«Καμπανάκι κινδύνου» η οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας, Ιταλίας για την Άγκυρα – Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Πρεμιέρα με κλειστούς δρόμους και κίνηση

«Καμπανάκι κινδύνου» η οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας - Ιταλίας για την Αγκυρα
Ο Τούρκος πρόεδρος με φόντο τον επίμαχο χάρτη της «Γαλάζιας Πατρίδας»
Εντονες ανησυχίες προκαλεί στην Τουρκία η συμφωνία για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας στο Ιόνιο Πέλαγος με τους πρωτεργάτες του δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας και του τουρκο-λιβυκού μνημονίου να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στην Αγκυρα και να προειδοποιούν για επαγρύπνηση, ώστε η Ελλάδα να μην υπογράψει ανάλογη συμφωνία με την Αίγυπτο.

Ο «πατέρας» του τουρκο-λιβυκού συμφώνου, Τζιχάτ Γιαϊτζί, ο οποίος πρόσφατα αποπέμφθηκε από το πολεμικό ναυτικό της Τουρκίας, κατόπιν εντολής Ερντογάν με αφορμή την υποβόσκουσα αντιπαλότητα με τον υπουργό ΑμύνηςΧουλουσί Ακάρ, δηλώνει στην ευρείας κυκλοφορίας ενημερωτική ιστοσελίδα «Χαμπέρ Τουρκ» ότι καταρχάς η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας δεν επηρεάζει την Τουρκία, αλλά πλήττει τα συμφέροντα της Λιβύης και της Αλβανίας τις οποίες μάλιστα καλεί να την καταγγείλουν.

«Με αυτή τη συμφωνία, η Ελλάδα δέχτηκε ότι τα νησιά δεν έχουν τα ίδια κυριαρχικά δικαιώματα που έχει και η ηπειρωτική χώρα», σχολιάζει ο Τούρκος αντιναύαρχος.

«Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, επέκρινε την κυβέρνηση και τη συμφωνία, που υπεγράφη με την Ιταλία, καθώς είναι πολύ πίσω από τη συμφωνία που διαπραγματεύτηκε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Στη συμφωνία του 1977 για οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας, τα Διαπόντια Νησιά (σ.σ. σύμπλεγμα 11 νησιών βόρεια της Κέρκυρας, το δυτικότερο σημείο της ελληνικής επικράτειας) είχαν περισσότερα κυριαρχικά δικαιώματα ειδικά στο βορρά.

Νομίζω ότι οι αρμόδιοι θεσμοί του κράτους μας θα το χρησιμοποιήσουν πολύ καλά», δήλωσε.

Η Τουρκία σαμποτάρισε τη συμφωνία Ελλάδας-Αλβανίας

Ο Τζιχάτ Γιαϊτζί παραδέχεται για πρώτη φορά εκ μέρους Τουρκίας ότι η συμφωνία της Ελλάδας με την Αλβανία για την οριοθέτηση ΑΟΖ χάλασε λόγω Άγκυρας.

«Το 2009 υπεγράφη συμφωνία αποκλειστικής οικονομικής ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας. Η συμφωνία προέβλεπε παραχώρηση ίσων κυριαρχικών δικαιωμάτων στα νησιά της Αδριατικής με την ηπειρωτική χώρα της Αλβανίας. Η Ελλάδα χρησιμοποίησε την κατάσταση κατά το δοκούν. Τότε στείλαμε έκθεση που ετοιμάσαμε για το θέμα αυτό στην Αλβανία και τους προειδοποιήσαμε. «Εξαπατάστε». Αν και η συμφωνία υπογράφηκε, η Αλβανία αντιτάχθηκε στην Ελλάδα και είπε: ‘Είναι άδικο τα νησιά σας και η επικράτειά μου να έχουν τα ίδια δικαιώματα’. Η συμφωνία ακυρώθηκε», ανέφερε ο Τζιχάτ Γιαϊτζί.

