάργηση» της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στις Προστατευόμενες Περιοχές διά χειρός Χατζηδάκη

Τη σοβαρή υποβάθμιση της ποιότητας του περιβάλλοντος, αλλά και τα νομικά ζητήματα που θα προκύψουν έναντι της χώρας μας υπογραμμίζει το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, απευθύνοντας έκκληση στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη για τις προωθούμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τον «Εκσυγχρονισμό Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας» που μεθοδεύεται εν μέσω καραντίνας και με περιορισμένη διαβούλευση από τους αρμόδιους φορείς.

Τη φωνή του με δεκάδες περιβαλλοντικούς φορείς που καλούν την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τον «Εκσυγχρονισμό Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας» ενώνει το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για τις αλλαγές που δρομολογούνται, τονίζοντας πως ουσιαστικά καταργείται ο έλεγχος της περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα, 23 περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις κατέθεταν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κοινό αίτημα για αναβολή της κατάθεσης του νομοσχεδίου , διαμαρτυρόμενοι για τις «εκπτώσεις» της Βουλής στο νομοθετικό της έργο, αφού λειτουργεί με σοβαρούς περιορισμούς στις ακροάσεις φορέων και μειωμένη βουλευτική παρουσία στις συνεδρίασης της ολομέλειας και των επιτροπών.

Όπως ανέφεραν οι οργανώσεις, θεωρείται επιτακτική η ριζική αναθεώρηση του νομοσχεδίου, καθώς στη διαβούλευση έχουν υποβληθεί περισσότερα από 1.500 σχόλια, ώστε να γίνουν ουσιαστικές βελτιώσεις, ειδικά στο κεφάλαιο της προστασίας του περιβάλλοντος. Μπορείτε να δείτε τα σχόλια που έχουν κατατεθεί στην διαβούλευση του νομοσχεδίου εδώ.  Αξίζει να σημειωθεί πως μεταξύ των σχολίων που έχουν κατατεθεί, περιλαμβάνονται πλήθος προτάσεων για αναδιαμόρφωση συγκεκριμένων διατάξεων, αλλά και για την απόσυρση προβληματικών μερών του νομοσχεδίου. Όπως αναφέρουν όλες οι οργανώσεις, το νομοσχέδιο υποβαθμίζει και ελαχιστοποιεί τους όρους προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας.

Στην επιστολή του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου υπογραμμίζεται εκ νέου η ανάγκη να ληφθούν υπόψη τα εκατοντάνδες σχόλια που έγιναν στο πλαίσιο της διαβούλευσης, ενώ ζητείται να διατηρηθεί και να ενισχυθεί το υπάρχον Σχήμα Διοίκησης και Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών της χώρας.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή προς τον υπουργό Χατζηδάκη:

Προς: Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Θέμα: Σχέδιο Νόμου με τίτλο ‘Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας’

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Αγαπητέ κ. Χατζηδάκη,
Το Τμήμα Περιβάλλοντος εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του όσον αφορά τις αλλαγές που δρομολογούνται μέσω του ν/σ με τίτλο ‘Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας’.
Συγκεκριμένα το ν/σ:

1. Καταργεί επί της ουσίας τον έλεγχο στην περιβαλλοντική αδειοδότηση.

2. Δέχεται τη θεώρηση του περιβάλλοντος ως ‘χρήση γης’ και όχι ως προστατευτέου αντικειμένου. Προκαθορίζει τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης στις διάφορες ζώνες εντός των Προστατευόμενων Περιοχών, μη δεχόμενο εκ των προτέρων τη διαβάθμιση της προστασίας, όπως ορίζεται από τα κείμενα της Διεθνούς Ένωσης για την Προστασία της Φύσης (IUCN) και άλλων Διεθνών Οργανισμών, και ερχόμενο σε πλήρη αντίθεση με την Επιστήμη της Οικολογίας και τη διεθνή πρακτική. Πολλές από τις επιτρεπόμενες χρήσεις, ανάλογα της έκτασης και του μεγέθους τους, ενδέχεται να επιφέρουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στα είδη και να αλλοιώσουν τον φυσικό χαρακτήρα των οικοσυστημάτων των Προστατευόμενων Περιοχών.

