Καραμπινάτο σκάνδαλο με 11 εκατομμύρια ευρώ στα «δικά μας» μίντια – Ντροπή: Ο Πέτσας αποφασίζει για δωρεάν σποτ, αλλά ο Δημητριάδης τα πληρώνει

Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από την απόφαση της Κυβέρνησης να εκταμιεύσει και μάλιστα με απόφαση της Προεδρίας της Κυβερνήσεως και υπογραφή του υπουργού Επικρατείας, διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου και ανιψιού του Κυρ. Μητσοτάκη, Γρ. Δημητριάδη, 11 εκατομμύρια € τα οποία με μεσάζοντα την εταιρεία «Initiative» (απευθείας ανάθεση), «έριξε» στα ελληνικά μίντια για την προβολή της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι».

Κι αυτό διότι μόλις πριν από 15 ημέρες στο φύλλο της εφημερίδας της κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε (ΦΕΚ 861/Β/15-3-2020) άλλη απόφασή της σύμφωνα με την οποία η μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς γίνεται δωρεάν και η απόφαση αυτή ισχύει και την 30η Απριλίου 2020.

Συγκεκριμένα το εν λόγω ΦΕΚ αναγράφει επί λέξει ότι:

«Σύμφωνα με το άρθρο τριακοστό πρώτο της από 143-2020 πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α’ 64) «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID -19», οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι πάροχοι περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας και λοιποί τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης περιφερειακής εμβέλειας, ανεξαρτήτως τύπου μετάδοσης, υποχρεούνται να μεταδίδουν ενημερωτικά μηνύματα, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID -19.

Την ίδια υποχρέωση υπέχουν όλοι οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης της εταιρείας «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία» (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.) και των λοιπών φορέων του Δημοσίου Τομέα».

Τι μεσολάβησε λοιπόν και μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες το Μαξίμου αναιρεί τον ίδιο του τον εαυτό;

Γιατί πληρώνουμε ένα σποτ όταν το ΕΣΡ προβλέπει τη δωρεάν μετάδοσή του;

Ζήτησαν από τα ΜΜΕ να συμμετέχουν στην καμπάνια για τον κορονοϊό δωρεάν κι αυτά αρνήθηκαν κι αν ναι ποια αρνήθηκαν;

Τα ερωτήματα όμως δεν σταματούν εδώ. Όπως έγινε γνωστό χθες το γραφιστικό που βλέπουμε όλοι στις οθόνες μας και δημοσιεύτηκε και σε όλες (πλην του Documento) κυριακάτικες εφημερίδες αποκτήθηκε εντελώς δωρεάν μέσω μιας online πλατφόρμας και απλώς τοποθετήθηκε από πάνω το μήνυμα στα ελληνικά. Το σχετικό ρεπορτάζ θα το βρείτε: https://www.documentonews.gr/article/h-panakribh-kampania-twn-11-ekatommyriwn-eyrw-ftiaxthke-me-dwrean-dhmioyrgiko-apo-to-internet

Μήπως η Κυβέρνηση, με αφορμή την πανδημία Covid-19 προχωρά στην επιλεκτική χρηματοδότηση των «δικών» της ΜΜΕ;

Μήπως την ώρα που ζητά από του πολίτες να παραμείνουν σπίτι τους και οι περισσότεροι εξ αυτών να τα βγάλουν πέρα με περίπου 500 € το μήνα εκείνη βρήκε ευκαιρία να μοιράσει κρατικό χρήμα στους δικούς της μιντιάρχες.

Δεν μπορεί αν υπάρχουν λεφτά για τους μιντιάρχες και να μην υπάρχουν χρήματα για μάσκες, γάντια και στολές προστασίας στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που δίνει στην πρώτη γραμμή τη μάχη.

Θυμίζουμε ότι είναι η ίδια κυβέρνηση που πριν από μερικούς μήνες πήρε πίσω τα οριζόντια μέτρα στήριξης του Τύπου με αφορμή δημοσιεύματα που διαμαρτύρονταν για το γεγονός ότι από τα μέτρα αυτά θα ευνοηθούν και κάποιες εφημερίδες που δεν θα έπρεπε.

Και κάτι τελευταίο, τα ΜΜΕ γιατί σιωπούν; Γιατί δεν επισημαίνουν την κορυφαία αμφισημία άλλα να νομοθετείς προ ημερών και άλλα να πράττεις.