«Το Καστελόριζο δεν φαίνεται στο χάρτη και ζητά… υφαλοκρηπίδα»

«Η Ελλάδα ζητά διαρκώς στα νησιά να αναγνωρίζονται ισότιμες θαλάσσιες δικαιοδοσίες όπως κι η ηπειρωτική χώρα, αλλά δεν μπορούσε να πείσει ούτε την Αλβανία ούτε την Ιταλία σε αυτήν τη συμφωνία αυτή την εβδομάδα», υποστήριξε ο Τούρκος αντιναύαρχος, που σημειώνει ότι η Αθήνα χρησιμοποιεί το ίδιο επιχείρημα και εναντίον της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

«Παρόλο που δεν είναι καν δυνατό να δει κάποιος το Καστελόριζο στο χάρτη, θέλει να έχει υφαλοκρηπίδα στην ανατολική Μεσόγειο αγνοώντας τις ακτές της μεγάλης Ανατολίας. Πίσω από αυτό το θράσος βρίσκεται η επιθετική δραστηριότητα των Ελλήνων διπλωματών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Τζιχάτ Γιαϊτζί.

«Αλβανία και Λιβύη πρέπει να ξυπνήσουν»

«Τώρα έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο βήμα που πρέπει να κάνουμε ως Τουρκία», λέει ο Τούρκος αντιναύαρχος, προτρέποντας Λιβύη και Αλβανία να «ξεσηκωθούν» κατά της Ελλάδας.

«Επειδή τα δικαιώματα μεταξύ Αλβανίας και Λιβύης καταπατώνται από τη συμφωνία μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας, καθώς ορισμένες περιοχές τις κατοχύρωσε τώρα η Ελλάδα, Τρίπολη και Τίρανα πρέπει να προσφύγουν κατά αυτής της συμφωνίας», συστήνει ο «πατέρας» του τουρκο-λιβυκού μνημονίου με τη συντάκτρια του άρθρου να προτρέπει Αλβανία και Λιβύη «να ξυπνήσουν το συντομότερο δυνατόν!».

Το χειρότερο σενάριο για την Τουρκία μια συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου

Ιδιαίτερα ανήσυχος ωστόσο εμφανίζεται ο Τζιχάτ Γιαϊτζί μπροστά σο ενδεχόμενο υπογραφής συμφωνίας ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, κάνοντας λόγο για το χειρότερο σενάριο που θα μπορούσε να συμβεί για την Τουρκία.

«Η υπογραφή συμφωνιών για την οριοθέτηση ζωνών θαλάσσιων δικαιοδοσιών μεταξύ Ελλάδας-Αιγύπτου και Ελλάδας-Κύπρου θα ήταν το χειρότερο σενάριο για εμάς, βλάπτοντας τα εθνικά μας συμφέροντα. Σε μια τέτοια περίπτωση, η έκταση των 186 χιλιάδων τ.χλμ. της τουρκικής ΑΟΖ, που απορρέει από το διεθνές δίκαιο, περιορίζεται σε 41 χιλιάδες τ.χλμ!», δηλώνει ο Τούρκος αντιναύαρχος, ο οποίος προειδοποιεί την τουρκική κυβέρνηση ότι πρέπει να δράσει εγκαίρως και να βρίσκεται σε επαγρύπνηση.

«Μπορεί η συμφωνία της Τουρκίας με τη Λιβύη να ήταν ένα μεγάλο γκολ, αλλά και πάλι δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Διαφορετικά, αν υπάρξει αποδυνάμωση, τότε η Αίγυπτος και η Ελλάδα θα υπογράφουν συμφωνίες…», είπε χαρακτηριστικά.

Ο πατέρας της «Γαλάζιας Πατρίδας» σχολιάζει τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας

Την ίδια ανησυχία εκφράζει κι ο αντιναύαρχος ε.α., Τζεμ Γκιουρντενίζ, ο «πατέρας της Γαλάζιας Πατρίδας». «Η συμφωνία δεν έχει θετική ή αρνητική επίδραση στην Τουρκία. Όμως είναι αρνητική για τη Λιβύη και την Αλβανία», αναφέρει από την πλευρά του στην ιστοσελίδα της «Γαλάζιας Πατρίδας» στο Twitter.

 

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Πρεμιέρα με κλειστούς δρόμους και κίνηση

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Πρεμιέρα με κλειστούς δρόμους και κίνηση
Ακολουθούν στις 14 Ιουνίου η Πλατεία Συντάγματος και η Πανεπιστημίου

Από τα ξημερώματα (6:00) της Πέμπτης, 11 Ιουνίου, κι από τις οδούς Ηρώδου Αττικού και Βασιλίσσης Ολγας ξεκίνησαν τα μέτρα περιορισμού των οχημάτων και η εφαρμογή του σχεδίου για τον Μεγάλο Περίπατο. Οπως γίνεται εύκολα κατανοητό πολύς κόσμος πιάστηκε εξαπίνης καθώς δεν γνώριζε ότι από σήμερα τίθεται σε ισχύ το μεγαλόπνοο σχέδιο του Δήμου Αθηναίων για μια μεγάλη βόλτα περιμετρικά του κέντρου της Αθήνας.