3. Προτείνει τη μετάβαση από ένα συμμετοχικό Σύστημα Διοίκησης και Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (όπως αυτό των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, Φ.Δ.Π.Π.), σε ένα Σύστημα κρατικής δομής και ισχύος, σε αντίθεση με την τρέχουσα διεθνή πρακτική. Δημιουργεί μια αθηνοκεντρική δομή (ΟΦΥΠΕΚΑ) η οποία θα συντονίζει έναν αριθμό Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (Μ.Δ.Π.Π.) περιορισμένων αρμοδιοτήτων και ασαφούς οργάνωσης. Με την κατάργηση των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών διαγράφεται μια πορεία λειτουργίας 20 ετών, η οποία έχει αξιολογηθεί και ως τώρα έχει συμβάλει πολύ σημαντικά στην προστασία της Φύσης.

Το Τμήμα Περιβάλλοντος εκτιμά ότι:
(α) οι προτεινόμενες αλλαγές αναμένεται να προκαλέσουν υποβάθμιση της ποιότητας του περιβάλλοντος και να εγείρουν νομικά ζητήματα έναντι της χώρας.
(β) το υπάρχον Σχήμα Διοίκησης και Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών της χώρας (Φ.Δ.Π.Π.) πρέπει να διατηρηθεί και να ενδυναμωθεί, με συνέχιση του ελέγχου και
της αξιολόγησης των Φ.Δ.Π.Π., όπως ορίζει η διεθνής πρακτική.
(γ) το υπάρχον κείμενο του νομοσχεδίου πρέπει να αναδιαμορφωθεί και να αναδομηθεί στη βάση μιας διαφορετικής φιλοσοφίας και προσέγγισης όσον αφορά τη διατήρηση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας. Τα πάνω από 1500 σχόλια που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης συνηγορούν υπέρ αυτού.

Εκ μέρους της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος,

Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος του Τμήματος
Πέτρος Γαγάνης, Αναπληρωτής Καθηγητής

 

Ιδιωτικά σχολεία: Όλη η απόφαση για τα δίδακτρα

Δείτε αναλυτικά τι περιλαμβάνει

Υπογράφηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών ιδιωτικών σχολείων τις ρυθμίσεις για τα δίδακτρα και την απαγόρευση απολύσεων.

Τα κυριότερα σημεία της Απόφασης είναι τα εξής:

Ι. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

1. Δεν αναστέλλονται οι συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών που έχουν λάβει διοριστήριο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση) και οι αποδοχές τους καταβάλλονται κανονικά από τους εργοδότες τους. Ως εκ τούτου, δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

2. Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν λάβει διοριστήριο, καθώς και το πάσης φύσεως εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε άλλη περίπτωση εκπαιδευτικών δομών, μπορούν να παρέχουν εργασία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση/τηλεκατάρτιση) και σε αυτήν την περίπτωση οι συμβάσεις εργασίας τους δεν αναστέλλονται και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τους εργοδότες τους. Ομοίως, στην περίπτωση αυτή δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

3. Οι συμβάσεις εργασίας εργαζομένων με εξαρτημένη εργασία που δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω δύο κατηγορίες, τελούν σε αναστολή για το χρονικό διάστημα από 15/3/2020 έως και 30/4/2020 και οι εργαζόμενοι είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας). Για όσους από τους εργαζομένους της παρούσας παραγράφου παρέχουν υπηρεσίες σε διοικητικές λειτουργίες ή εξ αποστάσεως εργασία με σκοπό την υποστήριξη της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης ή των λοιπών λειτουργικών αναγκών της εκπαιδευτικής δομής, οι συμβάσεις εργασίας κατ’ επιλογή της επιχείρησης-εργοδότη δεν αναστέλλονται. Στην περίπτωση αυτή οι εργαζόμενοι δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις-εργοδότες τους.

4. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης είναι δικαιούχοι των μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος επαγγελματικής μίσθωσης).

5. Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης, τότε αναστέλλονται οι συμβάσεις του συνόλου του προσωπικού όλων των κατηγοριών, το οποίο δικαιούται την αποζημίωση ειδικού σκοπού, καθώς και τα λοιπά μέτρα στήριξης.

ΙΙ. ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ

1. Μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες κ.ά., από τους εργοδότες-επιχειρήσεις δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους.

2. Εναπόκειται στις επιχειρήσεις-εργοδότες και στους υπόχρεους καταβολής διδάκτρων να συμφωνούν ενδεχόμενη αναπροσαρμογή των διδάκτρων που αντιστοιχούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας/κατάρτισης για το χρονικό διάστημα της προηγούμενης παραγράφου κατ’ αναλογία της παρεχόμενης υπηρεσίας τηλεκπαίδευσης/τηλεκατάρτισης.

3. Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης, δεν υφίσταται καμία υποχρέωση καταβολής διδάκτρων για το ανωτέρω διάστημα.

ΙΙΙ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας και σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες από 18/3/2020, ημερομηνία δημοσιοποίησης του μέτρου.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η Υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσαν:

«Μέριμνά μας είναι πρωτίστως η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αλλά και η διατήρηση της στενής επαφής μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Εξίσου σημαντική, η πρόβλεψη στήριξης του προσωπικού και των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και των οικογενειών που καλούνται να καταβάλουν δίδακτρα στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές. Καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχωρά, με την πολύτιμη συνδρομή εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης και μαθητών, εξασφαλίζουμε όρους βιωσιμότητας για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Την επόμενη ημέρα της κρίσης πρέπει να είμαστε όλοι εδώ, πιο δυνατοί και έτοιμοι να συνεχίσουμε το έργο μας. Μαζί θα τα καταφέρουμε να βγούμε και από αυτήν την κρίση, με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.»

 

Ανακοινώνεται μείωση της ύλης για τις Πανελλήνιες! Σενάρια και ημερομηνίες

Πανελλήνιες

«Τρέχουν» οι εξελίξεις με τις φετινές Πανελλήνιες, που περνούν από… σαράντα κύματα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Οι πληροφορίες λένε πως πριν το Πάσχα θα ανακοινωθεί σημαντική μείωση της ύλης των εξετάσεων, όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως στον Alpha.

Διαβεβαίωσε επίσης ότι δεν θα χαθεί το εξάμηνο στα Πανεπιστήμια και όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων, είπε ότι «οι λοιμωξιολόγοι θα μας πουν πότε θα ανοίξουν τα σχολεία».  Στο ερώτημα αν θα ανοίξουν και πάλι τον Σεπτέμβριο απάντησε: «Δεν έχω αυτή την στιγμή τέτοιο σενάριο. Οι ειδικοί θα μας πουν πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και εκείνοι θα μας δώσουν οδηγίες έτσι ώστε να λάβουμε τις αποφάσεις μας».

Η ύλη για τις Πανελλήνιες

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών θα εξεταστούν στην ύλη που διδάχθηκε στις σχολικές αίθουσες μέχρι τις 11 Μαρτίου οπότε και έκλεισαν τα σχολεία. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις για την εξεταστέα ύλη. Κι αυτό, γιατί τα σχολεία έχουν καλύψει σχεδόν όλα τον ίδιο όγκο ύλης.

Για τον τρόπο που θα γίνουν οι Πανελλήνιες εξετάσεις οι οποίες τοποθετούνται στα μέσα Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου, το ιατρικό επιτελείο θα ορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι εξετάσεις. Δηλαδή πόσοι υποψήφιοι θα είναι σε κάθε αίθουσα και ποια θα είναι η διάταξη των θέσεων με βάση τις αποστάσεις ασφαλείας, πόσοι διδάσκοντες θα επιτηρούν, αν τυχόν προκριθεί να μην εξετάζονται οι μαθητές όλοι την ίδια ημέρα.

Επίσης, θα πρέπει να αποφασισθεί πως θα γίνεται η μετακίνηση των μαθητών. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο παίρνουν μέρος στις Πανελλαδικές περίπου 90.000 μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων.

Δείτε όλα όσα είπε η Νίκη Κεραμέως για τις Πανελλήνιες

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*