Γιατί δεν ζητούν το λόγο για την σπατάλη τόσων εκατομμυρίων ευρώ από τη στιγμή που η καμπάνια έπρεπε να είναι δωρεάν;

Η πρόταση του Documento είναι πάντα πάνω στο τραπέζι

Το Documento, η ιδιοκτησία του και οι εργαζόμενοί του με ανακοίνωσή τους, έχουν καταθέσει τη δική τους πρόταση. Η Κυβέρνηση να πάρει πίσω εδώ και τώρα τα 11 εκατομμύρια €, να τα διαθέσει στα νοσοκομεία που τόσο μεγάλη ανάγκη τα έχουν και να συνεχίσει την καμπάνια για την πανδημία όπως η ίδια έχει νομοθετήσει δωρεάν.

Και μετά να συζητήσει με τα ΜΜΕ για τη λήψη οριζόντιων μέτρων στήριξης του Τύπου με ποσοτικά κριτήρια όπως για παράδειγμα τον αριθμό των εργαζομένων, το είδος εργασίας τους, τη συνέπεια στη μισθοδοσία τους, τον τραπεζικό τους δανεισμό, τις οφειλές τους σε κράτος, ταμεία κ.λ.π.

Δημήτρης Χατζηνικόλας

 

Ντροπή: Ο Πέτσας αποφασίζει για δωρεάν σποτ αλλά ο Δημητριάδης τα πληρώνει

Παρά την απόφαση του κυβερνητικού εκπροσώπου για «δωρεάν μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων» που αφορούν τον κορονοϊό, ο «επιτελάρχης» του Μαξίμου άνοιξε την κάνουλα του κρατικού χρήματος όχι για μισθούς, μάσκες και τεστ, αλλά για τα φίλια ΜΜΕ δίχως κανείς να απαντά στο γιατί επιλέχθηκε η εταιρία επικοινωνίας, Initiative.

Στις 15/3 δημοσιεύτηκε η απόφαση του Στέλιου Πέτσα: «Δωρεάν μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 από τηλεοπτικούς και  ραδιοφωνικούς σταθμούς». Στην απόφαση σημειώνεται πως τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν «ενημερωτικά μηνύματα, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID -19». Προβλέπεται δε μεγάλη συχνότητα προβολής των μηνυμάτων, ενώ ορίζεται και ότι «η μετάδοση διενεργείται δωρεάν και απαλλάσσεται από κάθε τέλος». Μάλιστα, αναφέρεται ότι για όσα Μέσα δεν εφαρμόζουν την απόφαση προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα.

Η απόφαση του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ:

Οκτώ ημέρες μετά τη δημοσίευση της απόφασης του κυβερνητικού εκπροσώπου, ο διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου και ανιψιός του Κ. Μητσοτάκη, Γρ. Δημητριάδης, δεσμεύει 11 εκατ. ευρώ, τα οποία ήδη οδηγούνται σε φίλα προσκείμενα Μέσα. Προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο σχεδιασμός που ακολουθεί πιστά τις σκανδαλώδεις πρακτικές του ΚΕΕΛΠΝΟ, ο «επιτελάρχης» του Μαξίμου «πάτησε» στην πρόβλεψη της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που είχε εκδοθεί στις 14/3 και η οποία προέβλεπε στο άρθρο 30 το εξής: «Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η.5.2020, είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών προς τον σκοπό αυτό, καθώς και κάθε συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την υλοποίηση της εκστρατείας, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων». Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη ρύθμιση άνοιξε το δρόμο για όσα ακολούθησαν.

Εν ολίγοις, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην απόφαση του προβλέπει δωρεάν προβολή κοινωνικών μηνυμάτων για τον COVID-19 και μάλιστα με μεγάλη συχνότητα και τη στιγμή που γιατροί και νοσηλευτές δίνουν μάχη χαρακωμάτων στα νοσοκομεία χωρίς μάσκες, αντισηπτικά και γάντια ενάντια στον θανατηφόρο ιό, το μέλημα του Μεγάρου Μαξίμου δεν ήταν η θωράκιση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, αλλά η αποδέσμευση 11 εκατ. ευρώ από τον κρατικό κορβανά για να προβληθούν μηνύματα στα αρεστά μίντια.

ΠΝΠ:

Γιατί η Initiative;

Αναπάντητο μένει το ερώτημα γιατί και με ποια κριτήρια επιλέχθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου η εταιρία επικοινωνίας Initiative. Το να μην γίνει διαγωνισμός λόγω στενών χρονικών περιθωρίων είναι κατανοητό, όμως, το δεδομένο αυτό δεν απαντά στο κύριο ερώτημα. Προσφέρει η συγκεκριμένη εταιρία μία μοναδική και αποκλειστική υπηρεσία, την οποία δεν διαθέτουν οι υπόλοιπες εταιρίες επικοινωνίας;