Ως εκ τούτου, δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο, καθώς δεν ήταν λίγοι οι οδηγοί που δεν γνώριζαν ότι κλείνει ο δρόμος, προκειμένου να αλλάξουν το δρομολόγιό τους, κι έτσι, δημιουργήθηκε μποτιλιάρισμα. Στο σημείο βρίσκεται από το πρωί και ο Δήμαρχος ΑθηναίωνΚώστας Μπακογιάννης, ο οποίος επιβλέπει τις εργασίες των συνεργείων του δήμου, αλλά και η δημοτική αστυνομία που έχει αποκλείσει το σημείο στην συμβολή των οδών Βασιλέως Κωνσταντίνου και Βασιλίσσης Ολγας, προκειμένου να ενημερώνουν και να δίνουν κατευθύνσεις στους οδηγούς.

Ακολουθούν στις 14 Ιουνίου η Πλατεία Συντάγματος και η Πανεπιστημίου ενώ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο εμπορικό-ιστορικό τρίγωνο θα ισχύσουν από αρχές Ιουλίου, όπως αναφέρει με ανακοίνωσή του ο δήμος Αθηναίων.

basilissis-sofias.jpg

Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας

  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Οχήματα Ατόμων με Αναπηρία
  • Οχήματα προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών
  • Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς
  • Ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών
  • Οχήματα τροφοδοσίας του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών
  • Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης
  • Οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής

Οδός Ηρώδου Αττικού

  • Οχήματα μονίμων κατοίκων (Μόνιμοι κάτοικοι που έχουν κάρτα στάθμευσης στη Ζώνη 1. Μόνιμοι κάτοικοι για τη χρήση ιδιωτικού χώρου στάθμευσης)
  • Oχήματα Ατόμων με Αναπηρία
  • Ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών εντός των περιοχών
  • Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς
  • Οχήματα τροφοδοσίας Καταστημάτων
  • Οχήματα ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης
  • Οχήματα Δημόσιων Υπηρεσιών για τις ανάγκες της περιοχής
  • Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης
  • Οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για ανάγκες της συγκεκριμένης περιοχής

Διευκρινίζεται ότι στις προαναφερόμενες περιοχές τα στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας θα βρίσκονται σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος, ώστε να ενημερώνουν τους διερχόμενους οδηγούς αλλά και  τους πεζούς.

Η συνέχεια των παρεμβάσεων θα γίνει στην Πλατεία Συντάγματος και την οδό Πανεπιστημίου από το πρωί της Κυριακής, 14 Ιουνίου. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο εμπορικό τρίγωνο – ιστορικό κέντρο θα αρχίσουν να ισχύουν από τις αρχές Ιουλίου. Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «για όλες τις φάσεις των παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα γίνονται εγκαίρως ανακοινώσεις από τον Δήμο Αθηναίων που θα απαντούν στα ερωτήματα κατοίκων και επισκεπτών της Αθήνας».

«Ο πιλοτικός χαρακτήρας των ρυθμίσεων δίνει την δυνατότητα το επόμενο διάστημα να γίνουν όποιες αλλαγές κριθούν σκόπιμες προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το αρτιότερο τόσο για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους όσο και για τους επισκέπτες της πόλης. Η εξέλιξη όλων των αλλαγών θα είναι σταδιακή ώστε οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι αλλά και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας να απολαμβάνουν τις σημαντικές βελτιώσεις που φέρνει στη ζωή τους ο Μεγάλος Περίπατος αλλά και να εξοικειώνονται με τον καλύτερο τρόπο στις παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί. Για τον λόγο αυτό άλλωστε το πρώτο διάστημα της εφαρμογής των πιλοτικών ρυθμίσεων η Δημοτική Αστυνομία θα προχωρά σε συστάσεις και οδηγίες στους οδηγούς», καταλήγει η ανακοίνωση